981 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hundebur til alenehjemme træning Hundebur til alenehjemme træning

Go aften kære HG.

Jeg har nu trænet alene hjemme i snart et år, med en genbrugshund. Jeg har indtil videre ikke brugt bur. Dog er jeg nu nået til at det må være tid til at afprøve bur, da jeg stadig oplever store problemer i alenehjemme træningen og goofy har lært sig selv at åbne vores døre.

Vores (lille) lejlighed er bare for stort et område for goofy at håndtere og eftersom at det ikke hjælper at lukke dørene (da han bare åbner dem). Er jeg kommet frem til at nu må det være tid til at afprøve bur.

Dette medfører følgende spørgsmål som jeg håbet I kære HG kan besvare for mig.

Hvilket bur er bedst/mest holdbart?

Giver i jeres hund vand i buret, hvis ja hvordan forhindrer i at hunden vælter skålen?

Er der tilfældigvis en af jer, som der ligger inde med et bur, som jeg kunne låne af flere grunde. Afprøve størrelsen, model, kvalitet og om bur overhoved er en fornuftig mulighed for os. Indtil jeg få fundet den rigtige model, hvis det viser sig at bur bare er os.

Håber meget på noget positiv og/eller konstruktive tilbage meldinger. Da det her alene hjemme træning er ved at tage livet af os alle.

Kort om vores situation.
Goofy er en dobermann på snart to år og ca. 30 kg. Vi har haft ham i snart et år. Han er en usikker hund, som vi træner med dagligt og vi er kommet rigtig lang på den tid vi har haft ham. Han er altid velstimmuleret når vi træner alene hjemme (han kan være så træt at han næsten dejser om) trods det kan han ikke finde ro i lejligheden. Han spiser ikke sin alm mad/halv kedelige guffer selvom de ligger frit tilgængeligt. Han kan dog finde ro nok til at sluge et slagterben, hvis det ligger frit fremme. skal han arbejde for det, magter han ikke selv enkelte opgaver. Vi har dog fundet ud af at han kan finde ro i vores kasse vogn, når hans bevægelses muligheder begrænses til blot bagrummet. Vi har siden november 2012 haft adfærds træner koblet på.

Ønsker i flere opfølgene oplysninger så skyd gerne ind, jeg vil besvarer efter bedste evne

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundebur til alenehjemme træning
  • #1   13. aug 2013 Hvor længe skal han ligge i bur?

• #2   13. aug 2013 Nu er jeg ikke fan af bur til alenehjemme træning. MEN jeg vil sige det skal være af god størrelse så.

• #3   13. aug 2013 Pt er vi "kun" oppe på 20 minutter alenehjemme og han vil selvfølgelig blive bur trænet, inden han efter lades alene i buret.
    Tiden vil afhænge af hvordan han syntes om en bur. Men et par timer ville være fantastisk at kunne forlade hjemmet i. Hvilket sådan set er mit mål lige pt.

• #4   13. aug 2013 Jeg er heller ikke fan af burtræning...

Hvad gør han når han er alene hjemme? - udover at åbne døre..

Og man kan få vandskåle til at hænge på burets gitter..

• #5   13. aug 2013 Medløber: jeg er heller ikke til bur, men har bare opbrugt andre trænings alternativet. Og da vi nu ikke kan lukke dørene ind til det rum hvor han ikke må være er det sku blevet svært.

• #6   13. aug 2013 Han springer op af vores døre og åbnet dem (hoveddøren kan han ikke åbne og derfor ødelægger han den ved at springe op), hopper op på borde to computer skærme er allerede afgået ved døden. Han åbner skabe og hiver sit mad ud, han spiser ikke noget det bliver bare hevet frem.

Og så det generelle med at han ikke kan finde ro når der ikke er nogen hos ham. Vi blev anbefalet et mindre rum, men han åbner dørene.

• #7   13. aug 2013 Kunne man ikke sætte børnesikringer på dørene så han ikke bare kan åbne dem?

• #8   13. aug 2013 Tror desværre ikke dørene kan holde til at han fortsætter med at springe op af dem. Og eftersom at en børnesikring forhindre at de åbner vil han blot ødelægge dørene.

• #9   13. aug 2013 Øv det lyder rigtig slemt for ham :-(..
    Håber i kan finde en måde så kan han slappe af - måske i sit bur - når han skal være alene.

Vi står selv og har hvalp, og træner alene hjemme. Jeg ved hvor frustrerende det kan være bare med en hvalp, at man ikke lige kan tage ud at handle sammen osv. I mere end et par timer..
    Jeg håber virkelig for jer, at i endelig kan få en løsning på problemet og at Goofy snart får det bedre med at være alene..

- har i prøvet at starte helt forfra med træningen? Eller de der adaptiler som skulle berolige?

• #10   13. aug 2013 Tænker at han vil prøve at komme ud af buret også..

Men jeg vil starte med at købe et stort bur og ligge et dejligt tæppe derind som er hans og et ben eller noget legetøj - og så bare lade det stå åben. Måske 1 uge eller 1 måned. g hvis han så begynder at gå i det for at sove eller hvile, og i føler han bliver mere tryg, så er det måske en løsning at begynde at træne det - ellers ikke.

dog vil jeg ikke byde en hund( især en i den størrelse) at være i et bur i mange timer f.eks når man er på arbejde. - det er min mening og jeg syntes det er synd.

Men hvis det fungerer så kan det være det bliver godt smiley

• #11   13. aug 2013 Eller den der vest som også skulle berolige?

• #12   13. aug 2013 Goofy er på max dosis af clomicalm. Og det har hjulpet rigtig meget i forhold til både alene hjemme træning og den almene træning.

Jeg forlanger ikke at han skal ligge 8 timer i sit bur. Men jeg ønsker virkelig for ham at vi finde en måde han kan finde to på.
    Som sagt kan han være to timer i vores kasse vogn hvor han ligger og sovet (det har vi ikke som sådan trænet) og det er ligemeget hvad der sket uden for.

Som sagt tidliger, vil vi afprøve bur da vi mildest talt er løbet tør for alternativer, i forhold til at give goofy mulighed for ro, når han er alene.

• #14   13. aug 2013 Hvad med at lave et hus den kan gå i ude i haven?

• #15   13. aug 2013 - så den er ude når i ikke er hjemme?

Eller så skal man måske gå så langt at finde en mindre hund til selvskab.

• #16   13. aug 2013 En mindre hund er ikke en mulighed.
    Vi vil have goofy.

Detmystiske er jo at han sagtens kan være i vores bil. Netop pga det tænte vi at et bur måske ville give ham tryghed og mulighed for ro.

• #17   13. aug 2013 med mindre hund mente jeg en til hund. Selvskab er en løsning for mange problemer.
    Dog er det jo sjældent en mulighed for en hundeejer.

• #18   13. aug 2013 Isabelle: jeg vil gerne have lov til at påpege det faktum at en mulig bur løsningen er ikke en løsning som jeg ønsker skal være blivende, men blot som et led i alenehjemme træningen. Indtil at han kan slappe mere af.
    Endnu engang så kan han jo sagtens være alen hvis han er i bilen, dette give dog komplikationer når det er for varmt eller koldt.
    Netop det faktum at han rigtig godt kan lide bilen som er mørk og et relativt lille rum, fik os til at tænke påmuligheden for at træne med bur.

• #19   13. aug 2013 Aiko: Sorry jeg misforstod dig. Endnu en hund føler jeg ville være dybt uansvarligt når vi allerede har en med div. Problem stillinger. Tror simpelthen det i vores situation ville være en direkte dårlig ide. Kan godt følge din tanke gang, men goofy er ikke en specielt social hund.

• #22   14. aug 2013 Vi har selv benyttet et bur til vores Tjalfe. Han bed simpelthen alle ting i stykker, når han var alene hjemme. I starten fjernede vi bare alt han kunne bide i... men så begyndte han bare at gnave i dørpaneler og lign.

Vi prøvede flere forskellige ting, men intet hjalp.

Vi valgte så til sidst at købe et bur til ham.. og det var det helt rigtige valg. Han gik glædeligt ind i kassen, og det har han gjort lige fra starten af.

Jeg frygtede at han ville blive bange/utryg ved buret... men nej, idag er han næsten ikke til at få ud der fra, og han vælger sit bur frem for hundekurven hvis begge dele står fremme.

Han er dog vokset fra det med at bide, men buret står stadig (åbent) i det rum han er i, når han er alene hjemme... og når vi kommer hjem, så ligger han ALTID i buret

Så min konklusion er, at et bur til alene-hjemme-træning ikke nødvendigvis er en dum idé... Det kræver bare at hunden er tryg ved sit bur.

• #23   14. aug 2013 Tænker også ar hvis han kunne blive tryg i sit bur, måske lave det huleagtigt som lusen også skriver - kunne det være det ikke engang var nødvendigt at lukke det. Kahla er tryg i vores soveværelse, så hun har gang, køkken og soveværelse.. Hun vælger soveværelset når hun skal sove :).

• #24   14. aug 2013 Border patrol og Rasmus: tusind tak for jeres historier. Vil da prøve den med bordet og dynerne.

Rasmus: hvordan og hvor længe trænede i buret før i begyndte på alenehjemme i buret?

• #25   14. aug 2013 Min kusine har en hund (chihuahua) som hun altid har med.. Derfor har den en lille kasse.. Den elsker sin kasse og går frivilligt derind - nærmest i al den tid de er andre steder. Nogle gange løber den lige ud og hilser på folk og hopper op i sofaen, ned - undersøger stedet osv.. Og så tilbage i puttekassen :)..
    Denne hund er også utryg ved forskellige ting (andre hunde, mænd osv.) men andre hunde og mænd kan sagtens stå lige foran hendes kasse og snakke/gø whatever og der er hun ligeglad - fordi hun er tryg i buret. Hvis hun ser dem når hun ikke er i bur så gør og skriger hun nærmest fordi hun er bange...

• #26   14. aug 2013 Hvis det er et metalbur så kan man købe en vandskåls holder til vandskålen, de har dem bla. på tholo.dk, det brugte jeg i forbindelse med at min hund skulle være i bur ro efter operation.

• #27   14. aug 2013 Køb et børnegitter og sæt i døren i stedet for at lukke den, stil et bur op men luk ikke lågen, hvis hunden føler sig tryg i bur vil den selv søge der ind! At lukke en hund inde i et bur og gå fra den i flere timer er ikke ok! Og de der påstår at hunden er mere tryg i buret kan jo så sagtens lade buret stå åbent, hvis det er korrekt at hunden er tryg i buret går den selv der ind og kan komme ud hvis den fx får diare smiley

• #28   14. aug 2013 Helt enig med Bodil - en hund skal ikke lukkes inde i et bur i timesvis. Hvordan kan man vide, at hunden er mere tryg i lukket bur, den laver ikke ballade nej, for det kan den jo ikke, men den kan sagtens være ligeså utryg.

Jeg har aldrig haft problemer med alene hjemme tilvænning, mine siger og gør ingenting når de er alene, men havde jeg problemer ville jeg klart prøve at begrænse hundens areal den kan bevæge sig rundt på og så stille noget om den kan putte sig i - eks et åbent bur eller lave en hule som beskrevet tidligere.

Kommentér på:
Hundebur til alenehjemme træning

Annonce