{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Endnu et hundeforbud ophævet {{forumTopicSubject}}

Avisartikel hvormed det annonceres at hundeforbudet i Cincinnati USA efter 9 år ophører.

Hele Italien og Holland ophævede forbudet, England er igang med processen. Hvornår begynder vi i Danmark at gøre ligeså?

http://elineasblog.blogspot.com/2012/05/endnu-et-hundeforbud-oplses-hvornar.html

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endnu et hundeforbud ophævet
  • #2   26. maj 2012 Enig med Maj-Britt

• #3   26. maj 2012 Jeg mener nu ikke det er afgørende at det lige er DKK/FCI-tavle-hundene der ikke længere skal have forbud (det vil jo i øvrigt indebære et fortsat forbud på bl.a. ambull.

Jeg mener ikke man bare kan skrotte forbudet -så ender vi jo blot der hvor vi startede.

Der må sættes noget andet i forbudets sted. Efter min mening burde man droppe forbuddet men istedet gøre det MEGET sværere at importere tavleløse hunde og gøre en væsentligt større indsats for at få bugt med de ulovlige importer.

på den måde burde der osse blive reguleret lidt i hvad det er for hunde af de nu forbudte racer, der er i landet.

• #4   26. maj 2012 synes alle hunde med tavle skulle være lovlige....

også pit osv

• #5   26. maj 2012 *Hvornår begynder vi i Danmark at gøre ligeså?*

Forhåbentlig først den dag folk begynder at tage ansvar for hvad de har og gør med det!!

• #6   26. maj 2012 enig med Mette !

• #7   26. maj 2012 Godt skreveT Mette

• #8   26. maj 2012 Tjaaaa..... jeg håber ikke det bliver ophævet..... ikke efter jeg har set min nabo'es Terrier blive blive tygget godt igennem...flænset op ... både i ryggen og maven af en Amstaff..... syet med 21 sting.....og ikke kunne røre sig i flere uger.
    Jeg er også glad for at kunne gå med mine hunde i hareskoven og rundt om søerne , uden at møde løsgående hunde ,,,,, man ikke aner , hvordan opfører sig........
    Så lad endelig loven være , som den er .....og ... SNOR på ALLE Hunde....

• #9   26. maj 2012 Det lyder som om , man her i tråden tror...... at bare hunden har Tavle.... så hverken overfalder ....eller bider den .

Hmmm.... Jeg håber da man lærer hunden at læse ... så man kan vise den Tavlen... så den forstår at sådan noget gør man ikke , når man er Ægte Tavle-hund.......:o)

• #10   26. maj 2012 VÆK med forbud og frem med påbud, gerne om at man skal tage ansvar UANSET hvilken race man har, om det så er en lille chihuahua, en stor schæfer eller lallende blanding

• #11   26. maj 2012 NITTIB -self er det ikke tavlen i sig selv der får hunden til ikke at bide. Når jeg taler for at gøre det meget sværere at importeret tavleløse hunde, er det ikke fordi jeg mener tavleløse hunde pr definition er bidske, men derimod fordi jeg oplever at mange af de hunde der giver problemer, er hunde hentet fra diverse østlande og avlet under kummerlige forhold, fordi Brian da skal have en sej kuperet hund der ikke koster for meget.

Det er self ikke KUN disse hunde der kan skabe problemer, ligesom det ikke er ALLE disse hunde der skaber problemer, for det er self ikke alle bidske hunde der bor hos Brian, Muhammed osv.

Men når der snakkes listehunde, så tror jeg ikke det er racerne i sig selv der er et kæmpe problem, men derimod at de avles helt ukritisk og hunde af meget tvivlsom herkomst hentes hertil.
    Hvis man gjorde det sværere at få lov at avle og importere de hunde, så tror jeg osse man kunne løse lidt af problemet med unge smarte knægte der har sådanne hunde.

HVIS man så samtidig sørgede for at håndhæve den "gamle" hundelov = benytte sig at mundkurvepåbud, linepåbud osv (til alle racer ikke kun nogen få) så tror jeg det ville gå den rette vej

• #12   26. maj 2012 Enig med Nittib.

• #13   26. maj 2012 Kan også kun håbe på at loven bliver revideret, så den bliver nemmere at håndhæve og konsekvensen er så den mærkes hvis den overskrides.

• #14   26. maj 2012 Enig med Maj-Britt..... al køkkenavl skal fobydes og jeg er ligeledes imod fremtidig blandinger af Alle store racer!

• #15   26. maj 2012 Jaja, et forbud mod blandinger ser jeg ingen nytte i.
    - Vaks er en blanding. Skal han så være forbudt lige pludselig?

• #16   26. maj 2012 Enig med NITTIB

• #17   26. maj 2012 Jeg håber så sandelig ikke et forbuddet bare helt forsvinder, uden der blir taget en anden form for restriktion op..

Jeg mener ikke at de potente hunde skal kunne blive allemands eje, og jeg er enig med MB mht. blandinger..
    Ofte indtræder de potente racer i fuldstændig vanvittige blandinger, og så skabes der nogle knapt så fede fremtidige hunde sindsmæssigt..

Nej tavlen gør ikke alt, men den gør altså en del alligevel..
    Nu har RKD f.eks jo indført tvungen mentaltest, ergo er det slut med avl på rotter som har et ikke ønsket sind for racen..

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #18   26. maj 2012 Jeg håber at loven forsætter og at der bliver sat mere ind på dem der ikke overholder loven.Der ud over kan de også lave mere kontrol med folk der ikke har styr på deres hunde og ikke har snor på hvor de skal osv.Her skal det være større mulighed for at ramme ind i en stor bøde.At have hund i dag et ikke let.Dem der er sit ansvar bevist,viser hensyn og har styr på sin hund bliver nærmest betragtet som idioter

• #19   27. maj 2012 Jeg håber raceforbudene bliver slettet, og at hundeejere får samme retssikkerhed som spritbillister og andre forbrydere.

• #20   27. maj 2012 Jeg håber godt nok den bliver ophævet, og der i stedet kommer nogle andre restriktioner.

Jeg synes det er direkte naivt at tro, at ens hund ikke kan blive bidt ihjel på grund af forbudet.

Her i Aalborg VRIMLER det stadig med listehunde uden mundkurv - også uden snor. Loven har ikke ændret det midste på det.

• #21   27. maj 2012 Hundeloven i dens nuværende form er ikke noget værd. Det har ikke haft den ønskede effekt (hvilket de fleste jo godt var klar over), og der er begyndt at dukke blandinger op som skader lovlige og uskyldige racer.

Jeg har aldrig i mit liv haft problemer med hverkem "forbudte" racer eller racer der er på obs listen, alle de hunde jeg har mødt har været søde og rare.
    Dog ser jeg stadig i bybilledet forbudte racer uden den påbudte mundkurv, og så længe politiet ikke har reccourcer til at håndhæve den nuværende hundelov, er den ikke noget værd..
    Man kan næsten ikke lovgive sig ud af problemet hvis ikke der er reccourcer til at håndhæve det. Pitbullen har været forbudt i mange år, men den er her stadig...

• #22   27. maj 2012 Det eneste den lov har gjort, er at forringe forholdene for hunde ejere i Danmark.
    Overfald, avl, import osv, har det ikke ændret det store ved.
    Loven blev lavet fordi den var politisk populær, selvom den blev frarådet af eksperterne.

Om forbuddet fjernes eller ej ændrer heller ikke det store. Så længe man ikke går efter problemet i den anden ende af snoren, så vil lovgivning ikke hjælpe på det område.

• #23   27. maj 2012 Tavle eller ikke løser ikke problemet, Brian og de andre kan også købe en tavle hund og træne den til det de nu vil , desuden er det ikke kun Brianer men også unge piger der afskaffer sig disse hunde racer uden af vide hvad de kræver.
    Jeg vil gerne afskaffe loven men indføre en licens og mental test som de har i Tyskland til nogle racer og deres ejere, desværre er vil nye regler eller love heller ikke hjælpe hvis man ikke har resurserne til at kontrollere at de overholdes. Mht retssikkerheden er jeg enig med Jesper.

Kommentér på:
Endnu et hundeforbud ophævet

Annonce