683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776

Kemoterapi til syge kæledyr Kemoterapi til syge kæledyr

Har ledt og synes ikke jeg kunne finde en tråd om dette indslag.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/06/22/150911.htm#.T-c3Cd5StvV.facebook

Hvad mener I?
Ville I give jeres hund Kemobehandling hvis jeres hund eller kat viste sig at have kræft, når det kun er livsforlængende og ikke en kur?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kemoterapi til syge kæledyr
  • #1   24. jun 2012 Hvorfor er det ikke en kur ? ... Mennesker bliver da helbredt ? ... smiley

• #2   24. jun 2012 Se indslaget

• #3   24. jun 2012 Kemo ville jeg ikke ud i, der er for mange bivirkninger

• #4   24. jun 2012 Men ja havde jeg røven fuld af penge og hunden ikke led yderligere, så ville jeg godt ofre det på mine hunde ! Det er mine børn og selvfølgelig ville jeg redde dem hvis muligheden var der smiley

• #5   24. jun 2012 Nej, det ville jeg aldrig gøre.. Det er jo "kun" et dyr. Syntes at man trækker den FOR langt, ved at begynde med kemo..

• #6   24. jun 2012 Personligt ville jeg ikke. Måske er det uden bivirkninger, men jeg personligt ville bryde sammen inden i, for hver uge der gik. Det er jeg sikker på at hunden kan mærke og så vil jeg hellere stoppe med det samme end at trække pinen ud.

• #7   24. jun 2012 Nej, kemo til dyr, er fuldstændigt hen i vejret og spild af penge. Vi taler livsforlængende i uger- måske måneder- til en pris på, minimum, 30.000 kr.
    Til dyr, er det ikke helbredende.
    Og for hvis skyld er det så, at hunden/katten skal gennem en kemobehandling ?
    Næppe for dyrtes skyld.

• #8   24. jun 2012 Aldrig ville jeg udsætte mine dyr for kemo - det er virkelig synd for dem, der skal igennem sådan en behandling.

• #9   24. jun 2012 Det vil være afhængigt af hvor fremskreden kræften er

• #10   24. jun 2012 En ting er, hvad jeg kan forestille mig nu, en anden er, hvad jeg føler for, hvis jeg kommer i situationen.
    Dog kan jeg ikke forestille mig, at jeg med de nuværende prognoser ville vælge kemoen..

Jeg imødeser mere forskning, men jeg synes det er lidt op ad bakke...

• #11   24. jun 2012 Nej, det ville jeg aldrig udsætte et af mine dyr for... Jeg har 2 gange mistet et dyr til kræft, og da det blev konstateret, blev det den lige vej til dyrlægen...

• #12   24. jun 2012 Jeg har før haft tankerne i mit hoved. Fandt for 4 år siden en knude i Lillys bryst og alle de grimme tanker blev selvfølgelig tænkt.
    Da den blev fjernet og sendt til analyse, besluttede jeg at var den ondartet var jeg nød til at tage den tunge vej, for hendes skyld - for ikke at trække pinen.

Heldigvis var den godartet.

• #13   24. jun 2012 Jeg ved virkelig ikke om jeg ville... har aldrig stået i situationen og skulle tage stilling til om det var noget jeg ville sætte igang!

Man gør sig ofte nogen forestillinger om at man vil reagre på en bestemt måde... og når situationen virkelig opstår ændrer man mebing..

Tror ikke jeg ville men kan bestemt ikke være skråsikker!!

• #14   24. jun 2012 Jeg ville ikke. Har oplevet hvordan det har påvirket mennesker og jeg vil ikke have min hund skal igennem det samme. Jeg ville især ikke når det ikke er en kur.

• #15   24. jun 2012 Nej jeg ville aldrig udsætte mine kæledyr for det.

• #16   24. jun 2012 Det var oppe at vende, da vi fik at vide, at Bertha havde kræft i leveren.

Men med de ting vi fik fortalt, og at det netop IKKE er helbredende, så ville vi ikke udsætte hende for det. Det skulle eftersigende gå meget op og ned mht. sygdomstegn under sådan et forløb, og vi havde set hvor forfærdeligt Bertha havde det, så nej, aldrig om hun skulle udsættes for det og ej heller en anden hund ude i fremtiden..

• #17   24. jun 2012 Kemo kan dræbe kræft celler, men laver også uoprettelige skader på raske celler.
    Mennesker får ikke altid at vide at de vil få store problemer med bla. urinvejene.
    Resten af livet skal gå med smerter og problemer med tisse.

Yngre der ikke har fået børn, kan få frosset æg ned til senere brug, da de vil være sterile resten af livet.

Nej mine dyr skal ikke lide under og efter kemo, fordi jeg ikke kan overskue at skulle undvære dem.

Kommentér på:
Kemoterapi til syge kæledyr

Annonce