{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.282 visninger | Oprettet:

Gode råd til hvalp der bider {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Vil høre om der er nogle som har råd til hvordan man kan lære en 5 månedes hvalp at det ikke er ok at bide.

Situationen er således:
Min veninde og jeg har begge en hvalp på omkring de 5 måneder som vi har haft fra de var 9-10 uger. Begge hvalpe bed da vi fik dem som hvalpe nu gør. Problemet er at hvor min egen hvalp har fundet ud af at hun kun må bide i sit eget legetøj og tyggeting bider min venindes hund stadig meget i mennesker og han bider til.
Min veninde har konstant blå mærker og sår på arme, ben og hænder pga. bid. Forleden gik hvalpen fuldstændig amok og bed hende til blods flere steder på armene og ville ikke give slip så hun endte grædende af smerter. Mener ikke at det kan være normalt at en hund bider så voldsomt i den alder men måske tager jeg fejl?
Så vidt jeg har forstået bider han under leg, når han vil have opmærksomhed og når de går tur. Han bider ikke i arrigskab men i leg.

Hvalpen bider ikke kæresten, så vidt jeg ved prøver han nogle gange men får ikke lov. Tror måske han respekterer et nej fra ham mere end et nej for hende.
Der kommer to kvindelige familiemedlemmer 1 til to gange om dagen mens parret er på arbejde og går tur og leger med hvalpen. Dem bider han også. Nogle gange er den enes 6 års gammel søn med som også er blevet bidt (igen i leg for hvalpens side).
Har selv overvejet om det er fordi han ikke bliver stimuleret nok men er kommet fra det igen. De siger de går tur med ham 30 min om morgenen, 30 min efter arbejde og 30 min igen om aftenen + at der kommer nogle og lufter og leger med ham midt på dagen. De træner med ham hver dag og til hvalpetræning (som vi går til sammen) er han en af de hvalpe som har mest styr på øvelserne (her bider han ikke). De bor i hus og hvalpen bruger desuden meget tid i haven.
Jeg har ikke selv set ham gå "amok", da jeg altid har min hvalp med når vi ses og så har de kun øjne for hinanden. De leger rigtig godt sammen hvor de "slås" meget i leg. Min veninde siger at han ikke bider de dage hvor han har været sammen med min hund. Ud over at han bider er han en meget velfungerende og kærlig hund.
Han har ikke skiftet alle sine tænder endnu så gummerne kan drille. Parret er førstegangs hundeejer og ingen af dem har haft hunde som børn. Hvalpen er en Bichon Havanais.

Ved i om dette er normal adfærd for en hvalp i denne alder? Har i nogen ide om hvorfor han bider udfra had jeg har skrevet? understimuleret, overstimuleret stresssituation eller andet? Og ikke mindst råd til hvordan de for ham til at stoppe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til hvalp der bider
  • #1   17. maj 2012 Mit gæt er at hun behandler hunden forkert. Prøv at låne nogle bøger om hvalpeopdragelse.
    I en hundeflok pives der højt ved bid, dette er en udemærket teknik. Man skal være helt konsekvent. Bid accepteres ikke.


  • #2   17. maj 2012 Hun har købt flere bøger om hundeadfærd, Synes der står meget forskellige omkring bid. ignorer (kan være svært når det gør ondt) sige nej, og så det med høj pivelyd. Jeg ved at de ikke har været konsekvente, når det ene ikke har lykkedes har de prøvet noget andet. Det fungerer at sige nej for kæresten men jeg tror min veninde er for blind (Hun er en meget mild person).

Kommentér på:
Gode råd til hvalp der bider

Annonce