{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

Så få dog mundkurv på din hund {{forumTopicSubject}}

øv hvor bliver man sur og ked af det når hundeejere ikke kan styre deres hunde.

Kommer gående ned Nala på vej hjem fra besøg hos hendes bedste ven.

hun går ved mit venstre knæ UDEN snor, som altid.

der kommer så en pige først i 20 erne mod os med sin amsatff. fair nok den er i snor. Nala får plads og trykker sig helt op af mit ben.

men fandme om hendes hund ikke rykker så løs. hun stiller sig til at skrige at jeg skal skynde mig over på den anden side af gaden da hendes hund ANGRIBER andre bunde. hun får så fat i sin hund og sparker den ind i hoften og sætter halsbåndet på igen.

ØHHH så siger jeg til hende at i stedet for at råbe og skrige burde hun nok få styr på sin hund og sørge for en bedre snor/sele og få mundkurv på den. da loven jo kræver det.

hendes undskyldning var "jamen han kan ikke lide mundkurv og sele"

det er bare ikke godt nok. lov er lov og har man ikke styr på sin hund, burde man nok ikke gå i midtbyen med den

Undskylder mit sure opstød skulle bare af med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så få dog mundkurv på din hund
  • #1   24. maj 2012 Jeg kan godt forstå dit sure opstød. Jeg lærer adrig at forstå dem som ikke overholder hundeloven!

  • #2   24. maj 2012 Var min berner agersiv over for andre hunde, jamen så var det selvfølgelig også mundkurv.

    hunden dør jo ikke af det.


  • #3   24. maj 2012 Enig. Og hunden kan måske ikke lide det, men så kan man jo træne den til at acceptere det i stedet

  • #4   24. maj 2012 Mundkurven må hun ikke gå uden.

    Hvis hunden ikke kan lide sele, burde hun bare finde et ordentligt halsbånd i stedet...

    Jeg forstår heller ikke, at man går rundt med en hund, som man ikke kan styre. Eller jo måske hvis man skal træne den i noget, men hun burde så selv have skiftet fortov for at øge afstanden mellem jeres hunde, så I kunne passere hinanden i ro og orden.



  • #5   24. maj 2012 nååååårh stakkels hende, hvis hund ikke kan lide mundkurv.... din hun kan jo selvfølgelig godt lide at blive overfaldet og bidt i...

    ... ironi kan forekomme...


  • #6   24. maj 2012 Ej for fanden.. hun kan da ikke have for mange brikker. Hvorfor skal den type hund altid ende hos sådanne ejere?!

  • #7   24. maj 2012 jeg må indrømme når jeg ser sådan en så jeg ved og skide i buskerne vi har en her på vejen som har en og den står nogen gange ude på fortovet uden snor eller mundkruv jeg hader den! forden står bare og glor på os jeg tager min søn hurdig op og så går jeg meget hurdig jeg hader de hunde!

  • #8   24. maj 2012 Jeg er heller ikke vild med amstaffs mv., fordi de så ofte er i hænderne på de forkerte.

  • #9   24. maj 2012 Forstår da godt du er sur!
    hvorfor i alverden har hun ikke sikret sig bedre, omkring halsbåndet hvis hun ved den er aggresiv, og så kan slippe ud?!
    Altså at den så ikke bære bundkurv er så ulovligt (self.) men det er da også en grund til at sætte den mundkurv på, hvis man har en agressiv hund.


  • #10   24. maj 2012 ja hunden er gråbrun/hvidbroget. ejer var en dame først i 20erne langt blond hår (afbleget) og tatoos op skulder og ben.

    jeg syndes bare det er totalt til grin uanset race chi, muskelhund, berner eller Grand doris er hunden agersiv mundkurv på og halsbånd der passer eller sele.

    jeg kender mange super dejlige muskelhunde, dem er jeg bestemt ikke bange for. men min vovse er blevet angrebet flere gange nu og hendes psyke er bare ikke til det.


  • #11   24. maj 2012 Øv en forskrækkelse smiley godt der intet skete.

    Modigt at gamble sådan med andres sikkerhed smiley og bekræfte omverdenen i at unge med " muskel / kamphunde " ikke har styr på det smiley


  • #12   24. maj 2012 Wow... Både det at den lovmæssigt SKAL have den på... Men at den samtidig er aggressiv... Og hun så alligevel vælger ikke at lade den gå med mundkurv... Du ved ikke hvor hun bor, så du kan anmelde? Den hund er jo til fare for sine omgivelser :o(

  • #13   24. maj 2012 wow... 3 ud a 3 mulige for at være en snotskovl

    stangulovlig hund
    ingen mundkurv
    og kan så ikke engang styre den

    ... er hun osse blondine?


  • #14   24. maj 2012 Den skal sgu da meldes når ejeren overlader hunden til en der ikke kan styre den, og heller ikke giver den mundkurv på!!
    Så må han sgu tage sit ansvar som hundeejer..


  • #15   24. maj 2012 Gry - måske er du ikke den helt rigtig til at bedømme det fordi du kender dem og kender hunden som garanteret kan være en rigtig dejlig hund.. Men det går jo ikke hvis hun ikke kan styre den... Og at skrive at den sjældent angriber hun hunde - der må jeg give Miniom ret.. Der tabte jeg sgu også mine "småkager"..



  • #16   24. maj 2012 Men selvom den ikke anbriber tæver går det jo altså heller ikke at den går rundt i et halsbånd den kan komme fri af og uden mundkurv hvis den angriber hanner..

  • #17   24. maj 2012 Eller generelt bare angriber...

  • #18   24. maj 2012 Det ikke helt fair for folk omkring den smiley det kunne gå galt og ville selv blive knust hvis det var mine det gik ud over.

  • #19   24. maj 2012 Kathrine N

    Det var ikke ejeren der ikke kunne styre hunden, men en pige der gik tur med den.


  • #20   24. maj 2012 Katrine : Jeg syntes det for nemt at give racen skylden, det er ejerens ansvar at opdrage ordenligt !

  • #21   24. maj 2012 Gry

    Den lille fede er minions labrador...


  • #22   24. maj 2012 det store problem er
    1: det er stadig ejers ansvar, selvom det ikke er ham der går med den
    2: den bliver ikke mindre ulovlig af at have mundkurv på


  • #23   24. maj 2012 loven siger der skal være mundkurv på også når den er ude med ikke ejeren .selføligb skal man gøre politiet opmærksom på at der går sådan en hund rundt ,som kan blive farlig ,for andre hunde og ejer ,vi ved jo at lige pluselig tænder de så er det skedt med de andre hunde eller dyr der er i dens nærhed ,det sådan hunde ejer i kan takke for at loven blev lavet sådan som den er nu,

  • #25   24. maj 2012 Det kan godt være den ikke altid angriber tæver men hvad hvis det var mig og Charlie der kom gående forbi?? Så havde den jo angrebet!?! I vert fald stor sansynlighed! Så havde min poms, min bedste ven ikke levet mere!! Så sådan en hund skal der slet ikke tages chancer med! Og så er jeg faktisk ligeglad med hvad race det er, men sagen er den at de kan lave meget mere skade end de fleste andre hunderacer!! Han sætter andres liv i fare ved at den hund er uden mundkurv og det skulle han have gjordt klart for hende pigen!!!

  • #26   24. maj 2012 Til mh ja det er ofte derfor!! Ved det fordi jeg er opvokset med mange af dem! Det er jo nærmest ligesom at gå med et våben

  • #27   24. maj 2012 Gry. jeg er godt nok ked af det, men ringede til politiet og forhørte mig hvordan jeg skal forholde mig næste gang.

    og fik denne besked.

    "ifølge lovgivning må en muskelhund på listen eller blanding af disse IKKE sælges, givesbort, ELLER overdrages til andre personer. Dette er ulovligt og ejer "hvis bare jeg havde navn" stå til en stor bøde og hunden kunne kræves aflivet i det jeg nu har et vidne/dokumentation på at hunden er pitt (som aldrig har været lovlig i dk), hunden SKAL ALTID bære mundkurv uden for sin hoveddør og må på ingen mdr være fri i offentlige områder"

    denne udtalelse fik jeg kl 15.42 af Horsens politi.

    så syndes du skal tage meget hårdt fat i din ven og fortælle ham at han og kun han må lufte sin hund med mundkurv på. for næste gang er der måske en der melder ham og så er det nok en aflivning.

    syndes ikke det er fair at den angriber om det så kun er HANhunde den ser sgu ikke forskel hvis først det har slået klik.


  • #28   24. maj 2012 nej det er bare så ærgerligt at folk ikke kan indse at deres hund er farlig. jeg har været med til at få en berner aflivet pga hun var agersiv og ustabil. den bed både børn, hunde og frememde. så den endte med aflivning.

    jeg havde gjort det samme uanset race. for vil ikke risikere at min eller andres hunde kommer til skade.

    men tror desværre ikke Gry vil være med til en anmeldelse selv om hun kan gøre det anonymt.


  • #29   24. maj 2012 MH... de har dem for at kompensere på visse 'mangler'.....

  • #30   29. maj 2012 Nu tager vi lige og slapper HELT af.
    Jeg har en sød lille tæve amstaff, og hun er den dejligste hund! Hun kan gå uden snor og mundkurv, og hun bliver der hvor jeg siger hun skal, selvom der kommer andre hunde eller katte. Det gælder om at fortælle hunden hvem der bestemmer helt fra starten! Vil give jer ret i at der er nogle der ikke kan styre deres hunde. men vi er altså også nogen som godt kan. Alt respekt til jer der ikke kan lide muskel hunde, men vi er nogle der kan holde styr på vores. så er i ikke søde at lade være med at svine dem alle til, når der er nogle der er lige så fredelige som jeres hunde! bum.......


  • #32   29. maj 2012 Carina C - måske du lige skulle spænde badehætten og læse igen.
    Det er ikke hundene der bliver disset - men EJERNE. Og hvis du render rundt med DIN hund uden mundkurv, uanset hvor sød og rar den er, så er du med til at skabe den stemning du beklager dig over.
    ... selv bum


  • #33   29. maj 2012 Dingdong;) hehe det udtryk vil jeg bruge for nu af!!!

  • #34   29. maj 2012 synger: "uuuuuh you touch my tralala... my dingdingdong"

  • #35   29. maj 2012 den blev brugt til en mobilreklame for et par år siden... hvorpå jeg fluks fik lavet den som ringetone *G*

  • #36   1. jun 2012 Synes sgu i skal give ejerne skylden i stedet for hunden. En hund er hvad du gør den til! Min hund er nøjagtig lige så rolig og sød som jeres. Så synes det er noget pjat at kalde hunden farlig og sindssyg når det er ejeren det er galt med. det er dem der ikke kan finde ud af at opdrage deres hund! Men okay, hvis man ikke er vant til muskel hunde kan jeg godt forstå jeres frygt, men hvis man har bare lidt kendskab til dem, så ved man at de er lige så søde som en chihuahua, som jeg også har, der går sammen med min amstaff... Det er den bette der bestemmer, så det er ikke fordi at muskel hunde skal gøres værre end de er...

  • #37   1. jun 2012 ,.... men følger du loven eller ej?
    for så kan din hund være nok så sød... og det er dig som den er gal med.


  • #39   1. jun 2012 Hvis man er en hundeejer der vil sin race det bedste så følger man loven og har den både i snor og mundkurv på....


    Hvis man er ligeglad med sin race og ligeglad med om ens hunni bliver aflivet pga loven så lader man sin hund gå uden....


  • #41   5. jun 2012 JEG fik min hund inden loven trådte i kraft! Og hvad er det lige jeg gør galt? jeg følger loven, så der er ikke noget at melde mig for smiley min hund KAN gå uden, men kun på min egen grund gør hun det. ellers har hun mundkurv på og sele!
    AFLIVE MIN HUND? nej det skal jeg bestemt ikke... det gør ondt i mit hjerte at i kan sige sådan noget. start med at aflive jeres egen hund..........


  • #42   5. jun 2012 ... sjovt nok må carina gerne generalisere, men vi andre må ikke?

Kommentér på:
Så få dog mundkurv på din hund

Annonce