HJÆÆÆÆÆLP til Fransk Bulldog!! {{forumTopicSubject}}
Jeg har den dejligste Franske Bulldog på snart 8 måneder. Han er det bedste jeg har og jeg vil nødig undvære ham. I starten gik det rigtig fint med træning og som alle andre hunde hvalpe var han utrolig afhængig af mig/ejeren. Han lærte at sidde, dække og give pote, hvilket han stadig kan. Han har det fint med andre hunde, men har tendens til at springe på dem fordi han vil lege. Nogle gange ligger han endda på lur efter dem, som en kat gør det. Vi gik til hvalpe træning de første 2 måneder og dette gik også rigtig fint. Men nu er problemet bare at han simpelthen er UOPRAGEN. Hvis jeg får gæster, springer han på dem med det samme de kommer ind af døren. Sidder vi i sofaen og han får lyst til at lege, så kommer han springende op og bider osv. for at få vores opmærksomhed. Jeg kan bruge en time på en gå tur, en time på at lege med ham når vi kommer hjem og efter dette har han stadig ikke fået nok. Han er sååå utrolig stædig, og jeg tror ikke helt han er klar over at det er mig der bestemmer og ikke ham. Det er kørt så langt ud at jeg simpelthen ikke aner hvad jeg skal gøre længere, så håber virkelig at nogle har råd eller andet som kan bruges?
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Du skal slå koldt vand i blodet.. fortsætte din træning... og ja der kommer ofte endnu en periode, når hunden er lidt ældre... det kan variere, men min blev slem igen, da han var omkring de 17 mdr.
Ignorer dårlig opførsel... ros god.
dec 2008
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
dec 2008
som sagt vi har vist alle været der... jeg havde arme, som lignede at jeg havde været i slåskamp med 10 katte.... det var dog bare Elmo som hver aften mellem 19-20 gik total amok
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
dec 2008
dec 2008
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Der er også STOR forskel på at tage fat i selen og "smide" sin hund ned, når den hakker i ens arm og så at lægge den på ryggen og holde den fast.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
dec 2008
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 470
Det jeg gør er at sige NEJ og vende mig om og gå. Men hvis det er rigtig slemt når der er gæster. Så ville jeg nok lade ham have en sele på med snor.Så når han napper jer at det så bliver fulgt op af et nej og en time out 5 min. og efterfølgende positiv stimulation
jan 2012
dec 2008
Dette er en periode din hund er i..... dvs. du skal være konsekvent... og tro på det.... at fastholde en hund på jorden er sgu ikke positiv indlæring.
Der kan sagtens gå et godt stykke tid før din hund er ovre denne fase... og ja han kan komme i den igen... sådan er det at have hund.
dec 2008
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
En teenager glemmer tit hvad der er blevet lært og ny unoder kan kommer til så afsted til træning igen så du kan få hjælp til hvordan du skal træne hilse situationer med gæster og bidhæmning.
Hunden har tons af hormoner farende rundt i kroppen og hvis du så går en tur med ham i en time og så leger med ham i en time så er han da helt kørt op.
Men hvis du foresætter køre den old school med at få din hund i gulvet og holde den nede og de andre go'e gamle klassikere, ja så kan du ende op med en hund der er usikker på dig og tro mig, det tager fandme lang tid at genopbygge tillid og selvtillid i en hund igen.
Træn ham, aktiver ham (ikke fysisk) hav tåkmodighed.
Det andet er sådan set bare symptombehandling.
jan 2012
jan 2012
jan 2012
Og nej Louise. Jeg er jo ikke dum, jeg ved da udemærket godt at det ikke hjælper fra den ene dag til den anden. men der er uendelig mange meninger og forskellige måder at opdrage på og man bliver bare nødt til at prøve sig frem. Jeg fik rådet : Hold ham i nakkeskindet lige som hans mor ville gøre.. Det skulle være meget naturligt for hunden, men det er det så åbenbart ikke!!
At belære mig om hvordan det er at have hund, er heller ikke nødvendigt..
Jeg har måske ikke udtrykt mig tydeligt nok. Men jeg bruger faktisk rigtig meget tid på min hund, både fysisk og psykisk.
Men endnu en gang, tak for alle rådene..
jan 2012
1. Der var alt for mange hunde på holdet, så der simpelthen bare ikke blev lagt nok arbejde i hver enkelte hund.
2. Den ene træner siger : Man kan godt se på din hunds adfærd overfor andre hunde at den gerne vil bestemme. Den anden træner siger: Hvad har du regnet med? - det er en Bulldog, det falder den naturligt.
Og selvfølgelig lytter jeg til folk som selv har Fransk Bulldog. Men i må også forstå at der er uendelig mange råd - og vi har alle forskellige meninger om hvad der virker og hvad der ikke virker.
Men hensyn til det med at "blive sat på plads" af de andre hunde. de gør skam også et forsøg, han forstår det bare ikke rigtigt - og så tænker jeg, er det fordi han simpelthen ikke forstår det? Eller er det fordi han bare ignorerer det?
jan 2012
jan 2012
Vi har fået en ny ung bestyrelse og en del af de gamle er gået til en anden klub sammen med den gamle formand så jeg ser håb forude i vores klub selvom der stadig er nogle trænere tilbage der træner gammeldags.
Dch mangler helt klart hold i lydighed for dem der er færdige med hvalpe og fortsætter hold med som ikke er interesseret i at gå til prøver, men "bare" vil have en lydig hund ,det burde de arbejde på.
Hos os kommer der mange hunde af alle racer og ingen ser ned på det, tværtimod, min lille hund blev brugt som eksempel da en meget dygtigt sporehundefører holdt kursus hos os, og flere af trænerene har Golden eller små spidshunde og ingen er mere værd end andre.
Jeg tror at der behøves en udskiftning i mange klubber.
jan 2012
HJÆÆÆÆÆLP til Fransk Bulldog!!