{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er min hund døv
  • #1   22. sep 2013 Det kommer jo lidt an på hvordan.

At hunden ikke reagerer på sit navn behøver jo ikke være grundet døvhed og hvis hun ikke reagerer på høje lyde kan det bare være fordi de ikke skræmmer hende.

Jeg tror ikke man ville være i tvivl hvis hunden var døv?

Du bliver vidst nødt til at uddybe det lidt.

• #2   22. sep 2013 Selektiv hørelse:-) En meget udbredt "lidelse" hos hvalpe og unghunde:-)

Kan du ikke prøve at fastholde hendes opmærksomhed med legetøj eller godbidder, mens du knipser eller laver en anden lyd med den anden hånd bagved hendes ører (først det ene og så det andet). (Hvis du ikke kan knipse, så har du måske et pivedyr eller lign.).

• #3   22. sep 2013 Det er ret enkelt at teste om en hund er døv. Sid med hunden så det har fuld fokus på dig. Få en anden til at stå gemt bagved, og pludselig slå to grydelåg sammen fx. .vis hunden kan høre vender den sig om.
    Du skal have fat i opdrætter. Sådan noget opdager man jo, hvis man laver sit arbejde ordentligt.

• #4   22. sep 2013 den måde jeg har tjekket på om mine katte har været døve har været mens de sov også har jeg ellers fundet en fløjte eller en anden høj lyd og ellers lavet en mega høj tone lige ved siden af dem og det har jeg gjort et par gange ved hver enkle kat os vis de har vågnet hver gang er de ikke døve men vis de sover vider er de nok højst sandsynlig døve og den kan du nok os godt bruge på vovsen

(skal siges jeg har avlet hvide katte som er kendt for at kan være døve)

• #10   22. sep 2013 Hundn på billedet har da ikke hvide ører -jeg synes da det ser ud til at det farve den har om øjnene osse fortsætter på om ørerne(?)

Men ja, er hunden rigtig hvid, så er risikoen for døvhed på et ellerbegge ører større... de fleste racer som skal være hvide, er typisk meget fortyndet rød som Pia beskriver (der findes dog enkelte som ER rigtigt hvide, bl.a. dogo argentino), mens rigtigt hvide hunde, oftest forekommer som fejlfarver i racer der egentligt skal være helt eller delvist farvede (f.eks. boxer)

Kommentér på:
Er min hund døv

Annonce