{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.976 visninger | Oprettet:

Hundetis - hvor går grænsen {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg oplever tit hvor jeg bor, at en hund har tisset op ad min trappeopgang til huset. Bor lidt oppe, så man skal fra vejen går op ad trapper for at komme ind.

Det jeg undrer mig over, er at man som hundeejer tillader det. Hvorfor hiver man ikke hunden 10 meter væk og lader den tisse op ad et træ eller noget andet. Hvorfor lige der hvor vi går op til huset?

Hvad vi i gøre? Jeg har kun set personen en gang fra afstand, så jeg har endnu ikke "fanget" ham og spurgt sødt om han ikke vil stoppe.

Jeg tænker bare at man som hundeejer aldrig kunne finde på sådan noget? Det er vel ikke hunden men ejeren der bestemmer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundetis - hvor går grænsen
  • #1   21. mar 2017 Hvis ikke du kan tage den på fersk gerning og bede ejer om at få den til at lade være, så kan du måske sætte sådan et lille hundeskilt op som forbyder lorte. Det KAN være det får ejer til at tænke over det. Og jo. Det er, i min verden, helt og aldeles NO GO at lade sin hund tisse sådanne steder. Respektløst.

  • #2   21. mar 2017 Der er mange hundeejere, der slet ikke har fået tanken, at det kan være irriterrende så et venligt skilt var nok ikke helt af vejen smiley
    Jeg har selv hanhund og han får altså ikke lov at tisse op af bildæk, skraldespande, blomsterkrukker, trappesten, postkasser osv. Jeg ville selv synes det var enormt irriterrende at der stank af hundetis ved fx min skraldespand. Min hanhund på 11 mdr har lært at 'ah ah', når han lægge an til at lette ben betyder 'drop det og gå videre'.


  • #4   21. mar 2017 Hundetis- nej tak smiley

    Printet og lamineret skilt


  • #5   21. mar 2017 Hive den 10 meter skal man nok ikke, det er ret langt smiley

    Men nej, det er ikke okay at lade hunden tisse op af folks boliger


  • #7   21. mar 2017 Det er heldigt, at vi ikke så ofte går steder, hvor hunden er tæt på de her genstande, for jeg vil ikke hive hunden så meget som 30 cm.
    Det er ikke skidesundt for den...

    Jeg anerkender at det sikkert er irriterende for jer, hvis hushjørne eller trappeindgang.
    Men hive i hunden, det kommer ikke til at ske.



  • #8   21. mar 2017 Tror ikke ts mener at man bogstaveligt talt skal hive i hunden, men at man undlader at lade den pisse op ad trappen. Man kunne jo guide hunden hen til et træ eller andet.

  • #9   21. mar 2017 Vores hunde får lov at tisse op af træer, buske osv, alt andet er total no-go. Det undgåes ved jeg slet ikke lader dem gå tæt på noget, passere vi f.eks en elboks, postkasse osv, og jeg kan se de begynder at gå derhen, så bliver de ganske enkelt stoppet, og så går de videre, og tisser måske så på græsset lige ved siden af. Det er ret simpelthen at undgå.

    Mon ikke TS mener at man til at starte med, slet ikke skulle lade hunden gå derhen?

    Nu går vi stort set kun på stier med græs/buske/træer omkring, eller på marker, så hundene kan heldigvis oftest få lov at tisse lige præcis hvor de vil smiley


  • #10   21. mar 2017 CH -men taget i betragtning, at TS skriver, at man (eller hunden i hvert fald) skal forlade vejen for at komme derind, så KUNNE man vel bare lige bede Fido følge med istedet for at lade den gå derhen for at tisse (man SKAL vel ikke hive i den smiley )

    Nu bor jeg ikke i byen, men da jeg gjorde, var der da mange ting, som Møffe/Reiki ikke fik lov at tisse på, og det har nu ikke været så nødvendigt ligefrem at hale hunden forbi i stram snor, et kom eller nej er jo nok til at få vovsen til at enten at følge med eller ikke fortsætte i den retning de nu havde. Jeg lader jo heller ikke hunden gå ind i folks indkørsler eller uindhegnede forhaver, selvom de hjertens gerne ville, hvis der står en busk der bare skriger efter at blive tisset på smiley


  • #13   21. mar 2017 Vores hunde kommer naturligvis ikke steder hen, hvor vi synes det er uhensigtsmæssigt for dem at være eller hvor de er til gene for andre.

    Det er ikke det, jeg læser af trådstarten. Jeg mener ganske bogstaveligt, at jeg ikke vil hive min hund nogen steder, når den står på tre ben.
    Det er for mig ikke det samme som at forebygge - og det er altså det, TS skriver.


  • #15   21. mar 2017 vi har 2 potter stående nede ved vejen, ved vores trappe op til haven. der blir blomsterne deri, jævnligt pisset ihjel. man kan se hvordan der flyder pis ned a potten. blir vanvittig den dag jeg ser hvem der gør.

  • #16   21. mar 2017 Sæt en gravsten op

    Her hviler den hund der vovede at drukne mine planter med urin


  • #18   21. mar 2017 Skilt til at printe ud ... og laminere ... hvis nogen kan bruge det ... smiley



    profilbillede
  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #21   25. mar 2017 Albus er jo rigtigt begyndt at sjatpisse når vi går tur, og han et virkeligt interesset i cykelhjul og nettos blomsterkasser. Der siger nej nej og går videre. Der er meget lidt grønt hvor jeg bor, så jeg bliver nødt til at gå den samme tur hver dag, så han får tisset af på små stykker græs og buske inden vi når alle butikkerne og udstillingerne på hovedgaden, ellers ville jeg ikke kun lave andet end at sige ah ah eller nej samtlige 45 minutter smiley og nu er han konditioneret til kun at tisse udenfor, det ville jeg være ked af at ødelægge:(

Kommentér på:
Hundetis - hvor går grænsen

Annonce