Hundebur til alenehjemme træning Hundebur til alenehjemme træning
Go aften kære HG.
Jeg har nu trænet alene hjemme i snart et år, med en genbrugshund. Jeg har indtil videre ikke brugt bur. Dog er jeg nu nået til at det må være tid til at afprøve bur, da jeg stadig oplever store problemer i alenehjemme træningen og goofy har lært sig selv at åbne vores døre.
Vores (lille) lejlighed er bare for stort et område for goofy at håndtere og eftersom at det ikke hjælper at lukke dørene (da han bare åbner dem). Er jeg kommet frem til at nu må det være tid til at afprøve bur.
Dette medfører følgende spørgsmål som jeg håbet I kære HG kan besvare for mig.
Hvilket bur er bedst/mest holdbart?
Giver i jeres hund vand i buret, hvis ja hvordan forhindrer i at hunden vælter skålen?
Er der tilfældigvis en af jer, som der ligger inde med et bur, som jeg kunne låne af flere grunde. Afprøve størrelsen, model, kvalitet og om bur overhoved er en fornuftig mulighed for os. Indtil jeg få fundet den rigtige model, hvis det viser sig at bur bare er os.
Håber meget på noget positiv og/eller konstruktive tilbage meldinger. Da det her alene hjemme træning er ved at tage livet af os alle.
Kort om vores situation.
Goofy er en dobermann på snart to år og ca. 30 kg. Vi har haft ham i snart et år. Han er en usikker hund, som vi træner med dagligt og vi er kommet rigtig lang på den tid vi har haft ham. Han er altid velstimmuleret når vi træner alene hjemme (han kan være så træt at han næsten dejser om) trods det kan han ikke finde ro i lejligheden. Han spiser ikke sin alm mad/halv kedelige guffer selvom de ligger frit tilgængeligt. Han kan dog finde ro nok til at sluge et slagterben, hvis det ligger frit fremme. skal han arbejde for det, magter han ikke selv enkelte opgaver. Vi har dog fundet ud af at han kan finde ro i vores kasse vogn, når hans bevægelses muligheder begrænses til blot bagrummet. Vi har siden november 2012 haft adfærds træner koblet på.
Ønsker i flere opfølgene oplysninger så skyd gerne ind, jeg vil besvarer efter bedste evne
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.007
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 490
Tiden vil afhænge af hvordan han syntes om en bur. Men et par timer ville være fantastisk at kunne forlade hjemmet i. Hvilket sådan set er mit mål lige pt.
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 289
Hvad gør han når han er alene hjemme? - udover at åbne døre..
Og man kan få vandskåle til at hænge på burets gitter..
okt 2012
okt 2012
Og så det generelle med at han ikke kan finde ro når der ikke er nogen hos ham. Vi blev anbefalet et mindre rum, men han åbner dørene.
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 988
okt 2012
apr 2010
Håber i kan finde en måde så kan han slappe af - måske i sit bur - når han skal være alene.
Vi står selv og har hvalp, og træner alene hjemme. Jeg ved hvor frustrerende det kan være bare med en hvalp, at man ikke lige kan tage ud at handle sammen osv. I mere end et par timer..
Jeg håber virkelig for jer, at i endelig kan få en løsning på problemet og at Goofy snart får det bedre med at være alene..
- har i prøvet at starte helt forfra med træningen? Eller de der adaptiler som skulle berolige?
jul 2009
Men jeg vil starte med at købe et stort bur og ligge et dejligt tæppe derind som er hans og et ben eller noget legetøj - og så bare lade det stå åben. Måske 1 uge eller 1 måned. g hvis han så begynder at gå i det for at sove eller hvile, og i føler han bliver mere tryg, så er det måske en løsning at begynde at træne det - ellers ikke.
dog vil jeg ikke byde en hund( især en i den størrelse) at være i et bur i mange timer f.eks når man er på arbejde. - det er min mening og jeg syntes det er synd.
Men hvis det fungerer så kan det være det bliver godt
apr 2010
okt 2012
Jeg forlanger ikke at han skal ligge 8 timer i sit bur. Men jeg ønsker virkelig for ham at vi finde en måde han kan finde to på.
Som sagt kan han være to timer i vores kasse vogn hvor han ligger og sovet (det har vi ikke som sådan trænet) og det er ligemeget hvad der sket uden for.
Som sagt tidliger, vil vi afprøve bur da vi mildest talt er løbet tør for alternativer, i forhold til at give goofy mulighed for ro, når han er alene.
jul 2009
jul 2009
Eller så skal man måske gå så langt at finde en mindre hund til selvskab.
okt 2012
Vi vil have goofy.
Detmystiske er jo at han sagtens kan være i vores bil. Netop pga det tænte vi at et bur måske ville give ham tryghed og mulighed for ro.
jul 2009
Dog er det jo sjældent en mulighed for en hundeejer.
okt 2012
Endnu engang så kan han jo sagtens være alen hvis han er i bilen, dette give dog komplikationer når det er for varmt eller koldt.
Netop det faktum at han rigtig godt kan lide bilen som er mørk og et relativt lille rum, fik os til at tænke påmuligheden for at træne med bur.
okt 2012
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 243
Vi prøvede flere forskellige ting, men intet hjalp.
Vi valgte så til sidst at købe et bur til ham.. og det var det helt rigtige valg. Han gik glædeligt ind i kassen, og det har han gjort lige fra starten af.
Jeg frygtede at han ville blive bange/utryg ved buret... men nej, idag er han næsten ikke til at få ud der fra, og han vælger sit bur frem for hundekurven hvis begge dele står fremme.
Han er dog vokset fra det med at bide, men buret står stadig (åbent) i det rum han er i, når han er alene hjemme... og når vi kommer hjem, så ligger han ALTID i buret
Så min konklusion er, at et bur til alene-hjemme-træning ikke nødvendigvis er en dum idé... Det kræver bare at hunden er tryg ved sit bur.
apr 2010
okt 2012
Rasmus: hvordan og hvor længe trænede i buret før i begyndte på alenehjemme i buret?
apr 2010
Denne hund er også utryg ved forskellige ting (andre hunde, mænd osv.) men andre hunde og mænd kan sagtens stå lige foran hendes kasse og snakke/gø whatever og der er hun ligeglad - fordi hun er tryg i buret. Hvis hun ser dem når hun ikke er i bur så gør og skriger hun nærmest fordi hun er bange...
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Jeg har aldrig haft problemer med alene hjemme tilvænning, mine siger og gør ingenting når de er alene, men havde jeg problemer ville jeg klart prøve at begrænse hundens areal den kan bevæge sig rundt på og så stille noget om den kan putte sig i - eks et åbent bur eller lave en hule som beskrevet tidligere.
Hundebur til alenehjemme træning