2.483 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
81 Svar
Hundebur til alene hjemme... Hundebur til alene hjemme...
Ja som overskriften siger, hvordan opstarter man alene hjemme i bur??+ er det lidt som alene hjemme træning, men man starter i kort tid og stille og rolig forlænger eller hvad har i af råd???
0 synes godt om
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 39
Ja det er præcis ligsom alene hjemme træning, men jeg ville nok smide en masse godbidder derind til at starte med, og lade hunden undersøge stedet. Hver eneste gang du forlader hunden i buret, så giv den lige en godbid, og en kedeligt kødben. Du kan også prøve at lukke din hund ind i buret om natten, så hunden lære at det er at sted man sover.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
Begynder hunden at skrige, eller pive må den først lukkes ud når den holder kæft. Og har været rolig i ca 30 sekunder.
Jeg trænede begge mine til det over en weekend, så de kom i buret flere gange om dagen. Og kunne de være alene en time hvor jeg lod som om jeg var gået, havde låst døren og alting. Ja så kan de også være alene i 8 timer, i min verden.
Begge vores er i bur, når de er alene. Og der har aldrig været problemer i det, de ligger bare og sove i dem. Og de går også i dem frivilligt, for at ligge sig
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 8 Emner: 60 Svar: 265
mar 2008
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
jul 2012
jul 2012
jul 2011
mar 2008
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Jeg kan heller ikke forstå man sætter sin hund i bur i 8 +/- timer
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.993
Hundar får inte förvaras i burar annat än vid särskilda tillfällen. Det gäller:
•Vid utställning, tävling och prov och vid träning inför prov. Buren ska vara täckt på minst två sidor. Hunden ska rastas minst varannan timme.
•I samband med jakt. Hundarna får då förvaras i burar som mest åtta timmar per dygn om de rastas var tredje timme.
•Vid transporter. De får dock inte sitta mer än tre timmar i bur i bil som står stilla.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.766
Du fjerner jo ikke hundens problem ved at lukke den i bur. Du fratager den bare muligheden for at reagere på andet end sig selv.
Ved at sættes en i bur risikerer du bare at komme hjem til en hund som har bidt sig selv til blods, eller tygget i tremmerne.
Din hund er enten angst eller understimuleret. Fix det problem, så får du en hund i balance.
Man kan sgu ikke bare sætte dyret i bur og vupti så er problemet løst. Det er jo ikke løst for hunden. Den er stadig angst eller understimuleret.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.856
jul 2012
jul 2012
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 43
Vi bruge bur til vores. Han er 8 måneder i dag, men vi har også brugt det fra starten. Jeg var ikke glad for tanken om det i starten, men jeg var heller ikke glad for tanken om at han ødelagde min nyistandsatte lejlighed. Vi startede bare med at det var et godt sted at være. når vi ryttede op smed vi hans legetøj derind, han fik altid en masse godbidder derinde, og først efter 3 uger blev lågen lukket. Det har været en kæmpe succes for os. Han elsker sit bur, løber selv derind om morgenen når han kan se jeg er ved at gå, han sover i det når jeg er hjemme osv. Og så er han bange for støvsugeren (trods meget træning for det modsatte) Så når jeg støvsuger sætter hans sig ind i sit bur for der er han tryg.
Så jeg syntes bestemt ikke det er en frygtelig ting så længe man sørger for hunden er helt tryg ved det før man går fra dem. Og jeg har filmet min, han sover fra jeg går til jeg kommer hjem
dec 2012
jul 2012
Folk der afliver raske og sunde hunde, bør aldrig har haft hund! Hund i bur, det vil sige at de ligger sig og sover i buret. Nogle hunde kan ikke overskue at have så meget plads, hvilket medføre at de ødelægger, der er det jo praktisk at anskaffe sig et bur.
Når man har anskaffet sig en hund, så har man den indtil at den går naturligt bort! Ikke aflivning eller sælge medmindre man simpelhen ikke har mulighed for at tage sig af den! Det er svagt at give op sådan!
dec 2012
dec 2012
jul 2012
BODIL Hunden har meget nemmere ved at ligger sig til at sove hvis den ikke har et helt hus at holde styr på, så når man lade den ligge i et bur, så ligger den sig til at sove
aug 2012
jul 2012
MEN PRØV AT HØR! Jeg er træt af at mennesker skal spille gud, vi skal ikke aflive dyr som det lige passe os, specielt ikke dyr der er sunde og raske. HUNDE LIDER IKKE I BUR! Har i overhovedt selv haft en hund i bur før? Det er noget de vænner sig til, og hvis de mistrives i bur, så finder man jo en ny løsning. Jeg ville jo hellere have at min hus blev ødelagt end at min tæve led i buret, men hun har det godt, og hver gang hun vil sove, så går hun ud i sit bur.
aug 2012
feb 2011
Men min hun lider fandme ikke i hans bur! Og han undgår at vælte sin madskål ved at pladsen netop IKKE er trang. han har plads til at bevæge sig, lege og sove i hvilken stilling han måtte lyste.
Og Bodil, jeg har en hand hund på 8 måneder, som dog aldrig har ødelagt noget endnu, eller har vist tegn på det, men jeg kan jo ikke forudsige om han først kommer i ¨lømmelalderen¨ om noget tid. og jeg tager ikke chancen, da jeg mener at min hund på ingen måde LIDER af at være i bur. Så dette er for os en god løsning. Og når han alligevel sover hele dagen er det vel underordnet om lågen er åben eller lukket ...
feb 2011
apr 2012
Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 142
jul 2012
Folk med holdninger som jer, og som støtter aflivning på den måde, bør aldrig har haft hund! Så stop dog massemord på hunden. Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange hunde der bliver aflivet årligt. ØV SIGER JEG!
Hvis man virkelig elsker hunde, så er det ikke engang en tanke at aflive!
jul 2012
feb 2011
Og hvis i seriøst mener at jeg burde aflive min hund, så kan jeg kun ryste på hovedet...
jul 2012
jul 2012
Det vi gør er at vores hunde sover i 6 timers tid, du vil have dem til at dø.
Jeg gider ikke finde mig i det her! og vil du godt være sød at læse hvad dether emne handler om? Det er ikke din skrækkelige mening AJ beder om, det er råd til indlæring, så hvorfor opretter du ikke dit eget emne hvor du kan chatte lidt med andre folk der afliver sine hunde fra højre til venstre???
feb 2011
Har ikke brug for andres mening og bekræftigelse.
Og når man ikke engang gider at sætte sig lidt ind i emnet men bare køre på folk og stempler os som dyreplagerer så er det for småt til mig.
Med den indstilling om aflivning burde du ikke have hund Helle!
Over and out!
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Jeg ville hellere,bare lukke hunden ind i et af de værelser man har.
Og har man kun et værelse + badeværelse,ja,så et af de steder,med lys og lidt dæmpet musik,eller radiosnak,et godt tæppe,og godbidder.
Det har jeg altid gjort,og det har fungeret godt og trygt.
m.v.h.
vibeke
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 7
Det ville jeg ikke kunne .
Vores hunde ( Golder retriver og Labrador ) er i meget stor overdækket løbegård med et velisoleret hundehus , når de er alene hjemme .
Ikke fordi de IKKE kan være alene hjemme i huset, men fordi de helst vil være ud .
Når vi er hjemme veksler de imellem at være ud og inde , ( er hvor vi er )
jul 2012
Nu smutter jeg også. Jeg har kæmpet min sag her, og jeg håber det har åbnet øjnene på nogen..
OVER AND OUT!
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
dec 2012
nov 2013
Det vil efter min mening , give hunden psykiske problemer.
OVER AND OUT !
dec 2012
Har hunden problemer med at være alene så få den passet, jeg har hunde i dagpleje det kan sagtens lade sig gøre og hos os koster det kun 100 kr pr dag;) det er da billigt for at give hunden et ordentlig liv! Der findes ingen undskyldning for at opbevare hunde i bur!
jan 2008
Måske er det mit indslag,i svarer på.
MEN
Det jeg rent faktisk kom med,var bare et foreslag,og for mig en bedre løsning end et metaltrådbur,med låge= fængsel.
Nu kan min mops altså brede sig,på lidt flere kvartmeter,end det foreslag jeg kom med.
Og alene hjemme proceduren,er for mig nøjagtig det samme,om man kun har få kvartmeter,eller lidt flere at give til sin hund.
Under alle omstændigheder,er et hundebur,lille eller mega stort,det samme.
Lågen lukkes,og åbnes kun når det passer ejren.
synd synd for hunden.
Jeg fatter ikke,at hunden bures inde,på bekostning,af gulvtæpper,gardine,tapet ect..
.Og,hvis nogen kommer med en undskyldning,vedr.div.ledninger,ja så ved jeg ,at der findes evt.på nettet,løsninger,vedr.løse ledninger,og hundes gnaveri,af div.ledninger.
vibeke
Under allwe omstændigheder
jan 2008
Hvis det er mig,og div.kvartmeter du henviser til
Så,var det altså bare et eksempe,på at det vel er bedre med få kvm.end et aflåst bur
vibeke
mar 2008
MVH EN HJEMMEGÅENDE SOM EVT ER VÆK 2 TIMER VED TUR I BYEN... Ved længere visit så har jeg altid mine hunde med....
mar 2008
jul 2011
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Verner - Nej den var ment generelt. Jeg synes det mærkeligt at folk mener at bur er dyreplageri for hunden, når den har fin plads deri, og kan ikke se forskellen på at lukke den i bur og i et rum på så lidt kvm som nævnes ovenfor.
dec 2012
nov 2013
Vh. Leif
dec 2012
Mine hunde har da bure, både herhjemme og i bilen, uden opsyn er de kun i bilen på træningspladsen, buret er 1x 0,60 m til hver hund, det handler om en tervueren og en cocker.
På træningspladsen er der jo altid andre folk og alle holder øje med alle, det vil sige at står der en hund og skriger i en bil vil nogen reagere ret hurtigt.
Jeg bruger bure der hjemme når hundene er våde, når der er fine gæster og når de kører for højt, samt til nat i soveværelset.
Burene er 0,90x0,60 m
Hvordan bruger du bur og hvad størrelse til hvilken hund;)
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 2
dec 2012
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 2
jan 2008
Nå,men hvis nu man kun har meget meget få kvm.til sin rådighed,skal man så finde en ny lejlighed,eller købe en lejlighed,der bare er lidt større end et hundebur,med hængelås ;;
Og,hvis man ikke kan få det,altså ny lejlighed(altså,vi "svømmer" jo ikke rundt i ledige boliger i dagens d.k).
Og hvis man hverken har råd til en ny bolig,eller der ikke findes en ny bolig,der bare er lidt større end et hundebur m.hængelås,så går man (jeg) i princippet ind for hundebur m.hængelås. ;;;
O.B.S.
det her er bare en hypotese
m.v.h.
vibeke
feb 2011
Men for det første vil jeg gerne understrege at min hund ikke lider af alene hjemme problemer. Jeg kunne aldrig drømme om at putte en hund med de problemer i bur som løsning. Jeg har valgt at gøre det for at undgå at min hvalp med sine små kløende hvalpetænder og sin nysgerrighed til at udforske og tygge på alt, eller min unge hanhund som bare syntes sofaen er en stor bamse til at tygge i, kommer til at gå ud over min nyistandsatte lejlighed. Og nu snakker vi ikke om at han er alene i 10 timer dagligt, så stop med at beskrive det som "et liv i bur"! vi snakker, 4 - 6 timer, hvor han har fået en god luftetur før vi går, og får en dejlig lang tur løs når vi kommer hjem. Jeg har filmet ham, så jeg har bevis på at han bare sover hele tiden. Ja så kan du undre dig over hvorfor han skal være i bur med lågen lukket. Det skal han fordi jeg ikke vil tage chancen når nu han alligevel I MIN VERDEN trives fint med denne løsning.
Og han undgår at vælte sin VANDSKÅL ved at have massere af plads + den er tung, så han kan slet ikke vælte den.
Milos bur er indrettet sådan så han har sin dyne derinde i den kolde tid, og en tæppe i den varme, med god plads til at sove og lege + en legetøj eller tyggeting til underholdning HVIS han skulle være vågen noget af tiden. Og i den anden ende af buret har han sin vanskål stående hvor han kan stå og drikke i en god stilling. Han kan vende og dreje sig, og han kan STÅ og lege derinde.
Nu har du fået en lang smørre om hvorfor jeg ikke har dårlig samvittighed over at have min hund i bur. Du er velkommen til at have din mening JA, men så har jeg sørme også ret til at have min uden at skulle dømmes som "dyreplager"!
dec 2012
Det er lidt interessant hvad folk egentlig mener;)
mar 2008
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 36
jul 2011
Ellers er de i buret 2 til 4 timer, 1 par gange eller 3 om ugen, Når vi handler, og lign. Så det er ikke meget at de er der i, men de er der.
Jeg kan ikke rigtig forstå at så mange er imod bur. Hvis man spørger folk, hvad de gerne vil have at deres hund laver når den er alene. Så svare de: "sove". Ja men hvad faen er forskellen på om den ligger i sin kurv i 8 timer, eller den ligger i et bur i 8 timer?
Er hunden f.eks i et lille rum når den er alene, med sin kurv. Ja så ligger den da i sin kurv, så kan den da ligeså godt ligge i et bur.
mar 2008
dec 2012
Samtidig giver du den så mulighed for at søge væk fra evnt uheld!
dec 2012
dec 2012
dec 2012
dec 2012
Er det største bur jeg kan finde;( forklar mig om det er stort nok til 8-9 timer til en hund i lab. Størrelse eller stører?
Hvor mange kunder ville jeg få i pensionen hvis vore bokse var 150x80 cm og hundene blev luftet hver 8 time??
dec 2012
jul 2011
-Jeg har hørt for mange historier, om hunde der har slået hinanden ihjel, når de var alene. Eller lavet skader på hinanden.
-Min farbror er brandmand, og han siger: Smid dem i bur, så vi kan finde dem hvis huset brænder.
-Hvis der bliver indbrud i huset, er hunden ikke i vejen. Så de vil højst sansynligt lade den være.
-Hvis de får ben er de i hvert deres bur, så de ikke skændes om det.
-Jeg ved hele tiden hvor de er, når de er alene. De kan ikke komme til skade, f.eks bide i ledninger, eller falde ned fra sofaen.
-De kan ikke komme til at ødelægge noget.
-Jeg har forsøgt at lære Musashi at være alene, uden at være i buret. Men når man kommer hjem til en pivende og trist hund, som ligger gemt væk i bryggerset. Ja så smider man ham i bur igen, hvor han er tryg og glad.
Mine smutter gerne ind i buret når det står åbent, så de har i hvert fald ikke noget imod dem. Jeg vil ikke misforståes her, jeg føler ikke et behov for at forsvare hvorfor jeg har mine hunde i bur. Men jeg vil da gerne fortælle hvorfor de er i bur, og jeg er så glad for at de er det
dec 2012
jan 2008
Hvis hunden føler sig tryg i buret,er det o.k.,at bruge det.
MEN hvorfor låse det, så ???
Så,er det jo alligevel mennesket der bestemmer hvornår det skal lukkes og åbnes ;;;
Ergo,set fra min side,så bestemmer hunden jo ikke selv,om,den vil ud,på et eller andet tidspunkt.
Og,som en skrev,hvad nu hvis hunden få dårlig mave,eller skal kaste op,det kan jo ske,ja,så må den vil blive i buret indtil den lukkes ud, eller hva`;;;
vibeke
jan 2008
Jeg vil da gerne,ligesom dig,have et enkelt svar på,:
Helt o.k.,at hunden føler sig tryg i sit bur,men hvorfor så låse buret ??.
Den har jo ikke en jordisk chance,eller valg,hvis den lige har lyst til at se andre omgivelser,end buret med træmmer.Måske har den lyst til,en lille snusetur,omkring buret,og så ind igen.
Det kan den jo ikke.For den er låst inde.
Jeg synes det er frygtelig synd,den skal leve en sådan "træmme tilværelse",afhængig af,hvor lang tid vi synes den skal være inde i buret.
vibeke
.
jan 2008
Ordsproget:
" Vi venter på Gordot".
Og han kom aldrig.,passer vist meget godt her.i dette bur indlæg.
nå,jeg er ivertfald 100% imod "burtræning",med lås på.
UDEN lås,helt o.k.,så bestemmer hunden selv,ud eller ind.
m.v.h.
vibeke.
aug 2012
mar 2008
på bagben der inde og så kun lige nå loftet det i
og ja han er stadig alene om natten i 10 timer 4 dage om ugen og de fleste dag jeg kommer hjem til ham ligger han enten i buret eller i sofaen og sover han står faktisk først op når jeg spørger om han vil med ud og gå
han er så ikke helt alene længere da jeg som nævnt før har fået 2 katte i år
jul 2011
jan 2008
ja,du har svaret.
Men altså det med at,2 hunde kan komme op og slås,hvis de er alene hjemme,holder nok ikke i længden HVIS man kun har 1.styks hund.
Og det,med at bide i ledninger,har man vel lært den IKKE at,gøre da den var hvalp,og lidt senere,når den fik sine "teen-age" nykker.
Det handler vel om lidt træning ;;;
Og hvis man forventer det værste,såsom indbrud eller brand,og man derfor køber et bur,ja,så synes jeg nok,at en ganske alm.hundetilværelse,må virke lidt anstrengt,både for ejer,som hund
Du bruger bur,det er din beslutning,omkring at sikre dine hundes tryghed.Jeg ville aldrig nænne,eller turde,sætte mopsen i bur i timer.
Tænk nu hvis den fik tyndskid,eller kaster op,så skal hunden ligge i det,indtil,den bliver lukket ud af "fænslet".Den kunne måske også beskadige en pote,hvis den ved et uheld,kom i klemme i træmmnerne.
Nej sætte min hund i bur,ville jeg aldrig turde.
men sådan har hver hundeejer sin egen mening omkring "burhunde"
m.v.h.
vibeke
jan 2008
winnie b
du har da skrevet et fint indlæg,hvorfor,du bruger hundebur.Også skrevet om div.tidsintervaller,helt fint,og du har på fineste måde fortalt hvorfor du bruger bur.
Men det rokker ikke min mening omkring "burhunde".
Jeg synes det er synd,og unarturligt,at spærre sin hund inde i bur,for at mennesket,skal føle sig trygge ,på vegne af hundens sikkerhed,når man skal på arbejde,eller ud.
Jeg er selv på 3.hund,p.t.,og er i den heldige situation,at jeg er for gammel til at arbejde.
men er jeg væk,og det hænder meget tit,jeg skal ud,ja,så har jeg fra start lært ham at,være alene hjemme.Det samme gjorde jeg også med de 2 forrige.hunde
De måtte,være hvor fanden de havde lyst til at,være,og jeg er 100% sikker på de hoppede op i min gamle sofa,hvor de vidste de bestemt IKKE måtte være,UDEN tæppe over.
Men uanset gammel antik sofa,aldrig,ville jeg sætte nogen af mine hunde i bur.
Der altid lys,dæmpet musik,eller jeg lader radionen køre,og der er en aktiverings plade,hvor der skal findes guffer.
Jeg er tryg,når jeg går.,OG det aller vigtiske for mig er,at Verner hverken hyler,eller har ødelagt noget,når jeg kommer hjem,altså han er tryg..,
m.v.h.
vibeke,
jul 2011
Mine fungere godt med det, og ja jeg har en vis tryghed i det. Da jeg kun havde Kongo, der var han i forgangen med sin sækkepude. Jeg fik ham da han var 9 måneder, og han havde altid gået frit når han var alene. Og da jeg kun havde en hund, ja så var bur ikke nødvendigt for mig.
Men nu hvor der er 2 hunde, så er hovedgrunden at de ikke skal slås, når de er alene. De andre ting er bare små plusser
Men at man har 1 hund, og vælger at sætte den i bur, ja det kan jeg godt forstå. Det er da det nemmeste i verden at sætte den i bur, og hvorfor ikke gøre det lidt nemt
jan 2008
jow,jow,da
Jeg tror også jeg vil kaste mopsen ind i et bur,når jeg er nede i vaskekælderen,og
kommer op med et tons vasketøj,og ikke kan se noget og jeg falder over ham,fordi han ligger helt på langs i entreen.
Så,dumme dumme mops,ind i buret med dig,hæ-hæ-
m.v.h.
vibeke
jul 2011
Mine kan nu godt finde ud af at flytte sig, de ved de bliver trådt på hvis ikke de gør det
jan 2008
næ,du mopsen flytter sig ikke.
og,falder jeg over ham,i den mørke entre(han er sort),bliver han temmeligt mopset,hopper op på den "forbudte" sofa,og så råber jeg:
Nu køber jeg fandme et bur til dig,måske
hilsen
vibeke
jul 2011
Hundebur til alene hjemme...