{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Nogle der har lyst til besvare et par spørgsmål? {{forumTopicSubject}}

1. Min hund er begyndt og stikke af, hun er kun 10 uger. Hun render under hegnet og vi har gravet det længer og længer ned men hun får det op, nogle der har en ide til hvorfor hun stikker af?
- hun er begyndt på det efter vi er begyndt og gå ture.

2. Hun gider ikke tisse/lave puba, hvis vi er ud og gå i snor, men kan jo ikke lade hende gå i haven fordi når ikke fange hende hvis hun stikker af, nogle der har råd til det?
- her til mors, havde den lille hund tisset 4 steder og lavet stort 3 steder... aner ikke hvor den lille hund kan ha det hele henne. vi går self. ud inden senge tid.

3. Bette hund vågner hver dag ved 4-5 tiden om morgen og vil op i sengen og piver som en i helvede, hvis den kommer op sover den desværre ikke men bider i ørene og hopper irriter, hvis jeg lukker hende ud i et rum for sig selv piver hun smiley nogle råd??

4. Ja vi er stadig ikke startet på hvalpe hold fordi der er ikke nok til nyt hold så vi venter.. men i mellem tiden har hun lært gå i snor næsten, sidde, dæk, og gi pote. Nogle andre ting jeg ku lære hende ? smiley

HÅBER I OVERLEVER MED STAVEFEJL OG DEN LANGE ROMAN smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle der har lyst til besvare et par spørgsmål?
  • #2   20. jun 2012 Hvalpe besørger oftest kun hvor de føler sig trygge... og hun føler sig ikke helt tryg ude i den store verden.
    Undlad at lade hvalpen være i haven alene... så i kan holde øje med den og den ikke stikker af. ... og lav så et ordentligt hegn mens i alligevel er i haven og holde øje med hvalpen.
    Hvalpe er nysgerrige og den synes sikkert at der er mega spændende på den anden side af jeres hegn!
    Mht at vågne tidligt så er det meget normalt at hvalpe står op med solen... Hvis du ikke vil have den i sengen så stå op og nyd den stille morgen sammen med den... Det er kun et kort stykke tidså begynder den at sove længere smiley

• #3   20. jun 2012 1: Få et ordenligt hegn som hun ikke kan bryde ud af smiley

2: Gå samme ture så hun bliver tryg og bliv ude det samme sted til hun har tisset og pøllet og giv masser af ros og lækre guffer når hun har besørget.

3: Luk aldrig hunden af for sig selv. stå op og gå en tur med hende i stedet evnt lad hende søge lidt efter sin mad udenfor på græsset hvis hun gidder, skøn aktivitet hun bliver hurtig træt af i den alder, så kan du sove videre bagefter.

• #4   20. jun 2012 ja indkald, er heller ikke så god endu men vi øver, hvordan øver du indkald?

og hvad hører under kontaktøvelser ved dig? smiley

• #5   20. jun 2012 okay tusind tak, men jeg er bange for at den stikker af hvis den er i haven uden snor, men vi venter til vi kan fikset det af en der kan finde ud af det smiley

• #6   20. jun 2012 Du skal jo være sammen med hunden, når den er ude smiley

Så stikker den ikke af - og det er der, I to kan opnå den helt nødvendige kontakt.

• #7   20. jun 2012 ja men jeg er altid med , men en to tre, min hund er i naboens have på flugt smiley

• #8   20. jun 2012 okay det tror jeg vil prøve smiley

• #9   20. jun 2012 Ikke med, men SAMMEN med smiley

• #10   20. jun 2012 hva mener du? at jeg skal gå i snor med den ? smiley

• #11   20. jun 2012 1) Gå rundt i haven sammen med din hvalp i en lang line. Kald på den med jævne mellemrum og giv den en lækker belønning (små styker pølse;frikadelle, fiskefrikadelle, kylling, lever ) plus ros HVER gang den kommer hen til dig.
    2) Når I går tur, så gør det flere gange om dage. Små ture og samme rute. Når hvalpen bliver mere tryg ved omgivelserne, skal den nok begynde at gøre det den skal. Husk at rose, rose og rose.
    3) Lad hvalpen pive og skabe sig, i stedet for at tag den op i sengen. Tag evt en hånd ned til den og nus den bag øret. Ellers så gå en lille tur ud med den og gå i seng igen bagefter.
    4) Indkald er altid godt at lære sin hund. ZigZak. Rulle. Kontaktøvelser (hvalpen skal se op på dig, før der falder belønning). Nej- øvelser. Dutteøvelser........

• #12   20. jun 2012 1 & 3'eren. - Min lille hund pev også HVER ENESTE DAG!
    Hver gang han pev kom han ud i haven, så lærte han hurtigt at pive det hjælper kun hvis han vil ud eller skal tisse smiley
    han sover i min seng og kan stadig godt finde på at "nu skal vi altså lege" kl 04 om natten.
    Lige så snart jeg vågner af han hopper rundt og halv piver, så tager jeg ham ud i haven.

Loui stikker ikke af men af sikkerhedens skyld har vi gjort dette:

Vores hegn har vi lagt flisesten rundt i hele kanten af hegnet.
    og hegnet går ca. 2 cm. ned under friserne og jorden.
    hegnet er 2,30 højt da vi også har en amstaff som hopper op i luften hvis der kommer en bil i vores indkørsel og kan faktisk godt hoppe over dem på 1,80 (er oplevet)
    mit råd er at købe nogle fliser og sådan ligge i spænd langs hegnet på begge sider så Vuffi ikke kan "skubbe" hegnet.

- Du kan ogs lade hunden sove i sengen eller i en kurv ved siden af hvis du ikke gider træne i piveriet.
    - Lad hunden sove i et lukket rum og lad hunden pive, da hunden stopper så åben døren, så finder hunden hurtigt ud af at den ikke får sin vilje ved at pive.
    - hver gang hunden piver, sæt den ud i haven.

Det er mine råd smiley

• #13   20. jun 2012 lea a, hvordan lærer jeg hunden rulle? har du evt, nogle hjemme sider hvor man kan se hvordan man gør? smiley

• #15   20. jun 2012 har ingen klikker, tror heller ikke klikker er noget for mig smiley

• #17   20. jun 2012 okay må ud og få mig en klikker !

• #18   20. jun 2012 Du har allerede fået nogle gode råd mth indkald.
    Jeg tænker bare at hvis hvapsen vækker dig så skal den måske ud og tisse, selvom kl er 04.00 smiley
    Min besøger heller ikke i haven , gå den samme lille tur hver gang så hvapsen føler sig tryg og masser af ros når den har gjort hvad den skal, til sidst vil der være nogle steder hvor det er trygt for den at sætte sig. Held og lykke.

Kommentér på:
Nogle der har lyst til besvare et par spørgsmål?

Annonce