1.387 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Langhåret hund .. ? Langhåret hund .. ?

Hej med jer.

Jeg har et lille spørgsmål, håber på at der er nogle der har oplevet noget lignende.

Idag på morgenturen sad der et klup hår på Selinas hår på hendes lår. Jeg fjernet det og gik videre. Nu har jeg lige sat og kigget på det sted og prøvet at nuller det lidt. Jeg fandt så ud af at jeg bare kan tage hendes hår og fjerne det i store klumper - uden at rive eller noget. Hendes hud ser meget normal ud. Fælder hun bare meget eller kan det være noget?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langhåret hund .. ?
  • #1   16. feb 2012 jeg gætter meget på at det er hendes 1 års fældning.
    ja selvom hun vist ikke er et år endnu

der fælder de helt ekstremt meget

hvis der bliver helt bare pletter eller hun klør sig, så hun kradser hul, så skal du til dyrlæge, for så er der noget andet galt, men foreløbig vil jeg sige det er ganske almindeligt

• #2   16. feb 2012 Ah! tak connie smiley Ja hun er jo 10 måneder nu. Har lige kigget lidt mere og jeg kan stortset pille det over alt, og det ligner at håret(tror jeg nok) sidder i "klumper" dernede. (jah, det er svært at forklare) Sidder fast...

Skal jeg børste hende noget mere? Er det nu hun for en mere rug voksenpels? (hvis vi altså går ud fra at det er 1års fældning)

• #3   16. feb 2012 ja det er nu hun går over til voksenpels

det lyder helt normalt, jeg kender godt de der totter

det er en god ide at børste hende hver dag, dels fordi det er rart for hende at få det af, dels fordi det også er rart for dig, at du ikke finder totter over det hele

• #4   16. feb 2012 Ja det føles som at sidde inde i en nullermand lige nu? kender du det?
    Efter at have pillet ved det, flyver det rundt i luften, sidder på sofa og tøj og ligger på comp og kilder i næsen smiley

• #5   16. feb 2012 Oh ja - livet med en fældende spids smiley

• #6   16. feb 2012 Du må igang med børsten, det er helt almindelig, at de langpelsede hunde smider pelsen i klumper ved fældning.

Tro mig, man bliver hel vant til det smiley

• #7   16. feb 2012 Jep børste og støvsuge hver har..

Er det bare mig eller har der før været en tråd herinde om folk der bruger det uld til at lave garn?

• #8   16. feb 2012 man kan sagtens bruge uldet til at lave garn....men man skal have temmelig meget, så det skal opbevares godt.
    aldrig i plastikpose og aldrig i noget tætsluttende

en papirspose eller en papkasse

jeg tror der har været mange tråde om det

• #9   16. feb 2012 Det er en fryd med fældende spidshunde hihi..

Jeg bruger en blower når det er aktuelt også får mutterne en tur med den hvor vi blæser hårene af!
    Det værste er når de fælder dækhår af - så ligner de en dynejakke på vrangen

• #10   16. feb 2012 noget uld er bedre end andet... der er en colli opdrætter som spinder hundeuld

Kommentér på:
Langhåret hund .. ?

Annonce