2.329 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Løbetid - Adfærd Løbetid - Adfærd

Ændrer jeres hunde adfærd under løbetid?

Molly er godt nok noget trist denne gang, og gøede og rejste børster da vi mødte en anden hund på gåturen der gøede af hende.

Hun plejer ellers aldrig at være sådan, så håber bare det er pga løbetiden-

Hvordan er jeres hunde??

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid - Adfærd
  • #1   9. jun 2012 Polly mærker jeg ikke noget til. Disen bliver lidt nedstemt noget af tiden. Hun går rundt og ser sørgelig ud, ligger lidt mere for sig sig selv og tager mindre initiativ til at putte. Når så hun bliver inviteret, er hun til gengæld ekstra kælen. På gåture er hun meget mere opmærksom på os. Hun snuser og tisser meget mere, men holder sig stort set ved vores side. Normalt gør hun nemt af fremmede hunde, men i løbetid sker det stort set ikke. De irriterende løse hunde, der altid kommer over, siger hun sjældent noget til heller, hvor hun normalt ville gø som en vanvittig når hun selv er i snor

• #2   9. jun 2012 Bella har været igennem 2 løbetider nu, på hendes 1½ år lange liv.
    Den første gang mærkede jeg stort set intet udsving i hendes adfærd (7 mdr. alder). Den 2. gang var forfærdelig (1år, 3 md)! Hun hylede, gik rastløst rundt, så helt forvirret ud i blikket, kunne ikke finde ro nogen steder og var helt fra den.. Derudover tog hun løbetidsbukser af i samme fart som jeg nåede at give hende dem på, bed ting i stykker og var rigtig ked af at være alene hjemme (..hvilket hun normalt bare sover sig fra!)..
    Jeg har nu valgt at få hende steriliseret, da jeg synes det er synd at hun bliver så hormonforstyrret - derudover er hun også netop nu falsk drægtig og meget plaget af hævelser hist og her..
    Heldigvis har jeg aldrig haft planer om hvalpe, så det gør ikke den vilde forskel om hun må lade æggestokkene smiley

• #3   9. jun 2012 Lena - Det du beskriver lyder præcis som Molly. Hun er virkelig generet af det og slikker KONSTANT.
    Pludselig smider hun sig bare og er helt nedstemt. Hun kan gå ovenpå i flere timer uden jeg hører hende.

Jeg synes faktisk det er lidt hårdt at se sin hund sådan, heldigvis går det jo over igen. Men ville ønske jeg kunne gøre noget.

Det er hendes 4 løbetid, og synes aldrig hun har taget det sådan her. Men hun bløder også mere denne gang.

• #4   9. jun 2012 Marianne- Det lyder til det ikke kun er Molly der bliver sådan.

Så er jeg lidt mere rolig. Glæder mig til det er overstået. smiley

• #5   9. jun 2012 Malene - Det kan jeg godt forstå, når hun bliver falsk drægtig.
    et må være fustrerende at være en hormon forstyrret hund :O(

• #6   9. jun 2012 Ja meget frustrerende, vil jeg også tro..
    Jeg var hos dyrlægen i torsdags fordi Bella havde forskellige hævelser og virkede underlig over længere tid - så fik vi bekræftet at det er en "grim" omgang falsk drægtighed, så dyrlægen ville absolut anbefale mig at få hende steriliseret når nu jeg alligevel ingen planer har om familieforøgelse smiley - så det skal vi ha' ordnet nu her d. 20. smiley Det næste og værste bliver så at holde hende i ro de 10 dage efter operationen... Man er vel ikke Lab F1'er for ingenting (læs: energibombe!) smiley

• #7   9. jun 2012 Malene - jeg tror også det er en fornuftig beslutning, for hun kan blive fri for det. smiley

Jeg har også tænkt på at få Molly stereliseret, men det er "kun" 3 uger hver 7-8 måned hun er i løbetid. Og hun døjer ikke med falsk drægtighed. Så ja smiley

Det bliver nok noget af en opgave at holde hende i ro, håber det lykkedes smiley

• #8   9. jun 2012 Lena - Hold da fast. Det er godt nok ufatteligt de kan dufte det

Vi delte have med et par der havde en hanhund, så det skulle lige arrangeres hvem der var i haven hvornår.

Han var også helt forstyrret og stod og gøede når han var alene hjemme. Stakkels hanhund smiley

• #9   9. jun 2012 Jeg har tidligere haft det på tale, men kom fra det igen efter samtale med dyrlægen, der sagde at hvis hun ikke døjer meget med hormonforstyrrelser og den slags, så ville hun ikke umiddelbart vælge at sterilisere.. -og sjovt nok, nu er det ca. 4 måneder siden vi havde dén samtale! Utroligt hvad der kan ske på så kort tid. Men det er jo godt at man har muligheden for at gøre noget ved det, så hunden kan få en mere stabil hverdag - på trods af at det kun er hver 7. måned, der ville være løbetid hér smiley
    Men når dét så er sagt - så er jeg faktisk glad for at hun nu skal steriliseres. Hun har ikke været verdens bedste rengøringskone efter sig selv i løbetiderne - nærmere sagt, jeg har vist slet ikke haft en rengøringkone i den periode smiley
    Så jeg glæder mig faktisk lidt til ikke at skulle kæmpe med at få hende til at beholde bukserne på - og ikke have mere rødt end træfarvet gulv smiley .. Overdrivelse fremmer jo forståelsen!

• #10   9. jun 2012 Jeg ser heldigvis sjældent blodpletter herhjemme, heldigvis smiley

Men det er ikke det mest hyggelige hvis de ikke er gode til at holde sig rene.

Jeg vandt nogle rigtig gode løbetidsbukser for et par uger siden, så det var jo super godt timet. - ellers har vi brugt de der sorte med et lille indlæg i, men de er ikke særlig gode smiley
    Hun har dem dog kun på om natten og hvis hun er alene hjemme. smiley

• #11   9. jun 2012 Jeg var næsten nødt til at gå efter Bella konstant og holde øje med om hun tog bukserne af - det var også de der sorte med små indlæg. Hun flensede dem ganske enkelt og gjorde alt for at få dem af! Så jeg synes jo det var synd - og lod hende gå uden, så måtte jeg jo vaske gulv et par gange om dagen.
    - og det er da hverken sjovt for Bella eller jeg på nogen som helst måde smiley

Næste gang overvejer jeg at få en hanhund - men det koster vel næsten også en kastration hvis man ikke vil ha' en hund, der står ved havelågen og venter på dejlige damer når der er guf i luften? smiley
    Mine forældre har en stor hanhund - også lab - han blev kastreret sidste år fordi han var stærk og ustyrlig når der var noget i luften - nu er bare han fuuuldstændig ligeglad! smiley

• #12   9. jun 2012 Jeg vil ikke have hanhund. Det bliver kun tæver her smiley

Tror hannerne må være ligeså fustrerede når tæver er i løbetid. Men nogle mere end andre :O))))

Jeg må hellere ud og lufte hende den sure smiley he he

• #13   9. jun 2012 Nej det er ikke sjovt, når de virker triste :(. Jeg sørger for at huske at give hende opmærksomhed også selvom hun ikke selv opsøger mig. Lægger mig hen ved hendes kurv og nusser med hende, husker at invitere hende med op i seng selvom hun ligger på en pude i gangen osv. Jeg ved ikke om det hjælper på Disen, men det hjælper lidt på min egen samvittighed.

Heldigvis er det ved at klinge af. Hun har lige haft nogle dage, hvor hun rendte med tungen ud af halsen, peb og stak numsen op i hovedet på Polly, men det er vist ved at være overstået

• #14   9. jun 2012 Har Nova på 2½ år og Ipsen på 1 år...

Nova har været i løbetid mens vi har haft hende 2 gange (fik hende sa hun var 19 mdr), straks løb starter bliver hun humørsyg, gider ikke lege, gider ikke gå, gider ikke spise ligger helst og isolerer sog bag en stol, dette står på i 21-3 måneder, hun blev steriliseret for 1½ måned siden, og vi har fået ny hund.... hun er glad udadvendt kommer og beder om kontakt, kommer med legetøj osv...
    Ipsen gad heller ikke så meget fra løb start og et par måneder frem, de hunde hun plejede at lege med blev hakket af, hun var arrig og mopset, nu er hun igen glad og gider lege med mange, så overvejer endnu en sterilisation,....

Vil anbefale at I steriliserer midt mellem 2 løb, Nova´s humør ændrede sig ihvertfald meget da hun kom en 3 måneder fra sidste løb, og det siges og det mener min dyrlæge er korrekt, at man kan ødelægge en forbimdelse i hormon signalerne fra livmoder til hjerne hvis ikke hunden er i den optimale balance når indgrebet foretages, og den balance er størst midt mellem 2 løbetider...

• #15   9. jun 2012 Jeg har hos min dyrlæge fået nogle hømopatiske dråber som skal tage tristheden i forbindelse med løbetid og falsk drægtighed.

Pulsatilla D30 2x10 dråber dagligt

• #16   10. jun 2012 Lena.... Ja hun er på dem lige nu og ja hun er begyndt at spise igen og være mere på istedet for bare at ligge og være trist.
    Det er 5. dag i dag og der skulle jeg kunne mærke ændring hvis de virkede og vil sige at fra 3. dagen kunne jeg begynde at mærke ændring, hun skal have dem i 10 dage.

• #17   10. jun 2012 @ anette, ved du hvor man ellers kan købe dem ?? dem vil jeg da prøve næste gang Ipsen kommer i løb

• #18   10. jun 2012 Hanne - ja du kan bare Google dem og så dukker der flere helsesider op hvor de kan bestilles smiley

• #19   10. jun 2012 takker.... her er det ikke falsk drægtighed der driller, men langvarig nedtrykthed og mere aggressivitet ... håber de kan hjælpe mod det, men tænker at 10 dage jo ikke er nok når den tilstand varer et par måneder...

• #20   11. jun 2012 Prøv dem da Hanne, du kan jo bare fortsætte med dem. Bertha får dem fordi hun var noget nedtrykt, nedsat appetit og muligvis også lidt stresset pga hvalpen som hun ikke siger fra overfor. Og så for hvis det var optræk til falsk drægtighed....

Min dyrlæge går meget ind for at bruge hømopatiske midler og har prøvet før til et andet problem og det virkede smiley

Kommentér på:
Løbetid - Adfærd

Annonce