{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Kornfrit foder {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min lab på 17 uger har fået Orijen Large Breed men den bliver ved med at få tynd mave. Jeg tænker at det skyldes det høje protein indhold i foderet.
Hvad kan I anbefale at jeg skifter til? Det skal være med så meget kød som muligt uden at være barf. Har overvejet Taste Of The Wild men vil gerne give den hvalpe foder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kornfrit foder
  • #1   15. jun 2012 Mener wolfblut har hvalpefoder

• #2   15. jun 2012 Wolfsblut har lige lavet et hvalpe foder. Men jeg har ikke lige set om der er korn i. Nogle af deres varianter indeholder brune ris.

• #3   15. jun 2012 Petcurean Nöw findes i en hvalpeudgave, og det er prima foder, på samme niveau som ToTW (jeg bruger begge to ind imellem - men primært er jeg råfodrer). Det forhandles hos rigtighundemad

• #5   15. jun 2012 Symply foder er uden korn og har forskellige hvalpe produkter

• #6   15. jun 2012 Hvad med Arion ?
    Hvad 6. sæk får man gratis.

Indgredienser for puppy er:
    Kylling 30% - ris - majs - hydrolyseret kylling protein - roemasse - olie og fedt - vitaminer og mineraler - æg og æggeprodukter - tørgær - lectin - F.O.S. - yucca extract - Ikke tilsat farvestoffer.

Mine får selv Arion.

• #7   15. jun 2012 hver 6. sæk *

• #10   15. jun 2012 kingsmoore.

• #11   15. jun 2012 Jeg blev lige inspireret af "en kællings" indholdsortegnelse. Listen for Petcurean er noget længere. Jøsses, de putter meget i.

Afbenet kalkun, kartoffelmel, ærter, kartofler, hele tørrede æg, ærtefibre, tomater, æbler, linfrø, rapsolie
    (konserveret med Tocopherol, en E vitamin kilde), naturlig smag, kokosolie (konserveret med Tocopherol,
    en E vitamin kilde), laks, afbenet and, soltørret lucerneurt, gulerod, græskar, banan, blåbær, tranebær,
    hindbær, papaya, ananas, grapefrugt, linsebønner, broccoli, spinat, hytteost, lucernespirer, tørret tang,
    kalciumkarbonat, dikalciumfosfat, licithin, natriumklorid, kaliumklorid, tørret algemel, Vitaminer: ( E
    vitamin tilskud, L-ascorbyl-2-polyfosfat (vitamin C kilde), niacin (B3 vitamin), inositol, A vitamin tilskud,
    thiamine mononitrate (B1 vitamin), d-calcium pantothenate (B5 vitamin), pyridoxine hydrochloride (B6
    vitamin), riboflavin (B2 vitamin), beta-carotene (A vitamin), D3 vitamin tilskud, folinsyre, biotin, B12 vitamin
    tilskud), Mineraler: (zink proteinate, ferrosulfat, zink-oxid, jern proteinate, kobbersulfat, kobber proteinate,
    mangan proteinate, mangan-oxid, kalciumjodat, natriumselenit), taurin, DL methionin, L-Lysin,
    cikorierodekstrakt, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei, Enterococcus faecium, Bifidobacterium
    thermophilum, tørret Aspergillus niger gæringsekstrakt, tørret Aspergillus oryzae gæringsekstrakt,
    gærekstrakt, yucca schidigeraekstrakt, morgenfrueekstrakt, hvidløgspulver, L-carnitine, tørret rosmarin.

Jeg undrer mig lidt over den der hedder "naturlig smag".. Det er som om der mangler en uddybning. smiley

• #19   15. jun 2012 Nu består råt kød jo ikke af mere protein end tørfoder, da kød er 70% vand (dertil skal man også lægge fedt). Råt kød ligger mellem 15 og 25% protein, og det gør de fleste tørfodermærker også.

• #21   15. jun 2012 Det kan det da. Hvis et tørfoder består af rent kød minus vandet, så stiger %'en for protein.

• #23   15. jun 2012 .. Så skal man til gengæld bare tilføje vand for at udligne... smiley

• #26   15. jun 2012 Jeg må erklære mig enig med TM....... Jeg har min egen erfaringer at trække på med retrievere gennem mere end 30 år.

Mine hvalpe får et godt voksenfoder fra de er omkring 4 måneder. Et voksenfoder med max. 25% protein og 15% fedt.

Inden jeg startede med det (iøvrigt anbefalet af min daværende dyrlæge som også er opdrætter af cockere), havde jeg hunde med HD.

Efter jeg er startet på at fodre med voksenfoder fra de er 4 måneder, har jeg kun haft hunde med A-hofter og 0 på albuer. Tilfældigt? Jeg ved det ikke, men jeg har mine teorier (omend ikke videnskabeligt bevist) smiley

• #27   15. jun 2012 TM

Hvis foderet har meget protein og fedt, så giver man mindre af det - og man kan evt tilføje andre ting hvis vovse ikke bliver mæt. F.eks vand forskyder jo %'en af alt indhold i skålen - men det ændrer ikke på den faktiske mænge næring i 100g af et produkt. Man skal se på sin hund og vurdere om den får nok eller for meget.. Tallet bag på posen er kun vejledende.

• #29   15. jun 2012 Det er måske også interessant at kigge på hvilke kilder og tilsætninger der er anvendt i foderet.

Der er desværre foderproducenter der anvender både børstemel (hår fra grise), fjer, klove og lign, som indeholder store mængder protein, men hvor næringsværdien kan diskuteres. Konserveringsmidler som BHA/BHT og Ethoxyquin der er ikke må anvendes i menneskeføde på grund af at de er kræftfremkaldende, anvendes også især i de lidt billigere tørfodermærker.Og så er der selvfølgelig Hvede, Soja og majs der indeholder allergener.

Så et tørfoder baseret på nogle gode proteinkilder, uden for mange af de grimme tilsætningsstoffer burde fungere for de fleste hunde. Har den sart mave, kan du med fordel anvende tørfoder der er baseret på lam, kyling eller fisk, burde være lettere for din hunds mave.

Iøvrigt så indeholder råt kød i følge foodsam 26% protein og ca. 20% fedt,

• #30   15. jun 2012 TM

Jeg er da enig i at man ikke skal fodre for hårdt, men der mangler lidt en definition af hvad det indebærer, eller evt hvilke fodermærker du mønter det på. Hvis mængderne kan sammenlignes med det en rå hund får, så er der vel ikke nogen ko på isen?

Froej
    Råt hvad? De forskellige kødtyper har forskellige sammensætninger. Det afhænger ikke engang kun af hvilket dyr man fodrer med, men også hvilken del.

• #31   15. jun 2012 TOTW er super godt, jeg bruger det til min FB hvalp smiley

• #32   15. jun 2012 Sikkert det samme kød som de selv referer til i din tidligere kommentar hvor du skriver at det indeholder 15-25% smiley

• #33   15. jun 2012 Ja, jeg referer jo så til alt fra bacon (16% protein) til okseinderlår (22,3% protein) og giver plads til at der måske er kødtyper som ikke er på den liste jeg har kigget på:
    (link fjernet)

Så, men jeg checkede selv foodsam, og det de skriver er: "Danskerne får i gennemsnit 26% af deres protein og 20% af deres fedt (totalt) fra kød og kødprodukter"

Det er ikke en angivelse af næringsindholdet i kød (vi spiser jo også andre ting), men et udtryk for hvor meget kød danskerne spiser. smiley

Her er hvad FoodSam skriver om næringsindholdet i kød:
    "Protein, fedt og vand i kød
    Indholdet af næringsstoffer i det rå kød kan variere meget afhængig af, om kødstykket er fedt eller magert. Proteinindholdet er typisk omkring 18 g pr. 100 g råt kød men kan variere fra 10 til 24 g.
    Proteinindholdet er generelt højest i de magre kødstykker, men der er ikke stor forskel på proteinindholdet i kød fra svin, okse eller fjerkræ. Kødproteiner har høj biologisk værdi, hvilket vil sige, at de har en god ernæringsmæssig værdi.
    Fedtindholdet kan variere fra 1,5 til ca. 45 g pr. 100 g råt kød4. Fedtet i kødet findes dels som marmorering (intramuskulært fedt), som fedt mellem musklerne (intermuskulært fedt) og som et udvendigt fedtlag (subcutant fedt), der kan skæres fra."

^^ Det giver straks bedre mening.

• #35   15. jun 2012 http://www.acanadanmark.dk/produkter/acana_hundefoder/
    Her er en liste over Acanas produkter i DK. Min hvalp har rigtig sart marve, og hans brors mave er endnu værre, men det eneste de kan tåle er Acanas foder smiley hans bror blev anbefalet wild prairie, da det skulle være det bedste mod sart mave, men de har også to typer hvalpefoder. Det er dyrt, men det er bestemt pengene værd, hundene trives og man kan spejle sig i deres pels smiley

Kommentér på:
Kornfrit foder

Annonce