{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Det svære valg Border collie eller jack russell? {{forumTopicSubject}}

Det er sådan at vi ønsker at udvide hunde flokken.
Planen var at vi ville lave en parring på vores egen tæve men, da vi ikke ønsker at miste hende i alt hvalpeeriet, samt miste en agility seson har vi valgt at der ikke skal være hvalpe her hjemme fra vores egen tæve.
Derfor må vi ud på hvalpe markedet.
Men nu skal jeg jo vælge.
Vi har to jack russellér en han og en tæve, som jeg er rigtigt glad for, vi er vilde med typen og deres sind, udseende og jeg elsker at løbe agility med dem.
Hvis jeg skal have en jack russell mere skal den være af precis samme type som vores tæve.
Tæve, Langbenet, høj slank af type,, overvejende hvid, glathåret, super turbo altid og klar på arbejde = meget svære at finde.
Eller skal jeg opfylde en drøm om en
Border collie: spinkel, Red merle tri eller blue merl tri, ud af arbejds linier med pels til den korte side også svære at finde.

Lidt om mig:
27 år
bor med min kæreste
vi har et nedlagt landbrug med 4 hektar, med skov og sø.
massere af mulighed for træning hjemme.
jeg er udannet hundetræner hvalpe/rally og agility.
Løber agility på konkurance plan og bruger rigtigt meget tid på hundene hverdag.

Men kære HNér hjælp mig med at vælge...jeg har lavet lister og snakket med forskellige mennesker og forfanden jeg synes det er svært..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det svære valg Border collie eller jack russell?
  • #1   18. maj 2012 Er det ikke bare med at tage ud og besøge nogle kenneler?? De kan jo så fortælle om deres erfaringer med den type hund.. det er jo svært at sige hvad du skal vælge, for det er dig der skal have hunden.. Men den der "følelse" skal bare være der, når man ser hvalpen.. det er altid et godt udgangspunkt :0)

Har farven en stor betydning??

• #2   18. maj 2012 Tror det er lidt utopisk at finde en BC af arbejdslinjer i de farver! En god hund har ingen farve.., og rene arbejdslinjer er som udgangspunkt aldrig merle!

Tag ud og besøg forskellige kenneler elle snak med BC folk ude til stævnerne.

• #3   18. maj 2012 Jeg har netop snakket med folk, trænet med borde, snakket med avlere, erfaene bordere træner og det hele.
    Farven er enlig ikke den vigtigste jeg bryder mig simpelt hen bare ikke om sort/hvide bordere og jeg vil også gerne have en hund jeg kan holde ud at se på .
    Hvis det er en jack vil jeg også have en der ikke har meget farve...netop fordi jeg ikke bryder mig om for meget farve hos dem.

Det er svært for jeg har stor kærlighed til begge racer, og kan på nuværende tidspunkt ikke se nogen af racerne tage føre trøjen...
    måske skal tiden bare have lov at arbejde.

• #4   18. maj 2012 Jamen fair nok at du ikker er til sort- hvide, men netop merle i arbejdslinjer tror jeg ikke findes. Men der findes heldigvis mange andre fine farver i arbejdslinjer. Selv er jeg vild med saddlepattern og trefarvede.

• #5   18. maj 2012 har du overvejet en JR fra DJRTK? De har en masse gode hunde der både arbejder og ser godt ud.

• #6   18. maj 2012 På at skriv til Cynthia herinde, hun har hunde i DJRTK.
    Vi håber selv på en hvalp derfra smiley

• #7   19. maj 2012 jeg er åben fra alle sider, hvor den kommer fra
    netop fordi vi er så pisse kræsene.

*Fredsfyldt* .
    hendes hunde er fine, men for små smiley de skal simpelthen være større før de falder i min smag

• #8   19. maj 2012 Det bliver delme nærmest umuligt at finde border collies med den farve i arbejdslinierne, men de findes jo i et væld af andre farver i arbejdslinierne og i sidste ende betyder det jo ikke noget alligevel.
    BC er jo en helt helt anden hund af sind end i JRT og det er jo så et spørgsmål om man er til bc mere pleasende og "sarte" sind, det lyder jo til at I uden problemer ville kunne opfylde behovene ved en bc.

Kommentér på:
Det svære valg Border collie eller jack russell?

Annonce