Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundebur til alene hjemme...
  • #2   12. dec 2013 Min tæve kommer også i bur når hun er alene, og hun tager det helt fint. Du skal huske at det skal være et bur der er stort nok til at din hund vil kunne stå op og bevæge sig i det.
    Ja det er præcis ligsom alene hjemme træning, men jeg ville nok smide en masse godbidder derind til at starte med, og lade hunden undersøge stedet. Hver eneste gang du forlader hunden i buret, så giv den lige en godbid, og en kedeligt kødben. Du kan også prøve at lukke din hund ind i buret om natten, så hunden lære at det er at sted man sover. smiley

• #4   12. dec 2013 Jeg gør det at jeg lukker hunden i buret, og severe det bedste den ved inde hos den. Og giver den gerne noget at gnave i. De første gange er jeg i rummet sammen med den, men tager ikke kontakt til den. Så kan jeg finde på at gå i et andet rum, eller gå ud af døren.

Begynder hunden at skrige, eller pive må den først lukkes ud når den holder kæft. Og har været rolig i ca 30 sekunder.

Jeg trænede begge mine til det over en weekend, så de kom i buret flere gange om dagen. Og kunne de være alene en time hvor jeg lod som om jeg var gået, havde låst døren og alting. Ja så kan de også være alene i 8 timer, i min verden.

Begge vores er i bur, når de er alene. Og der har aldrig været problemer i det, de ligger bare og sove i dem. Og de går også i dem frivilligt, for at ligge sig smiley Men jeg vil så sige at vores var UTROLIG nemme at lære det.

• #5   12. dec 2013 Jamen grunden til dette er fordi du laver bare så meget ballade... Hun har ødelagt så mange ting herhjemme og vi bor pt til leje, så en del der skal laves som tapet hun har gnavet af alle hjørner osv. I dag var det hele vasketøjskurven der var tømt ud osv, hun har taget sofaen osv, hun gør det også når vi er hjemme, men værst når hun er alene og har prøvet alt med at gå lange ture med snuse undersøgelser undervejs, givet hende et godt ben hun kunne få tiden til at gå med osv osv....

• #6   12. dec 2013 Buret står samme sted når vi er hjemme med lågen åben og hun er stor tilhænger af det allerede og ligger deri og sover smiley

• #8   12. dec 2013 hunden bør ikke være i bur, når den ikke er under opsyn

• #9   12. dec 2013 Jeg synes buret er en helt fin idé, og min hund elsker sit bur, og over straks når vi sætter hende derind. Og hvis din hund allerede er glad for buret, så synes jeg bare at du skal gå igang med trænningen! smiley

• #10   12. dec 2013 over= Sover*

• #12   12. dec 2013 Det er et meget farligt emne, det her med bur smiley

• #13   12. dec 2013 Natascha ja I know, men blev jo nød til at spørge, altid er der for og imod og jeg søgte egentlig bare råd smiley

• #14   12. dec 2013 Jeg fatter simpelthen ikke at man helt alvorligt kan mene at det er ok at lukke en hund i bur i 8 timer dagligt! Jeg forstår det bare ikke! Det er vanvittigt! Så lær da for pokker hunden at være alene på en fornuftig måde eller sælg den!

• #16   12. dec 2013 Enig med Bodil smiley

Jeg kan heller ikke forstå man sætter sin hund i bur i 8 +/- timer smiley

• #17   12. dec 2013 Ville ønske vi havde samme regler her som i Sverige, når det gælder opbevaring i bur:

Hundar får inte förvaras i burar annat än vid särskilda tillfällen. Det gäller:

•Vid utställning, tävling och prov och vid träning inför prov. Buren ska vara täckt på minst två sidor. Hunden ska rastas minst varannan timme.
    •I samband med jakt. Hundarna får då förvaras i burar som mest åtta timmar per dygn om de rastas var tredje timme.
    •Vid transporter. De får dock inte sitta mer än tre timmar i bur i bil som står stilla.

• #19   12. dec 2013 Åh gud...
    Du fjerner jo ikke hundens problem ved at lukke den i bur. Du fratager den bare muligheden for at reagere på andet end sig selv.
    Ved at sættes en i bur risikerer du bare at komme hjem til en hund som har bidt sig selv til blods, eller tygget i tremmerne.

Din hund er enten angst eller understimuleret. Fix det problem, så får du en hund i balance.
    Man kan sgu ikke bare sætte dyret i bur og vupti så er problemet løst. Det er jo ikke løst for hunden. Den er stadig angst eller understimuleret.

• #20   12. dec 2013 Man skal finde ud af hvorfor hunden ødelægger ting og ikke bare lukke den i bur fordi det er billigere for en end at hunden spiser tapetet.....

• #21   12. dec 2013 Bodil, er det ikke 10 gange værre at sælge en hund hver gang at man støder ind i problemer? Hvis man har prøvet alt man kan, men det ikke løses, så må man jo tage konsekvensen at bruge bur. Og når hunde i oven købet er glad for buret, så er der jo intet der. Stop med at hade og diskutér, hun bad om råd til hvordan, ikke vurdéringer.

• #22   12. dec 2013 Og det er jo også for hundens sikkerhed at man gør det. Tænk hvis den kommer til skade, eller hvis den får fat i noget den ikke kan tåle.

• #24   12. dec 2013 Ved ikke om det vil hjælpe med bur når din hund allerede opføre sig sådan, det kan godt gå hen og blive værre af det. men du kan jo altid forsøge i kort tid, film evt hunden så du kan se hvordan den har taget det.

Vi bruge bur til vores. Han er 8 måneder i dag, men vi har også brugt det fra starten. Jeg var ikke glad for tanken om det i starten, men jeg var heller ikke glad for tanken om at han ødelagde min nyistandsatte lejlighed. Vi startede bare med at det var et godt sted at være. når vi ryttede op smed vi hans legetøj derind, han fik altid en masse godbidder derinde, og først efter 3 uger blev lågen lukket. Det har været en kæmpe succes for os. Han elsker sit bur, løber selv derind om morgenen når han kan se jeg er ved at gå, han sover i det når jeg er hjemme osv. Og så er han bange for støvsugeren (trods meget træning for det modsatte) Så når jeg støvsuger sætter hans sig ind i sit bur for der er han tryg.
    Så jeg syntes bestemt ikke det er en frygtelig ting så længe man sørger for hunden er helt tryg ved det før man går fra dem. Og jeg har filmet min, han sover fra jeg går til jeg kommer hjem smiley

• #25   12. dec 2013 Hvis alternativet er 8 timer eller mere i bur så vil et nyt hjem langt være at foretrække og evner man ikke at bruge tiden og kræfterne på at lære hunden at være alene eller at få den passet så er man forhåbentlig ikke så dum at man køber en ny!!

• #26   12. dec 2013 Det er ALDRIG bedre at aflive! ALDRIG ALDRIG ALDRIG!
    Folk der afliver raske og sunde hunde, bør aldrig har haft hund! Hund i bur, det vil sige at de ligger sig og sover i buret. Nogle hunde kan ikke overskue at have så meget plads, hvilket medføre at de ødelægger, der er det jo praktisk at anskaffe sig et bur.
    Når man har anskaffet sig en hund, så har man den indtil at den går naturligt bort! Ikke aflivning eller sælge medmindre man simpelhen ikke har mulighed for at tage sig af den! Det er svagt at give op sådan!

• #27   12. dec 2013 Hvis du har ret i din påstand Julie så vilde ikke skulle lukke buret, for så vil hunden søge der ind og blive der til du kommer hjem!! Hvis ikke det er tilfældet så er den eneste der er tryg ved din løsning dig, det er ikke din hund!

• #28   12. dec 2013 Det er bedre at aflive end at opbevare hu den i bur!

• #31   12. dec 2013 Altså jeg snakker om et bur til en border collie, hvor der kunne være 2 grand danouis'er i. Og nu må i stopper! Skal man virkelig tage livet af en hund?
    BODIL Hunden har meget nemmere ved at ligger sig til at sove hvis den ikke har et helt hus at holde styr på, så når man lade den ligge i et bur, så ligger den sig til at sove

• #33   12. dec 2013 Sif - svagt at give op?! Det er da klart så stærkt og uselvisk at nå frem til at man ikke kan opfylde hundens behov og dermed finde nogle som kan!!

• #35   12. dec 2013 Det er forskelligt fra hund til hund. Vi kan jo blive ved med at diskutere for altid..
    MEN PRØV AT HØR! Jeg er træt af at mennesker skal spille gud, vi skal ikke aflive dyr som det lige passe os, specielt ikke dyr der er sunde og raske. HUNDE LIDER IKKE I BUR! Har i overhovedt selv haft en hund i bur før? Det er noget de vænner sig til, og hvis de mistrives i bur, så finder man jo en ny løsning. Jeg ville jo hellere have at min hus blev ødelagt end at min tæve led i buret, men hun har det godt, og hver gang hun vil sove, så går hun ud i sit bur.

• #36   12. dec 2013 Nogle hunde lider i den grad i bur!! Hvis hunden VIRKELIG kan lide buret kan man jo bare lade det stå åbent så den selv kan bestemme?

• #37   12. dec 2013 Jeg har respekt for jeres holdninger, og kan til et vist punkt godt forstå jer.
    Men min hun lider fandme ikke i hans bur! Og han undgår at vælte sin madskål ved at pladsen netop IKKE er trang. han har plads til at bevæge sig, lege og sove i hvilken stilling han måtte lyste.
    Og Bodil, jeg har en hand hund på 8 måneder, som dog aldrig har ødelagt noget endnu, eller har vist tegn på det, men jeg kan jo ikke forudsige om han først kommer i ¨lømmelalderen¨ om noget tid. og jeg tager ikke chancen, da jeg mener at min hund på ingen måde LIDER af at være i bur. Så dette er for os en god løsning. Og når han alligevel sover hele dagen er det vel underordnet om lågen er åben eller lukket ...

• #40   12. dec 2013 der skulle stå vandskål!

• #42   12. dec 2013 Jeg synes at Bodil i indlæg 27 har lidt fat i den lange ende, for jeg antager at jer der har hunde i nu, lukker lågen?

• #43   12. dec 2013 Prøv at hør, i har tydeligvis ikke prøvet at have hund i bur, så er det jo ikke rimeligt at i overhoved blander jer, og som sagt er mit bur enormt stort.
    Folk med holdninger som jer, og som støtter aflivning på den måde, bør aldrig har haft hund! Så stop dog massemord på hunden. Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange hunde der bliver aflivet årligt. ØV SIGER JEG!
    Hvis man virkelig elsker hunde, så er det ikke engang en tanke at aflive!

• #44   12. dec 2013 Og jeg har lige reddet hundeliv!

• #45   12. dec 2013 Og min hund har ikke alene hjemme problemer overhovedet! jeg er meget imod at man smider en hund med det i bur, for det er ikke en løsning, derfor valgte vi det fra starten og jeg kan jo se at jeg har en sund og velfungerende hund som åbenbart trives ved denne løsning. nogle gange sover han så tungt at han ikke engang opdager når jeg kommer hjem, så han sidder bestemt ikke bare og venter på mig.
    Og hvis i seriøst mener at jeg burde aflive min hund, så kan jeg kun ryste på hovedet...

• #46   12. dec 2013 Godt, så tror jeg denher diskusion er afsluttet

• #48   12. dec 2013 HELLE Lige nu sidder du og beder mig om at aflive min hund! Det er SIMPELTHEN ikke i orden! du sidder faktisk og beder både mig, og Julie, og AJ om at aflive vores hunde. Og du synes at det er hundevenligt?
    Det vi gør er at vores hunde sover i 6 timers tid, du vil have dem til at dø.
    Jeg gider ikke finde mig i det her! og vil du godt være sød at læse hvad dether emne handler om? Det er ikke din skrækkelige mening AJ beder om, det er råd til indlæring, så hvorfor opretter du ikke dit eget emne hvor du kan chatte lidt med andre folk der afliver sine hunde fra højre til venstre???

• #49   12. dec 2013 jeg smutter.
    Har ikke brug for andres mening og bekræftigelse.
    Og når man ikke engang gider at sætte sig lidt ind i emnet men bare køre på folk og stempler os som dyreplagerer så er det for småt til mig.
    Med den indstilling om aflivning burde du ikke have hund Helle!
    Over and out!

• #50   12. dec 2013 jeg ville aldrig aldrig,turde sætte en af mine hund i bur,hvis jeg ikke var hjemme.

Jeg ville hellere,bare lukke hunden ind i et af de værelser man har.
    Og har man kun et værelse + badeværelse,ja,så et af de steder,med lys og lidt dæmpet musik,eller radiosnak,et godt tæppe,og godbidder.

Det har jeg altid gjort,og det har fungeret godt og trygt.

m.v.h.
    vibeke

• #51   12. dec 2013 At have sin hund i bur hver eneste dag i mange timer , er efter min mening IKKE en måde at have hund på, den har jo ingen mulighed for at bevæge sig ret meget . Hvordan kan i med god samvittighed lukke jeres hund i et lille bur , hver eneste dag i mange timer ?
    Det ville jeg ikke kunne .

Vores hunde ( Golder retriver og Labrador ) er i meget stor overdækket løbegård med et velisoleret hundehus , når de er alene hjemme .
    Ikke fordi de IKKE kan være alene hjemme i huset, men fordi de helst vil være ud .
    Når vi er hjemme veksler de imellem at være ud og inde , ( er hvor vi er )

• #52   12. dec 2013 LEIF- Min border collie er i et bur, med soveplads og vandskål, hvor der lige så vel kunne vare 2 grand danois'er gående rundt. Hun har massere af plads.

Nu smutter jeg også. Jeg har kæmpet min sag her, og jeg håber det har åbnet øjnene på nogen..

OVER AND OUT!

• #53   12. dec 2013 Jer der synes bur er forfærdeligt, hvordan er det anderledes end at lukke af så hunden kun har et 2 kvm rum at være i?

• #54   12. dec 2013 Jeg tror ikke ret mange mennesker har rum der kun er 2 m2 faktisk er 5-6 m2 nok det mindste rum jeg har set;)

• #55   12. dec 2013 Sif S : Ja du ved jo så sikkert godt, hvor hypper aktiv en border collie er , så at placeret din hund i et bur, er efter min mening , ikke i orden .
    Det vil efter min mening , give hunden psykiske problemer.

OVER AND OUT !

• #56   12. dec 2013 Boksene i vores hundepension er 6 m2, de har adgang til løbegård på omkring 10m2, jeg har max hunde gående i boksene 3-4 timer før luftning og det er altså i alt 16 m2 vi taler om, jeg fatter simpelthen ikke at nogen kan lukke hunden i et bur på 1x1,50 m som nok er det største bur der fås, i 8 timer! Jeg forstår det ikke.
    Har hunden problemer med at være alene så få den passet, jeg har hunde i dagpleje det kan sagtens lade sig gøre og hos os koster det kun 100 kr pr dag;) det er da billigt for at give hunden et ordentlig liv! Der findes ingen undskyldning for at opbevare hunde i bur!

• #58   12. dec 2013 anya,mekado

Måske er det mit indslag,i svarer på.
    MEN

Det jeg rent faktisk kom med,var bare et foreslag,og for mig en bedre løsning end et metaltrådbur,med låge= fængsel.

Nu kan min mops altså brede sig,på lidt flere kvartmeter,end det foreslag jeg kom med.
    Og alene hjemme proceduren,er for mig nøjagtig det samme,om man kun har få kvartmeter,eller lidt flere at give til sin hund.

Under alle omstændigheder,er et hundebur,lille eller mega stort,det samme.
    Lågen lukkes,og åbnes kun når det passer ejren.

synd synd for hunden.

Jeg fatter ikke,at hunden bures inde,på bekostning,af gulvtæpper,gardine,tapet ect..
    .Og,hvis nogen kommer med en undskyldning,vedr.div.ledninger,ja så ved jeg ,at der findes evt.på nettet,løsninger,vedr.løse ledninger,og hundes gnaveri,af div.ledninger.

vibeke

Under allwe omstændigheder

• #60   12. dec 2013 bodil d

Hvis det er mig,og div.kvartmeter du henviser til

Så,var det altså bare et eksempe,på at det vel er bedre med få kvm.end et aflåst bur

vibeke

• #61   12. dec 2013 Nu har jeg ikk læst alle jeres hade indlæg, men klap lige hesten folkens... hvor kommer de 8 timer fra??? I fare op i det røde felt over ting som i ikke en gang ved er tilfældet her... Jeg bad om råd og det får jeg vidst ikk her....

MVH EN HJEMMEGÅENDE SOM EVT ER VÆK 2 TIMER VED TUR I BYEN... Ved længere visit så har jeg altid mine hunde med....

• #62   12. dec 2013 Og hunden er en hvalp som stadig er ved at lærer, og pt nu står buret i rummet med ÅBEN låge....

• #63   13. dec 2013 Efter min mening er bur en af de mest geniale ting, så lær du bare din hund at være i bur AJ smiley

• #64   13. dec 2013 Bodil - Jeg har boet i flere 1 værselses hvor min gang ikke var meget større end maks 4 kvm.

Verner - Nej den var ment generelt. Jeg synes det mærkeligt at folk mener at bur er dyreplageri for hunden, når den har fin plads deri, og kan ikke se forskellen på at lukke den i bur og i et rum på så lidt kvm som nævnes ovenfor.

• #67   13. dec 2013 Hvor går grænsen, hvor mange timer er det ok at lukke hunden i bur?? Hvor stort skal buret være til en border collie fx? Hvad skal der være i buret? Hvordan skal det indlæres og hvor lang tid tager det???

• #68   13. dec 2013 selvfølgelig er det ok med et par timer, det er jo ikke værre end at have sine hunde i bilen, men når det drejer sig om 6 timer daglig, Sif S, så syntes jeg ikke det er i orden, eller sagt på en anden måde, DET VILLE JEG IKKE BYDE MINE HUNDE . Så lige en ting til ( henvisning til indlæg nr.43 ) der er heller ingen der blander sig i hvordan du holder hund , vi kommer barer med vores mening, og selvfølgelig skal det værre i en ordentligt tone. Så hvis du ikke kan tåle det , burde du nok ikke skrive i et offentligt forum.
    Vh. Leif

• #69   13. dec 2013 Kom nu, der er jo rigtig mange bur tilhængere lad os nu få lidt ideer;) hvad er rimeligt, hvor længe må din hund opholde sig i bur uden opsyn og hvad størrelse har buret i forhold til din hunds størrelse? Det er da ganske interessant at høre hvor forskellige meningerne egentlig er;)
    Mine hunde har da bure, både herhjemme og i bilen, uden opsyn er de kun i bilen på træningspladsen, buret er 1x 0,60 m til hver hund, det handler om en tervueren og en cocker.
    På træningspladsen er der jo altid andre folk og alle holder øje med alle, det vil sige at står der en hund og skriger i en bil vil nogen reagere ret hurtigt.
    Jeg bruger bure der hjemme når hundene er våde, når der er fine gæster og når de kører for højt, samt til nat i soveværelset.
    Burene er 0,90x0,60 m smiley
    Hvordan bruger du bur og hvad størrelse til hvilken hund;)

• #70   13. dec 2013 Hej alle sammen, jeg kan se at dette emne er noget, rigtig mange har en mening om. så jeg vil da også lige tilkende give min mening . jeg køber aldrig æg fra burhøns.. jeg syndes alle dyr skal kunne bevæge sig ordenligt så kort sagt , et hunde bur til hjemmet er noget fanden har skabt, det giver meget tit en fosteret hund . men der er selvfølgelig undtagelser når man har gæster eller hvis man har ung hunde i huset samtidig med børn eller gamle gangbesværet så kan der være brug for en time out . vi har selv 4 hunde Simba på 9 år -Cano på 2 år -Hubert på 1år og 8 måneder og Daisy på 3år . vores 2 ung hunde er i vores hundegård på 32kvardratmeter med isoleret hundehus - legetøj -tyggeben og så videre når de er alene hjemme eller hvis de bare trænger til at lege . jeg kan se der er nogen, der sætter deres hund i bur om natten, det kan jeg slet ikke se nogen mening med. skal den så stå og gø og vække hele huset hvis den skal tisse eller har tynd mave . vores hunde er familie medlemmer. og lige som vores 5 børn, har været i kravlegård i begrænset omfang, da de var helt små, og kun når det var af sikkerhedsmæssig grund for dem selv ,på samme måde vil jeg heller ikke spærre mine hunde inde uden god grund .

• #72   13. dec 2013 Faktisk er det at have hunden ved siden af sengen i bur om natten, rigtig smart hvis man som jeg sover ret fast;), min cocker hvalp nåede da et par gange at søge ud i gangen og gøre sig ren om natten indtil jeg fant på at sætte den i buret ved siden af min seng, nu hører jeg hvis den skal ud;)

• #73   13. dec 2013 Ulla m : nej jeg kan kun sige, vores hunde. kommer og puffer til os om natten, de sover i soveværelset på gulvet men kan gå frit rundt på 1 sal og i gangen neden under .

• #75   13. dec 2013 anya og meeko

Nå,men hvis nu man kun har meget meget få kvm.til sin rådighed,skal man så finde en ny lejlighed,eller købe en lejlighed,der bare er lidt større end et hundebur,med hængelås ;;

Og,hvis man ikke kan få det,altså ny lejlighed(altså,vi "svømmer" jo ikke rundt i ledige boliger i dagens d.k).

Og hvis man hverken har råd til en ny bolig,eller der ikke findes en ny bolig,der bare er lidt større end et hundebur m.hængelås,så går man (jeg) i princippet ind for hundebur m.hængelås. ;;;

O.B.S.
    det her er bare en hypotese

m.v.h.
    vibeke

• #78   14. dec 2013 Altså Helle, nu svare jeg trods jeg havde lovet mig selv at lade hver.
    Men for det første vil jeg gerne understrege at min hund ikke lider af alene hjemme problemer. Jeg kunne aldrig drømme om at putte en hund med de problemer i bur som løsning. Jeg har valgt at gøre det for at undgå at min hvalp med sine små kløende hvalpetænder og sin nysgerrighed til at udforske og tygge på alt, eller min unge hanhund som bare syntes sofaen er en stor bamse til at tygge i, kommer til at gå ud over min nyistandsatte lejlighed. Og nu snakker vi ikke om at han er alene i 10 timer dagligt, så stop med at beskrive det som "et liv i bur"! vi snakker, 4 - 6 timer, hvor han har fået en god luftetur før vi går, og får en dejlig lang tur løs når vi kommer hjem. Jeg har filmet ham, så jeg har bevis på at han bare sover hele tiden. Ja så kan du undre dig over hvorfor han skal være i bur med lågen lukket. Det skal han fordi jeg ikke vil tage chancen når nu han alligevel I MIN VERDEN trives fint med denne løsning.
    Og han undgår at vælte sin VANDSKÅL ved at have massere af plads + den er tung, så han kan slet ikke vælte den.
    Milos bur er indrettet sådan så han har sin dyne derinde i den kolde tid, og en tæppe i den varme, med god plads til at sove og lege + en legetøj eller tyggeting til underholdning HVIS han skulle være vågen noget af tiden. Og i den anden ende af buret har han sin vanskål stående hvor han kan stå og drikke i en god stilling. Han kan vende og dreje sig, og han kan STÅ og lege derinde.
    Nu har du fået en lang smørre om hvorfor jeg ikke har dårlig samvittighed over at have min hund i bur. Du er velkommen til at have din mening JA, men så har jeg sørme også ret til at have min uden at skulle dømmes som "dyreplager"!

• #80   15. dec 2013 Julie hvor stort er det bur?? Længde, bredte og højde?? Og hvilken hund? Hvor længe er hunden opbevaret i buret??
    Det er lidt interessant hvad folk egentlig mener;)

• #81   15. dec 2013 Helle, først er det 1 hvalp... 2, hun har ikk problemer med at være alene, hun ødelægger bare ting hele tiden os selvom vi er hjemme.

• #83   16. dec 2013 Jeg har brugt bur til min Lasa apso / cairn terri han har stadig buret og søger der ind når han vil være i fred der er god plads som som Julie også nævner hendes har. Min lille 9,5kg hund har et stort Harald nyborg hundebur i den ene ende er der hans kurv og i den ånde en vandskål ( vandskålen har Aldrig værert væltet) der er gulv plads i mellem hvor han har 1stk. Legetøj og 1. Stk tyggeben. I dag er lågen kun lukket hvis der er brug for en timeout. Hvilket sker hvis han bliver for vild så ber jeg ham gå på værelset smiley og det gør han så der får han så lidt guf, for at gå ind og så er der lukket i måske 5 min. Nogen gange er buret bare skubbet til han bliver til han får fri smiley og nogle gange bliver han der inde længere selv om jeg åbner døren og siger fri så ja jeg tror han kan lide hans bur og han bliver sur på kattene hvis de går der ind det er hans værelse smiley han går også selv der ind hvis han vil være i fred med et godt ben. Men ja de bør ikke være der i mange timer om dagen :(. Min blev lært op med buret som hvalp så han ikke fik problemer når han var alene eller havde uheld i huset ( det sidste skete nu alligevel dumme mig var ikke opmætrksom nok men pyt ud med hunden til han var færdig og så ind og tørre op smiley ) så jeg brugte buret som sikkerhed. Vi har dog aldrig kaldt det et bur men et værelse smiley

• #85   16. dec 2013 Mine hunde er jo som sagt i bur. Begge bure er så store at hunden kan vende sig, strække sig, og ligge på siden uden problemer. En sjælden gang imellem er de i buret 8-9 timer, men da vi begge går hjemme er det 1 til 2 gange om måneden det sker.

Ellers er de i buret 2 til 4 timer, 1 par gange eller 3 om ugen, Når vi handler, og lign. Så det er ikke meget at de er der i, men de er der.

Jeg kan ikke rigtig forstå at så mange er imod bur. Hvis man spørger folk, hvad de gerne vil have at deres hund laver når den er alene. Så svare de: "sove". Ja men hvad faen er forskellen på om den ligger i sin kurv i 8 timer, eller den ligger i et bur i 8 timer? smiley

Er hunden f.eks i et lille rum når den er alene, med sin kurv. Ja så ligger den da i sin kurv, så kan den da ligeså godt ligge i et bur.

• #86   17. dec 2013 Og jeg vil lige tilføje han er ikke i buret når han er alene mere i dag har han hele huset (71km2) at være alene på han er dog ikke helt alene da kattene også er der de er inde katte smiley de kommer kun i haven når jeg åbner døren haven er hegnet ind til at både kattene og hunden bliver i min have skal de andre steder ja så har jeg dem i snor smiley det er mine katte og min hund og så skal de ikke rende i andres haver smiley de har jo ikke valgt at have kat men det har jeg smiley

• #87   17. dec 2013 Forskellen er blandt andet at i bur kan hunden ikke søge væk fra fx diarré ;( hvis buret er så godt så vil din hund også gå derind med lågen åben, dvs pil lågen af og se om din hund elsker sit bur og foretrækker at være i det når den er alene.
    Samtidig giver du den så mulighed for at søge væk fra evnt uheld!

• #88   17. dec 2013 Hvorfor er hundene i bur??

• #90   17. dec 2013 Dejligt Susanne buret er for hundens skyld,men betyder det så at det er ok at stoppe hunden ind i et bur" hvor den kan vende sig, ligge på siden og stå op" i 8-9 timer?? Hvis hunden elsker sit bur, så må det jo være fint at stille det op med lågen åben, hunden vil så selv gå ind i buret hvis den får behov for den tryghed

• #91   17. dec 2013 Hvor store er de størstebure man kan få??

• #92   17. dec 2013 Det her http://net-pets.dk/product/metal-hundebur-str-xxxl-transport-til-hund-transportbur-metalbur-til-hund-transportkasse-til-hund-dy-1466/
    Er det største bur jeg kan finde;( forklar mig om det er stort nok til 8-9 timer til en hund i lab. Størrelse eller stører?
    Hvor mange kunder ville jeg få i pensionen hvis vore bokse var 150x80 cm og hundene blev luftet hver 8 time??

• #94   17. dec 2013 Ja men mine hunde ligger da også meget gerne i deres bure;) men lågen er altså ikke lukket;)

• #96   17. dec 2013 Åha mine er i bure af mange grunde.

-Jeg har hørt for mange historier, om hunde der har slået hinanden ihjel, når de var alene. Eller lavet skader på hinanden.

-Min farbror er brandmand, og han siger: Smid dem i bur, så vi kan finde dem hvis huset brænder.

-Hvis der bliver indbrud i huset, er hunden ikke i vejen. Så de vil højst sansynligt lade den være.

-Hvis de får ben er de i hvert deres bur, så de ikke skændes om det.

-Jeg ved hele tiden hvor de er, når de er alene. De kan ikke komme til skade, f.eks bide i ledninger, eller falde ned fra sofaen.

-De kan ikke komme til at ødelægge noget.

-Jeg har forsøgt at lære Musashi at være alene, uden at være i buret. Men når man kommer hjem til en pivende og trist hund, som ligger gemt væk i bryggerset. Ja så smider man ham i bur igen, hvor han er tryg og glad.

Mine smutter gerne ind i buret når det står åbent, så de har i hvert fald ikke noget imod dem. Jeg vil ikke misforståes her, jeg føler ikke et behov for at forsvare hvorfor jeg har mine hunde i bur. Men jeg vil da gerne fortælle hvorfor de er i bur, og jeg er så glad for at de er det smiley

• #97   17. dec 2013 Hvorfor ikke bare lade burene stå åben???

• #99   17. dec 2013 vedr:hundebur

Hvis hunden føler sig tryg i buret,er det o.k.,at bruge det.

MEN hvorfor låse det, så ???

Så,er det jo alligevel mennesket der bestemmer hvornår det skal lukkes og åbnes ;;;

Ergo,set fra min side,så bestemmer hunden jo ikke selv,om,den vil ud,på et eller andet tidspunkt.

Og,som en skrev,hvad nu hvis hunden få dårlig mave,eller skal kaste op,det kan jo ske,ja,så må den vil blive i buret indtil den lukkes ud, eller hva`;;;

vibeke

• #101   17. dec 2013 helle og barylerne

Jeg vil da gerne,ligesom dig,have et enkelt svar på,:

Helt o.k.,at hunden føler sig tryg i sit bur,men hvorfor så låse buret ??.

Den har jo ikke en jordisk chance,eller valg,hvis den lige har lyst til at se andre omgivelser,end buret med træmmer.Måske har den lyst til,en lille snusetur,omkring buret,og så ind igen.

Det kan den jo ikke.For den er låst inde.

Jeg synes det er frygtelig synd,den skal leve en sådan "træmme tilværelse",afhængig af,hvor lang tid vi synes den skal være inde i buret.

vibeke

.

• #103   17. dec 2013 helle og barylerne

Ordsproget:

" Vi venter på Gordot".

Og han kom aldrig.,passer vist meget godt her.i dette bur indlæg.

nå,jeg er ivertfald 100% imod "burtræning",med lås på.

UDEN lås,helt o.k.,så bestemmer hunden selv,ud eller ind.

m.v.h.
    vibeke.

• #104   17. dec 2013 Det er interessant at der ikke er nogen der har besvaret spørgsmålet smiley

• #105   18. dec 2013 Jeg syntes nu jeg har svaret lidt på jeres spørgsmål men det svar har i måske ikke læst ? Min var i bur som hvalp og til at starte med kort tid af gangen. Og han var i buret om natten så jeg kunne høre ham og vide når han trængte til at komme ud. Han har aldrig haft uheld i buret da buret stod lige ved siden af min seng. og når jeg arbejdede nat var han hos mine forælder også i buret om natten så de vidste hvor han var. Da han kunne holde sig ti timer ja i læste rigtigt 10 timer kom han hjem til mig om natten og var i buret igen det er et stort bur det store fra Harald nyborg hvor han ja fylder ikke en gang 1/4 af så der er massere af plads han kan sågar stå
    på bagben der inde og så kun lige nå loftet det i smiley hvilket vel vil svare til at lukke en gd. I en lille gang smiley så ja jeg kan ikke se problemet i at bruge bur så længe det er stort nok smiley og som nævnt før i tråden er han ikke længere i buret men har det til fri afbenyttelse og han bruger det hver dag han gemmer hans mest skattet legetøj og tyggeben der inde og ja søger der ind når han vil være i fred. Og buret er som regl skubbet til når jeg går forbi og han ikke er der inde vil han så ind ja så åbner han da bare med en pote smiley
    og ja han er stadig alene om natten i 10 timer 4 dage om ugen og de fleste dag jeg kommer hjem til ham ligger han enten i buret eller i sofaen og sover han står faktisk først op når jeg spørger om han vil med ud og gå smiley så tror bestemt ikke han lider og ja så er han med mig resten af de 4 dage så skal han ikke være alene hjemme smiley joey kan lide hans rutiner for KL 20 vil han ud og tisse i haven og så går han i seng det er det samme tidspunkt jeg gør mig klar til at smutte på arbejde og KL 6.15 vil han gerne ud og gå hver dag og det er ca. Der jeg er hjemme igen
    han er så ikke helt alene længere da jeg som nævnt før har fået 2 katte i år smiley nu vil jeg slutte og gå i seng

• #106   18. dec 2013 Bodil D fordi hvis de står åbne virker de jo ikke, som jeg vil have dem til at virke smiley

• #107   18. dec 2013 natscha

ja,du har svaret.

Men altså det med at,2 hunde kan komme op og slås,hvis de er alene hjemme,holder nok ikke i længden HVIS man kun har 1.styks hund.

Og det,med at bide i ledninger,har man vel lært den IKKE at,gøre da den var hvalp,og lidt senere,når den fik sine "teen-age" nykker.
    Det handler vel om lidt træning ;;;

Og hvis man forventer det værste,såsom indbrud eller brand,og man derfor køber et bur,ja,så synes jeg nok,at en ganske alm.hundetilværelse,må virke lidt anstrengt,både for ejer,som hund

Du bruger bur,det er din beslutning,omkring at sikre dine hundes tryghed.Jeg ville aldrig nænne,eller turde,sætte mopsen i bur i timer.

Tænk nu hvis den fik tyndskid,eller kaster op,så skal hunden ligge i det,indtil,den bliver lukket ud af "fænslet".Den kunne måske også beskadige en pote,hvis den ved et uheld,kom i klemme i træmmnerne.

Nej sætte min hund i bur,ville jeg aldrig turde.

men sådan har hver hundeejer sin egen mening omkring "burhunde"

m.v.h.
    vibeke

• #108   18. dec 2013 jo,

winnie b

du har da skrevet et fint indlæg,hvorfor,du bruger hundebur.Også skrevet om div.tidsintervaller,helt fint,og du har på fineste måde fortalt hvorfor du bruger bur.

Men det rokker ikke min mening omkring "burhunde".

Jeg synes det er synd,og unarturligt,at spærre sin hund inde i bur,for at mennesket,skal føle sig trygge ,på vegne af hundens sikkerhed,når man skal på arbejde,eller ud.

Jeg er selv på 3.hund,p.t.,og er i den heldige situation,at jeg er for gammel til at arbejde.

men er jeg væk,og det hænder meget tit,jeg skal ud,ja,så har jeg fra start lært ham at,være alene hjemme.Det samme gjorde jeg også med de 2 forrige.hunde

De måtte,være hvor fanden de havde lyst til at,være,og jeg er 100% sikker på de hoppede op i min gamle sofa,hvor de vidste de bestemt IKKE måtte være,UDEN tæppe over.

Men uanset gammel antik sofa,aldrig,ville jeg sætte nogen af mine hunde i bur.

Der altid lys,dæmpet musik,eller jeg lader radionen køre,og der er en aktiverings plade,hvor der skal findes guffer.

Jeg er tryg,når jeg går.,OG det aller vigtiske for mig er,at Verner hverken hyler,eller har ødelagt noget,når jeg kommer hjem,altså han er tryg..,

m.v.h.
    vibeke,

• #109   18. dec 2013 Verner M

Mine fungere godt med det, og ja jeg har en vis tryghed i det. Da jeg kun havde Kongo, der var han i forgangen med sin sækkepude. Jeg fik ham da han var 9 måneder, og han havde altid gået frit når han var alene. Og da jeg kun havde en hund, ja så var bur ikke nødvendigt for mig.

Men nu hvor der er 2 hunde, så er hovedgrunden at de ikke skal slås, når de er alene. De andre ting er bare små plusser smiley

Men at man har 1 hund, og vælger at sætte den i bur, ja det kan jeg godt forstå. Det er da det nemmeste i verden at sætte den i bur, og hvorfor ikke gøre det lidt nemt smiley

• #110   18. dec 2013 natascha

jow,jow,da

Jeg tror også jeg vil kaste mopsen ind i et bur,når jeg er nede i vaskekælderen,og

kommer op med et tons vasketøj,og ikke kan se noget og jeg falder over ham,fordi han ligger helt på langs i entreen.

Så,dumme dumme mops,ind i buret med dig,hæ-hæ-

m.v.h.
    vibeke

• #111   18. dec 2013 Verner M ja god ide, hvis din hund ikke kan finde ud af at flytte sig. så gør du det smiley

Mine kan nu godt finde ud af at flytte sig, de ved de bliver trådt på hvis ikke de gør det smiley

• #112   18. dec 2013 natascha

næ,du mopsen flytter sig ikke.

og,falder jeg over ham,i den mørke entre(han er sort),bliver han temmeligt mopset,hopper op på den "forbudte" sofa,og så råber jeg:

Nu køber jeg fandme et bur til dig,måske

hilsen
    vibeke

• #113   18. dec 2013 Jamen super Verner gør du det så smiley

Kommentér på:
Hundebur til alene hjemme...

Annonce