2.498 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Grand danois på fly? Grand danois på fly?

Hej alle smiley

Jeg skal emigrere med min familie her til sommer, og vi skal selvfølgelig have vores elskede GD med. Men synes ikke jeg kan finde en fly-godkendt transportkasse der er stor nok. (Han er næsten fuldvoksen).
Jeg har snakket med lufthavnen (Kastrup) og de har anbefalet mig at snakke med zoo om af få specialfremstillet en kasse til ham.
Findes der overhovedet nogen transportkasse der kan rumme ham, eller skal jeg se at få snakket med zoo?
På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grand danois på fly?
  • #1   23. maj 2012 Du skal sørge for den aller bedste transportkasse du overhovedet kan få. Det er meget stressende for både hunden og dig at han skal i transportrummet sammen med alt muligt andet. Sørg for at der står "Forsigtig - levende dyr" på kassen, for at sikre at han ikke bliver smidt rundt med. Vil ikke skræmme dig, men du vil aldrig tilgive dig selv, hvis du får en hund med som har haft en dårlig oplevelse.

Held og lykke med jeres nye liv, håber I bliver glade for det.

• #2   23. maj 2012 ville helt sikkert snakke med en zoo.

• #3   23. maj 2012 En bekendt af mig fragtede en voksen ulvehund hjem, en tæve, og hun måtte have fremstillet en special kasse til den - så tror ikke du skal regne med at finde noget

• #4   23. maj 2012 Hvor skal I emigrere hen? Er det ikke muligt at køre derover?

• #5   23. maj 2012 Arghh Gitte den holder ikke helt.. levende dyr bliver ALDRIG fraget i samme rum som andet fragt.. de har et seperat rum som er med varme saa de ikke fryser.. ved de fleste selskaber kan man selv sige hvor varmt ens hund skal have det.. man behoever heller ikke disse kistermaerker der siger levene dyr da de bliver ladet paa en anden maade lige som de checker ind paa en anden maade.. smiley

De bedste til dyretransport er i mine oejne KLM fra holland og Lufthansa fra tyskland..

hvis jeg skulle have min med i transport rummet saa vil jeg ikke vaere bange for det.. saa laenge din hund ikke er en over nervoes en af slagsen.. og saa laenge man vaelger et ordenligt selvskab.. smiley

• #6   23. maj 2012 Vi flytter til Israel, så det med kørsel er udelukket. Har snakket med zoo kbh, og de laver ikke længere transportkasser. Hende jeg talte med fra zoo mente jeg kunne få en tømrer til at lave kassen udfra et regelsæt som jeg skal få fra lufthavnen. (eller SAS)

SAS er de eneste der flyver direkte til Tel Aviv, så det bliver dem vi benytter. Jeg synes det vil være synd for ham hvis han skal mellemlande. Han er heldigvis ikke en nervøs hund:)

• #7   23. maj 2012 Anne og L.... ikke for at skræmme nogen, men en x-kollega har arbejde som kuffert mm bærer i lufthavnen. Han ville aldrig sende sine dyr med, for det har han set for meget til. Derfor prøvede jeg at pakke det så pænt ind, for ikke at skræmme nogen.

• #8   23. maj 2012 Jeg har før fløjet med en schæfer indtil flere gange og det er hver gang gået over al forventning. Personalet der tager i mod hunden har hver gang været meget venlige og jeg har fået lov at booke ind i sidste sec.
    Dengang (10 år siden) kunne man ved flere selskaber låne/leje bur, så prøv evt. At ringe og spørge om de ligger inde med et bur der er stort nok.

Jeg har bestemt ikke samme oplevelse som Gitte, havde en kammerat der arbejdede i lufthavnen og han forsikrede mig at de var meget forsigtige omkring dyrene. Kunne også selv i den udenlandske lufthavn sidde og se at de blev kørt sidst ud til flyet og de var 2 mand til at løfte buret.
    Held og lykke med din kommende flytning

• #9   23. maj 2012 Jeg ville undgå SAS. Lufthansa har jeg meget bedre erfaringer med.
    En 700 Varikennel eller lign. bør kunne passe. Det er jo heller ikke så lang en rejse

• #10   24. maj 2012 Roadrunner. Jeg har haft med hunde at gøre i mange år. I weekenden udstillede jeg f.eks. en 55 kg blodhund fra Canada på WDS, og jeg har aldrig oplevet at vores hunde har haft problemer med flyrejser. Men jeg har bøvlet med SAS flere gange, de opfinder regler ingen andre selskaber kender.

• #11   24. maj 2012 Tina H. :Jeg har snakket med at speditionsfirma, der arbejdersammen med lufthavnen. Deres største kasse er 89cm høj, så hvis hans skal ind i den kan han ikke stå oprejst med hovedet. Og det skal han jo kunne. Jeg har også kun hørt gode historier om folk der får transporteret deres hunde i fly, så det håber jeg selvfølgelig også vil være tilfældet her smiley

Pernille D.: Min mand er israeler, og det er noget vi har snakket om i mange år, så nu skal det være! smiley

Jesper C.: Som sagt er SAS de eneste der flyver direkte fra CPH til TLA (Tel Aviv), og jeg tænker at hvis King skal mellemlande, vil det ikke være til fordel for ham. Jeg har fundet den 700 Vari Kennel, men den er kun 35" høj, svarende til 89 cm. Ellers tak for hjælpen:)

Hvis i kender nogen eller har hørt om stæder der kan specialfremstille en transportboks i feks hård plast eller glasfiber som denne, må i MEGET gerne sige til.:

http://www.sas.dk/Alt-om-rejsen/Ovrigt/Rejse-med-dyr/Dyr-i-lastrummet/

• #12   24. maj 2012 Jeg maa indroemme at jeg heller aldrig har hoert godt om sas.. og at han skal mellem lande er for hunden ikke noget problem vil jeg mene.. ved at i med klm vil komme ud og blive luftet og faa noget at drikke mellem turene.. og som Jesper ogsaa siger Lufthansa er virkelige gode til dyretransport og det samme er KLM..

Gitte ved ikke om din ven kun har fortalt dig om normalt bagage for dyr bliver ALDRIG fragtet i samme rum som normalt bagage og heller ikke behandlet som normalt..

dyr bliver altdig ladet som det sidste og for det meste er de til det sidste paa dyrehotel hvor de har vand.. og skal de mellem lande saa komme de saadan et sted hen igen hvor de vil blive luftet og faa vand og i tilfaelde af de skal vaere der laengere tid vil de ogsaa have mad til raadighed..

• #13   24. maj 2012 Ida jeg kender godt de retningslinjer SAS bruger. Og de er ikke hvad de store selskaber bruger.
    Din hund skal jo ikke stå op under rejsen. Den skal kunne vende sig og ligge komfortabelt. Faktisk er et for stort bur en sikkerhedsrisiko.
    Sjovt nok går SAS kun op i størrelsen på buret, når den bliver sendt som fragt. Er den med som baggage, er de ikke interesserende i de enorme transportkasser, de mener er kravet når de bliver betalt udfra størrelsen.
    Vis hunden rejser med jer skal i ikke omkring et speditionsfirma. Det er her problemerne opstår.
    I skal dog være OBS på at ikke alle flytyper kan tage en 700 kennel.
    Ude i den store verden flyver GD, Engelske mastiff og Irsk ulvehunde rundt i 700 kenneler. Uden problemer. Bare undgå SAS spedition og Heathrow. De lever begge i deres egne små verdener.

• #14   24. maj 2012 Jesper, hunden skal med som baggage. Jeg mener heller ikke han kommer til at stå op i de 4,5 timer som flyvningen tager, og jeg er helt enig med dig i at en 700 kennel burde være nok. De bliver jo ikke lavet større! Men kan se at både KLM og Lufthansa ( og SAS)henviser til IATAs regler omkring str på kassen i forhold til hunden, og at den kan blive afvist ved check-in hvis dimensionerne ikke passer sammen, og vi har ikke lyst til at stå i den situation smiley
    Jeg snakkede med SAS igår, og vi skal med en airbus, så der er plads nok under alle omstændigheder. Når han skal med som bagage koster det en "stor plads" til 1200kr hvis kassens mål overstiger 158 cm3, som den så kommer til at gøre.

Vi er nået frem til at få bygget en kasse i metal efter denne tegning
    http://www.iata.org/whatwedo/cargo/live_animals/Pages/pets.aspx

og så må vi få en bekræftelse fra SAS om at de vil tage den med som bagege. Det er planen indtil videre smiley

• #15   24. maj 2012 Du kunne lade SAS sælge dig deres "700" (de forhandler et andet mærke). Så er den med garanti stor nok.
    Hvis du selv vælger at få lavet en kasse efter IATA målene, vil jeg mene at breden er for lille, når vi taler om langbenede racer.

• #16   24. maj 2012 Det var selvfølgelig en mulighed Jesper ;), så skal man nok lige have hunden med ud og prøve den...
    King er IKKE særlig bred endnu, måske 30 cm, og jeg ved at 60cm vil være for lidt at vende på. Tænker den bliver noget i stil med H:110 B:100 L:150. Lyder det egentligt ok???

• #17   24. maj 2012 Det syntes jeg lyder som en fin størrelse. Husk at checke for evt. vægt restriktioner på et hjemmelavet bur.

• #18   25. maj 2012 Det er hermed noteret. Tak for indlæg allesammen. God weekend smiley

• #19   20. jan 2013 Hvordan gik det med din rejse?

• #20   20. jan 2013 Hej Helene. Vi fik et professionelt PET-RELOCATION-AGENCY på sagen. Det var rigtig dyrt, men vi havde ikke klaret det uden dem:) King nyder januar i 20 grader nu:)

• #21   20. jan 2013 Er da slet ikke misundelig smiley

Har for mange år siden været i Israel, ville elske at komme tilbage engang smiley

• #22   20. jan 2013 Her er så skønt:) sig til hvis du en dag kommer hertil!

• #23   20. jan 2013 Det vil jeg gøre smiley Det lyder måske tørt men jeg er meget interesseret i kutur og historie smiley

Er der rimelig ro dernede lige nu, så man kan føle sikker ved at bevæge sig rundt?

• #24   20. jan 2013 Jeg synes ikke det er tørt, men naturligt at interessere sig for den slags:)

Her er roligt nu. Der var jo ballade i november der ikke var så sjovt, men det er ovre -for denne gang. Du kan sagtens rejse rundt uden problemer, bare undgå Gaza og Vestbreden. smiley

• #25   20. jan 2013 Det er så ærgerligt at der ind imellem er uro, det er så facinerende et land med så mange kultur skatte.

Det er ikke nu vi vil rejse derned, men måske når vores den yngste bliver lidt ældrer.

Sidst var vi i Eilat meget af tiden, det gider jeg ikke næste gang. Der vil jeg gerne se Tel Aviv og så selvfølgelig gense Jerusalem og ja alt det andet smiley

• #26   20. jan 2013 Ja det er noget møg smiley men man vender sig til det.

Eilat er dejligt, men jeg kan godt se at som turist er det nok at være der én gang. TA og J'lem er et must man der er så mange andre steder og byer der også er. Det helt specielle ved Israel er at hver by er så forskellig fra hinanden som landene i Europa er det.

• #27   20. jan 2013 Uhh får helt lyst til at komme afsted snart smiley Min mand vil ikke med, har lige spurgt ham - måske jeg skal finde en anden der har lyst til at rejse med mig smiley

Enig der er dejlig i Eilat men skal jeg derned skal det være for at opleve landet, kulturen og ikke mindt naturen smiley

• #28   21. jan 2013 Tag din veninde med og start med et spa-ophold ved det døde hav. Manden bliver hjemme og passer børn. Problem solved smiley

• #29   21. jan 2013 Det var dælme en god ide smiley han ville synes det er i orden smiley

• #30   21. jan 2013 Århh Batdog hvis jeg havde penge tog jeg afsted i morgen smiley

Jeg begynder at sparre sammen nu smiley Vi tager da bare en rundtur og ser hvad der er værd at se, også dine bedsteforældres grav smiley

• #31   21. jan 2013 Jeg rejser med hvor der er noget at se smiley

Fedt kender ikke umiddelbart andre der ville synes det er lige så fedt som mig at holde ferie i Israel smiley

• #32   21. jan 2013 Vi var der i 96, ville gerne have været tilbage efter et par år men sådan blev det ikke.

Hvad betyder IL? har på fornemmelsen at jeg burde vide det smiley

• #33   21. jan 2013 Arhh - det kunne jeg vel egentlig sige mig selv smiley

• #34   21. jan 2013 Jeg kan give jer en laaaaang liste på hvad i skal se, og i er velkomne til at komme forbi Gedera til en kop kaffe smiley

• #35   21. jan 2013 Det gør vi da ikke Batdog ( når og hvis vi engang kommer afsted ) - altså kommer forbi til en kop kaffe? smiley

• #36   21. jan 2013 Det er en aftale så smiley

Kommentér på:
Grand danois på fly?

Annonce