{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Tænker tit går smerten og savnet ( aflivning ) {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger . Sidder og tænker på går smerten nogen siden væk igen efter man har aflivet sin hund .. Har aldrig aflivet en hund eller kat .
Tayson er som sagt 4halvt . Sisse er 9 år & min kat Tiga er 13 år ..
Og tænker det tit om man nogen siden holder op med at være ked af det eller tænke på sine små babyer ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tænker tit går smerten og savnet ( aflivning )
  • #1   19. maj 2012 Ja og nej.
    Den bliver nemmere at bære men helt væk tror jeg aldrig den går.

• #2   19. maj 2012 Tror hvis man får sin hund eller kat aflivet pga alderdom, så er det "nemmere" at komme over, da hunden eller katten har haft en godt og langt liv.. med livet følger desværre også døden..

Derimod hvis man får sit dyr aflivet pga sygdom eller en ulykke, så er det straks sværer..

• #3   19. maj 2012 både og. Det går ikke væk, men bliver til at leve med, fuldstændig som med mennesker...

• #4   19. maj 2012 Okeey .. Ja man siger jo tiden heler alle sår ..

Sarah . kender ingen som er død .. Jo da jeg var 4 - 5 år mistet jeg min bedstemor og lidt sener min farfar . savner dem sygt meget stadig .. måske lidt ældre . Men kan stadig godt fælde en tåre nu . Da jeg savner dem begge sygt meget .. smiley ..

• #5   19. maj 2012 Enig med de andre smiley

• #6   19. maj 2012 Vibse for mig er sorgen tæt på den samme. Jeg har mistet 3 hunde (2 overtagelseshunde og en jeg havde i 14 år) og min far og farmor.

• #7   19. maj 2012 Mistede en hestda jeg ar 11 år og er snart 22, du glemmer det aldrig, men det bliver nemmere at håndtere, dog kan jeg godt blive noget ked af det på årsdagen, men på en god måde, hvor jeg mindes dyret (:

• #8   19. maj 2012 Jeg vil også sige at det bliver bedre med tiden, men tror aldrig det forsvinder helt.

Men jeg vil også sige, at vi herhjemme har aflivet alle dyrene når de fik ondt og ikke når de havde lidt i mange år og det synes jeg selv gør det lettere. Fordi man så ved man har givet dem fred tids nok og ikke holdt dem i live for ens egen skyld.

Jeg har et billed hængende af min gamle hest på væggen, så jeg kan se ham hver aften før jeg sover, og så mindes jeg det gode ved ham, og bliver ked når jeg tilegner mig ny viden og kan sætte det i relation til ham og opdage alle de gode ting han gjorde som jeg ikke så dengang.

Min kat hænger ingen steder endnu - vi kunne se han havde det skidt efter han kom på smertestillende og han blev kort efter aflivet fordi vi ikke følte andet var humant.

• #9   19. maj 2012 Savnet går aldrig væk, men med tiden bliver det nemmere at leve med.

• #10   19. maj 2012 Sanne: Tror du har ret. For mig gør det mest ondt når jeg tænker på Cleo nu kunne være blevet 9 år med ca 7 år mere at tage af. Hvis altså hun ikke havde været syg.
    Det at man ved det er alt alt for tidligt gør, for mig i det mindste, at jeg føler hun og jeg blev berøvet tid.

• #11   19. maj 2012 Ja, den RÅ sorg forsvinder. Men savnet vil altid være der. Jeg kan stadig savne Bonnie, vores gamle labber, der blev aflivet i 1997.

• #12   19. maj 2012 Puuuha jeg glæder mig sku ikk til den dag jeg skal sige farvel til tayson .. Han har været der hvor der sket noget meget slemt for mig personligt . Så det er hans skyld jeg er kommet oven på igen .. puuuha . Han er der nå jeg er ked af det bliver helt trist .. Kan slet slet ikk tænke på den dag kommer engang . Men som i andre siger det letter og sige farvel nå de er gammel ind af sygdom . og det er jeg aller mest bange for da han har allergi .. Bare i mandags da jeg var til dyrlæge var jeg bange for han havde noget med ryggen og hoften da han håmpet helt vildt og var stiv i ryggen .. Men "Heldigvis" var han kun stiv i ryggen af og havde fået træk . men kunne græde da vi kom ind og dyrelægen kigget på mig . og sagde jeg skulle mærke .. Tårene stod næsten i kø ..

• #13   19. maj 2012 Men jer som så har aflivet en hund . Hvad så, skulle i havde en hund som til at og astatte(staves) eller gik der lang tid inden i fik ny eller ??

Har nemlig også tænkt på om man skulle for en næsten lige efter eller ville det bare blive en astatning .. ? Hvordan har i haft det og følt ..

• #14   19. maj 2012 Man lærer at acceptere det vil jeg sige... Men savnet vil nok altid være der.

Vi aflivede Mika for en måned siden, og jeg har det (uden at lyde kynisk) fint nu... Jeg kan sagtens snakke om hende og tænke på hende uden at bryde sammen, og det er de gode minder der fylder mest...

Det er mere vanerne som er svære at bryde, og i bestemte situationer mangler hun meget... F.eks når vi bærer tallerkner ud efter aftensmaden, plejede der at løbe to skøre hunde efter os - nu er det kun Nelly, for Maddie har ikke helt forstået det endnu.. Det er i sådan nogle småsituationer det er svært.

Men sorg er jo en personlig ting, og vi håndterer det altid forskelligt... Det har klart været nemmere for mig end min kæreste, selvom vi var lige tæt knyttet til Mika smiley

• #15   19. maj 2012 Vibse

Vi fik Maddie dagen efter vi aflivede Mika, og det var helt bevidst - og for os har det været et godt valg, for vi har virkelig fået tankerne andetsteds smiley

• #16   19. maj 2012 N - M

Kynisk sys jeg nu ikk . Må en eller anden måde skal man jo videre som de andre skriver går det over . Men sys da det er flot .. du ikk gør det mere og bryde sammen . tro jeg ville ..

Ja det er jo det jeg tænkte lidt .. Men var det ikk hårdt . Og lidt for den som astatning . Men igen som du skriver man kommer på andre tanker .. smiley .

• #17   19. maj 2012 N - M .
    tror jeg kan komme med noget hvor folk virkelig tænker fuck du syg i hoved . har fået og vide mange gange nemlig ..

jeg har nemlig haft en lille kanin som lille og lige fra jeg er blevet født har jeg haft kanin i hånden næsten .. Jeg har set dem for et gonk så de døde og så blive pelset og så har vi spist den bagefter .
    Havde en kanin i 3 mdr ca . og da jeg ikk gad den mere sagde jeg til min bedstefar gider ikk havde den mere men vil gerne havde pelsen . Og elsker Kanin frækkedeller og det fik jeg så af min egen kanin . Det vil andre folk sige jeg er syg i hoved med . men som jeg tit har snakket med mine forældre om og min bedstefar og faktisk hele min familie ved det jo . Så er det bare noget vi altid har gjordt . Så så den enlig bare som mad bagefter ..
    MEN sådan kan jeg ikk tænke om tayson overhoved ..

• #18   19. maj 2012 Det skal ikke lyde sådan at jeg ikke er ked af det mere - det er jeg bestemt. Og der går ikke en dag uden jeg tænker på hende, men jeg prøver at holde mig igang og ikke lade det overtage mit liv, for man kan hurtigt komme til at dyrke sorgen, og så bliver det værre.

Vi gik meget op i at hun IKKE skulle være en erstatning. Hun er en ny hund, et nyt individ og et levende væsen, og hun bliver behandlet derefter. Mika var Mika, og hun vil aldrig kunne erstattes. Når det så er sagt var det et bevidst valg at vi ville have Maddie så hurtigt, for at få tankerne lidt væk :))

• #19   19. maj 2012 Éj det ville også være lidt groft at spise sin hund :)) Men jeg vil vove at påstå man får et lidt andet bånd til en hund end man gør til en kanin.

• #20   19. maj 2012 N - M
    .. Forstod det slet ikk som at du ikk var ked af det nu . men sys det flot du efter en mdr kan styre dig ikk og knække smiley

• #21   19. maj 2012 Ja nemlig . hehe ..
    Hund og kat spiser jeg ikk Heheee .. smiley .

• #22   19. maj 2012 Jeg tror virkelig at Maddie har æren for at vi har klaret det så pænt herhjemme, ellers havde tomrummet været enormt - men sådan en lille lort fylder jo meget smiley

Kommentér på:
Tænker tit går smerten og savnet ( aflivning )

Annonce