1.437 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

west highland white terrier... west highland white terrier...

Mistede jo min elskede westie Berto for en uge siden imorgen, er stadig ret ked af ikke at have ham mere:-( men han stod ikke til at rede...

Har jo hele tiden sagt at jeg ville have en dobermann som næste hund, men vet.syg.pl hos dyrlægen var nær faldet ned af stolen da jeg sagde det;-) vi havde snakket med dyrlægen om hvilken race der ville passe til os, vi bor i hus med have har en dreng på 3 år som elsker dyr, så det skulle jo også være en fam. hund og så skulle den ku holde vagt... han sagde at en dober-tæve ku være en mulighed, men de syns det var for risikabelt da jeg har barn og gerne skulle have et barn mere, hun sagde at man skal jo ikk stryge dem for meget mod hårene før de måske ville blive "sure"...
så nu er jeg gået væk fra den, selvom jeg også syns at have læst om den som en god fam. hund også skrevet med avlere osv ang at få sådan en...

så nu er jeg nok bare tilbage til westien, men jeg ville jo gerne have en der ku passe på mig om natten de dage jeg er alene... og der er ikk mange der blir bange for et par westier;o)

det skal så også lige siges at vi jo i mange år har været vant til at have hunde der ikke fælder, har idag haft en golden retriver i 5-6 timer og kan mæsrke at jeg har svært ved alle de hår på gulvet ;o)

nogle der har en god ide til en dejlig fam.hund som også kan holde vagt og holde ubudene gæster væk ?

ved ikk om dette er en gang volypyk;-)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  west highland white terrier...
  • #2   18. maj 2012 Der skal nok lige bruges lidt flere oplysninger smiley

Hvor aktiv må den være? Hvad skal den bruges til træningsmæssigt?

Hvad type temperament?

Hvilken type af pels foretrækker I? Hvor meget må den fælde?

Hvor stor må den være?

Hvor meget vagthund ønsker du over den? Vov ved døren eller en hund der kunne "æde" en indbrudstyv, hvis han brød ind?

• #4   18. maj 2012 altså vi har altid kun haft westier og syns de har krudt i rumpen, men på en dejlig måde:-)
    ang fældning gider jeg ikk støvsuge hundehår hverdag, for har som sagt aldrig været vant til det store fra mine westier...

ang str, vil nok ikke have større en d en dobermann...

temperament skal det være en glad hund, som også kan holde vagt, men self ikke 100% vagthund da den skal kunne lide når man får gæster... tænker at en tyv får lov og komme ind, men ikke ud igen ;o)

har også hørt fra de opdrættere jeg har skrevet med at de skulle være fine fam. hunde, men tør sgu næsten ikk nu hvor de siger sådan ved dyrlægen...

• #6   18. maj 2012 Hvad med en lidt større terrier?

Du skal over i pudel, bichon eller ruhåret for at undgå at hunden fælder...

• #7   18. maj 2012 Du skal have en kerry blue terrier! Den passer på familien, er intelligent, lev trænbar, ELSKER børn og fælder ikke. Længere er den historie bare ikke;-)

• #8   18. maj 2012 Hmm ja jeg må prøve og se hva jeg finder ud af:-) min kæreste kan ikk lide pudler:-/

• #9   18. maj 2012 Kerryen skal klippes men er en rigtig dejligt terrier og trods den bløde pels, er der intet puddel over den;-)

• #10   18. maj 2012 Hehe, jeg har fået anbefalet kerry blue terrier til mig af en af Mikkels kolleger, der er "terrier-mand" *GG*

Men den er et bud, synes du skal kigge nærmere på den...

Tror også du bør kigge på f.eks. airedale eller irsk terrier. Hvis du ønsker en hund, der gør ved døren og måske ser småafskrækende ud, kan en irish soft costed wheaten måske klare det smiley

• #11   18. maj 2012 UHH en Irish softcoted har jeg bare hørt så meget godt om kanon familie hund...

• #12   18. maj 2012 Softcoated... Damn... Staveplade til denne gamle kone tak... smiley

• #13   19. maj 2012 Man skal være meget obs på hvor man køber softcoated få de har arvelige nyreproblemer. For år uhabillede gik mange opdrættere over til kerryen i stedet. Desværre kender jeg også flere hvor de har måtte aflive pga bid:-( de er lidt mere nervøse end kerryen.
    Prismæssigt ligger kerryen på 8-9000 kr med stamtavle. Der er hvalpe på fyn i øjeblikket. Der er en opdrætter i DK og så en som får et kuld i ny og næ (absolut seriøst) begge har flotte status på hofter og har fotograferet gennem en årrække. Det har aldrig været et krav omend det måske burde. Dette gælder også softcoated.
    Hvis du vil vide mere er du velkommen til at sende en pb eller se evt mere på www.kerryblue.dk

• #14   6. jun 2012 Jeg syntes altså i skal tage ud til nogen opdrættere istædet for at spørge jeres dyrlæge, som tydeligvis ikke kender racen som den er idag.
    Der jo opdrættere, som mig, der avler udstillinslinier, der er meget mere dæmpet, og som er fantastiske som familiehunde og til børn i alle aldre, bare de vokser op med børn som andre store hunde skal.

Du skriver at du har snakket med en opdrætter, har du været ude og besøge noen opdrættere og se hundene osv???

Hvis i kunne tænke jer at komme og møde nogen doberpiger så er i meget velkomne til at komme, helt uforpligtende, og besøge os og få svar på jeres spørgsmål, og meget gerne tage jeres dreng med :o)

• #15   6. jun 2012 Jeg har skrevet med proud danish en del de sidste dage:-) meget positivt:-) vi skal på besøg en dag vi lige får det til at passe:-) 1000 tak for dit svar herinde, hvor i landet bor du? Vi bor i gelsted og jeg arbejder i glumsø, ved ikk om det siger dig noget, men det er ikk så langt fra næstved:-)

• #16   6. jun 2012 Okay :o)

Jo kender det skam godt hi hi vi bor i Sandby lige uden for Glumsø :o)

Hvor er det pudssigt :o)

Kan være vi ses en dag så, vi er i glumsø hundeskov hver dag :o)

• #17   6. jun 2012 Oki der var vi i fredags:-) hva tid på dagen er i der?

• #18   6. jun 2012 Det er forskelligt smiley Hvilken hund har i??
    Kan være vi har set jer smiley

• #19   6. jun 2012 Det var et dumt spørgsmål, kan jo se på din profil at du har nogen dejlige westier hi hi

• #20   6. jun 2012 Du er velkommen til at kontakte os hvis det ikke er noet hos den anden kennel smiley

• #21   6. jun 2012 Vi har kun en westie tilbage, vores gamle berto blev aflivet den 12 maj... Vi har kun været der den ene gang, for berto ku vi ikk have med ud blandt andre hanhunde da han blev så sur... Har du hvalpe i øjeblikket eller hva?

• #22   6. jun 2012 Nej ikke endnu, min tæve er dog blevet parret og vi venter hvalpe d. 6/8.

Jeg siger altid til mine hvalpe købere at de skal tage ud og møde tæven og opdrætteren.
    Se stedet, hvordan hunde bor og om de er imødekommende.
    Og følg din mavefornemmelse.
    Det er så vigtigt at du kan med tævens temperament, da hun præger hvalpene rigtig meget.

Det er mit bedste råd til dig smiley

• #23   7. jun 2012 Lyder fornuftigt:-)

Kommentér på:
west highland white terrier...

Annonce