{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Hund der når et energiniveau der er meget højt {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Har en hund på 12 uger, hun er en bichon frise.
Hun elsker at lege med vores ene kat, nogle gange for meget til hvad vi syntes hun skal! Men det er ikke muligt at få hende til at holde op og ved ikke hvad jeg skal gøre ?
Hun kan kører jeg selv op i et energiniveau der ligner damp og det er fysisk umuligt at få hende til at slappe af eller falde ned. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved det ?
Håber virkelig nogle har gode råd ? Jeg er så fustreret, og hun forstår ikke et nej og så bider hun bare i ens ting/tøj eller legemer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund der når et energiniveau der er meget højt
  • #1   16. jun 2012 Køb en hvalpegård og giv ham en timeout når det bliver for meget eller lær ham kommandoen NEJ!.. smiley Burde virke...

• #2   16. jun 2012 Jeg bor i lejlighed og HUN piver hvis hun bliver lukket inde i et rum, og og gør. Og der bor andre mennesker i ejendommen smiley
    Jeg er ved at gå ud af mit gode skin smiley

• #3   16. jun 2012 Lær ham hvad nej betyder og stop legen inden han køre for voldsomt op

• #4   16. jun 2012 Når det er ved at køre op i en spids, så sæt- stille og roligt- line på hunden, og gå en tur. Det tager du ikke skade af, at gøre 10 gange om dagen smiley Ved godt at det lyder irriterende, men det hjælper. Forbliv selv rolig- både når du giver line på, og når I går turen

• #5   16. jun 2012 Lær hvad nej er. Stop legen. Lær hunden at være alene

• #6   16. jun 2012 Det er altså en tæve ! smiley
    Men det er der det går galt, hun kører sig selv helt op og fare rundt, bider mig katten og man kan slet ikke komme ind til hende. Det er helt vildt, ved godt hvalpe har meget energi og ikke altid hører efter, men det her er virkeligt vildt og fustrerende smiley
    Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få hende ned, jeg kan ikke klare at hun skal være i det mode i over en time smiley

• #7   16. jun 2012 Jeg går tur med hende en million gange om dagen og når hun er sådan gør jeg det også.
    Jeg forsøger at lærer hende nej og hun forstår delvist normalt, men som sagt er der ikke noget der kan stoppe hende i det her mode ! Kan en hund have damp ?

• #8   16. jun 2012 Kan du ikke køre hende lidt psykisk træt? Med nogen tænkespil eller noget? Lyder ret voldsomt...

Men ja, lær hende nej-kommando og lær hende at man ikke leger indendørs...

• #9   16. jun 2012 Sophia, hør nu på hvad der bliver skrevet. smiley

Lær hunden hvad "nej" betyder. Lav en lille hvalpegård til din hund, og sæt den derind. Gå en lille tur med den.

Mulighederne er mange, og de er alle med til at løse problemet.

• #10   16. jun 2012 Tror ikke din hund har damp, du har bare en ganske almindelig glad hvalp med krudt i r*ven.

• #11   16. jun 2012 Foretag dig noget med hende, hvor hun skal bruge hovedet (næsen).

Smider lige et link til en glimrende hjemmeside, synes jeg:

http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/ny_hvalp_i_huset.html

Og til forskellige forslag til aktivering:

http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html

• #12   16. jun 2012 Det er helt normal hvalpeadfærd.
    Mange hvalpe har en "ulvetime", en eller flere gange om dagen, hvor de er udenfor pædagogisk rækkevidde, enten fordi de skal have brændt overskydende energi af eller oftest, er overtrætte.

Jeg ville gøre som Lea foreslår gå en tur med hende og når i kommer hjem sætter du hende i hvalpegård eller bur med lidt lækkert at gnave i.

• #13   16. jun 2012 Så må du aflede hende, inden hun går igang med katten. Køb et bideskind eller brug et viskestykke/håndklæde og leg trækleg (altså uden at rive tænderne ud på hende) med hende. dette gør du på tidspunkter, hvor hun ikke jager katten. Når du så derefter kalder hende hen til dig, leget du med hende........Altså du skal være vild sjov at komme hen til.
    Ha viskestykket/håndklædet/bideskindet tæt ved dig. Når så hvalpen løber efter katten, kalder du. Når hun kommer, leger I.
    Hun skal ikke lege alene med træklegetøjet- for det skal være dig, det er sjovt at være sammen med
    Og så er det helt normalt at en 12 ugers hvalp er lidt plim i hoved

• #15   16. jun 2012 Tak for alle jeres råd smiley
    Hvad er den bedste øvelse at øve "nej" ?

Og jeg skal prøve at gøre mig mere attraktiv kan jeg godt se smiley
    Det er bare den kat der skal leges med hver gang hun hopper ned fra et sted eller går forbi hunden...

True angels have... : vi leger med bamser, bold, bold med mad/godbidder i, aktivitets bræt med godbidder osv..

• #16   16. jun 2012 Syntes du skal se hvornår hun køre for højt i legen med katten,
    så lille en hvalp kan jo ikke selv finde ud af at stoppe igen.. men tror det vigtig du stopper hende inden det bliver for meget for hende, tag hende med over i sofaen, sid med hende og "tving" hende til at falde til ro, selvfølg på en hyggelig måde..
    Da min var lille kunne hun også finde på når vi kom hjem for træning eller tur og være helt overgeart fordi hun havde været ude og få så mange indtryg.. så måtte jeg sætte mig i sofaen og vise at så nu slapper vi lige lidt af.

• #17   16. jun 2012 Nej lærer du hende ved at sige NEJ.. og så aflede hende.. lige som du lærer hende at lade være med at bide.. smiley

Sig NEJ til hende og giv hende noget hun gerne må lege med

• #18   16. jun 2012 Vi prøver at tvinge hende til ro som du siger, men hun vil bare ikke og begynder at vrisse og vride sig, og så vil jeg ikke holde hende fast så hun får en dårlig oplevelse.

Vi har som du siger Line også trænet nej på den måde, og jeg træner nej med godbidder, jeg ligger ne gobid siger nej og når hun ikke interessere sig for at komme til godbidden mere så siger jeg at hun gerne må tage den og klikker smiley

• #19   16. jun 2012 Vi vil nemlig gerne kunne lade hende være alene snart, så er meget glad for jeres råd smiley

• #20   16. jun 2012 Det er en god måde at starte på.. Når NEJ kommandoen er sevet ind kan du udvide den til andre ting... smiley

• #21   17. jun 2012 Super smiley

• #22   17. jun 2012 Vores Skipper opførte sig på samme måde.
    En ting der virkede, var at sidde stille og holde i den ene ende af en lang politistav.
    I starten prøvede han at vriste den fra mig, men ret hurtigt faldt han til ro og lå bare og gnavede i hans ende.

• #23   18. jun 2012 Okay må jeg prøve smiley

Kommentér på:
Hund der når et energiniveau der er meget højt

Annonce