{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Kaster op om morgenen? {{forumTopicSubject}}

Disen har de sidste to morgener kastet op som noget af det første efter hun er stået op. I går løb hun hen og skrabede panisk på havedøren, så jeg lukkede hende ud. Lidt efter kastede hun op. Kun græs og en masse mavesyre. I dag skrabede hun så igen på døren og jeg tænkte, det måske var et problem med mavesyren, så jeg prøvede at give hende en lille smule mad, så maven ikke var helt Tom, men det røg op igen med det samme.

Bortset fra det er hun frisk og glad. Løber, leger, putter og spiser fuldstændig som normalt og der er ikke noget resten af dagen, heller ikke med det, der kommer ud i den anden ende. Så jeg er vel ikke rigtig bekymret, men det er da irriterende for hende (og mig, der skal tørre op). Nogen der kan gennemskue, hvordan jeg evt. Kan.

I forgårs fik hun aftensmad ved sekstiden som normalt, i går fik hun faktisk et par timer senere, så lige i dag burde hendes mave have været Tom kortere end den plejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaster op om morgenen?
  • #1   5. maj 2012 Hvordan jeg evt. kan forebygge det, skulle der stå

  • #2   5. maj 2012 Min evigt sultne labrador kastede tit op, da jeg fodrede med RC. Men det var altid om eftermiddagen lige før han skulle have aftensmad.

    Efter jeg skiftede til noget foder med mere kød i, har der ikke været problemer....


  • #3   5. maj 2012 Hun får Orijen, så der burde være en del kød. I alt har hun efterhånden fået den type foder et pa år efterhånden og lige den nuværende variant har hun vel spis seks måneder uden problemer. Så jeg tror ikke, det er derfor, men tak for dit bud

  • #4   5. maj 2012 Ja, så kan det jo ikke være det;-)

    Håber, at du finder ud af, hvad det er...


  • #5   5. maj 2012 Tak. Ja det er lidt irriterende. Men kan selvfølgelig også være noget, der er væk af sig selv i morgen.

  • #6   5. maj 2012 marianne, jeg har været igennem det samme med bobby, og fik af vide af doktor dyr at jeg skulle give ham lidt havregrød om aftenen inden vi gik i seng, gjorde det tre dage i træk og der har ikke været noger siden (det er to måneder siden) smiley

  • #7   5. maj 2012 Det vil jeg da prøve. Det ville både være et nemt, billigt og harmløshed forsøg smiley

  • #8   5. maj 2012 Er det bare gult opkast uden mad i?

  • #9   5. maj 2012 Hvis det bare er gult slim, så vil jeg umiddelbart tro at maven er for tom og evt. give en lille håndfuld piller lige inden sengetid.

    Hvorfor det pludselig kommer kan jo skyldes så meget. Det kan være rent tilfældigt (jeg er også mere sulten i nogle perioder end andre) eller at hun har været lidt mere aktiv end sædvanligt eller at hun måske får mindre guffer om aftenen eller mindre nærende guffer (hvis hun får guffer) eller at hun bare har det lidt småskidt.

    Lia kan også godt have det sådan i perioder, men hvor hun kaster op hen ad formiddagen og er hun inde i sådan en stime, så får hun lige en lille håndfuld foder om morgenen og så stopper det faktisk med det samme.


  • #10   5. maj 2012 Enig med M.I., Whiskey gør nemlig det samme på tom mave.

  • #11   5. maj 2012 Stine
    I går var det gult med det græs hun lige nåede at spise i haven. I morges fik jeg jo så givet hende lidt mad lige da jeg stod op og så var det det, der kom op.

    M I
    Det er lidt med forskel om de får noget guf om aftenen, men jeg kommer til at tænke på, de blev passet 3 dage i sidste uge, hvor jeg havde lagt, så de kunne få en god guf om aftenen. Måske har hun vænnet sig lidt til, at skulle have noget der. Og ja, vi kom også lige til at tale om, at vi jo selv i perioder har mere eller mindre mavesyre selvom vi synes, vi spiser og gør nogenlunde det samme.

    Jeg prøver helt sikkert at give hende lidt før jeg går i seng i aften og se om ikke det hjælper i morgen


  • #12   6. maj 2012 Tak for hjælpen folkens. Hun fik lidt ekstra guf på den sene aftentur i går og der har ikke været noget til morgen :). Rigtig god søndag

  • #13   6. maj 2012 Det lyder godt! smiley

    Tak for opdateringen.


  • #15   6. maj 2012 Allergisk
    Hvad ville for hårdt foder typisk være? Hun får i forvejen mad både morgen og aften men springer en sjælden gang selv et måltid over. Det mener jeg dog ikke, hun har haft gjort i disse dage. Til gengæld har den seneste aftentur, hvor hun plejer at få et par guf, nok ligget tidligere end normalt uden, jeg har tænkt over det, så det har nok bare været derfor. Nu vil jeg i hvert fald huske på, at hun skal have lidt om aftenen ligemeget hvad


Kommentér på:
Kaster op om morgenen?

Annonce