{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.150 visninger | Oprettet:

Alaskan malamute {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Er denne race så aggressiv og utilregnelig som dens ry lyder? Eller gælder det som for så mange andre hunde udelukkende om opdragelse ?- eller har den desværre en tildens til/ gen-mæssigt at være aggressiv ?

Synes der findes mange skræk historier om denne race, men jeg er bestemt fascineret af denne hund smiley

- dette er Ikke et spørgsmål om jeg skal købe sådan en hund eller ej, det er udelukkende et spørgsmål om selve racen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alaskan malamute
  • #1   5. maj 2012 De må ikke være aggressive, og det burde ikke ligge til racen. Men skodavl og understimulerede hunde kan ødelæge meget for en race

• #2   5. maj 2012 Det er ofte en hund, som folk får, fordi den er så flot - Og de ved oftest ikke, hvad de laver.
    Tror egentlig det er mest dér, rygtet kommer fra.

Men mener ikke, de skulle være aggressive.

• #3   5. maj 2012 Det med at de er aggressive, og utilregnelige har jeg oss hørt fra mange.
    Men jeg ville oss blive aggressiv hvis jeg var lavet til at løbe 50-100 km om dagen, og så kun blev luftet en time om dagen i snor. Uden mulighed for at gøre det jeg var bedst til, og lavet til smiley

• #4   5. maj 2012 Okay, jeg har læst om racen og der lyder det som en god hund, men når man læser noget private mennesker har skrevet, -ikke faglærte. Så synes jeg det stort set det kun er negative historier.

• #5   5. maj 2012 Michelle: det er fordi, at folk køber racen, fordi de er fascinerede af racen og dens smukke ydre, men de fleste formår ikke at opfylde de massive krav, der stilles af racen til motion, mentale udfordringer og opdragelse. Og en understimuleret arbejdsspids er ikke sjov at være sammen med

• #6   5. maj 2012 Okay, jamen det giver jo meget mening smiley

• #7   5. maj 2012 Og så tror jeg, at dem der har racen gør rigtig meget ud af at forklare, HVOR svær en race det er, så hundene ikke ender som kastebolde eller aflivet inden de er to år

• #8   5. maj 2012 Vuffi det er nemlig derfor at jeg nævner genetikken for det kan jo nemt vær at der ligger noget i generne

• #9   5. maj 2012 De kan være meget køns aggressive, især tæver... meen jeg tror hvis man vender dem fra dag et til og være sammen med mange andre hunde små og store tror jeg ikke det er et problem.. Understimuleres skal de ikke for så bliver de aggressive...

• #10   5. maj 2012 Vuffi heller ikke følge mig smiley

Okay smiley

• #11   5. maj 2012 interessant tråd. har tænkt på det samme. smiley

Jeg har også tit hørt folk sige at sådanne hunde skal have en meget speciel opdragelse. Hva mener man med det? Det har jeg spekuleret over.

• #12   5. maj 2012 Marina, jamen håber at vi får svar smiley

• #13   5. maj 2012 Når man går ind og læser om racen beskrives den som menneskevenlig både mod voksne og børn. Den beskrives som en høj aktiv hund med stor dominans.
    Mon ikke det er hvis man ikke formår at tage føringen som flokleder og den ikke aktiveres fysisk og mentalt, at de negative historier dukket op?

Har lige været på træningshold men en malamut, og ejeren siger de første 18 mdr kræver de meget arbejde i form af aktivering og disciplin.

• #14   5. maj 2012 Men det at tage føre rollen, hva kraver det, og hvad gør deN når magt kampe finder sted

• #15   5. maj 2012 Michelle lige præcis med den race ved jeg ikke om det kræver mere/andet end med andre racer, der må malamut ejere kunne fortælle mere detaljeret:)

• #16   5. maj 2012 Michelle: vil tro den prøver grænser, det gør den der går på mit træningshold i hvert fald. Der skal helt sikkert trænes ja/nej øvelser og masse af aktivering.

• #17   5. maj 2012 Okay smiley Mange tak forhjælpen,
    Jamen håer også at der er en ejer af sådan en race der svare herinde :b

• #18   5. maj 2012 Det er en krævende hund udover det sædvanlige - Hvis man ikke formår at leve op til det, så er det klart man får en hund med store adfærdsproblemer.

Men hvis man formår det, så har man også den skønneste hund =)

Og så er de selvf. noget ud over det sædvanligt svære at træne lydighed med, fordi de er så fandens i voldsk selvstændige... Men det er det der gør dem dejlige og udfordrende! smiley

Men en malamute er en livsstil, ikke bare en hund :o)

Jeg ville aldrig kunne leve uden en malamute, nu hvor jeg har prøvet det :o)

• #19   5. maj 2012 Og magtkampe skal man tilbage til 1800 tallet for at tro på findes... Hunde forsøger ikke at overtage verdensherredømmet. Den gør hvad den har lært. Har den lært at den får sin vilje ved at gøre bestemte ting, gør den det. Det er ikke dominans. Det er adfærd.

• #20   5. maj 2012 Spidshunde generelt siger "hvad kan du gøre for mig?" hvor fx en lab siger "hvad kan jeg gøre for dig?" og en mutte er spidshundEN. De er lynende intelligente og kan virkelig lave planer(eller det virker i hvert fald sådan), og du skal være super konsekvent. Du kan ikke sige måske en dag og nej dagen efter. Og hvis den ikke kan se en fordel i, at du siger nej, jamen så siger den bare selv ja

• #21   5. maj 2012 Okay, ganske interessant,
    Lige et sidespor, : Hvilke hunde høre ellers under spidshunde Julie P ?

• #22   6. maj 2012 Min er en spidshund: Japansk Spids

• #24   6. maj 2012 Julie P: meget godt beskrevet, min er en blanding af schæfer og Lab, og han er helt sikkert en pleaser, hvorimod den malamut jeg har mødt forventer at ejeren gør noget for ham.

• #25   6. maj 2012 Synes også det er meget fint beskrevet. Men der står intet om opdragelses metoder og sind. Som jeg egentlig meget gerne vil vide noget mere om! Det er ret spændende hvad der gemmer sig bag de smukke hunde. smiley

• #26   6. maj 2012 Den jeg har i forvejen er også en japansk spids, -min er sq verdens nemmeste hund..

hm hm spændende

• #27   6. maj 2012 hej...
    sindet er nu godt beskrevet i de tidligere indlæg....
    mange ser det som aggression at de brummer meget... det er det IKKE, de snakker, der sprog er meget højt udviklet ved denne type hund, de bruger også deres kropssprog meget... lad være med at dømme hunden, før du har snakket med dens ejer, de spiser IKKE børn, de gøre normalt heller ikke udfald, medmindre andre starter..
    men de bære nag.....som en elefant....
    egenrådig- egetkønsaggression.. er vel dem der siger det mest..
    sociallisering, samt aktivitet er meget vigtig.
    opdragelse skal være fast, men kærlig, som alle andre hunde,men en mutte er meget madglad, og dette kan med fordel bruges til træning... men når en mutte ikke vil... så vil den ikke..
    mutten er ikke en hund man bare lukker ud i haven, hvis den keder sig,så skal den nok gøre opmærksom på dettte... og det er ikke lige en måde der passe os mennesker lige godt hver gang....
    vi man have en prydhave, så er det den forkerte hund.
    den behøves ikke løbe 50-100 km hver dag, MEN den skal have en del motion.. fysisk eller hjernegymnastik...
    som også skreven så er der desværre flere der køber den uden at vide hvad det er de fat i...derfor en der en del til ompladsering div. steder.... især når den når 1 års alderen, og et lille års tid frem, så er ALT hvad den har lært glemt.. men bare rolig det komme tilbage..
    den kan generelt ikke gå løs, for den høre kun det den selv vil...
    så de første 9 gange komme den men det GØR den ikke 11 gang...
    den vil gerne please os som mennesker... når den selv gider...
    generelt har folk der har mutter, mere end en hund...
    ja, det er en livstil, så er du ikke natur menneske,og vil gerne fortage dig noget med dig hund, så er mutten IKKE noget for dig....
    husk på, at jo dårligere vejret bliver udenfor, jo mere syntes din hund om det.. og det er noget nemmer nu, da sommeren står for døren, så skruer de helt ned for aktiviteterne...men det "GODE" vejr kommer igen om en halvårstid....
    SÅ DETTE ER IKKE EN HUND MAN KØBER FORDI DEN ER FLOT, MEN FORDI MAN HAR SAT SIG IND I HVAD DEN KRÆVER..OG DET ER "DET" MAN GIVER DEN.....
    Michael

• #28   6. maj 2012 Michael: dejlig beskrivelse! Det er lige hva interesseret mig. smiley

Kommentér på:
Alaskan malamute

Annonce