{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.445 visninger | Oprettet:

Hotspot {{forumTopicSubject}}

Jeg tror måske min hund har noget hotspot af en art... Han har fået lavet en blodprøve i halsen og området er nu rødt, hævet og betændt.. Vi har fået fuciderm og antibiotika mod det og brugt salven i tre dage og pillerne i to, og det har slet ikke virket, det er bare blevet værre synes jeg...
Skal der gå så lang tid før det virker?

Nu skal vi til dyrlæge her i eftermiddag og have ham til at kigge på det, også fordi hunden ser ud til at have rimelig ondt. Han er virkelig rastløs, kan ikke finde ro nogle steder, og prøver sådan at "gnide" såret når han lægger sig, så det lader til han er rimelig generet af det....

Men dyrlægen sagde det var den bedste behandling vi kunne få, så ved ikke hvad han kan gøre ved det, men synes da godt nok det er træls at det bare bliver værre og værre...

Og øv så virkede dyrlægen helt vildt sur over at jeg ringede. De havde en tid kl 14.30, men da kæresten har bilen på arbejde (og dyrlægen ligger ude på landet, hvor der ikke lige køre busser til), kan jeg først være derude ved 16 tiden...
"Ja men så må du jo komme der, og så SKAL du altså være her til tiden, men samtidig være fleksibel for det er ikke sikkert du kan komme til med det samme!"... Når nej rolig nu altså... Han virkede virkelig sur og tvær, hvilket er super ærgeligt for det er en ny dyrlæge vi har valgt og han var bare så sød og forstående sidst... Så nu er jeg næsten helt bange for at skulle derud smiley

Så et andet problem er at hunden ikke kan have halsbånd på, da det jo gør vildt ondt, men fandme nej om jeg måtte komme med en hund uden snor på.. Fair nok, kan jeg godt forstå, men prøv da at virk lidt forstående og tal pænt... Ej hvor var det bare en ubehagelig samtale altså...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hotspot
  • #1   20. jun 2012 smid et billede ud af det smiley

  • #3   20. jun 2012 Det startede med "bare" at være rødt og hævet i lørdags, vi vaskede med lunkent vand og duppede med klorhexidin, men da det ikke hjalp og det begyndte at blive betændt, fik vi fuciderm og antibiotika mod det og har nu kørt med det siden mandag (pillerne siden igår), men synes bare det ser endnu mere betændt og ulækkert ud...

  • #4   20. jun 2012 Ejjj, stakkels vaps.. Og ja er enig med pernille, ærgerlig dyrlæge.
    Jeg har heller ikke den store viden og hotspot, dog har min gamle hund haft det
    Og det så slet ikke sådan ud, det var eb masse små, nærmst udslet lignede røde knopper, og det var dyrelægen der kaldet det " hotspots efter loppeangreb"
    Så tror også det er en go ide i skal til doktoren, selvom han ikke lyder just imodekommende.. Men held og lykke med vaps, håber han snart bliver ok igen smiley


  • #5   20. jun 2012 Kan ikke hjælpe dig med hotspots, men mht dyrlægen så skal du ikke bryde dig om at han virker sur, han har et valg , kan sige nej eller tjene penge. Du er kunde og han skal tale ordentligt basta, at hans kunder nogle gange har brug for hans hjælp i nød situationer er en del af hans job og hvis han ikke taler pænt så kan det være at han til sidst heller ingen kunder har i hans normale åbningstid. Så ret på ryggen og gå ind til han med hovedet højt, DU ER KUNDE smiley

  • #6   20. jun 2012 Jeg har prøvet at google hotspots og synes det virker lidt som det, men så alligevel ikke for han har jo ikke fået insektbid eller lignende der kunne forårsage det...

    Men nu tager vi til dyrlæge og ser hvad han siger...

    Og ja mht hans opførsel, hvis han stadig er sur når vi kommer derud tror jeg altså også jeg lige kommer til at sige en ting eller to... Ved godt han har travlt, men ja han må også lissom tage sig ligeså meget af akutte patienter som af andre patienter... Min hund har ondt og er fyldt med betændelse, det vil jeg da ikke bare lade være at reagere på.... Og hvis han virkelig ikke havde tid kunne han da pænt have henvist til en anden klinik eller sagt på en pænere måde at jeg kunne komme men måske måtte vente lidt på at komme til... Synes sgu han tacklede det ret dårligt altså...


  • #7   20. jun 2012 Har du en sele til ham ? Så kunne du jo undvære halsbåndet.

    God bedring.. det ser ikke rart ud


  • #8   20. jun 2012 Ja vi har sele, men han er rigtig utryg ved at have den på, vi har aldrig kunne lære ham at gå med sele til trods for hjælp fra træner/adfærdsdims og det hele, så det er jo rigtig synd han skal have den på, men der er ingen vej udenom idag desværre....

  • #9   20. jun 2012 Maria - mht sele, så ville min Dina slet ikke have sådan en på, før vi fik en Hurtta sele. Det er en af dem, hvor der ikke er en rem ned mellem forbenene.
    Inden vi fik den, lignede hun en vildhest, som lavede bukkespring, og surrede rundt.
    Men da hun første gang fik den Hurtta sele på, var der intet i vejen, og hun går rigtig pænt med den.
    Hvilken sele har du prøvet ?

    God bedring med ham


  • #10   20. jun 2012 ok...Vi har prøvet mange forskellige seler, men ingen har virket.. Tror faktisk også vi har prøvet hurtta, men kan ikke huske det.... Men vi ahr nok prøvet en 4-5 forskellige tror jeg, uden held smiley

  • #11   20. jun 2012 Hehe han sover ikke i sengen!!

    Dyrlægen var meget venligere da vi kom derud, tror han var stresset i telefonen...

    Men der var ingen tvivl, det var et hotspot, og vi fik det renset og tørret og smurt med salve og så fik han noget binyrebarkhormon... Og så skal vi ellers bare fortsætte med medicinen herhjemme og lige ringe til dyrlægen og give en status på fredag om det er blevet bedre...

    Det må ikke få fugt, damen på apoteket sagde jeg skulle skylle med vand inden jeg brugte salven, så vi har jo gjort det helt galt, nok også derfor det ikke blev bedre... Og så må han på ingen måde klø i det... Dét bliver ret svært at holde ham fra, i hvert fald om natten, men nu har han fået en fin lille trøje om halsen så han ikke rigtig kan komme til at kradse i det, så må vi bare håbe han kan holde sig fra det om natten også,..


  • #12   20. jun 2012 Han blev vel også barberet godt og grundigt, så i kan holde øje med det ikke spreder sig ?

  • #13   20. jun 2012 Det var jo barberet, da det var der han fik taget blodprøve i torsdags... Så det var jo rimelig nybarberet...

  • #14   20. jun 2012 Normalt barbere man bare et godt stykke ud over det angrebne område, for at man kan se om det evt. breder sig

  • #15   20. jun 2012 Okay.. det gjorde han ikke, men der var også en pæn kant rundt om hvor der ikke var noget, så kan måske være derfor.. Det var kun sådan inde i midten af området...

  • #16   20. jun 2012 Av, stakkels Balto :o( Husk at tjek jævnligt om han skulle få flere i nærheden af det første.... Håber ikke det kommer til at brede sig. *Krammer* til Balto og hans "Moar" :o)

  • #17   20. jun 2012 Tak Aino smiley
    Ja jeg skal nok holde godt øje med det... Håber bare han lader være med at kradse i det... Kan jo sagtens holde øje med ham om dagen, men bliver jo temmelig svært om natten smiley

    Men ja han er altså temmelig uheldig den lille vovse....


  • #18   20. jun 2012 Nej jeg synes også det så voldsomt ud, men er nok fordi vi har haft det skyllet med vand, hvor det faktisk skulle holdes tørt....
    Men håber også det går den rigtige vej nu, og bare snart forsvinder, for det er godt nok træls.. Og håber så ikke han får det igen smiley


  • #19   20. jun 2012 Suzy, Jeg har... på Blis da hun ikke var mere end ca. 4 måneder, sad oppe hele natten og vågede over hende imens jeg søgte information på nettet, så havde fundet frem til det måtte være hotspot inden vi ringede til dyrlægen om morgnen.... vi havde kun opdaget den ene store plet, hun havde en mere tæt på :o(

    Hun fik smertestillende og antibiotika (Betamox og Rimadyl), fik Noroclav Vet og Carprodyl F piller med hjem hun skulle havde de næste 5 dage, skulle rense områderne med Brintogilte 2 gange dagligt, fik en krave med til om natten, dyrlægen gav råd om at vi skulle give hende en babysok på hendes bagben om natten.


  • #20   22. jun 2012 Men ja, det var hvad dyrelægen sagde til os.. Hunden/vi var også hårdt ramt, men han sagde at det var helt sikkert hotspto efter/af loppeangrab og det lignede faktisk alm. varmeknopper som børn før, små røde knopper i 1000 vis og rød irrtiteret hud omkring det..

  • #21   22. jun 2012 Lyder som et mildt tilfælde I har haft så? Baltos sivede med betændelse, det var virkelig klamt.... Nu ser det lidt bedre ud, men stadig ikke helt godt, der er kommet en fin gul/brun sårskorpe på, ser lidt ulækkert ud, men det skulle gerne hele inden under, så vi fortsætter bare med behandlingen..

    Hvor længe behandlede I andre jeres hunde?
    Vi har fået salve til 7 dage og antibiotika til 10 dage, men jeg synes det lyder af meget lidt?! Når jeg læser om det rundt omkring på nettet står der behandling i 3-4 uger...


  • #22   22. jun 2012 Blis fik først til 5 dage, så tjek hos dylle også til 10 dage mere....

  • #23   22. jun 2012 Ja det skrev du.. Var det både salve og antibiotika?
    Jeg synes bare det lyder af meget lidt med salven, altså de 7 dage, det betyder jo at jeg skal stoppe med den på søndag, og så langt synes jeg slet ikke det ser ud til at være i helingen.. er bare bange for det blusser op igen hvis jeg stopper for tidligt jo...


  • #24   22. jun 2012 Det er et meget meget typisk hotspot. Og smerterne lige sådan smiley

    Hotspot er fugtigt. Det kan sagtens være infektion fra blodprøven. Ofte får de hotspot hvis de har fået en rift (i skoven f.eks.) som der går infektion i. Det lugter på en helt speciel måde, så HUSK lugten og du vil kunne spotte en hund med hotspot med det samme.

    Jeg er enig med Renè........ Der burde have været barberet et meget større stykke, så huden kan ånde og få masser af luft.


  • #25   22. jun 2012 Jeg synes faktisk ikke rigtigt det lugter, men kan jo være min lugtesans der er lidt påvirket...

    Dyrlægen mente ikke det var selve blodprøven, men fordi huden blev irriteret efter stikket og så har Balto kradset i det fordi det kløede og var irriteret og så er der gået infektion i det...

    Det er muligt der skulle være barberet mere af, men det mente dyrlægen åbenbart ikke, nok fordi det jo i forvejen var barberet og tydeligt hvor det var....
    Det ser også bedre ud allerede, det er kun den der sårskorpe der gør at det kan være lidt svært at se hvor meget det er helet....

    Og så er jeg stadig i tvivl om der er salve nok :-S Men må se på mandag, hvis ikke jeg synes det ser færdighelet ud, må jeg jo ringe og få recept på mere salve...


  • #26   22. jun 2012 Maria, "smertestillende og antibiotika (Betamox og Rimadyl), fik Noroclav Vet og Carprodyl F piller med hjem hun skulle havde de næste 5 dage, skulle rense områderne med Brintogilte 2 gange dagligt" ;o) Vi blev så ved med at rense områderne til det var helt væk.

    Mette, jeg har mailet billederne fra Blis's gamle album til Maria, der er datoer på billederne, så hun fik fornemmelsen for hvordan det skrider frem :o)


  • #27   22. jun 2012 Fenris er (også) en total klovn når han er blevet barberet. Hvis vi ikke er 100 % over ham hele tiden, får han også sår der hvor han har været barberet. (han har været i narkose et par gange, hvor de barberede ham samt løb ind i et søm hvor se også barberede ham for at kunne se bedre). Hos ham kommer det fordi han ikke kan lade være med at slikke på den bare hud. Har lagt mærke til at det højst sandsynligt er pelsen der kilder på den bare hud. Når han så slikker bliver huden tør og irriteret og så slikker han endnu mere og så kommer der hurtigt sår. Jo mere pels de har barberet af ho mere irriteret er han. Det har dog aldrig nået at udvikle sig så slemt som din stakkels hund.
    Hos os er vi nød til fysisk at forhindre (med forbinding, sok ol.) at forhindre Fenris i at kunne komme til stedet indtil pelsen er kommet min 1/2 cm ud. Hov og lige når pelsen begynder at komme frem har næsten været det værste. Tror det klør.

    Jeg skriver det her fordi måske din hund er lige sådan og det derfor kan være nødvendigt at han beholder trøjen på til der er godt med pels selv når I i første omgang får bugt med såret.


  • #28   22. jun 2012 Maria, ja i starten er det meget snasket og ligner det ser værre ud efter nogle dages behandling, men det skal nok gå, bare det ikke bliver større ;o)

  • #29   22. jun 2012 Hov og vi har også fået salve ril en uges tid. Kan ikke huske hvad det hed.. Det er ved at være et godt stykke tid siden..

  • #30   22. jun 2012 Stine S:
    Jamen han har også både sok og trøje på næsten hele tiden... Jeg tager dog trøjen af ind imellem og holder så bare øje med ham hele tiden, for lige at give såret lidt luft.. Men skal jeg lave noget andet hvor jeg ikke lige kan holde øje med ham, så har han både trøje og sok på - også om natten, for skal ikke risikere han kradser i det igen.... Men ja jeg har godt lagt mærke til at han også slikker sig meget hvis han er blevet barberet generelt (fx efter narkose)... Tror også det må være irriteret på en måde når hårene så begynder at vokse ud igen...

    Aino:
    Jamen det bliver ikke større i hvert fald... Sårskorpen ser bare lidt "krakeleret" ud, så det ser stadig ikke for godt ud, men det ser ud til at blive bedre, håber bare det ikke bryder ud igen uden salven...
    Balto fik ikke smertestillende, selvom dyrlægen sagde det muligvis gjorde ondt, men han ville ikke blande antibiotika og smertestillende... Han fik en sprøjte med binyrebarkhormon i onsdags som tog smerten og kløen, og han virker heller ikke nær så påvirket af det nu, men det er da muligt det stadig gør lidt ondt, det er jo møgsvært at se på de hunde altså...


  • #31   22. jun 2012 Stine S:
    Fuciderm eller Fucidin?
    Vi har fået Fuciderm til Balto, men det kan da godt være en uge er nok, nu ser vi på mandag hvordan det ser ud, og ellers må jeg jo lige tage en snak med dyrlægen igen...


  • #32   22. jun 2012 Det lyder godt. Vi krydser fingre og poter for at han snart er med fin pels og uden sår igen!

  • #33   22. jun 2012 Hmm.. Kan desværre ikke huske det... Ihh hvor irriterende..

  • #34   22. jun 2012 Maria, hehe det var det ikke på Blis, hun var jo også kun 4 mdr. så der var jo knald på, men pludselig ikke, så var hun meget nedstemt og kom til dyrlægen morgnen efter, der gik et par dage så var hun på dupperne igen ;o)

  • #35   22. jun 2012 Stine:
    ja håber også snart det er overstået for det er da godt nok træls.. jeg får stort set ikke sovet fordi jeg hele tiden ligger vågen for at holde øje med han ikke klør sig, og den mindste bevægelse fra ham så vågner jeg igen hvis jeg er faldet i søvn, for skal jo sikre mig han ikke klør.. Nøj det er træls... 3-4 timers søvn hver nat og godt nok ikke meget smiley

    Aino:
    Balto er også stadig lidt nedtrykt, kan jeg se... Men er nok også ligeså meget fordi han keder sig.. Jeg tør jo ikke gå tur med ham, da halsbåndet og selen sidder lige ved såret og jeg er så bange for det kradser hul i det.... smiley
    Men regner med jeg tager ned i byen idag, når manden er kommet hjem, og køber noget bandagehalløj og lidt vat og så lægger en slags forbinding, så han kan have snoren på uden det slider i såret.. Tror du ikke man kan det?


  • #36   22. jun 2012 Maria, tror ikke det er godt, for så lukker man det inde og det er dermed mere fugtigt hvad det jo ikke må være :o/

  • #37   22. jun 2012 Kan selen ikke sættes så den er lidt fra såret?

  • #38   22. jun 2012 Jo jo men det er jo ikke hele tiden.. Bare mens man går tur....
    Nej det kan den nemlig ikke, eller jo, men så snart han bevæger sig rykker den sig op mod såret jo...

    Jeg er temmelig lost mht hvad jeg skal gøre, om jeg skal lade være med at gå med ham, om jeg skal give ham noget på for at forhindre selen/halsbåndet rammer eller om jeg bare skal gå og se hvad der sker... Det sidder også bare virkelig dumt altså...


  • #39   22. jun 2012 Har du ikke en bleklud du kan sætte om det stykke af selen der vil bevæge sig op imod såret? tror vat osv. vil sætte sig fast i såret.....

  • #40   22. jun 2012 bleklud - lille håndklæde?

  • #41   22. jun 2012 Altså sådan at selen sidder lidt mere i spænd og ikke bevæger sig op i såret?

  • #42   22. jun 2012 Hmm altså jeg har jo selvfølgelig stofbleer liggende jeg muligvis kunne bruge, eller et gammelt tørklæde.... Ellers må jeg vente til lidt senere og så tage i skoven med ham.. Vi har en skov i nærheden, hvor der stort set aldrig er andre mennesker (og slet ikke om aftenen) hvor han kan gå løs uden halsbånd/sele...

  • #43   22. jun 2012 Det ville ikke være tosset :o) bare pas på dig selv også you know ;o)

  • #44   22. jun 2012 Jo tak, jeg skal prøve... smiley



  • #45   23. jun 2012 Jeg ved ikke hvor slemt vi var ramt.
    Vi synes jo selv det var ret vildt,men vi var også ret hurtigte om at opdage det på ham inden det blev for slemt. men vi behandlede ham i en 5-7 dage med noget salve også skulle han så tit i saltvand som muligt, fordi at det sand og salt der er i vandet nænsomt ville fjerne den døde hyd og evt. Sårskorper.. Og efter ca. Halvanden uge var det holdt helt op med at klø og var ikke rødt mere..


  • #46   23. jun 2012 Ja men hvis I også har opdaget det tidligt og vidste hvad det var, var det nok derfor det ikke nåede at udvikle sig... Vi opdagede jo også rødme og hævelse, men lavede den fejl at rense det med vand og klorhexidin og det måtte ikke blive fugtigt!! Så det blev jo bare meget værre og Balto kløede jo også i det, så der gik betændelse i...

    Kan ikke forstå I skulle gå i saltvand, vi fik strenge ordre på at holde det helt tørt hele tiden....

    Men det begynder at se meget bedre ud efterhånden, det er bare den der sårskorpe jeg gerne vil have væk så jeg kan se hvordan det ser ud indenunder. Men tør ikke pille i det....


  • #47   23. jun 2012 Det kab måske være fordi at Diegos ikke var et stort "åbent" sår, son Baltos har været.. Selvom der var et par af knopperne der var gået lidt betændelse i..
    Men kan godt forstå dig, men tror ikke du skal pille for meget ved det.. Det skal nok falde af, af sig selv eller at han selv får kløet det af smiley


  • #48   23. jun 2012 Ja kan godt være det er noget andet når ikke der er så meget betændelse i... Normalt er saltvand jo også godt til at rense med, også det fra havet... Men lige med Balto tror jeg ikke det er det smarteste...

    Han må jo ikke klø i det, så det er ikke sådan det ryger af, men jeg tænker også at det vel må falde af selv på et tidspunkt... det er bare svært at se hvordan det ser ud med helingen når man ikke kan se det inde under skorpen jo... Så jeg ved ikke om han skal have salve i lidt længere tid eller om jeg bare skal stoppe der efter syv dage som der står på recepten....


  • #49   24. jun 2012 Nej, kan godt se det er svært..
    Men ellers så prøv at hør hvad dyrelægen siger... det kan jo være at du skal fjerne skorpen så der ikke sætter sig gammelt skidt i det? ved det ikke, men det har man da hørt om før, altså at man skal fjerne skorperne:)


  • #50   24. jun 2012 Da Jesse havde hotspot, fik han også salve.... der kom også skorpe på... den lod vi sidde og stoppede med salven efter 10 dage... det helede fint smiley
    men spørg dr dyr smiley


  • #51   24. jun 2012 Jeg ville ikke pille skorpen af. Det er meningen at det skal tørre ud smiley

  • #52   24. jun 2012 Hejsa
    Nu har jeg ikke gidet at læse hele tråden da den er blevet ret lang. Dog vil jeg bare lige fortælle om vores erfaringer med Hotspots.
    Min Rottweiler Blanding Cola. Får min 1 gang om året hotspots oppe ved kinden/halsen området. Vi har haft forskellige behandlinger i gang og vi har lært at det bedste er at du når du ser det barbere rigtig godt rundt om det så det kan få luft og så du kan observere det. Vaskes grundigt og Tøres. Derefter er vi begyndt at bruge dette naturlægemiddel:
    http://www.mypets.dk/shop/2cure-middel-mod-1624p.html
    Og allerede efter 2 dages behandling kan man se ændringer.
    min hund har faktisk i disse dage hotspots på venstre side. og de starter ud som betændt klister blær aktigt som dine billeder dog ikke så byld agtigt. kan prøve at se om jeg kan tage et billed.



  • #53   24. jun 2012 har lige taget et billed men det er meget svært at se. så gider ikke ligge det op.
    men det der spray virker rigtig godt.


  • #54   24. jun 2012 Men når nu man så ikke skal pille skorpen af, hvordan kan man så vide om det er helet ordentlig indenunder?? det er jo ret svært at se synes jeg... Og nu har jeg brugt salven i 7 dage som dyrlægen sagde, skal jeg så stoppe og se hvad der sker?
    Og skorpen falder vel så bare af af sig selv på et tidspunkt, eller hvad? For han må jo ikke klø i det så han kan kradse den af....

    Ejer af de 3...:
    Jamen det kan da godt være sådan noget naturhalløj er godt hvis det er noget der kommer igen og igen... Det Balto fik er også lidt heftige sager jo, så vil også være voldsomt at bruge for meget af... Men håber nu bare han ikke får det igen, for har da været en lidt træls omgang, man skal jo holde øjnene på ham konstant...


  • #55   25. jun 2012 Normalt må man ikke pille sårskorper af , de falder selv af når det er helet under dem, så jeg ville ikke røre dem.

  • #56   25. jun 2012 OK, jeg lader skorpen sidde...

Kommentér på:
Hotspot

Annonce