{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

stadig ked :'-( {{forumTopicSubject}}

idag er det en uge siden jeg mistede Berto, syns det føles som 5 år, siden jeg sidst kiggede ind i hans mørke øjne og følte hans kærlighed til mig<3
Da han blev aflivet stod jeg og nussede ham og min næse mod hans snude, jeg mærkede da han ikke trak vejret mere, det er det eneste jeg har tænkt på indtil videre idag:o( prøver og sige til mig selv at det var det rigtige, da han nu ikke har ondt mere, men det er svært alligevel...
til daglig manler jeg jo hans små trippende skridt i hælene på mig uanset hvor jeg er, han var altid ved mig og var jeg der ikke pev han efter mig:o( vi købte ham som næsten 6 årig og har været overlykkelige for ham, max savner sin storebror, men vi forsøger og give ham endnu mere opmærksomhed nu...
hvis i skulle have lyst til at kigge forbi ham er i velkomne:-)

her er linket fra min tråd i sidste uge:

http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=512029


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stadig ked :'-(
  • #1   19. maj 2012 Åh kæreste Majbritt, det tager bare så lang tid sådan noget. Det er snart et år siden Kongo forlod mig, og den dag i dag mangler jeg ham stadig.
    Nogle gange tror jeg man oplever et bånd så stærkt til en hund, at det aldrig brydes, og man aldrig kommer rigtig over tabet af dem.

    Når du virkelig savner ham så tænk på det her, det gør jeg:

    HUNDENS BREV FRA HIMLEN.

    Så skete det.

    Vi blev revet bort fra hinanden.
    Du og jeg som elskede hinanden så højt, måtte bryde de stærke bånd vi havde bundet.
    Jeg er borte nu, og du kan ikke længere se ind i mine øjne, eller røre ved min pels.

    alligevel har jeg ikke forladt dig, og jeg vil vente trofast og loyalt på dig indtil du engang har levet dit liv.

    Hvor jeg er nu findes ikke sult og tørst.
    de syge hunde er ikke længere syge, og de der blev gamle er igen stærke og friske og fulde af liv.

    De hunde der blev mishandlet og slået er ikke længere bange, for vi er i en verden hvor ingen gør os fortræd. For kun de mennesker der føler kærlighed til dyr for lov at komme forbi vores sted når de dør.

    Jeg har næsten lige badet i den klare kølige flod, og bagefter spiste jeg mig tyk og mæt.
    nu stryger den milde brise mig blidt over maven, mens jeg ligger på ryggen i den bløde græs og smasker, og nyder solens varme der tørrer min pels.

    Her findes alt det jeg drømte om, når jeg lå på gulvet i stuen hos dig, og drømte søde drømme.

    Alt, Undtagen dig.

    Når vi løber og leger, eller ligger i det høje bløde græs, kan jeg fornemme når du tænker på mig.
    jeg kan fornemme din sorg og dit savn, eller din glæde og kærlighed til mig, når du tænker tilbage på det vi havde sammen.

    Når jeg mærker du tænker på mig, løber jeg alt hvad jeg kan hen til den store klippe.
    og når jeg ser ud over klippekanten kan jeg se ned i menneskenes verden, og ned på dig.
    jeg ser på dig med kærlighed, og længsel, og jeg glæder mig usigeligt til vi skal være sammen igen.
    Men fordi jeg vil det bedste for dig, og fordi jeg elsker dig så højt, så jeg vil have du skal nyde dit liv, og finde glæde i dit liv, i alle de år du har tilbage.

    Der sidder mange hunde på kanten hver dag, og ser til deres mennesker.
    Nogen gange når jeg sidder og ser på dig, har jeg taget nogle af mine venner med så de kan se det menneske jeg savner så meget, og er så stolt af. Og jeg fortæller dem historier om den pragtfulde tid jeg havde sammen med dig.

    Når din tid kommer, så vil jeg vide det.
    så du har intet at frygte, for når du kommer til mit sted vil jeg sidde her logrende af glæde og forventning, parat til at tage imod dig..

    Alle de mennesker der har elsket dyr kommer forbi vores sted, og hver dag ser jeg hvordan andre hunde og deres mennesker mødes i kærlighed, og i en omfavnelse der ingen ende vil tage.
    Og jeg tænker med glæde i hjertet, at en dag bliver det min tur.

    Nogle hunde her har ikke haft det godt, og har aldrig prøvet at blive elsket. Og de ser til med længsel og savn, på de mennesker der kommer forbi vores verden, inden de tager videre med deres hunde.
    Men hver dag sker det at de hunde der engang blev mishandlet, og som ikke har noget menneske at tage imod. Finder sig et godt menneske, med en god sjæl, som passerer vores verden.
    Eller de slutter sig til mennesker der forenes med deres egne hunde.

    Jeg har set dig tvivle på om du skulle anskaffe dig en anden hund efter jeg var gået bort, om du kunne være det bekendt overfor mig, og om du svigtede mig.
    Og dette skal du vide, så længe du ikke glemmer mig, og jeg ikke mister pladsen bagerst i dit hjerte, så ville intet gøre mig mere stolt end at sidde der på klippen sammen med de andre hunde, og vise dem hvor godt og kærligt menneske du er, overfor den hund som jeg også skal møde en dag.
    Og jeg vil unde din nye hund hvert eneste kram, og hvert et kys på næsen, og jeg vil håber af hele mit hjerte, at i bliver lige så lykkelige sammen som vi var.

    Lige som dit, er Mit hjerte er flået i stykker af længsel, og jeg kan ikke vente til vi skal ses.
    men indtil da håber jeg, at jeg efterlod mere kærlighed og flere gode minder i dit hjerte, end sorg og fortvivlelse.
    Så prøv at mindes mig for alt det lys vi skabte sammen, og ikke for det mørke der lagde sig som en tåge om dit sind da det hele endte.

    så når du næste gang kikker op på himlen og fornemmer nogen ser på dig, så er det mig, der sidder på klippekanten og ser kærligt ned på dig fra min verden, mens jeg drømmer om dagen som en dag skal komme.

    I kærlighed

    Din hund.


  • #2   19. maj 2012 Kan se du godt kender den, var lige inde og kigge alle dine hundes profiler =)

  • #3   19. maj 2012 Jeg kan sagtens følge dig - jeg var i samme situation for et år siden.
    Der gik en måned inden jeg overhovedet kunne snakke om hende uden at græde. Efterhånden blev det lidt bedre. Idag er det stadig vemodigt, og jeg savner hende stadig meget, men er afklaret.
    Der er kun tiden der kan gøre det lettere - og det er helt okay at sørge.
    Vi elsker jo de små kræ smiley


  • #4   19. maj 2012 ja den har jeg også lagt på facebook med et billede af berto<3 og ja den hjælper rigtig meget , men samtidig er den også vildt sørgelig, på en god måde...

    ja det er hårdt, tænkte netop selv på hvordan mon jeg har det om et år? men det må tiden vise:-) tak for din igen søde kommentar:-)


  • #5   19. maj 2012 Black Beauty's . jeg kører jævnligt forbi dyrhospitalet hvor han endte sine dage, og kan slet ikk køre forbi uden tårene kommer og halsen snørre sammen:-'(

  • #6   19. maj 2012 Jeg græder stadig over Kongo, når jeg ser billeder af ham, eller taler om ham. Og jeg kan ikke læse hundens brev fra himlen, uden at græde helt vildt.

    Jeg ser for mig at alle de hunde vi sender af sted, sidder deroppe som det står i brevet. Lige nu sidder Kongo og Berto sikkert og kigger ned på os, og fortæller hinanden historier om os. (og nu græder jeg igen)

    Jeg tror på de har det godt, og nyder deres liv uden smerter og sorger. Og venter på den dag hvor de skal se os igen. De glæder sig sikkert helt vildt til den dag, det gør jeg oss må jeg jo indrømme.


  • #7   19. maj 2012 Det kan jeg godt forstå.
    Jeg fik Ozetta aflivet herhjemme og nu ligger hun i sin urne i hendes bed med en smuk rhododendron. Jeg sætter mig jævnligt ud og sludrer lidt med hende - det er meget rart - at have "hende" i nærheden.


  • #8   19. maj 2012 Jeg mistede Aslan d. 16. marts om aftenen,og jeg SAVNER ham,men det er først nu at jeg er holdt op med at græde om natten i søvne,men savnet forsvinder vel langsomt, jeg kommer aldrig over sorgen,men jeg kommer igennem....
    Jeg ville ønske at jeg kunne lave det om til at jeg skal være glad for at jeg fik lov til at lære ham at kende og at have en hund er en gave til låns,men det er godt nok svært.
    Vi har så bestilt en ny hvalp,men først til efteråret,i mellemtiden er vi blevet plejefamilie for nogle chihuahuas,også fordi vores anden hund trængte til at der skete noget,hun sørgede jo også.Det har så også afledt tankerne og hjulpet os lidt videre,men det er svært...
    ÆV,nu sidder jeg og græder igen..


  • #9   19. maj 2012 Kæmpe trøste kram til dig..

    Husker stadig dagen som var det i går, da jeg mistede min dreng Eddie... Tankerne fra de sidste minutter havde jeg også rigtig svært ved og slippe, men på en eller anden måde har de gemt sig lidt væk og kan nu tænke på alle de gode minder ham og jeg fik sammen.. er nu snart 1½ år siden jeg mistede ham og tænker stadig på ham hver dag. har stadig mine dage, hvor jeg ryger helt ned i kælderen over at jeg ikke har ham ved min side mere, men endelig er der også kommet de dage, hvor jeg kan sidde og tænke på ham, se billeder og videoer af ham og smile og grine over de fjollede ting han nogen gange kunne lave..
    Tror ikke jeg får det nemmere end jeg har det nu, har taget over et år før jeg kunne noget af det som jeg skriver her, men er lykkelig over, at jeg kan det nu og tror det glæder min dejlig dreng smiley
    Hundens brev fra himlen kan jeg stadig ikke læse uden tårene kommer frem, så det undlad jeg lige.. men som Natascha, glæder jeg mig også til den dag kommer..

    Er sikker på at Berto hygger sig med de andre deroppe..

    *trøste kram*


Kommentér på:
stadig ked :'-(

Annonce