{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

hund kørt ned - rod i chip/DHR {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har i dag været udsat for en lidt mærkelig (og tragisk) hændelse, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
Det handler og chipning og reg. i DHR.

Jeg er i dag blevet ringet op af en af mine tidligere hvalpekøbere, der fortæller at han er blevet ringet op af falck, fordi hans hund er blevet kørt ned.

Det viser sig ikke at være hans hund, da den er derhjemme. Men hundens chipnr. siger at det er hans - det er samme race og farve.

Han har derfor kontaktet de søskende, han kendte nr. på i tilfælde af at det skulle være deres hund. Det er det dog heller ikke.

Vi mangler at få fat på 1 familie med hund fra det kuld.

Mit spørgsmål er. Hvad gør man hvis det viser sig at dyrelægen har sat chipmærkerne forkert, da de er blevet vaccineret og de derfor er chippet/registreret forkert?

Og hvad hvis det ikke er nogen fra kuldet, men en hel fremmede hund?

Falck manden har haft kontaktet ham igen og "familien" har hentet deres hund. Den skulle( iflg falckmanden) efter omstændighederne have det godt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund kørt ned - rod i chip/DHR
  • #1   14. maj 2012 inden du peger ud af, skal du nok overveje om fejlen kan være sket hos dig selv

    jeg tjekker, tjekker igen og igen og igen, at jeg udleverer den rigtige hund med den rigtige chip, man skal holde tungen lige i munden, både når der bliver chippet, men især når man udleverer

    Jeg havde selv chipscanner da jeg avlede og det sidste der blev gjort med den hund de nye ejere gik herfra med var at tjekke at chippen passede til de papirer de havde fået, havde jeg ikke haft en scanner, ville sådan en fejl bestemt godt kunne ske her også

    Men er det sket, og det er den sidste hvalpekøber i ikke har fået fat i, må i jo se om klubben vil lave stambøgerne og registreringen om


  • #2   14. maj 2012 Jeg tænker...

    Hvordan fik falckmanden kontakt med den rette familie... ??


  • #3   14. maj 2012 i mit første kuld. blev to hvalpe byttet om ved dhr. det opdagede vi til hvalpesamling på udstilling. jeg ringede som opdrætter til dhr og forklarede fejlen og de sagde "ejerne skal bare lille seddel med om at anette og abby er byttet om" og så fik de ny attest

  • #4   14. maj 2012 Det var ikke min mening at pegefingre.
    Jeg syntes at både dyrelæge og jeg selv var meget omhyggelige da hvalpene blev chippet.
    Kun en hvalp ude af kassen af gangen og en stambog + registrering fremme adgangen. Alle hvalpe har haft farvebånd/halsbånd på fra start af osv. Så jeg må erkende at jeg faktisk er lidt overrasket over at sådan noget kan ske.

    Jeg har lige snakket med min dyrelæge, der vil finde papirerne fra dengang frem, når der bliver en ledig tid, for at se om nr. passer der.
    og så foreslog hun at familien, der var blevet ringet op, skulle køre forbi deres dyrelæge og få tjekket deres hunds registrering.

    Så det ringede jeg og fortalte dem.

    @ the one andOnly...: Efter at falckmanden havde ringet min hvalpekøber op, var familien åbentbar selv kommet forbi og havde fulgtes med falck til dyrelægen.Og det var derfor at falckmanden ringede igen.





  • #5   14. maj 2012 Som Flatrunner! Hvalpe hos dyrlægen eller hjemme når chipmærkeren kommer.
    Hvem var nu lige hvem?
    Så jeg havde også min egen scanner parat, så bøgerne matchede hunden da de rejste.


  • #6   14. maj 2012 Har også min egen scanner. Så kan jeg sammen med de nye ejere kontrollere at hund og papirer passer sammen.


  • #7   14. maj 2012 Jeg har snakket med den sidste familie og det er heller ikke dem, så jeg tror ikke at en scanner havde gjort den store forskel her.

    Jeg har send familien til dyrelægeir fåret få tjekket deres chip om den passer med deres papirer og så håber jeg at det blot er en tastefejl, for ellers ved jeg da ikke hvordan man skal spore den fremmede familie....


  • #8   14. maj 2012 det kunne tyde på at de har aflæst den forkert, det må man da håbe, så hunden kan komme hjem igen

  • #9   14. maj 2012 øv, det var da en træls oplevelse.

    men vil lige sige at jeg har oplevet en del sjusk med DHR. da mine hvalpe skulle flytte var der også sket en fejl, DHR havde smidt reg. væk hos dem, så da nye ejer skulle omreg. havde de slet ikke reg. den til at starte med, men chippen sad i hunden.

    og da mine veninde skulle omreg. hendes hund, fik hun tilsendt et papir med ny ejerskab, og så var det klisteret sammen sammen med en anden fra en helt anden hund, så hun pludselig ejet en helt anden hund også.


Kommentér på:
hund kørt ned - rod i chip/DHR

Annonce