1.695 visninger
|
Oprettet:
Er min hund døv {{forumTopicSubject}}
Er der nogle der har forstand på hunde, der kan hjælpe mig lille diva reagere hverken på sit navn eller nogle høje lyde, kan hun være døv? Eller ha nedsat hørelse ? Eller er der andre muligheder?:-)
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.547
At hunden ikke reagerer på sit navn behøver jo ikke være grundet døvhed og hvis hun ikke reagerer på høje lyde kan det bare være fordi de ikke skræmmer hende.
Jeg tror ikke man ville være i tvivl hvis hunden var døv?
Du bliver vidst nødt til at uddybe det lidt.
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 85 Svar: 3.801
Kan du ikke prøve at fastholde hendes opmærksomhed med legetøj eller godbidder, mens du knipser eller laver en anden lyd med den anden hånd bagved hendes ører (først det ene og så det andet). (Hvis du ikke kan knipse, så har du måske et pivedyr eller lign.).
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.909
Du skal have fat i opdrætter. Sådan noget opdager man jo, hvis man laver sit arbejde ordentligt.
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 34 Hunde: 15 Emner: 112 Svar: 782
(skal siges jeg har avlet hvide katte som er kendt for at kan være døve)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men ja, er hunden rigtig hvid, så er risikoen for døvhed på et ellerbegge ører større... de fleste racer som skal være hvide, er typisk meget fortyndet rød som Pia beskriver (der findes dog enkelte som ER rigtigt hvide, bl.a. dogo argentino), mens rigtigt hvide hunde, oftest forekommer som fejlfarver i racer der egentligt skal være helt eller delvist farvede (f.eks. boxer)
Er min hund døv