Løbetid - Adfærd Løbetid - Adfærd
Ændrer jeres hunde adfærd under løbetid?
Molly er godt nok noget trist denne gang, og gøede og rejste børster da vi mødte en anden hund på gåturen der gøede af hende.
Hun plejer ellers aldrig at være sådan, så håber bare det er pga løbetiden-
Hvordan er jeres hunde??
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Hunde: 2 Svar: 46
Den første gang mærkede jeg stort set intet udsving i hendes adfærd (7 mdr. alder). Den 2. gang var forfærdelig (1år, 3 md)! Hun hylede, gik rastløst rundt, så helt forvirret ud i blikket, kunne ikke finde ro nogen steder og var helt fra den.. Derudover tog hun løbetidsbukser af i samme fart som jeg nåede at give hende dem på, bed ting i stykker og var rigtig ked af at være alene hjemme (..hvilket hun normalt bare sover sig fra!)..
Jeg har nu valgt at få hende steriliseret, da jeg synes det er synd at hun bliver så hormonforstyrret - derudover er hun også netop nu falsk drægtig og meget plaget af hævelser hist og her..
Heldigvis har jeg aldrig haft planer om hvalpe, så det gør ikke den vilde forskel om hun må lade æggestokkene
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
Pludselig smider hun sig bare og er helt nedstemt. Hun kan gå ovenpå i flere timer uden jeg hører hende.
Jeg synes faktisk det er lidt hårdt at se sin hund sådan, heldigvis går det jo over igen. Men ville ønske jeg kunne gøre noget.
Det er hendes 4 løbetid, og synes aldrig hun har taget det sådan her. Men hun bløder også mere denne gang.
okt 2008
Så er jeg lidt mere rolig. Glæder mig til det er overstået.
okt 2008
et må være fustrerende at være en hormon forstyrret hund :O(
dec 2007
Jeg var hos dyrlægen i torsdags fordi Bella havde forskellige hævelser og virkede underlig over længere tid - så fik vi bekræftet at det er en "grim" omgang falsk drægtighed, så dyrlægen ville absolut anbefale mig at få hende steriliseret når nu jeg alligevel ingen planer har om familieforøgelse
okt 2008
Jeg har også tænkt på at få Molly stereliseret, men det er "kun" 3 uger hver 7-8 måned hun er i løbetid. Og hun døjer ikke med falsk drægtighed. Så ja
Det bliver nok noget af en opgave at holde hende i ro, håber det lykkedes
okt 2008
Vi delte have med et par der havde en hanhund, så det skulle lige arrangeres hvem der var i haven hvornår.
Han var også helt forstyrret og stod og gøede når han var alene hjemme. Stakkels hanhund
dec 2007
Men når dét så er sagt - så er jeg faktisk glad for at hun nu skal steriliseres. Hun har ikke været verdens bedste rengøringskone efter sig selv i løbetiderne - nærmere sagt, jeg har vist slet ikke haft en rengøringkone i den periode
Så jeg glæder mig faktisk lidt til ikke at skulle kæmpe med at få hende til at beholde bukserne på - og ikke have mere rødt end træfarvet gulv
okt 2008
Men det er ikke det mest hyggelige hvis de ikke er gode til at holde sig rene.
Jeg vandt nogle rigtig gode løbetidsbukser for et par uger siden, så det var jo super godt timet. - ellers har vi brugt de der sorte med et lille indlæg i, men de er ikke særlig gode
Hun har dem dog kun på om natten og hvis hun er alene hjemme.
dec 2007
- og det er da hverken sjovt for Bella eller jeg på nogen som helst måde
Næste gang overvejer jeg at få en hanhund - men det koster vel næsten også en kastration hvis man ikke vil ha' en hund, der står ved havelågen og venter på dejlige damer når der er guf i luften?
Mine forældre har en stor hanhund - også lab - han blev kastreret sidste år fordi han var stærk og ustyrlig når der var noget i luften - nu er bare han fuuuldstændig ligeglad!
okt 2008
Tror hannerne må være ligeså fustrerede når tæver er i løbetid. Men nogle mere end andre :O))))
Jeg må hellere ud og lufte hende den sure
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Heldigvis er det ved at klinge af. Hun har lige haft nogle dage, hvor hun rendte med tungen ud af halsen, peb og stak numsen op i hovedet på Polly, men det er vist ved at være overstået
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.845
Nova har været i løbetid mens vi har haft hende 2 gange (fik hende sa hun var 19 mdr), straks løb starter bliver hun humørsyg, gider ikke lege, gider ikke gå, gider ikke spise ligger helst og isolerer sog bag en stol, dette står på i 21-3 måneder, hun blev steriliseret for 1½ måned siden, og vi har fået ny hund.... hun er glad udadvendt kommer og beder om kontakt, kommer med legetøj osv...
Ipsen gad heller ikke så meget fra løb start og et par måneder frem, de hunde hun plejede at lege med blev hakket af, hun var arrig og mopset, nu er hun igen glad og gider lege med mange, så overvejer endnu en sterilisation,....
Vil anbefale at I steriliserer midt mellem 2 løb, Nova´s humør ændrede sig ihvertfald meget da hun kom en 3 måneder fra sidste løb, og det siges og det mener min dyrlæge er korrekt, at man kan ødelægge en forbimdelse i hormon signalerne fra livmoder til hjerne hvis ikke hunden er i den optimale balance når indgrebet foretages, og den balance er størst midt mellem 2 løbetider...
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 976
Pulsatilla D30 2x10 dråber dagligt
sep 2006
Det er 5. dag i dag og der skulle jeg kunne mærke ændring hvis de virkede og vil sige at fra 3. dagen kunne jeg begynde at mærke ændring, hun skal have dem i 10 dage.
feb 2011
sep 2006
feb 2011
sep 2006
Min dyrlæge går meget ind for at bruge hømopatiske midler og har prøvet før til et andet problem og det virkede
Løbetid - Adfærd