{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Diddi
Diddi
Tilmeldt:
7. maj 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16

Hundefoder?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hunde elskere...

Ville lige høre med hensyn til hunde foder..
Er det fint nok at fodre med Happy Life hunde foder??
Tænker på en shetland sheepdog, om den kan lide det??
Jeg synes det ser rigtig godt ud, og så er det ikke så dyrt, da jeg ikke har så mange penge igen...
Men hvad siger i til det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundefoder??
  • #1   9. maj 2012 Har du en ingrediensliste? Synes ikke jeg kan finde noget på deres hjemmeside.

  • #2   9. maj 2012 Om hunden kan lide det, finder du ud af ved at lade den smage det.
    En hund spiser hvis den er sulten nok, så i realiteten er hunde altædende.

    Du skal se på ingredienslisten, hvis du skal afgøre om det er pengene værd. Kød skal være første ingrediens. Et kornfrit kvalitetsfoder kan fåes for 250-600 kr pr 15 kg, så det behøver ikke være dyrt. Gå endelig ikke på kompromis med kvaliteten.


  • Diddi
    Diddi Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #3   9. maj 2012 Okay, tusind tak!

    Her er ingredienslisten:


    10 kg Junior Chicken Versele laga - til hvalpe og hunde i vækst.

    Indeholder alle de ernæringsmæssige elementer, som sikrer en sund vækst og høj vitalitet. De små kyllingbaserede piller indeholder også mejeriprodukter, æble, og broccoli.

    Opbevares tørt og køligt.
    Husk, at din hund altid skal have adgang til rent drikkevand.

    Vejledende næringsværdier:
    Råprotein 28%
    Råfedt 15%
    Råaske 6%
    Træstof 2,5%
    Calcium 1,2%
    Fosfor 1%
    Natrium 0,4%
    Vitamin A 16,500 IU / kg
    Vitamin D3 1,500 IU / kg
    Vitamin E 125 mg / kg

    Indhold:
    Kylling
    broccoli
    mælk
    æble
    28 % protein
    15 % fedtindhold
    Min. 15 % kylling

    Og så linket: smiley

    http://www.anthons.dk/shop/10-kg-happy-180p.html


  • #4   9. maj 2012 Jeg ville ikke bruge Happy Life..
    Jeg har også svært ved at tro indholdsfortegnelsen er fyldestgørende..
    jeg tror det er de forskellige smage pillerne har ( de er forskellige.

    Pro plan er fint efter min mening


  • #5   9. maj 2012 Kingsmoor er også et godt alternativ synes jeg.

    (link fjernet)


  • #6   9. maj 2012 Okay.. Det lyder da ikke for godt.

    Tror det er umuligt at finde ET mærke, som alle hunde trives på.

    personligt har jeg brugt Arion premium til mine hunde de sidste 6 år og har været yderst tilfreds, men jeg ved også at der er nogle hunde der bare slet ikke fungerer på det.

    Man må bare prøve sig lidt frem mellem de mærker der lever op til ens egne kvalitetskrav


  • #7   9. maj 2012 Caroline du skal også ligge på hvor meget de skal have om dagen, ofte er skal de have mere af det billige ( det med flere tilsætningsstoffer, korn m.m ) end de skal have af et godt foder så det bliver nødvendigvis ikke meget dyrere. Der findes tusinde vis af mærker så her ville jeg prøve mig frem, jeg fodre med Ziwipeak men det er dyrt, men den lille herre er meget kræsen og har kaseret 6 andre mærker :-))

  • #8   10. maj 2012 Mamma det er det optagelige energiindhold der afgør hvor meget der skal fodres. Ikke ingredienserne som korn og tilsætningsstoffer
    Men hensyn til den liste der er i TS's link, så er den så ufuldstændig at jeg ville fravælge fodret alle på det. I den prisklasse er der en masse anerkendte kvalitets produkter, som jeg ville vælge istedet.


  • #11   10. maj 2012 Palle og ................... med den logik er fisk kun sundt hvis det serveres som sushi. Jeg tror ikke det holder. Men hvis du har noget videnskab bag din påstand vil det da være interessant.

  • #12   10. maj 2012 Jeg bliver altid noget forbeholden når man ikke kan se en detaljeret ingrediensliste. Faktisk så forbeholden at jeg ville vil bruge de pågældende foder.

  • Diddi
    Diddi Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #13   10. maj 2012 Okay, det kan jeg godt se.. Men ved i så om der er en hjemmeside på en masse prøveposer, til hver slags hundemad, da det er en del smartere at gøre det, end at købe en helt 4-6 kg. pose, som hunden måske ikke engang kan lide, og så er det jo spild af mad..

    På forhånd tak! smiley


  • Diddi
    Diddi Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #14   10. maj 2012 Og kan man eventuelt gøre noget billigt hunde-foder som Happy Life mere lækkert, ved at hælde olie på og/eller kogende vand, så det kan dampe af og blive lidt paté agtigt, kunne man gøre sådan noget? smiley Eller dur det stadig ikke?

  • #15   10. maj 2012 Hvad skulle de hjælpe på? Det ændre jo ikke næringsværdien.

Kommentér på:
Hundefoder??

Annonce