1.353 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Skal man ikke gribe ind? Skal man ikke gribe ind?

Hej Alle.
Jeg trænger lige til at få luftet hjertet og nogle råd. Vores genboer fik for nogle måneder, ca et halvt år siden en lille labrador hvalp, umiddelbart sød, den er kun set gennem hækken, og det er der mit problem er, den er aldrig blevet set ude af haven. vi er nogle stykker der har holdt øje, det bekymre mig fordi man kan se hvor meget gerne den vil ud og hvor meget krudt den har, ( haven er meget lille ) De har to små børn der ikke behandler den godt og jeg tænker at det kun er et spørgsmål om tid før at, den bliver så frustreret, at den ender med at bide en...
Vores nabo fortalte mig så igår at han havde set manden, tæve, virkelig tæve hunden, siddet ovenpå og slået den i brystet mens konen råbte op om at den havde ødelagt hendes køkken. han havde så råbt om han skulle give dem samme tur ( og han ser grum ud) så han var stoppet og havde ladet som ingenting.

Hvad gør man og hvad kan man gøre???
Har allermest lyst til at tage hunden en eller anden dag de lukker den i haven alene. jeg bliver så ked af sådan noget, for den dag den bider vil de skyde skylden på hunden og aflive den

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal man ikke gribe ind?
  • #1   8. maj 2012 Det anmelder du lige med det samme! Vedkommende har jo intet fattet omkring det at holde hund.

• #2   8. maj 2012 Enig , anmeld dem

• #3   8. maj 2012 Anmeld det NU ! - Ikke imorgen eller senere.. tag telefonen, ring, meld! 1812 mener jeg dyrenes akut nummer er. Hvis han har TÆVET hunden i brystet kan den være skadet... Om ikke andet vil 1812 råde dig i hvor du melder den idi**!

• #4   8. maj 2012 JEG personligt, (MIN MENING) - Ville uden tøven hente hunden på stedet. Og så forklare den mand et par ting eller to! - Han ville da i det mindste tænke 2 gange næste gang. *røde kinder*!

• #5   8. maj 2012 Helt enig, meld det og det kan kun gå for langsomt.

• #6   8. maj 2012 Puha ja man kan undres hvorfor sådanne mennesker køber hund, stakkels hund :o( Er enig med jer andre, det Skal anmeldes!

• #7   8. maj 2012 Der skal ringes NU!!! Det der er på INGEN måder acceptabelt! Håber inderligt du anmelder det hvilket du jo kan gøres anonymt !!

• #8   8. maj 2012 Man vinder da ikke noget i sagen ved at gøre sig til tyv.. Helt ærligt.

Jeg ville snakke med hundeejeren..
    Sige at jeg har en fornemmelse af at hunden er lidt besværlig for dem at have og tilbyde at hjælpe dem af med den.
    Ikke dømme, ikke true.. Bare en venlig nabo hjælp / interesse for sine medmennesker..

• #9   8. maj 2012 IB
    Kan godt forstå hvad du mener, MEEN, sådan en mand ville jeg nu nødigt bare gå over og antyde at han ikke kan styre deres hund, man ender jo selv med at få et par på hovedet smiley Hans lundte er nok ikke den længste..

Ville også anmelde anonymt..

• #10   8. maj 2012 IB - Jeg er bundærligt fuldstændig ligeglad. Den hund skulle bare væk derfra hurtigst muligt. ellers bliver den aflivet ligemeget hvad. For det er da at smadre en hund. Som sagt- det er hvad JEG ville have gjort smiley - JEG HÅBER SÅDAN AT DU MELDER DET smiley

• #11   8. maj 2012 Ib - Det DU ville gøre, det ville jeg også foretrække at gøre! - MEN, vi lever bare i en anden verden nu smiley Hvertfald lige med DEN type mennesker!

• #12   8. maj 2012 ANMELD.. For guds skyld.. Det er simpelthen ikke iorden. Ellers skal jeg nok kunne finde et par grumme fyre der kan troppe op og selv fortælle ham en ting eller 10 hrmpf!!!!!! smiley

• #13   8. maj 2012 Giv lige svar på om du anmelder det og hvad der evt sker med hunden

• #14   8. maj 2012 Man afliver da ikke en sund og rask lille hvalp . Man stjæler heller ikke en hund . Hvad er det for en holdning . Meld dem og se om der sker noget. Det må være frygteligt at være nabo til sådan et fjols.

• #15   8. maj 2012 Jeg synes folk generelt er hurtige til at råbe " Meld dem", hvor det i bund og grund handler om forskelligt syn på hvordan man bør holde dyr..
    Nej det er ikke okay at slå, men der er ikke noget ulovligt i at hunden ikke kommer ud at gå.
    Jeg synes godt man må se lidt overordnet på det.. Er der tale om lovbrud og kan det bevises ?

Måske er den her familie så frustreret og stresset at en venlig sjæl, der viser en form for omsorg og hjælper dem af med et kæmpe irritationsmoment er kærkomment.. Måske bliver de taknemmelige og hunden kommer væk derfra.. På den måde vinder alle parter

• #16   8. maj 2012 Ib skrev det først - Jeg ville først melde, hvis en samtale, venlig samtale, ikke første til noget.

• #17   8. maj 2012 Og " Den slags mennesker" er jeg vant til, så det skræmmer mig såmænd ikke

• #18   8. maj 2012 Lok den ud af haven hvis muligt og aflever på et internat som bortløben, hvis du heldig er den ikke chippet og så har du hjulpet begge parter smiley og den bliver måske vider formidlet

• #19   8. maj 2012 MH: De kan måske se det på hunden, hvis det er kort tid siden.

- Når den bliver tæsket på den måde, kan det vel give mærker af en art?

• #20   8. maj 2012 Ja, de kan vel alid tage ud og tjekke hunden smiley

• #21   8. maj 2012 MH Enig, at det vil være påstand mod påstand, men et eller andet sted burde nogen jo undersøge hunden, den kan jo havde skader inden i :o(

• #22   8. maj 2012 Det er som flere andre siger... uden beviser nytter det ikke at anmelde noget som helst, med mindre at hunden har synlige skader...

Jeg mener godt du kan ringe og få en snak med din lokale kredsformand fra Db, og måske kan du få denne til at tage ud og få en god samtale med familien... for jeg tænker også at det handler om frustratioer, ikke at det gør det ok at tæve hunden, for det er der INTET der gør!!

Men medmindre du selv er frisk på at gå ind og tage snakken, så få en anden til det.. eller smid et pænt brev i deres postkasse om at du har observeret deres problem og måden at håndtere dette på... foreslå at du vil hjælpe, eller foreslå andre til at hjælpe dem.. Men gør det klart at det IKKE er sådan man opdrager en hvalp, hvis man ønsker at få noget godt ud af det!!

Håber du vil tage skridtet..

Knus herfra... det er aldrig rart at være vidne til en hund der ikke behandles ordentligt!!

• #25   9. maj 2012 Hvis en anmeldelse ikke virker og det gør den desværre nok ikke, hvorfor skriver du ikke et brev til dem ( eller opsøger dem) fortæl at du ikke har kunnet undgå at høre de har problemer med deres hvalp og du vil meget gerne hjælpe dem med tips o.s.v , hvis det så er frustration burde de tage imod din hjælp. Husk gør det uden løftet pegefinger selvom det er svært smiley
    Held og lykke

• #26   9. maj 2012 Jeg håber at hvis du nogensinde oplever hvalpen få tæsk igen så se om du ikke kan optage det. Jeg bliver simpelthen så vred over sådan noget her og det kan ikke passe at fordi man ingen beviser har men ved den her hvalp lever med tæsk og det ene og det andet hjælper det ikke en hatfis at melde dem og man kan lide så godt lade være og bare se på mens man ved at der derinde er et meget skræmt og ødelagt lille væsen. Det ER dyremishanling og noget burde blive gjort! Om jeg er dum og naiv og jeg ved ikke hvad, ja måske men jeg ville gøre alt hvad jeg overhovedet ku for at sådan noget skulle stoppes. Jeg er godt klar over tingene bliver meget sværere uden beviser men jeg også bare bange for at med dem der skriver "det hjælper nok ikke at melde dem" gør at du ts tænker at så kan du lige så godt lade være. Jeg håber inderligt du melder det og at der er en som tager ud og kigger. Bare det at en af dem kommer og banker på deres dør og gør dem opmærksomme på at der er nogen derude som ikke mener måden de behandle deres hund på er ok kan måske være en øjenåbner for dem. Og igen ja jeg måske dum og naiv men jeg vil hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt....

• #27   10. maj 2012 stephanie??- Har du valgt at gøre noget og i så fald hvad ? smiley er meget spændt :S

• #28   10. maj 2012 ja helt sikker anmelde ham, og det kan ikke gå for langsomt.

Kommentér på:
Skal man ikke gribe ind?

Annonce