1.725 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Langhåret hund og flåter Langhåret hund og flåter

Hvad gør I andre med langhårede hunde, og flåter.
Forebygger i med nogle af de bayvantic ting osv.?

Jeg fandt lige en på Morgan her til aften, fik den fjernet men kunne se den havde siddet der en dag eller to, for den var ikke helt lille bitte..

Tænker jo, at det ikke er alle tægerne man kan finde på en langhåret hund?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langhåret hund og flåter
  • #1   12. maj 2012 Bayvantic og hvidløg virker for os. I perioder uden behandling finder vi dagligt flåter på hundene.

• #2   12. maj 2012 Var der ikke en af de lopper og flåter præparater der kunne give hunde allergiske reaktioner?

Hvidløg, har jeg hørt før. Som pulver, eller hvordan?

• #3   12. maj 2012 Jeg bruger bayvantic på hundene og finder aldrig nogen flåter :O)

• #4   12. maj 2012 Jeg bruger også bayvantic og har aldrig fundet en flåt siden jeg begyndte at bruge det fast. Førhen glemte jeg tit at give det også kom de lige med det samme.. så længe man sørger for at behandler er min flåtfri! smiley

• #5   12. maj 2012 Genialt, tak tror jeg vil til at bruge det så, får Morgan er altid inde i krat, buske, højt græs osv. smiley

• #6   12. maj 2012 Vaks har haft den sidste måned, og gav ham bayvantic for en uge siden. Han har ikke fået nye.

• #7   12. maj 2012 Ved hunde over 40 kg (Odin vejer 60 kg.) giver I mere end 1 pipette?

• #8   12. maj 2012 Det kan du læse på pakken. Men vil jeg tro, for min på 9 kg får 1 pipette smiley

• #9   12. maj 2012 Annette N: Ja, du skal give din 2 pipetter.. Du kan købe til forskellige str. hunde, så tager du den til 40 kgs hunde og så een til 20 Kgs hunde smiley

• #10   12. maj 2012 Bruger Bayvantic. Ellers bliver det et flåthelvede... Især på mutten

• #11   13. maj 2012 Jeg bruger også bayvantic på mine 3 og de har heller aldrig nogle flåter. Talut har en overfølsomhed overfor flåternes spyt, så det er tvingende nødvendigt at han ikke får nogen. Jeg kan se på ham med det samme effekten af bayvantic aftager,,så begynder han at rubbe hans albuer.
    Jeg køber en pakke med 4 pipetter -til hunde over 40kg. Den deler jeg imellem mine, de skal have en ml. pr. 10kg, så det passer lige nøjagtig :o)

• #12   13. maj 2012 Jeg har endnu ikke fundet noget produkt der fuldstændigt stopper flåt-problemer.

Derudover bliver mine hunde lige hurtigt børstet let oer med en karte efter hver gåtur -den fanger nemlig de flåter der evt måtte have taget sig et lift på vovsen.

Mine slipper ikke 100% for flåter, men de få de får, dør jo pga halsbåndet, og det er trods alt meget få der overhovedet når at sætte sig fast, for i reglen tager karten dem jo.

Uden nogen form for beskyttelse, kan jeg fjerne 5-10 flåter dagligt, da vi bor i et område med MANGE flåter (meget vildt) og går i skoven flere gange dagligt.

• #13   13. maj 2012 og ang allergiske reaktioner, så er det en risiko uanset hvilket mærke gift man vælger at komme i nakken af hunden -for mit vedkommende er det en risiko jeg er villig til at løbe.
    Det er trods alt ret sjældent at voldsomme allergiske reaktioner forekommer.

Hvidløg har jeg ikke haft succes med. Jeg har pt en flaske cur1 stående, så den bliver brugt, men synes ikke umiddelbart jeg mærker nogen forskel.

• #14   13. maj 2012 Hov -kan da se at noget af mit første indlæg mangler... mystisk. Men jeg bruger altså et flåt-halsbånd og så kombineret med bayvantic i de værste måneder. Det stopper ikke problemet helt, men mindsker det gevaldigt

• #15   13. maj 2012 Puha, jeg synes dælme vi får mange med hjem (som dog ikke bider sig fast) selvom hundene dryppes med bayvantic (og i øvrigt osse med de andre gængse mærker).

Jeg fanger ofte 4-5 stykker med karten når vi har været i skoven.

• #16   13. maj 2012 Bayvantic.

• #17   13. maj 2012 Michelle....Hvad er det for et halsbånd du skriver om, det kunne jeg godt tænke mig at prøve.

Jeg bruger Frontline combo og finder en flåt ind imellem, jeg er dog ikke stødt på nogle endnu iår men vi plejer ikke at have så mange af dem her på trods af vi har skov og hede.

Jeg børster Baldur let med en karte efter gåtur for at tage dem der er kommet i pelsen på turen.

• #18   13. maj 2012 Bente -man kan få nogen fra Trixie som virker mod både flåter og lopper. De har dem i "min" land og fritid, ved ikke hvor de ellers kan købes.

Jeg har dog købt disse, men det kræver vidst at man køber i udlandet (jeg har i hvert fald ikke kunnet finde dem herhjemme): http://www.viovet.co.uk/Non-Prescription_Medicines-Dogs-Fleas,_Ticks,_Lice_and_Mites-Scalibor_Protectorband_Collar/c119_13_120_1025/category.html

• #19   13. maj 2012 hov -det halsbånd jeg linker til, bør ikek bruges hvis man osse har kat

• #20   13. maj 2012 Ja så duer det ikke da jeg har en del katte men jeg vil da lige se om de har det fra Trixie i Land og fritid i morgen når jeg skal derind og hente hestefoder.

• #21   13. maj 2012 Fordelen med Bayvantic er, at hunden udskiller en eller anden lugt gennem huden som gør, at flåterne ikke vil bide. En enkelt kan der sidde I PELSEN på mine bamser, men jeg ser aldrig nogen, der har bidt sig fast, så jeg bliver også ved Bayvantic, trods det er skrappe kemiske sager.
    Jeg har prøvet alt muligt andet, med og uden kemi, men intet hjælper. Og da mine hunde kan få flåter i vores egen have, vi har græs, graner etc., og rådyrene gående i haven, så er de altså meget udsatte, og det kan ikke klares med kæmning, så kunne jeg ikke bestille andet......

• #24   19. maj 2012 Fandt faktisk den mindste lille bitte flåt på gulvet i går. Den var helt rundtosset og døde kort efter, så ingen tvivl om at de der dråber Fenris får i nakken har en effekt. Når de er så små er de jo praktisk talt umulige at finde i den lange pels, så vi forebygger også.

Kommentér på:
Langhåret hund og flåter

Annonce