{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

aktivering {{forumTopicSubject}}

Hej alle hundeejere.
Jeg håber i kan hjælpe mig lidt. min kæreste og jeg har en sød labrador-hønsehun blanding. vi sterter klikkertræning til august, men efter min mening mangler han i den grad at blive aktiveret. der sker ofte det, at han klarer sig fint hele natten. Så kommer min kæreste hjem fra job kl. 7.30, går en lille tur med ham inden han går i seng. og en time senere når jeg står op, har han lavet ulykker (bidt ting i stykker). har i nogle gode/sjove ideer til aktivering? her tænker jeg, noget han skal bruge hovedet til..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aktivering
  • #2   5. jun 2012 nu skriver jeg for, at få noget hjælp til aktivering af hunden. ikke kritisering af mine sove vaner, og søvn skal man jo have.

  • #4   5. jun 2012 Hvad med at give ham en kong med guf i, så kan an bruge noget af tiden på det smiley eller noget andet aktiverings legetøj med guf i :))

  • #5   5. jun 2012 ja, og bliver det nødvendigt, så gør jeg det også som sidste udvej, men med en søvnfosrstyrret 1 åring, er der ikke meget søvn i forvejen. og jeg går jo stærkt ud fra at min hund gør det af kedsomhed/straf, da han burde kunne holde sig en time...

  • #6   5. jun 2012 Ja, men nu bad jeg om hjælp/ inspiration til træning. det andet havde jeg såmænd selv tænkt på, hvis det kom dertil. specielt fordi jeg da godt ved en lille tur ikke er godt nok, når han har været stille hele natten.. det ved min mand bare ikke, så må jeg jo overtage smiley

  • #8   5. jun 2012 ja, det har jeg, men om morgenen er det manden der går tur og giver mad.. måske sku vi bare have en snak om hvordan tingene skal fungere, og ellers må jeg overtage.. det ville jo bare være rart at være fælles om det..

    Men tak for svar.. mere inspiration modtages gerne


  • #9   5. jun 2012 Det med mad i haven er en fantastisk idé.
    Hvis manden nøjes med at gå en tur på ca. 10-15. hvor hunden kommer af med det han skal, og derefter bruger ca. 15 min. på at søge mad i haven, er jeg sikker på hunden godt kan tage sig en lur igen bagefter ;o)

    Og din hund gør det ikke for at straffe jer.... Den egenskab ejer hunde ikke. Det er ren og skær kedsomhed/frustration over ikke at blive stimuleret nok inden han skal sove igen.



  • #10   5. jun 2012 10-15 min.skulle der stå smiley

  • #11   5. jun 2012 Det der sker er jo, at når din mand kmmer hjem bliver vovse glad. Så tager det lige lidt tid at falde ned igen. Hjerneopgaver som spor, søg o.l. er noget af det bedtse.

  • #12   5. jun 2012 Mht til aktiverings legetøj, så er der masser på tilbud på zooplus smiley så med gå tur, spor og brain games, så tror jeg han bliver godt underholdt i knap en time, 3 kvarter. Eller måske et godt tykt ben at gnave i

  • #13   5. jun 2012 Desværre kan en hund ikke altid være træt, når vi gerne vil sove. Man er nødt til at aktivere den lige meget hvad - om man så selv har haft en dårlig natsøvn eller en stressende uge.
    Jeg synes heller ikke altid, det er det fedeste at stå op kl 7 hver lørdag/søndag, men det er det ansvar der følger med når man anskaffer sig en hund.
    Hvordan aktivere i ham selv, og hvordan ser jeres hverdag ud? Det kan være i kan få en masse godt fif, til ting i eventuelt kunne gøre anderledes.


  • #15   5. jun 2012 ja, vi må ihvertfald lige have en snak om det.. normalt er jeg selv oppe kl. 7, da min søn skal i dagpleje, men nu i ferien er hans sovetid desværre rykket.. men vi må jo se hvad der virker, men tror da vi skal have os en kong, og så skal jeg have gennemtrumfet at morgenturen SKAL være længere....

  • #16   5. jun 2012 Trine: Så kan jeg godt se, jeg er heldig smiley Nu går vi også sent i seng hver dag. Det kunne være rart med en sov-længe-i-weekenden knap til hunden smiley

Kommentér på:
aktivering

Annonce