1.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvilken regel skal man vælge at følge? Hvilken regel skal man vælge at følge?

Fik lige set en "regel" i en hundeskov. Der stod, at hvis man gik i hundeskoven, så skulle hunden ikke være til fare eller gene for andre.

Så er det jeg tænker, - hvem kan på forhånd sige, at ens ellers fredelige hund ikke vil sige fra overfor en frembusende unghund?

Hvor mange tæver ville ikke "sige fra" overfor en anmasende hanhund?

Og hvordan kan man garantere, at noget ikke udarter sig der?

Alle hundemøder er unikke, - ens hund ville måske kunne glimrende med tæver og nogle han-hunde, - men muligvis ikke med andre.

Hvis nu bare man har kontrol over sin hund, så må det da være ok at gå i hundeskov med sådan en hund.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken regel skal man vælge at følge?
  • #1   7. jun 2012 Jeg kan godt se din indvending, men tror du ikke de mener at hunden ikke må være udfarende overfor andre, mennesker eller hunde? Altså at den ikke må genere folk, løbe hen til dem / efter dem eller andet? Sådan forstod jeg beskeden i vores hundeskov.

• #2   7. jun 2012 og hvis din hund først er til gene overfor en anden hund EFTER denne hund er løbet i hovedet af din hund (eller numsen) så er det jo den anden hund der først var skyldig....

men noget skal de jo skrive for at prøve at afskrække de mennesker der kommer uden nogen form for kontrol...

var i dag ude for en intakt hanhund der ville springe på min tæve, jeg tager ham af og spørger ejer om hun vil tage ham af næste gang-. hun siger lad dem selv ordne det jeg siger nej, for min siger ikke stærkt fra, men vil tydeligvis ikke være med til det, hun prøver at brumme, og lægger ørene og prøver at slippe fra ham

ejeren vidste jo heller ikke at min tæve ikke var i løbetid og så ville det være ret risikabelt at "lade dem selv ordne det"

det jeg ville sige med det var at der bestemt er nogen der burde kontrollere deres hund mere

• #3   7. jun 2012 hvis min "intakte" hanhund møder en tæve i løbetid i hundeskoven,har jeg ikke meget kontrol.Det indrømmer jeg blankt.

• #6   8. jun 2012 Jeg ser regel nr 2 ( at hunden SKAL være venlig overfor alle andre hunde ) som en indirekte ophævelse af regel nr. 2 ( at man skal have kontrol over sin hund), for når regel 1 glipper, - eller man ikke vil overholde den, så er det jo snilt at man så kan lufte sin ukontrollerbare hund uden der vil være konsekvenser.

Hvorfor skulle man ellers skrive det?

• #8   9. jun 2012 Nej - bestemt ikke. Men her er det jo ikke et spørgsmål om, hvad JEG regner med ( ville i øvrigt aldrig drømme om at udsætte mine hunde for alt det, der sker i hundeskovene).

Jeg er mere interesseret i, hvad "folk" tror det indebærer, at der er et "krav" om, at det kun er "venlige" hunde, som må komme i hundeskove.

Min erfaring er jo selvklart, at venlige hunde også kan provokeres, - og venlige hunde kan også på den måde starter et slagsmål.
    Og hvilken hund bliver mon så "dømt" ( eller dømt )?

Jeg ville jo uendelig gerne den kultur til livs, som gør hundeskovene til en stor gang gambling med hundenes mentale ( - og i visse tilfælde fysiske ) velbefindende. For det er, hvad den kultur som dikterer, at hundene bare skal løbe op i hovedet på hinanden, resulterer i. Imo er det ren russisk roulette, - i visse tilfælde ( som jeg er vidende om ) i bogstaveligste forstand.

• #9   9. jun 2012 Hvis du har kontrol over din hund, så er den vel hellere ikke til fare eller gene for nogen. Ellers har jeg muligvis misforstået startindlægget.

Hvad er det for to specifikke regler du skriver om, for i startindlægget står der kun at den ikke må være til fare eller gene, men du skriver videre om venlighed?

• #10   9. jun 2012 har erfaring med "folk" der kke mener kontrol indebærer andet end at de jo er bag hegnet, og ikke plejer at gøre noget...

men hvad jeg forstår af det og hvad jeg gerne vil andre gør er noget andet end hvad jeg oftest oplever, men sasha får fx aldrig lov at løbe hen til lågen når der kommer nye hunde ind, og var hun hanhund ville hun ikke få lov at genere tæver.

hvis hun løber mod en hund der ser usikker ud (hun stopper som regel selv på 4 m afstand for at bedømme) så plejer jeg at få ro på hende så hun sagtner farten, eller løber et smut tilbage og så får et fri igen af hensyn til den mere usikre hund

• #11   9. jun 2012 Jeg har læst en meget fin hjemmeside, hvorpå man får opskriften på hvordan man får en ulydig hund smiley
    På denne står der faktisk den samme mening om det der sker i en hundeskov, som jeg havde i forvejen, og derfor nikkede jeg meget genkendende da jeg læste denne side smiley

Så jeg sætter ikke mine ben i en hundeskov, og har aldrig gjort det, for jeg ser det på samme måde, som det mange forældre gør når de kommer som gæster i andres hjem...
    Og lader derefter deres børn/hunde terrorisere alt og alle, uden at gribe ind!!
    Det eer sådan nogen mennesker der får mig til at se rødt, derfor bliver de ikke en fast del af min tilværelse, hverken som gæster i mit hjem, eller i en hundeskov hvor man mener at dyrene selv finder ud af det indbyrdes!!!

Jeg er af den mening at hundeskovene er et koncept djævlen kom i tanke om på en af hans aller aller værste dage!!!

• #12   9. jun 2012 Søster MacFluff

Ja, kan godt se det, så må hellere forklare.

I "reglerne" stod der, at det kun måtte være venlige hunde, - og uddybet nedenunder stod der så, at hunden ikke måtte være til gene eller fare for andre hunde eller mennesker.

• #13   9. jun 2012 The one and only

Det skulle vel andrig være denne her, som jeg har skrevet og lagt på min hjemmeside?

http://www.hundeskole.dk/vejen-til-den-ulydige-hund

• #14   11. jun 2012 Lise...

Jo da, præcis den...
    smiley derfor jeg smed den hentydning smiley For jeg mener det beskriver det helt fantastisk smiley

• #15   11. jun 2012 The one and only

Ha ha - sorry - nogle gange kan man være lidt tung i optrækket *s*

Kommentér på:
Hvilken regel skal man vælge at følge?

Annonce