5.449 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Erfaringer med hundebur ? Erfaringer med hundebur ?

Hej, jeg har en tæve på snart 8mdr..
Jeg har simpelthen gjort alt for at lære hende at være alene hjemme, med bla. alenehjemme træning og mundkurv. Aflåste rum, mm.. Men intet har hjulpet..
Hun bliver aktiveret godt, og får lov til at bruge hovedet hver dag..
Nu har jeg tænkt mig at købe et bur til hende, det fra harald nyborg til 349,-
Hvilke erfaringer har i med bure ? Hvordan har i lært jeres hund at det er et dejligt sted at være ?
Og hvordan har jeres hund taget det? mm..
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med hundebur ?
  • #1   2. apr 2010 Hvor gammel var han da i købte buret ?
    og hvad var jeres årsag til det ?
    smiley

• #2   2. apr 2010 det er er i harald nyborg er også stort nok til hende smiley
    Hun er på størrelse med en border collie ..

• #5   2. apr 2010
    ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal** : Hvorfor anskaffede i buret ?
    Og hvor meget vejer jeres hvalp ?
    Det skal bruges til når hun skal være alene. Men ikke i mange timer.

Bulldoggen Michelle ; Jeg tror ikke rigtigt på det med en hundepsykolog.
    Men det vil self være en nødløsning, hvis buret ikke virker.

• #6   2. apr 2010
    Rollo & Westierne :
    Det er lige sådan nogen ting man har brug for at høre smiley '
    Men havde dine hunde problemer med at være alene hjemme inden i anskaffede jer buret ?

• #7   2. apr 2010 Til jer allesammen ..
    Hvad har i liggende inde i buret ?
    bare et tæppe , eller en dyne ? Måske ingenting?

• #10   2. apr 2010 Vi har købt et stof bur til nala, hvor der i hvert tilfælde kan være 3 af hendes størrelse inden i. Vi bruger det dog ikke til når hun skal være alene, men til hvis vi er hos nogle hvor det er rart at hun kan få en timeout.

Personligt ville jeg ikke synes det fra Harald Nyborg er stort nok til en hund af den størrelse der skal være der i flere timer alene. Der skal kunne står vand, og hunden skal kunne ligge udstrakt deri uden at ligge i vandet.
    Det vi har er så stort at jeg kan sidde/ligge derinde sammen med hende. Det er super hyggeligt smiley

• #12   2. apr 2010 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**
    Shieva vejer 19kg . Og kommer højest til at veje 25kg. Hun er ikke så stor..
    Men hvis det nu er et vidunder, kan man jo altid købe et større når hun bliver ældre smiley
    Det vil være ærgerligt at bruge rigtig mange penge på et større, og så at hun slet ikke vil bruge det smiley

• #13   2. apr 2010 Jeanette. Jeg vil bare lige sige at de der bure fra harald nyborg, altså ikke er de mest holdbare i verdenen. Vil hun ud, kan hun sagtens klemme sig gennem trammerne. Har selv prøvet med 2 derfra til min gamle hund, og han stod udenfor buret hver gang jeg kom hjem. Prøvede at optage ham, og der gik ca 5 min, så var han ude. Første bur pillede han trammerne af, bur nr 2 udvigede han trammerne så kan kunne klemme sig ud. Har hørt samme erfaring fra flere andre.
    Valgte så at bruge pengene til et bedre i en bedre kvalitet. Bare et godt råd.

• #14   2. apr 2010 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**
    Jeg troede også først at hun ville blive meget stor, men det blir hun ikke.
    Hendes poter er meget små, og hun har slet ikke bygningen som en schæfer, men som en bordercollie.
    Dyrelægen sagde også at når hun blev voksen ville hun ikke komme til at veje mere end de 25kg.
    Hendes mor er jo halv schæfer og halv bordercollie, og er også på størrelse med en bordercollie.
    Hendes far er halv broholmer og halv border collie og er ikke større end en lab ..

• #16   2. apr 2010
    Pædagogen Joan K
    Tror også bare lige først at det blir brugt på prøve, for at se om hun overhovedet vil være i det .
    Så kan jeg altså købe et større og i bedre kvalitet hvis det er et vidunder smiley

• #18   2. apr 2010 jeg har hundebur til Vanni, da han er udstillingshund, Vi har det stående fremme i soveværelset, så han bruger det som en hule, for at han skal være tryg ved buret.

Vanni ødelagde også rigtig meget fra han var 7 mdr og frem til han var 1½ år. Derfor er han kun i vores gang, når han er alene hjemme, da han ikke kan finde ud af det, når han har flere rum at være i. Så jeg synes at et stort bur kunne være løsningen for jer, men det kræver en del træning med tilvænding af buret

• #19   2. apr 2010 Nej nemlig. Ved ikke om mange andre har skrevet det samme til dig, men husk at det er godt at tage buret i brug stille og roligt. Altså først at ligge godbider derind. Hun skal først være ok med buret før i må tage fra hende. Øv evt i efter hun er ok med at gå ind og spise godbider, så prøv at lukke det, og åbne det efter ca 5 sek. Så kan i gradvist bygge sekunderne op, og derefter begynde at gå ud af rummet og vender tilbage.

Husk bare ikke at skam rose hende, for kan hun ikke lide buret, vil i kun bekræftige hende i at det er frygteligt hvis i roser. Ros først når hun er kommet ud og er faldet til ro...

• #20   2. apr 2010 har i evt nogen hjemmesider hvor de sælger bure ?
    Man kan jo også sige at hvis hun så ikke vil bruge det, kan man jo altid sælge det igen, istedet for at spendere penge to gange ..

• #21   2. apr 2010 Jeg købte mit i maxi zoo mener jeg ellers var det dyrenes supermarked. Det er jo et godt stykke tid siden.

Ja jeg havde det sådan at det var 700 kr der var fløjet lige ud i den blå luft. Det i god kvalitet forsøgte han at bryde ud af, men han mistede interessen efter ca 2 min, for det kunne han ikke.
    Selvfølgelig er det noget dyrer at købe i en bedre kvalitet, men det var pengene værd...

• #22   2. apr 2010 Gitte med Vanni, : :
    Er hun stadigvæk i sit bur så ? .

Pædagogen Joan K : Ja det var også lidt det jeg havde i tankerne smiley
    Evt bruge en uge´, inden jeg første gang går helt ud af rummet ..

• #23   2. apr 2010 Pædagogen Joan K : Ja det er også rigtigt smiley
    Har du en hjemmeside til de steder?

• #24   2. apr 2010 Det var sådan et jeg købte. Dog uden madras.

http://www.petdreams.dk/hundebur_i_sort_med_madras_122x74x83_cm_-p-727.html

• #25   2. apr 2010 Ville dette være en ideel størrelse ? 107 x 74 x 83 cm

• #26   2. apr 2010 På den hjemmeside er der bla også råd til burtræning af hvalpe... Det er god læsning...

• #27   2. apr 2010 Jeg ville nok tage ud og så buret i den str jeg har sendt til dig. Buret må IKKE være for lillet. Jeg prøvede at måle op hjemme i min stue og så kom jeg tape på gulvet, i de mål jeg ville have. Det giver et billed at hvor stort buret er...

Din hund er bla af store racer, så hellere købe et bur hun kan vokse i...

• #28   2. apr 2010 Jeg bruger bur til Bailey, da han heller ikke kan adminestrere at være alene hjemme på trods af diverse træningsmetoder.

Bailey elsker sit bur og bruger det også som kurv i dagtimerne.
    Prøvede for ikke så længe siden at lade ham være alene i stuen igen og starte forfra med alene hjemme træningen, men det duede han ikke til.
    Han er åbenbart mest tryg på hans 'værelse'.

Bailey er en blanding af Fransk Bulldog og Gravhund og hans bur har været brugt til transport af en Rottweiler, så han bur er kæmpe i forhold til ham, så han har masser af plads til ham selv og diverse puder, dyner, vand, mad og legetøj smiley

Da jeg fik buret havde han det ca. 3 uger før han var alene i det for alvor.

Som træning op til, der lå jeg tit og puttede med ham inde i buret, gav ham godbidder derinde, trænede 'kurv' og fik så godbid når han gik derind, kastede hans legetøj derind så han skulle hente der derinde når vi legede osv smiley

Jeg havde ingen problemer med det på noget tidspunkt... smiley

• #30   2. apr 2010 Jeg mener bestemt at i bør være helt sikre på at jeres hund er utryg ved have for meget plads. Hvis det er en general utryghed ved at være alene er buret nok en rigtig dårlig løsning i det det kan forstærke hundes frygt.

• #31   2. apr 2010 Har det 2. største bur til Kia. Det lige under GD-størrelse.
    Der kan hun stå, sidde, vende sig og ligge udstrakt.

Og jeg køber dyner eller tæpper ved genbrug med jævne mellemrum og smider dem ind i buret, de kan vaskes eller kasseres (de koster mellem 5 og 20 kr. stk. så det gør ikke så meget hvis de skal kasseres) ..
    Hunden skal nok selv fjerne dem hvis ikke den gider at ligge på dem men Kia elsker et blødt underlag :o)

Der er nogle specielle hundetæpper (sådan nogle grå nogle som kan købes billigt rundt omkring). Dem hader Kia. Om de så ligger imellem em masse andre dyner og tæpper så finder hun dem og trækker dem ud af buret og flænser dem.
    Alle de andre tæpper og dyner lader hun være.

Så obs. at det ikke nødvendigvis er fordi din hund ikke vil have noget at ligge på hvis den smadrer evt. underlag men det kan være der er noget i materialet som hunden ikke bryder sig om ...

Der skal være vandskål i buret (man kan få nogle der er beregnet til dette som hænger i en karabinhane og ikke kan væltes) ...

Kia fik bur fordi hun var meget stresset når hun var alene hjemme og smadrede ALT hun kunne komme tid.

Jeg stillede buret op og smed et tæppe derind og inden der var gået 5 minutter havde hun flyttet sit legetøj derind og lå og puttede. De næste mange uger fik hun al sin mad derinde, alle godbidder etc. Hun fik ros når hun lagde sig derind. Alt forbundet med buret skal ALTID være positivt for hende da det er hendes "kurv"/helle.
    Hun trækker stadig alle sine ben og guffere derind for at hygge med dem den dag i dag :o)

Buret har aldrig været lukket. Det er ikke nødvendigt da hun holdt op med at ødelægge ting da det kom ind i huset. Hun havde åbenbart bare brug for denne trygge hule.

Men er planen det skal være lukket skal dette trænes som alene hjemme træning.

Hunden må IKKE efterlades i buret hvis det ikke er tryg ved dette. Dette har desværre kostet flere hunde deres liv ...

Når vovsen er voksen kan du med meget stor sandsynlig stoppe med at lukke buret.

Da Kia blev voksen kunne hun begynde at have døren til soveværelset åben uden at hun ødelægger noget af den grund.

• #32   2. apr 2010 Kia var i den værste lømmelalder da hun fik sit ... mellem 8 mdr. og 1 år ...

Kommentér på:
Erfaringer med hundebur ?

Annonce