{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Er så ked :-( {{forumTopicSubject}}

Min kære chihuhua på snart 11 uger, kan stadig ikke forstå at være alene selvom jeg træner præcis efter bogen! smiley
og jeres råd herinde... Det er bare lige et surt opstød fordi jeg er så ked af han skal være så ked og han direkte skriger hvis jeg ikke når det i tide, kun sket 2 gange.. smiley Stakkels vuffer. Det simpelthen så hjerteskærende.. kan fandme ikke lide det.

Så snart han opdager jeg er væk er marvbenet ikke specielt mere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er så ked :-(
  • #1   16. sep 2011 Giv ham lidt til at lære det i.

    Han er ikke ret gammel endnu smiley


  • #2   16. sep 2011 LAD for guds skyld være med at anskaffe en mere for at få "en ven" til den. Så har du pludselig to hunde, som er bange for at være alene

  • #3   16. sep 2011 Hvordan er hunden, når du er hjemme? Er han velcro-hund, eller kan han godt være i et andet rum end dig?

  • #4   16. sep 2011 Skal ikke ha en "ven" så har jeg to jeg skal lære det, for hvis den ene dør eller andet så har jeg en som aldrig har lært det.. smiley ....

    - Han får et ben og har en god "hule"

    ih jeg prøver at give tid, prøver prøver.


  • #5   16. sep 2011 Fornuftig pige, Maja smiley


    Har du prøvet med radio kørende? Hvor mange rum er han i?


  • #6   16. sep 2011 Tak Julie smiley

    - Ja eller, tv'et med en masse snak ..
    Han har mit soveværelse hvilket er småt, en lille stue & køkken som er i et....


  • #7   16. sep 2011 Vil bestemt ikke have et dyr mere, da jeg også skal træne den hund til at være alene.. Selvom de har hinanden skal de lære at kunne være alene hver for sig, hvis der en dag skulle ske noget eller blive nødvendigt smiley Det er en alt for bøvlet løsning smiley .. men tak for rådet, men det er ikke en løsning for mig.

  • #8   16. sep 2011 Miss x

    Det er da noget sludder at du anbefaler Maja at anskaffe sig et levende væsen, blot fordi at den hun har nu har alene hjemme problemer! smiley


  • #9   16. sep 2011 Prøv evt. nogle af disse råd smiley og så giv det god tid og gå langsomt frem smiley

    (link fjernet)


  • #10   16. sep 2011 Sarah - hvis jeg gør det så skriger han hvis jeg gør det i få minutter, og så skal jeg ikke gå ind før han er stille i 2 minutter? det er umuligt for så skriger han i 10 minutter inden jeg har chance for at få ro... han er max stille i 5 sekunder... smiley
    Han er så ked når han er alene..




  • #11   16. sep 2011 Maja: kan han være i kun et rum, fx soveværelset? Min er kun i soveværelset, og der er ingenting. Så snart han har hele huset (dvs stue plus køkken/gang), så gør han helt vildt. Jo mindre jo bedre.

    Det er godt nok synd for stumpen, at han er så ked af det. Det kunne være, at du skulle overveje DAP- http://www.dogshop.dk/shop/adfaerdsmidler-til-hunde-32c1.html?gclid=CLKrn-rCoasCFcdzmAodfCZykQ (nummer to på siden)



  • #12   16. sep 2011 Julie P - Jamen syntes lukker jeg ham inde føler jeg hverfald først han går i panik, og nu har jeg øvet i 2 uger han IKKE skal lukkes inde i soveværelset, så er det vel egenlig på sin vis at starte forfra ... Men ved det ikke, kan godt ske jeg skal tage hans stof hule herind, og så kan han putte der, eller under sengen ( han har lavet en lille seng derinde på en anden madras smiley ) ..

    puha hvor jeg er fustrreret så skide synd! tjekker lige dit link.


  • #13   16. sep 2011 Kan da lige være jeg skal ha købt det Julie....
    puha, min basse skal ikke være så ked smiley


  • #14   16. sep 2011 Jeg ville prøve at lukke af så den kun har et rum. fx. soveveærelset. Jeg var selv en af dem der synes det var synd da vi fik hund. Men jeg kunne straks se at det hjalp og hunden slappede af.
    Ved kun at give adgang til et rum er der ikke så meget hunden skal holde øje med.


  • #15   16. sep 2011 Misja - Skal jeg så bare påbegynde allerede idag med at lukke ham "inde" i få sekunder her og komme ind igen....

    Men han skal jo vænne sig til : Lyden af soveværelse døren der lukker, lyden af hovededøren der lukker.. skal jeg gøre begge dele, eller bare starte med at lukke sove' døren????

    - Nå jamen så prøver jeg 1 rum! smiley Han kan godt lide at være herinde jo... så det er en god start jo. SUK! smiley tror også bare han vil gå i panik for at komme ud af rummet, men gør han jo også selvom han har stuen kan man sige.


  • #16   16. sep 2011 Det er en rigtig god start smiley

    Hvordan er han, når du er hjemme? (eller har du svaret på det???)


  • #17   16. sep 2011 Han er stadig meget trygheds narkoman af mig, altså når jeg går, går han med, men igår og idag er han begyndt at ligge meget ude i stuen hvor han IKKE kan se mig på værelset ( hvor min computer står ) ... og leger rundt i stuen uden mig, men han kommer lige og kigger ind imellem om jeg nu stadig er der, han er meget glad og legesyg.. og holder nemt af folk! smiley

    tænkte du på noget mere specifickt ?


  • #18   16. sep 2011 Jeg tænker bare, at det er nemmere at lære hunden at være alene, hvis den kan være "alene", mens du er der. Det er rigtig godt, at han kan lege for sig selv og ikke behøver at have øje på dig hele tiden.

  • #19   16. sep 2011 Ja netop ! smiley

    det går bedere og bedere, men lavede nok også selv en fejl da jeg fik ham!
    Jeg sad meget med ham for han var jo så lilleeee... DOH!!!! tåbelig fejl... ved det godt.
    Men det stoppede så efter nogle dage.. men kan jo også ske der har givet bagslag nu smiley ..
    Men han er blevet bedere, han sov faktisk også lige kort ude i stuen idag... KORT men han gjorde det trodsalt! smiley


  • #20   16. sep 2011 Det er super godt. Jo mindre afhængig jo bedre.

    Det kan så også blive for meget. Nogle dage ser vi kun vores hund, når han synes, at det er tid til, at vi går tur med ham. Ellers ligger han bare inde i soveværelset. smiley

    Prøv evt at give lidt godt inde i stuen og så gå ind i soveværelset. Hele humlen i alene-træning er, at han skal lære, at det er godt, når du går og du kommer altid tilbage.


  • #21   16. sep 2011 Hvis det kan få dig til at have det bedre, så slås jeg med det samme problem...

    Phoenix er forfærdelig afhængig af mig. Jeg gør egentlig bare det at jeg en gang imellem laver korte ting uden ham (f. eks at gå på toilettet) eller lige lader ham sidde i et rum for sig mens jeg propper olie og vitaminer på hans mad.

    Nu er jeg så også tilhænger af burtræning, og jeg bruger også hans bur til at vænne ham til ikke at klistre op af mig. Han er ikke utryg ved buret, og han kan se mig sidde lige ved siden af, men du kan tro at han stadig kan brokke sig... HØJT.

    Men der er nok ikke så meget at gøre andet end at slappe af overfor det, og så give ham så meget tid som han har brug for. Med nogle hunde tager det bare længere end med andre. (Min sidste hund kunne være alene i kortere tid MEGET hurtigt, en uge så var han alene i ½ time.. og der brugte jeg samme metode)

    Tror ikke at du har gjort noget galt i at have ham hos dig hele tiden lige i starten. Det er jo der de har brug for at finde tryghed i noget nyt, så det skulle ikke gve de store problemer. smiley Hold humøret højt og modet oppe!


  • #22   16. sep 2011 Miss X: Fordi man har to hunde, så bliver det ikke nødvedigvis nemmere for den ene at være "alene" hjemme. Det ville da være skrækkeligt at anskaffe sig en hund mere, fordi den første ikke kan være alene. Så står man lige pludselig med to hunde, der ikke vil være alene, da det jo ofte er sådan, at de smitter af på hinanden:0)

    God ide med at putte ham i et lille og overskueligt rum. Jeg har lige i dag købt en såkaldt "Kong", som skal fyldes med leverpostej og guffer....så kan de ellers bruge tid på det. Og ellers så gå så langt væk fra dit hjem, at du ikke kan høre, at han piber....og øg tidsintervallet fra gang til gang. Når du går lader du som ingenting, og det samme, når du kommer hjem. Lad være med at gøre alt for stort et nummer ud af, at nu går "mor", og "her er jeg igen".

    Held & lykke med det;-))



  • #23   16. sep 2011 Cecilia S - Tusind tak for dit svar! Gav da lidt ro man ikke står alene med det her! smiley
    Må godt nok indrømme jeg er MEGET i tvivl om jeg skal bruge soveværelset til at han skal være alene i, da jeg handlede idag sagde min mor han kun pev i 2 minutter og så stoppede han faktisk.. og der havde han køkken stue og soveværelse, har ikke lyst til han er ved at vænne sig til at have de 3 rum som nærmest er i et, og så jeg ødelægger det ved han skal være i soveværelset men ved jo ikke om det hjælper, kan ikke finde ud af det, nogle gange føler jeg han har bedst af at have alle 3 rum fordi jeg kender ham.. andre gange er jeg i tvivl om de har ret med at lukke soveværelset når jeg går. IHA! smiley

    Anne C - Tusind tak, vil jeg forsøge, men er som sagt meget i tvivl om han forsat skal have alle rum eller kun soveværelset, da han pludselig kun pev i 2 minutter! smiley

    Miss - Han er slet ikke alene da jeg er arbløs, det er bare vigtigt han KAN være alene, og man anskaffer sig ikke en hvalp mere på grundlag af den anden ikke kan være alene, så bliver jeg dårlig ejer da jeg kun vil have en pt, og ikke har overskudet til 2! Desuden skal jeg lære begge at være alene hjemme anyways hvis den ene skal til dyrelæge eller der sker et eller andet der gør den anden part skal være alene, det IKKE en løsning.. smiley men tak for rådet.... Bare synd at få hund fordi den anden ikke kan alene, du skal alligevel lære dem begge det.. sikken et arbejde puha! smiley


Kommentér på:
Er så ked :-(

Annonce