{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.771 visninger | Oprettet:

Skal det se sådan ud efter sterilisering? {{forumTopicSubject}}

Ja som nogle af jer måske kan huske blev Gia rigtig dårlig efter steriliseringen, lå i drop i nogle timer og blev efterfølgende kørt tilbage til dyrehospitalet hvor hun skulle overnatte så de kunne holde øje med hende. Dyrlægerne vidste ikke rigtig hvad der var galt men kom frem til at det nok var n allergisk reaktion på bedøvelsen - i kan evt læse historien her: http://hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=511798

Men nu 3 uger siden der arret meget mærkeligt ud synes jeg. Sådan så det ikke ud på vores gamle tæve.

Ved godt billedet ikke er det bedste (er taget med mobil da mit kamera er i stykker) men som i kan se har hun de her rødelige bylder ligner det næsten, to af dem ret store og det er en tredje på vej (dog ikke så tydeligt på billedet) - ser det helt normalt ud eller????

I kan se billedet her:
http://hundegalleri.dk/alb_alle.aspx?userid=14156


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal det se sådan ud efter sterilisering?
  • #1   1. jun 2012 Det er lidt svært at vurdere på billedet. Hvis du er i tvivl synes jeg, du skal tage til dyrlæge...

    Det kan også bare være helingsprocessen der er i gang og dannelse af arvæv, men som sagt er det svært at se på billedet...

    Er det rødt og hævet? varmt? er det bylde lignende div med noget gult i?? Hvordan er hunden?


  • #2   1. jun 2012 Det ligner små brok? Jeg ville nok lige få det tjekket hos dyrlægen i næste uge. Just in case:-)

  • #3   1. jun 2012 Det ser da besynderligt ud?

  • #4   1. jun 2012 Min tæve så ligesådan ud.. hun kan ikke tåle trådene, så er din også syet med "indvendig syning" kan det være en reaktion på trådene - man kan få dyrlægen til at tage trådene ud.

  • #5   1. jun 2012 Jeg synes, også det ser lidt underligt ud - og ville nok lige få dyrlægen til at tage et ekstra tjek af arret.

  • #6   1. jun 2012 Ligner problemer med en reaktion imod trådene.. har efterhånden hørt/set flere med det problem.

  • #7   1. jun 2012 Ja ikke.. Synes heller ikke det ser helt rígtigt ud. Det er rødt ja, mere end man kan se på billedet. Har ikke prøvet at trykke så meget på dem. Gia hun er frisk, slet ingen ting der, heldigvis smiley Men ja, hun er syet med indvendig syning. Så må vi til dyrlægen og få dem til at tage stingene ud hvis det er det.

  • #8   1. jun 2012 Der er helt sikkert en infektion, formentlig pga. Trådene. Du skal helt klart tale med dyrlægen, så i er sikre på at det ikke forværres, samt så der ikke er bylder på indersiden.

  • #9   1. jun 2012 Tak - det må vi gøre!! Hun er da bare uheldig min lille vov smiley

  • #10   1. jun 2012 En af mine venner havde nær mistet sin hund fordi den havde fået bylder efter sterilisering. Jeg ville ikke vente fem minutter på at ringe til en dyrlæge og få den hund tilset.

    Min vens hund havde endnu større bylder på indersiden og var tæt på at dø af infektionen...


  • #11   1. jun 2012 Vil dælme give CH ret,hvis det der er rødt og det er betændelse,,og hun har det indvendig så afsti afsted ASPA..bare min mening.

  • #12   1. jun 2012 Jeg har lige snakket med den dyrlæge som vores egen bliver viderestillet til i weekenderne og fortalte ham om det og han kender også til hele sagen da det var dem hun overnattede hos og min egen dyrlæge om dem her har snakket sammen omkring det. Han mente at fordi hun ikke ellers var påvirket, altså er frisk og glad, spiser og drikker vil det ikke være noget som ikke kunne vente til mandag - og han mener ikke hun ville være sådan hvis hun havde indvendige bylder. Men mener det er en reaktion på trådene, men igen - at det godt kunne vente og vi godt kunne sove trygt i nat... Men ja det nemt nok at sige. Din besked CH skræmte mig godt nok og nævnte også overfor dyrlægen hvad du havde skrevet

  • #14   1. jun 2012 Mette - pga tis?? Hvad mener du? Men dejligt at hører det gik hurtigt over igen!

  • #16   1. jun 2012 Jeg kan godt forstå,. det skræmte dig. Og jeg er ked af det, men jeg kommer nok til at skræmme dig endnu mere når jeg fortæller, at min vens hund også var upåvirket. De store bylder indvendig opdagede de først, da de skulle fjerne dem i stingene. Hun havde ikke symptomer på, at der var noget galt overhovedet og hun kom da heller ikke til dyrlægen med det samme. Lidt på grund af de samme overvejelser, som din dyrlæge har.

  • #17   1. jun 2012 Okay puha, ja den besked gjorde det ikke meget bedre. Har taget lidt flere billeder som kommer op i albummet om lidt, vil du/I ikke prøve at kigge på dem??

  • #18   1. jun 2012 Bestemt

  • #19   1. jun 2012 Syntes du skal ringe til dyrlægen.



  • #21   1. jun 2012 Så der flere billeder

  • #22   1. jun 2012 Jeg har snakket med dyrlægen. Han mente ikke det var akut

  • #23   1. jun 2012 Synes du skal kontakte en anden dyrlæge så.

  • #24   1. jun 2012 Efter min mening kan antibiotika eller evt fjernelse af bylderne ikke vente til mandag.

  • #25   1. jun 2012 Vi har også lige snakket om at ringe til svendborg dyrehospital og hører

  • #26   1. jun 2012 Tænkte, da du snakkede med dyrlægen, bad du så ikke om en mailadresse, således dyrlægen kunne se billederne ?

    Den måde har jeg brugt et par gange


  • #27   1. jun 2012 har lige set dine billeder og jeg syntes det ser gult ud?+ Eller ser jeg bare forkert

    Jeg er nu også den der bliver lidt hys med sådan noget forddi det kan gå galt,,men man kan jo også overeagere,,men du ved better safe then sorry:-))


  • #28   1. jun 2012 Jo det nævnte jeg for ham. Men han spurgte ind til det og sagde så derfra at han ikke mente det var akut når hun var frisk osv og hvis det ikke var ømt og fuldstændig rødt. Han mente det var en reaktion på trådene og det ser de nogle gange men igen, mente han ikke det var nødvendigt at komme ind.. Men vil lige prøve at ringe til svendborg dyrlæge og hører hvad han har at sige!

  • #29   1. jun 2012 uhh... tror nu også jeg havde haft vældig travlt med at komme til dyrlæge....
    ville klart sørge for at finde en, der ville tilse min hund....

    håber at alles bekymring er ubegrundet....

    stakkels lille uheldige vovse smiley


  • #30   1. jun 2012 Det ikke gult, så ja du må se forkert (men okay billederne er heller ikke de bedste :-))
    Men ja det rigtigt. Men jeg har det også med at være lidt en "hønemor"... nogle gange er jeg lidt for hurtigt ude ved ingenting. Men nu hvor jeg hører det i andre siger gør det mig kun mere bange og usikker.


  • #31   1. jun 2012 Hvordan startede de bylder? Har lige min kammerat på sms - og han har set billedet. Han siger at det startede med små bitte knopper - undervejs kom det til at se ud a la det på dit billede for til sidst at blive en stor og meget blød ting.

    Jeg vil virkelig anbefale dig at få kigget på det. Det kan gå rigtig stærkt ligepludselig.

    Hvilken dyrlæge har du? Du må gerne skrive i pb, hvis det er.


  • #32   1. jun 2012 Han sender dig også en medfølende hilsen og ønsket om, at din hund kommer i penicilinbehandling så hurtigt som muligt :o)

  • #33   1. jun 2012 Jeg har dyrlæge i faaborg. Men har lige snakket med en dyrlæge i svendborg og har sendt hende billederne som hun vil kigge på nu her og skal så ringe tilbage om lidt..

    Jamen det startede ud med kun at være en lille en (den som er blevet til den helt store) og 12 dage efter steriliseringen var vi inde til et tjek ved vores egen dyrlæge som sagde det så fint ud men så det ellers bare blevet værre og bredt sig. Jeg opdagede det først idag da jeg kom hjem (jeg har været 4 dage i praktik i Randers - bor normalt på fyn og i de 4 dage har min mor passet hende) men ku se lige så snart jeg så hende at det var blevet værre.


  • #34   1. jun 2012 Hils din kammerat og sig tak smiley Håber på det bedste for min lille hund - synes vi har været nok igennem med det her nu smiley

  • #35   1. jun 2012 DET var godt at høre - hellere på den sikre side, selvom det er de dyre timer... Og Svendborg er jo altså ikke helt billig.

    Jeg hilser kammeraten - og god bedring med vapsen. Håber du laver en opdatering.


  • #38   2. jun 2012 Opdatering,,??

  • #39   2. jun 2012 Da min egen dyrlæge holder weekendlukket har jeg haft snakket både med Odense dyrehospital og Svendborg dyrehospital igår aftes samt en anden dyrlæge i Faaborg idag. De to første steder, er steder jeg kender og stoler på. Odense var det sted Gia overnattede da hun blev dårlig efter steriliseringen, og min egen dyrlæge og odense dyrehospitals dyrlæge (og os) har haft snakket rigtig godt sammen om hele forløbet med Gia. Svendborg dyrehospital har jeg selv haft til mine to katte jeg havde på daværende tidspunkt så dem kender jeg også. Og har heller aldrig hørt noget dårligt om hverken min egen dyrlæge, svendsborgs eller odenses. Det sted i Faaborg kender jeg kun fra at have handlet derinde en gang i mellem i butikken men har også kun hørt godt om dem og kontaktede dem da det klart ville være nemmest for os at tage til Faaborg da vi ikke har bil (det vil kun være en halv time i bus hvor det andet vil være 2-3 timer med 2-3 skift også, for at komme frem til hhv. Odense dyrehospital og Svendborg dyrehospital.)

    Men har som sagt snakket med de her tre dyrlæger og sendt billeder til to af stederne. Ingen af stederne mente de at det var akut. Svendborgs dyrlæge snakkede jeg med en halv times tid i går aftes hvor jeg fortalte hele historien omkring Gia, samt hvad I herinde havde skrevet osv. men efter at have kigget på billederne mente hun altså ikke det var akut - men vi aftalte at hvis jeg mente det blev værre eller hun fik feber eller i det hele taget bare blev dårlig skulle hun selvfølgelig tjekkes og vi aftalte hun så skulle komme hjem til os og tjekke hende hvis det var. Idag er det ikke helt lige så rødt og ej heller lige så hævet. Som dyrlægen i Svendborg sagde kan det også være hvis hun har slikket meget i det. Så derfor var det en god idé ihvertfald om natten at give hende bodystocking på. Men alle tre dyrlæger sagde at de altså ikke var nervøse og mente heller ikke vi skulle være det og at man som ejer når følelserne er indblandet nogle gange godt kan 'male fanden på væggen' - og forståeligt nok jo - det jo ens små børn :-). Men de synes vi skulle vente til på mandag (og sagtens kunne sove trygt ind til da) og så tage ind til vores egen dyrlæge som har udført operationen og som er de personer som er mest inde i det der nu har været med hende. De sagde også at som nogle af de sidste af jer skriver at det er ikke så slemt som det måske ser ud - og igen når følelserne er indblandet kan det nemt komme til at se meget værre ud end når følelserne ikke er der.

    Og jeg vil sige jeg er blevet mere rolig og min mavefornemmelse siger mig efter at have snakket med tre forskellige dyrlæger (uden at fortælle dem hvad de andre dyrlæger har sagt - har slet ikke nævnt overfor nogle af dem jeg har snakket med andre dyrlæger) at det ikke er så slemt som det måske ser ud. Hvis jeg havde følt anderledes havde vi fået hende tilset af en dyrlæge ligesom vi gjorde da den var helt gal nogle timer efter steriliseringen. Selvom jeg er fattig studerende har jeg en opsparing hvor jeg sætter penge af til min hund hver måned og min hunds sikkerhed vil altid komme i første række. Men som sagt føler jeg ikke efter at have snakket med dyrlægerne at det er noget akut og hvis det kan vente vil jeg også allerhelst til min egen dyrlæge med hende. Stoler 100% på dem og igen, det er dem som kender 100% til det hele omkring hende. HVIS det dog skulle blive værre i løbet af weekenden eller hun får feber vil vi få hende tjekket! Men ellers skal hun til dyrlæge på mandag, hos vores egen. Så derfra kan der komme en ny opdatering smiley


  • #41   4. jun 2012 Så ville jeg også slappe af,,,håber alt går godt med hende!!

  • #42   4. jun 2012 Det gør det. Var hos egen dyrlæge idag og der var ikke noget, heldgivis. Så det var dejligt smiley

Kommentér på:
Skal det se sådan ud efter sterilisering?

Annonce