{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.350 visninger | Oprettet:

Hjælp: vaccination hvor tit?????? {{forumTopicSubject}}

HJÆÆÆÆÆÆLP.. Hvor tit vaccinere i jeres hunde.

Har hørt så mange forskellige svar så nu er jeg helt rundforvirret. Da jeg spurgte dr.dyr sagde han at der er lige så mange svar som der er dyrlæger.

Har også hørt at man kan få taget en antistof test for at se hvad de mangler. Nogen der kender til det og koster det ekstra??
Har ikke lyst til at betale penge for noget der ikke er nødvendigt og hvorfor fylde hundene med alt det fis hvis de kan nøjes med hver 2. år eller hver 4.

Håber på at nogle af HG's erfarende hundeejere kan hjælpe mig. Riga er min første hund og jeg vil ham selvfølgelig det bedste.

På forhånd taaaaaaaaaaak!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp: vaccination hvor tit??????
  • #1   16. maj 2012 Dengang vi havde hund derhjemme, var det sådan, at hvalpen skal have en 8 og 12 ugers vaccination, og derefter en hvert år. Men som du siger, så er der sikkert en del der er ændret.

  • #2   16. maj 2012 Vi vaccinerer hvert andet år. Og vaccinerer ikke mod kennelhoste, da han ikke kommer i hundeskov, træningspladser eller pensioner. Så den vaccine, han får, holder i to år- kennelhoste holder kun et.
    Vi får ikke taget antistofprøve, men det koster naturligvis ekstra.
    Vi får naturligvis stadig det årlige sundhedstjek.


  • #3   16. maj 2012 Charlotte du bliver nødt at danne din egen mening. Som din dyrlæge siger er der argumenter for og imod en årlig vaccination. Personlig afhænger det for mig om, hvor stor risikoen er. Hvis jeg har en hund der bliver udstillet meget, eller der er rapporter om f.eks parvo i mit område, får de en ekstra vaccinatiion, ellers følger jeg produksentens minimum, som typisk er hver 3 år.
    Rabies overholder jeg slavisk.


  • #4   16. maj 2012 8-12 og 16 uger og så hvert år efterfølgende.

  • #5   16. maj 2012 Som louise, hvert år samtidigt med sundhedstjek og han er vacc mod kennelhoste da det koster så lidt ekstra når man alligevel er der og det hjælper hvis uheldet er ude.

  • #6   16. maj 2012 Hvert år - og de får hele molevitten.

    Vi træner meget og mange forskellige steder, går til svømning med dem, kommer næsten dagligt i hundeskov, så derfor smiley


  • #7   16. maj 2012 Vi vaccinerer hvert år, både mod de alm. ting, rabies og kennelhoste.

    Vi bruger træningsplads, pension samt går til udstilling, og så skal hundene vaccineres hvert år.


  • #9   16. maj 2012 Vi er i klub, hvor det er et krav med årlig vaccination, så det gør vi.

    Men ellers kan man jo bare få lavet antistoftest. De fleste vaccinationer holder jo længere end et år. Den eneste, jeg ville insistere på at få hver år var Leptospirose


  • #10   16. maj 2012 Min bliver vaccineret hvert år, samtidig med sundhedstjekket. Da der er visse dele af vaccinen der kun holder ét år, så jeg vil ikke risikere noget. Min hund bader også i moser, åer, søer og havet året rundt, så han skal være godt beskyttet.

  • #11   16. maj 2012 Mine får hvert år. Både alm, kennelhoste og rabies. Hellere safe than sorry.

  • #12   16. maj 2012 tusinde tak for de mange svar. Tror vi må få bestilt tid hos dr.dyr til den årlige. God pointe med forsikring. det vil jeg lige tjekke op på:)

  • #13   16. maj 2012 Taiko bliver vaccineret hvert år i forbindelse med det årlige tjek :o)

    Det gør han fordi vi render på udstillinger, til træning, meget skov og strand osv. ..
    Better safe, than sorry smiley


  • #14   16. maj 2012 Dkk siger hvert 4. år man skal ikke overvaccinere hunden, mine får når de er 8 og 12 uger derefter 1 år efter sidste vaccination og så bliver de vacc. hvert 3. år. hvis de ikke skal parres så gør jeg det hvis vacc. er mere end 1½ år gammel. for at hvalpene er dækket ind.

  • #15   16. maj 2012 Ja Evi Det glemte jeg.
    Måske skulle man se på grunden til ikke at overvaccinere. Jeg ved ikke om alle I der vaccinere årligt har overvejet bivirkningerne?
    Det er jo en del der tyder på at overvaccinering kan forringe immunforsvaret. Det er grunden til at man skal vurdere hvor tit man skal vaccinere.
    Jeg tror det vigtigste er at hunden er fri for infektioner når den bliver vaccineret.


  • #16   16. maj 2012 Kato bliver også vaccineret hvert år når han alligevel skal have sundhedstjek.. Han bliver også vaccineret mod kennelhoste..

  • #17   18. maj 2012 Min bliver som sagt vaccineret hvert år, grundet følgende som er kopieret fra netdyredoktor.

    Der findes vacciner mod leptospirose, så det er muligt at forebygge sygdommen. Hundens immunitet over for leptospirose er relativt kortvarig, så det anbefales, at man vaccinerer sin hund en gang om året. Vaccinen gives som regel i en kombi-vaccine sammen med vaccination mod hundesyge, parvovirusinfektion og hepatitis (leverbetændelse/adenovirusinfektion).



Kommentér på:
Hjælp: vaccination hvor tit??????

Annonce