{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.094 visninger | Oprettet:

Min hund er stresset :-( {{forumTopicSubject}}

Vi har en lille blanding mellem malteser og puddel.

Hun har altid haft et følsomt sind, og ikke været specielt glad for at være alene eller for meget 'tumult' i hjemmet.

Men da vores søn kom til verden for 2 år siden blev det for meget for Molly.

Vi gjorde hvad vi kunne for at hjælpe hende da lillebror kom. Hun fik noget af hans tøj at dufte til, hun fik lov til at snuse og slikke på ham da han kom hjem fra sygehuset, og det gik rigtig godt.
Første nat pev og hylede hun hver gang lillebror gryntede.
Det blev heldigvis hurtigt bedre, og hun accepterede ham (tror vi)

Men efterhånden som lillebror blev mere mobil og kunne tage fat i ting, blev Molly mere og mere nervøs omkring ham.
Lillebror har lært at han skal ae'ae og ikke må slå osv., men når man leger kan det jo ske at man kommer til at ramme Molly med en fod eller andet og når det sker så knurrer Molly, og vi tager med det samme lillebror væk.

Molly har et bur hvor hendes kurv står, som er hendes helle, og lillebror må ikke komme derhen, og det ved han og han gør det heller ikke.

Da jeg gik på barsel havde jeg Molly og lillebror med ude og gå rigtig mange ture med barnevognen. Når så jeg en sjælden gang skulle ud af døren uden Molly kører hun helt op i en spids, piver, ryster, hyler, stressgab og en masse tegn på at hun bare ikke kan lide hvad der sker.
Nu gør hun det hver gang hun fornemmer at vi skal ud af døren. I hverdagen begynder hun næsten med det samme vækkeuret ringer fordi hun kender rutinerne.

Hun bliver aldrig forladt uden hun er luftet, og har fået en kong med godter i.

Vi troede på et tidspunkt at det var fordi hun var falsk drægtig, så vi fik hende steriliseret.

Hun har været til dyrlæge mange gange, og hun får nu clomicalm, som skal hjælpe hende til at falde til ro. Dette tager lige toppen af hendes stress.

Jeg har gået til hundetræning med hende af flere omgange, og hun er rigtig dygtig til det, dog lidt mere hidsig over for andre hunde sidste gang vi gik til det. Vi har desværre ikke tid længere til at komme til træning med hende.

Jeg har haft hende til osteopat, som fandt nogen spændinger i nakken og hoften, som blev rettet op på, men det har ikke haft effekt på stressen.

Vi har brugt adaptil, både den i stikkontakten og som halsbånd.
Vi har brugt kalmtilskud og specielt foder som også skulle hjælpe på stress.

Molly bliver luftet 20 min hver morgen og ca 45-60 min om eftermiddag/aften.

Når vi kommer hjem efter arbejde er hun meget meget glad, og hopper/hyler og løber rundt i hele huset, og har lidt svært ved at falde ned igen.

Når hun bliver passet ved mine eller min mands forældre er der ikke problemer, der kan de godt gå fra hende uden hun bliver stresset.
Jeg tror derfor at det er lillebrors tilstedeværelse og høje lyde og tumlen der stresser hende.

Jeg ved ikke hvad vi skal gøre for at hjælpe hende mere. Vi har tænkt at omplacere hende, men kan ikke se hvor hun ville passe ind.

Vi har også snakket om at sende hende i hundehimlen, men synes det er synd, at bare fordi vi har fejlet som hundeforældre at hun skal bøde for det.

Mine forældre vil gerne have hende på 'aflastning' i nogen uger, men ved ikke om det vil hjælpe på problemerne.

Undskyld for det lange indlæg, trængte til at lette mit hjerte.

Billedet er af ældre dato inden det gik helt skævt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er stresset :-(
  • #1   17. sep 2018 umiddelbart ville jeg finde hunden et andet sted at bo. din beskrivelse tyder på et mix af kedsomhed og utryghedv ved jeres barn.

    Jeg har selv hund og barn sammen og aldrig set den reaktion. hvis ville jeg overveje om hunden ikke kunne trives i et børnefrit hjem.

    adskille osv ville jeg ikke begynde på, også fordi jeg på sigt ville forudse flere problemer når barnet blev ældre og fik legekammerater med osv

    da hunden trives i et hjem uden børn ville jeg overveje det grundigt. umiddelbart forsvinder hundens stress jo hos dine forældre. måske de kunne overtage?

    det er hårdt men hvorfor leve i et miljø hvor du er utryg? det synes jeg ikke hunden fortjener

    man kan træne alt stort set, men hundens tarv først og her synes jeg hunden har vist jer løsningen selv



  • #2   17. sep 2018 Er enig med Lens.. Det andet er mere for jeres skyld (altså løsningen med at evt beholde hunden), at aflive ville da være ærgerligt hvis den kan fungere i et børnefrit hjem smiley Her sys jeg også at løsningen er klar og det vil være det bedste for alle parter i sidste ende.. udover den hjertesorg over at skulle af med en elsket hund selvfølgelig smiley

  • #3   17. sep 2018 Få dine forældre til at passe hunden nogle uger og vurder hundens adfærd der. Så må I tage den derfra.
    Det er både synd for hunden og en risiko for barnet at de bor sammen.


  • #6   18. sep 2018 Hej igen

    Ja vi har haft det oppe at vende mange gange efterhånden, det med omplacering, jeg har bare ikke villet gøre det, for jeg føler måske det er min skyld hun har det skidt.
    Før lillebror kom til verden var Molly min lille baby og jeg var set i bakspejlet alt for meget 'mor' og pussenusse overfor hende.

    Ja både Molly og lillebror er også blevet passet af mine forældre, der har ingen problemer været (som jeg har hørt om) Når vi selv har været der er Molly mere rolig synes vi, men 'snakker'/piver stadig meget, og 'oppe og køre'

    Mine forældre har også hund, så tror den også er god til at distrahere hende fra lillebror når vi er hos mine forældre.


  • #7   18. sep 2018 En hund, der snakker, piver og er oppe at køre..

    Hvordan specifikt er det et tegn på at hun har det skidt?







  • #8   18. sep 2018 vil kontakte en adfærds person, vi har lige været igennem noget lignende. og vi har så oveni en flaske drægtighed som er udløst af min søn. men vi har entré som er hunde Helle og der kommer de oftest ud med et ben eller kong. det har givet roen her. hvordan er det i haven??

  • #9   18. sep 2018 En hund der knurrer af et spædbarn har det ikke godt i situationen og skal ikke bo sammen med et barn. Det vil gå galt en dag. En adfærdsperson kan ikke afhjælpe problemet, hvis hunden er forkert præget på børn og/eller af natur nervøst anlagt. Det er jo dens karakter.
    Send den til forældrene og tag den derfra, for hundens skyld.


  • #10   18. sep 2018 Malene der vil jeg ikke give dig ret for det kommer helt an på situationen, min Boston knurre når min søn forskrækker ham. men ved han aldrig vil bide ham for han knurre/brummer og så går han eller giver ham et pys. jeg ville få en professionel til at hjælpe jer så kan se situationer og se hunden signaler, det kan vi ikke bag skærmen.

  • #11   18. sep 2018 CH - hun er sådan hjemme ved mine forældre, altså næsten ok.

    Derhjemme kan jeg se at hun har det skidt ved at hun piver, hyler, ryster, ikke kan finde ud af at ligge sig i kurven. Hun har ofte dårlig mave og kaster op, og det tror jeg hun hun gør fordi hun kører sig helt op i en spids når hun er alene. Naboen har også sagt at når hun er alene og hører skraldebilen eller naboens hund så hyler og piver hun, og skraber på døren.

    Det er mest i situationerne hvor hun har opfanget at i er på vej ud ad døren, pakker tasker e.l. Jo længere tid vi bruger på at gøre klar og komme ud af døren jo højere piver og hyler hun, og så bliver jeg også ret stresset af al den larm (sønnen er heller ikke altid enig i vi skal afsted)


    Glemte at sige at vi har haft en adfærdsperson inde over og på besøg. Hun gav os ideen med kong og adaptil, og nogen øvelser vi kunne lave (som kun har ringe effekt)

    Jeg tror vi starter med at sende hende på aflastning hos mine forældre, som så måske kan blive en permanent løsning, det har jeg ikke snakket med dem om. Min mor vil nok gerne, det er nok mere min far der ikke er med på ideen om flere hunde.
    Det er bare så skide svært at komme frem til en løsning der indebærer at give afkald på min første baby. Men på den anden side så er jeg løbet tør for ideer til hvad der kan hjælpe hende.


  • #12   19. sep 2018 Ansofie - med den tankegang ender du med et bid en dag.
    En hund der knurrer sender det mest alvorlige trusselssignal den kan. Den har det ikke godt. En dag den ikke har mulighed for at gå - og sådan en dag kommer med småbørn i huset, som vælter, krammer, leger og larmer - så får du problemer. Hundens utryghed kan ikke tages fra den, og det er ikke realistisk at have øjne på den altid.


  • #13   19. sep 2018 altså P var nu også utryg ved min ældste og knurrede af ham et par gange da han var helt lille. Nu er han 4 og har lillebror på 2 og hun elsker dem begge og har aldrig gjort dem noget. Lige så snart Frode begyndte at gå var hun ikke længere utryg.

Kommentér på:
Min hund er stresset :-(

Annonce