880 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Hundesikret hegn?? Hundesikret hegn??

Håber jeg kan forklare mit problem ordenligt...

Jeg skal til at flytte, og skal ha sat et hegn op ud mod vejen. Det er et stille villakvarter. Men jeg vil ikke have hegnet helt ud til vejen, da jeg ved at mange mennesker og hunde ik kan li når der kommer en hund farende. Derfor bliver hegnet sat ca. 5-6 meter fra fortov.

Jeg vil gerne have at det ikke bliver så højt og at hun kan se ud mellem "trammerne", så hun ikke skal stå op af hegnet for at se ud. Men hun kan kravle. Derfor må der ikke være stiver hun kan kravle op af, så som lamelhegn og ligende.

Jeg skal kun leje huste så vil gerne kunne lave hegnet selv. Havde tænkt lidt a´la
http://www.jimahegn.dk/hegn-tremme-hegn-c-363_107_116.html

Men har i andre nemmere/billigere ideer?

Det skal kunne tåle at en hund på 34kg kan stå op af det. Men osse med huller som en lille Cairn Terrier-blandning ik kan komme igennem. Det må osse gerne være lidt pænt, da huset betyder meget for mig (har tilhørt min mormor og morfar).
Så dyrehegn er ikke lige sagen, og tror osse Akila kan kravle op af det.

Håber det gav mening?!

Vov fra Akila og ejer!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundesikret hegn??
  • #1   29. maj 2012 Vi har lavet hegn i denne her stil, blot købt alm. armeringsnet (det kraftige) hos lavpristræ.
    (link fjernet)
    Det koster ikke en bondegård, men er kraftigt og holdbart nok til vores tre bamser. Vi har sluttet af foroven med en trærafte og så malet stolper og rafter i en varm maghonifarve, det passer til farven på armeringsnettet (rust)
    Jeg har desværre ikke et billede her på arbejdspc'eren.

• #2   29. maj 2012 Du kan se min løsning under mine fotoalbums:)

• #3   29. maj 2012 Kirsten R:

Jeg ved hvad du mener. Men jeg tror at hvis Akila kan kravle over lamelhegn på 180cm. Så kan hun osse få fusserne ind i hullerne på armeringsnettet. Og kravle over...

*Diva AKA Muldvarpen* P:
    Ved ikke om det er så pænt som indgangsparti. Jeg vil jo ikke have det så højt..

• #4   29. maj 2012 Du kunne evt. lade hegnet hælde lidt indad mod haven, jeg tror ikke hun ville kunne kravle op ad et hegn, der hælder ind mod hende selv.

• #5   30. maj 2012 Det har du selvf. ret i. Kunne være jeg skulle prøve det, men så skal lågen åbne den modsatte vej. Men så smækker den jo smart nok osse i af sig selv. :o)

Kommentér på:
Hundesikret hegn??

Annonce