{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvornår er tidspunktet?
  • #2   2. jun 2012 Racen er cocker....

    De er ikke voldsomme smiley


  • #3   2. jun 2012 Tak for din kommentar


  • #4   2. jun 2012 Tror hvis du opdrager dine børn til St være god mod hunde, og vælger en familie hund. Og har en masse overskud så kan du nok godt klare det .. Men jeg havde nok ventet et par år

  • #5   2. jun 2012 Kan ikke se problemet hvis der er tid til hunden. Men det vil jo være som et få et tredje barn i huset. Men kunne måske være en idé hvis i måske kender nogle hvor i ku få deres hund på weekend på et tidspunkt (eller i en uges tid måske). Både for at se hvad jeres børn siger til at have hund i huset, og for selv at kunne vurdere om tiden vil være til at få en hund nu her med to små børn som kræver en hel del smiley Siger ikke i vil være sådan men man ser desværre bare mange børnefamilier som anskaffer sig en hund og så kort tid efter leder efter et nyt hjem til den fordi de alligevel ikke har tiden til den smiley

  • #6   2. jun 2012 Vi har lige fået hvalp og vores piger er 2 1/2 og 4 1/2 år.
    De er så vant til hunde, fordi vi har en ældre labrador i forvejen.

    Jeg synes, at pigerne har en ok alder til det. De forstår de ting man forklarer dem, og de vil rigtig gerne hjælpe.
    Ulempen er, at især den lille er meget lille, når hvalpen hopper op af hende eller bider i hendes tøj. Hun bliver rigtig ked af det, og det er tydeligt at den store (som også bliver ked) har mere overskud til at hvalpen tér sig. Hun kan gå hen og rose den, når den så er rolig, hvor den lille bare bliver bange.
    Hvalpetænder er skarpe og selvom han måske bare hopper op og sikker på hende, så er det voldsomt for så små børn.
    En anden ulempe er gåture, hvis man er alene hjemme med pigerne.

    Hvornår det perfekte tidspunkt er, ved du kun selv, da det afhænger af jeres overskud. Jeg vil sige, at det sagtens kan lade sig gøre, men det er helt klart nemmere med et barn på 4 år


  • #7   3. jun 2012 Vil også sige at det afhænger af om man er to voksne om opgaven eller man står meget alene med det
    En cocker er jo en jagthund og rimelig motions- og aktiveringskrævende


  • #8   3. jun 2012 Hvis man er i tvivl, bør der ingen tvivl være.

  • #9   3. jun 2012 Tak for alle jeres svar....

    Der er en mor og en far...

    Grunden til spørgsmålet er fordi tingene bliver overvejet - der bliver ikke bare truffet en spontan beslutning......

    De cockere vi har mødt og den kennel vi har besøgt - der er jagt ikke udpræget, og de er dejlige rolige hunde - selvfølgelig skal de aktiveres og motioneres....


  • #10   3. jun 2012 Camilla: hvorfor er gåture en udfordring? Er det ikke bare begge børn i en vogn og så afsted? smiley - det havde jeg tænkt....



  • #11   3. jun 2012 Jo men nu er mine piger efterhånden for store til klapvogn, så det er på gåben, når vi skal ud med hundene. Derfor er det temmelig håbløst om eftermiddagen, når de er dødtrætte og jeg er alene hjemme med dem. Så når de er trætte, bliver hundene aktiveret i haven....



  • #12   3. jun 2012 Jeg tænker at det helt kommer an på hvordan ens hverdag forløber, om der er plads til en hund/hvalp på nuværende tidspunkt...

    En cocker KAN være en dejlig rolig hund, men det er KUN hvis den aktiveres og stimuleres ordentligt...
    At se voksne hunde hos en opdrætter giver ikke det rette billede af hvordan en hvalps aktivitets niveau er...
    Så jeg tænker at du/i bør ud og opleve mennesker med hvalpe/unghunde... og ikke bare en enkelt, før i kan vurdere om det er et scenarie i vil kunne håndtere i jeres liv på nuværende!!

    Det kræver sin "mand" at have to små børn, OG en hvalp i huset... Det skal der ikke herske nogen tvivl om!
    Vi har to hvalpe på 4 - 5 måneder i huset nu, og børn fra 4 år op til 16 - 5 stk og det er også en udfordring, nogen dage større end andre, alt efter "humøret" ungerne kan være i, når de kommer hjem fra institutioner/skole osv...

    Har man ikke haft hund før, så er der rigtig mange ting, man slet ikke tænker over, når man ser de rolige velafbalancerede voksne hunde man møder, for det arbejde der ligger bag, kan man ikke se, og det kan også være svært for andre at forklare, for som kæresten og jeg talte om forleden, så glemmer man faktisk ret hurtigt de "hårde" stunder, som de nætter man ikke får søvn fordi enten børn eller hvalpe ikke kan sove, har dårlige maver osv...

    Der er RIGTIG mange ting man skal huske at have med i sine beregninger...
    Renligheds træningen f.eks. Den i sig selv kan være svær at komme nogenlunde hurtigt igennem, når man står med bleskift eller lige er igang med maden til de meget sultne unger, og hvalpen gør tegn til at skulle noget... Øj det kan være frustrerende, for man kan ofte ikke lige slippe det man har i hænderne... men så ved man også at man om lidt skal til at tørre op efter en hvalp, og at man så lige trådte et skridt baglæns i forhold til det at få hvalpen renlig...

    Tænk tingene - rigtig godt igennem... få evt lov til at passe en hvalp en dag... se hvor meget arbejde der rent faktisk er i det!!
    Og tag derefter beslutningen om der er "plads og tid" til alt dette ekstra arbejde netop NU!!!


  • #13   3. jun 2012 Tak for jeres svar....

    Vi har haft hund tidligere - så vi har helt styr på at det ikke er en færdig pakke man køber - men at der skal ligges arbejde i det for at få en god hund ud i den anden ende......

    Vi har mødt flere forskellige cockere ikke fra samme sted - og i forskellige aldre - og de er alle gode hunde...... Vi bliver ikke mødt af en hyper hund som skal aktiveres 4 timer hver eneste dag....

    En låne hvalp - ja det kunne være givende.... Vi har låne voksen hund smiley

    Vi havde hund da de små kom til, men ham måtte vi med sorg sige farvel til efter 2 års hård kamp med allergi - han blev 4 år.... og var en lækker Golden...


  • #14   3. jun 2012 ....selvfølgelig er der forskel på en hvalp - en unghund og en voksen....



  • #15   3. jun 2012 Tusind tak for alle jeres vinkler...

  • #16   3. jun 2012 Selv om der er en mor og en far behøver de jo ikke være lige meget hjemme smiley

    Gåtur ved siden af barnevogn er ikke nok aktivering for en cocker, der skal mere til, ellers har de både tendens til fedme og til at blive destruktive af kedsomhed

    Min bror har også en cocker der ikke er avlet på jagtlinjer, han luftes min. 2 timer om dagen ( som regel mere) og er med ham på arbejde hver dag


  • #17   3. jun 2012 Ditte: sandt nok.... Jeg er mest hjemme men vi deles om opgaverne.... Det hænger ikke på mig det hele.

    Den vil selvfølgelig også blive aktiveret på anden vis ......

    Så aktive er de cocker vi kender slet ikk..... Vi kender flere.... Er det måske også lidt hvad man vender dem til - hvordan deres hverdag er helt fra hvalp.....


  • #18   3. jun 2012 Men ja det er ikke bare noget som bliver besluttet og så gjort.....

  • #19   3. jun 2012 Tænker bare herhjemme
    Selv om vi har været to har min mand arbejdet i butik og det har ikke været muligt at regne med ham i forhold til luftning eller at have børnene når jeg lufter.

    Jeg vil så sige at min brors cocker er den roligste og mindst krævende jeg har mødt


  • #20   3. jun 2012 Ditte: ja det skal man jo så lige ha med i sine overvejelser.....

    Hmmmm det er bare slet ikke det billede vi har af racen og det vi hører - selvfølgelig skal de aktiveres og motioneres (det skal alle hunde) men slet ikke vildt og voldsomt hver eneste dag....

    Vi synes det er en meget harmonisk og god familiehund


  • #21   3. jun 2012 Altså jeg har jo selv valgt hund efter aktivitetsniveau, da min yngste søn var omkring halvandet år da vi fik Link (er vokset op med hund og har altid haft hund selv)
    EB er ikke min yndlings race men den der passede bedst til hvad vi kunne tilbyde en hund
    Har aldrig mødt en jagthunderace med et lavt energiniveau


  • #22   3. jun 2012 Jeg er også vokset op med hund og har også haft hun selv....

    Det er så et år siden vi sagde Farvel til vores Golden....

    Har altid elsket hunde og gået meget op i dem.....fra helt lille...

    Jamen dem vi har mødt og dem vi har snakket med om racen - giver altså ikke udtryk for en meget krævende hund i forhold til aktivitetsbehov. Men det skal man jo selvfølgelig afpasse i forhold til hvad man kan tilbyde en hund.....

    Ditte vi er helt enige I at man skal være omhyggelig med sit valg af hunderace.....og vælge tidspunktet.

    Men nu fik jo så hvalp da jeres dreng var 1,5 år..... smiley


  • #23   3. jun 2012 Øhh forstår ikke helt din kommentar omkring at jeg fik hvalp da min søn var 1,5 ?

  • #24   3. jun 2012 Det var sagt med et smil.....

    Vi overvejer at få nu her en gang - vores er 22 mdr.....

    Og det virkede bare som om du så det som en dårlig ide...


  • #25   3. jun 2012 Næ det kan jeg ikke vide noget om kender jer ikke, men du spørger så jeg svarer

    Jeg var ikke i tvivl da jeg købte min jeg vidste at det ville gå fint


  • #26   3. jun 2012 Grunden til at jeg stiller spørgsmålet er fordi, jeg ikke gør ting overilet uden at gennemtænke forskellige scenarier....

    Har aldrig haft hvalp og små børn samtidigt... så det vil jo blive anderledes - tiden til hvalpen er jo anderledes, dermed ikke sagt at det vil give et dårligt resultatet.

    Hvalpen vil ikke hverdagens omdrejningspunkt, men en del af familien.... Vores børn er centrum smiley


    Faldt lige over den her - meget primitive - men ja... http://www.hundeleksikon.dk/start_motakt.html




  • #27   3. jun 2012 Jeg gør skam heller ikke ting overilet

    Ja i oversigten falder cockeren under 60-80 min motion og derudover aktivering, hvor jeg vil mene den kræver en hel del aktivering
    Men igen svare bare ud fra erfaring, og fordi du spurgte, bestemt ikke for at genere dig


  • #28   3. jun 2012 Ditte fu genere mig ikke - overhovedet ikk..... Du fortæller bare hvad du ved.....

    Jeg læser så "60-80 min daglig motion og aktivering" som samlet ud over indendørs...men men... ja den skal aktiveres og motioneres og ja det skal man ikke glemme.... Jeg har bare mødt adskille ejere af racen som fortæller et andet billede af racen end det du fortalte om med din brors hund....

    Mener nu heller ikke du gør noget overilet - skrev bare hvorfor jeg stillede spørgsmålet intet andet....


  • #29   3. jun 2012 indendørs og i haven...

  • #30   3. jun 2012 Jeg ved bare at mange folk der møder Holger (min brors hund) siger at han er den sødeste, roligste mest velopdragene hund de har mødt og de har ret
    Men det er fordi der er lagt og stadig bliver lagt rigtig meget tid i ham


  • #31   3. jun 2012 Men bortset fra det synes jeg da også der er fantastisk for både børn og hund (såfremt børnene er "hundeopdragede") at vokse op sammen så hvis I har overskuddet så er det da skønt for er alle sammen

  • #32   3. jun 2012 Hov forresten boligforhold er også vigtige at tage med i betragtning, i hvert fald mens man renligheds træner, det kan være rigtig svært hvis man bor i lejlighed og skal op og ned ad trapper med børn og hund

  • #33   3. jun 2012 Ja det er korrekt - vi bor i hus med en meget stor (helt lukket) have - tæt ved skov og vand....

    Jeg mener også det er meget sundt at vokse op med hund, og ja der skal selvfølgelig opdrages til gensidig respekt.....

    Det er meget forskelligt hvad der bliver skrevet om racen (cocker) både krævende og moderat motionsbehov.....

    Det sidste jeg læste var nedenstående
    http://hundenyheder.dk/raceportraet-cocker-spaniel/

    Ditte tak for dine input - fedt at du brugte tiden....

    Nu må vi se hvad det ender med smiley


Kommentér på:
Hvornår er tidspunktet?

Annonce