Alene hjemme- hundebur? {{forumTopicSubject}}
Vi har en sød dværgpinscher på 1 år.
Siden vi fik hende har vi haft nogle problemer ang. at være alene hjemme.
Nogle dage går det bare så fint og andre ikke. Fx. har hun hele sidste uge været alene hjemme i dagtimerne uden problemer. Hver dag når jeg er kommet hjem, har hun haft ligget og sovet på sofaen.
MEN igår da jeg kommer hjem har hun ødelagt vores Arne Jacobsen stol:-(
Vi kan ikke rigtig finde et mønster i det her, da det sker ret umotiveret. Hun har nu snart ødelagt både stol, sofa, opladere, bøger, dørkarme..kan blive ved...suk.
Hun bliver godt aktiveret med lange gåture ved søen og i parker, leger med andre hunde hver dag..ved ikke hvad vi gør galt
Vi overvejer at købe et hundebur for at se om det kan give hende mere ro på. Det virker dog ret drastisk og får det skidt bare ved tanken. Sys ikke det kan være rigtigt det skal være sådan her.
Er der nogle derude som har haft samme problemer og kan give nogle gode råd?
Vi har allerede snakket med adfærdsbehandler og afventer svar på hvornår han kan komme forbi.
Mvh. Kat
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
I mine øre lyder det som at I har tilstedeværende på besøg og det er dem hun er angst overfor.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
Ellers ville jeg starte helt forfra som, reiki skriver, og så evt skærme af så hun fx kun har badeværelse og gang eller hvordan der nu lige kan lukkes af (give hende mindre plads)
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
.::$::. Reiki Master .::$::.
Kan du beslutte dig til om den har alene hjemmeproblemer eller den ikke er alene hjemme, men har besøg af "tilstedeværende"?
Et bur kan være en udmærket løsning for nogle hunde, så at skrive det er no go, er da noget sludder, hvad er der i vejen med en naturlig forklaring frem for overnaturlige ting?
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Prøv at læs mit indlæg igen og du kan måske forstå den korrekte mening
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.459
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 141
Vores tæve laver ballade når vi ikke er i nærheden, eller vender ryggen til hende, så hun sover i bur om natten, hvor hanhunden sover fri, da han ikke ødelægger noget.
Om dagen når jeg er på arbejde, er de i en store hundehave/gård, der selvfølgelig er hegnet godt ind, og ingen mulighed for dem at komme ud, hvor de har stort hundehus, med deres hundekasser, tæpper, vand, legetøj og gnaveben osv.
Vores tæve elsker hendes bur, går med det samme ind, når vi siger det er sengetid, får et tyggeben, som hun spiser med det samme, så reder hun seng, lægger sig, og så er der ro.. Så her er vores bur den bedste løsning for hende, da hun ikke kan finde ro hvis hun ikke er i bur, hund vader rundt, hopper i sofaen ( nope her må de ikke komme i sofaen) tygger lidt i hvad hun nu lige synes hun har lyst til, osv osv.
Så nogle gange kan bur altså være en rigtig god løsning..
apr 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 40 Svar: 110
Det er kun ting jeg har læst mig frem til og har kun min erfaring fra min egen Border Collie der kan bakke det op. Så ikke den store videnskabelig undersøgelse fra mig
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 178
Denne gang har vi valgt at filme Neo. Udfra de film fandt vi et mønster og så oprettede vi en Skype konto til Neo og ringede til ham og overvågede ham når det passede med at han fx ville hyle. Et enkelt "nej" så stoppede han med at hyle eller være i sofaen eller æde en ketcher eller hvad jeg nu engang tog ham i. Det tog ikke meget mere en nogle uger før han fattede at han bare skulle sove (og ikke i sofaen) når han er alene. Jeg filmer ham stadig ind imellem og han sover eller kigger ud af vinduet.
Det er skønt at have knækket koden og skønt at have en hund der forstår hvad meningen er når han er alene.
Han har dog aldrig lavet det store ballade, andet end almindelig hvalpeting og hylen. Men rimelig ærgerligt at komme hjem til en hund som ikke har hvilet i sig selv.
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 394
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 17
Det var da en rigtig god ide med skype-konto..vi kan nemlig heller ikke helt finde ud af hvad der gør, at hun engang imellem bliver frustreret og ødelægger ting.
Jeg har gået hjemme og skrevet eksamensopgave det sidste års tid og Emma har nok været lidt for vant til, at jeg altid er hjemme. Adfærdsbehandleren mente i tlf. at det nok ikke som sådan var et alene hjemme problem men nærmere et problem med, at Emma ikke kan forstå når jeg går uden hende. Men er spændt på det endelige resultat når adfærdsbehandleren har været på besøg.
Vi har besluttet at købe nogle babygitre og skærme så hun kun er i vores entre i løbet af dagen. Håber det er en god(midlertidig) løsning..ellers må vi få et hundebur:-)
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 394
nov 2009
nov 2009
Tænker bare om det er det der menes
Jeg fandt så ud af at min ex ikke var så god ved ham altid, så også derfor Goofy var og er som han er =(
nov 2009
Har arbejdet meget med ham og det er klart blevet meget bedre, men bliver nok desværre aldrig helt godt. Men han fungerer fint med folk han kender og ellers skal de bare ses an
Alene hjemme- hundebur?