{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.182 visninger | Oprettet:

Siberian Husky - Er det overhovedet muligt for os? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

ja, nu må jeg lige lufte mine/vores overvejelser omkring at få en hund!

mig og min kæreste vil rigtig gerne have en Husky, da det er den hund der tiltaler os mest, mht. alt (undtagen snoren, men det er noget vi kan leve med), og den virker som en rigtig lækker hund!

Vi har snakket om at oprette en annonce så vi kan komme ud til nogle opdrættere og se og møde hunden(e) på tæt hold, og få stillet lidt flere spørgsmål smiley

Men vil lige prøve med lidt basis her, for at se om i garvede hundeejere overhovedet vil mene at sådan to mennesker som os, vil kunne have den type hund. Jeg har aldrig haft hund før, dog har min kæreste haft hund hele sit liv hos sin far.

lad os starte: Vi er begge unge mennesker, med masser af energi og gode fritidsinteresser. Jeg rider hver dag og har egen hest, så vil kunne tage den med på tur i skoven i longetov, eller kæresten vil løbe med. Min kæreste løber/cykler ofte, og elsker at tumle og lege med dyrene (vores kat bliver kørt halvt død hver dag pga. leg :P), og han elsker lige så meget som mig, at gå lange ture i skoven og ved stranden!
Vi vil også gerne gå til noget hundetræning, gerne prøve med noget agility.. -dur racen til det?

Vi ved at vi ikke kan have hunden lige nu, da vi ikke vil byde den et liv i en lejlighed! dog er vi færdiguddannet begge 2, indenfor 2 år, og der vil vi så finde vores eget sted, med masser af plads! Vi har planer om at lave indhegnet have, så vores kat også kan komme ud igen smiley dvs. vi har GOD tid til at sætte os 100% ind i hvad racen kræver og også at følge en hvalp lige fra dag 1 smiley

Jeg er en type der går MEGET op i fodring og dyrenes velvære, så hunden vil få det foder der egner sig bedst til den (her tænker jeg wolfsblut eller/og orijen?) kom gerne med gode råd!

Så hvad kan i fortælle om Huskyen? Jeres erfaringer med hunden og dens sind? hvor meget kræver den, for at være "glad", altså motion osv.

Kom gerne med links til sider hvor man kan læse om racen osv.

GLÆDER os til at høre fra jer husky ejere, og håber i kan svare på vores spørgsmål smiley og håber selvfølgelig også, at i udfra dette kan vurdere så nogenlunde, om vi kan kapere sådan en type hund, som kræver meget smiley

Mvh Anette og Mads smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Siberian Husky - Er det overhovedet muligt for os?
  • #1   25. jun 2012 I må gerne besøge os og stille alle de spørgsmål I har.

  • #2   25. jun 2012 Jeg EEEELSKER min husky smiley Hun er simpelthen fantastisk.

    Huskyen kan godt bruges til Agility.. Men om du kan konkurrere på proffesionelt plan tror jeg ikke du kan.. Du kan også risikere at få en hund der vil skide dig et stykke - for at sige det pænt.. En husky gør hvad den vil, når den vil.. Og hvis du beder dem on noget gør den det kun HVIS den vil.. Du kan også få et eksemplar der er en SUPER lydig hund og så lystrer det mindste vink, men jeg ville ikke sætte næsen op efter det..

    Det er gode overvejelser du har gjort dig mht foder.. Slædehunde generelt er ikke særlig gode til foder med en masse korn i.. I hvert fald ikke huskyen.. Jeg bruger selv taste of the wild til min pige, og det vil den nye (som forhåbentlig bliver født i december/januar) også blive fodret med..


  • #3   25. jun 2012 Det syntes jeg ville være en rigtig god idee. Det er en god idee at besøge de hundefolk der har flere hunde af samme race så i kan se hvad i går ind til.
    Der er ihvert fald stor foreskel på hvordan mine tøsser er selv om de er samme race.


  • #4   25. jun 2012 Altså først;
    Man anbefaler normalt ikke Huskyen sammen med katte eller andre små dyr. Det ender desværre ofte skidt for den mindste og ikke nødvendigvis fordi Huskyen vil være ond.

    Om en Husky kan løbe ved siden af en hest ved jeg ikke, jeg ville ikke prøve. Vores har aldrig kunne lide dem. Men den kan nok ikke løbe fri ved siden af.

    Har haft Husky hele mit liv.
    Og nu har jeg min egen I LEJLIGHED UDEN have. Det behøver nødvendigvis ikke være en fordhindring hvis du spørger mig. Normalt vil en velstimuleret og tilfreds Husky sove når den er inde. Det kræver dog at man er ude på andre måder.

    Huskyen er en meget selvstændig race. Som gerne vil gøre som den får besked på HVIS DEN GIDER. Huskyen stikker af! Jeg venter stadig på hvornår Neo gør det...

    Den egner sig absolut til at blive trænet med - men i skal ikke sætte næsen op efter at vinde div konkurrencer (dog har jeg engang vundet en :-)) Det er nemlig ikke sikkert at den lige gider den pågældende dag.

    Huskyen er ikke en klister hund og der vil være dage hvor den faktisk ikke gider dig.
    Huskyen kan være meget reserveret over for andre - Neo er ekstrem....

    Det er en fantastisk lækker hund.... Jeg vil aldrig have andet!
    Men desværre er det også en virkelig smuk hund som tiltrækker mange. I øjeblikket synes jeg der er rigtig mange unge huskyer til salg herinde.... Måske fordi det går op for folk at det ikke lige var som de troede...

    En misforstået husky er ikke rar.


  • #5   25. jun 2012 hehe ja, det er faktisk det at de er så selvstændige, jeg godt kan lide bl.a. smiley de virker så intellegente, snu og friske smiley og så ser de bare så glade og frække ud. de har nogle skønne øjne, og synes de udviser så meget personlighed! - Noget vi begge godt kan lide ved en hund!

    og ja, det med foder bliver der sat sig godt ind i - kun det bedste er godt nok (hver hund er forskellig, men hvad der nu bedst fungerer for den) smiley

    Nicolai og Malene: Hvor bor i henne af? Det vil vi meget gerne så snart vi har mulighed for det! smiley


  • #6   25. jun 2012 En misforstået husky er det værste... Suk..

    Altså jeg har min sammen med 2 katte.. Hun elsker dem.. Og hun mener bestemt at de er bedste venner.. Kattene er IKKE enige.. Kun når Jamie vil dele hendes kurv ellers vores sofaer med dem...
    Hvis i vænner hunden til fra den er lille (og her mener jeg så SNART i får den hjem som 8 ugers) til alle slags dyr, så skulle det nok gå.. men det kan hurtigt vende..


  • #7   25. jun 2012 vi har ingen intentioner om konkurrencer - det er KUN for vores og hunden eget sjov smiley

    mht. hesten, så har jeg læst at nogle har haft deres husky med på tur, i snor, og vil da tro at hvis man har den fra hvalp, så den lærer det med det samme, at det nok burde kunne lykkedes at lære den? smiley

    Ja vi ved godt at den kan finde på at stikke af, og at det er en "snor"hund, det er vi fuldt indforstået med smiley

    Mht. kat, er det så ikke igen, hvis man har den fra hvalp, at den så ved at den skal være der? katten var her jo først? smiley jeg ved det ikke, det er noget vi skal have MEGET mere info om, alt det der smiley

    Men udover at kunne komme med i stalden og lege med de andre hunde, så vil vi også gå med den flere gange om dagen, og selvfølgelig lege og sørge for at den bliver mentalt stimuleret smiley


  • #8   25. jun 2012 Vi bor i Viborg.

  • #9   25. jun 2012 Vi har selv husky og hun kan i hvert fald ikke lide heste (mine forældre har heste og hun har boet er hjemme sammen med mig i en måned ) men tror på de kan lære at de ikke er farlige , hvis man har dem fra hvalp smiley

  • #10   25. jun 2012 Bare husk at en hvalp ikke må løbe med på en ridetur.. Det bliver alt for meget for den.. smiley Du skal starte stille og roligt op, og faktisk interval træne den når den er omkring 1 år gammel.. smiley Men hvis den har daglig omgang med hestene ser jeg det ikke som et problem.. Ville dog stadig ikke hvis det var mig tage den med på rideture.. tænk hvis hesten en dag stikker af.. eller sådan noget i den stil..

  • #11   25. jun 2012 Ts - Vi boede vi min kæreste's forældre, da vi fik samson. De havde kat - Han er stadig ved at æde den kat.
    - Heste kan min heller ikke lide. Eller køer smiley


  • #12   25. jun 2012 Vil anbefale at melde jer ind i polarhundeklubben. Polarhund.dk der kan i få masser af råd og vejledning og kan prøve kræfter med aktiviteter sammen med huskien. F.eks. Kan man jo cykle med dem.

    Ture med hesten er no go. Sker der noget og du skal koncentrerer dig om hesten så risikere du et styk løs husky som løber diverse vild op. Løbeture og kontrolleret aktivitet vil den elske!


  • #13   25. jun 2012 Nicolaj og Malene: Det er ikke så langt væk - må jeg tilføje dig som ven, så vi kan skrive når vi har en bil at låne? smiley

    Line: Ved godt at vi ikke skal starte med at lægge ud i fuld galop smiley hunden vil højest sansynligt komme med på skridtture i heden vi har, hvor der er godt, bakket terræn og en masse dufte smiley og hunden vil komme i snor som kæresten går med, de første MAAAAANGE gange! da den skal lære hvor hesten er, og hvor den skal befinde sig smiley den vil ikke blive luftet uden snor, og ej heller rende frit med på tur!

    ved godt det er "helligt" at sige, men nu kender jeg min hest utrolig godt, og ved lige så snart der er noget der kunne indikere at noget var farligt. hun er indtil nu stadig ikke stukket af med mig, eller lavet ballade. jeg har heller ikke fået flyvetur smiley ved godt man aldrig kan sige 100%, men der er jo en risiko ved alting smiley dog er hun i forvejen vant til at have hunde med på tur.

    Hvordan interval træner man en hund? løbe, gå, løbe, gå bare sådan, eller skal der en del mere forskelligt til, for at hunden får gavn af det? (dumt spørgsmål måske)


  • #14   25. jun 2012 Anette - du interval træner på samme måde som du ville interval træne sig selv op til løb smiley Hvor du øger længden af løb for hver uge f.eks..

    Og ja det er da vist lidt helligt at sige om hesten.. Griner.. Men hvis du stoler 100% eller 99% på din hest.. Så ville jeg gøre som du siger.. tage hunden med ud hvis din kæreste har den i snor ved siden af.. Men HUSK nu at du kan risikere at der kommer noget på jeres tur der er meget mere spændende end at trave videre ved siden af dig, og så har du altså en hund der er VÆK.. I værste tilfælde får den også skræmt hesten..

    Som jeg plejer at sige: "Huskyen bliver ved dig i 99 af tilfældende.. Men nr 100 tilfælde er du heldig hvis du får den tilbage".. De er jo hammer stærke og i et svagt øjeblik kan den sagtens rive snoren ud af hånden på dig fordi du jo er vant til at den jo løber pænt ved siden af.. smiley


  • #15   25. jun 2012 Samson er stukket af MANGE gange.. Han har hevet snoren ud af hånden på mig, hvis han har set et eller andet vildt spændende.
    - Det skal du også være parat til smiley
    - Husky'er er nogle banditter! smiley


  • #16   25. jun 2012 Samson vil hellere være hos hans moster.. Smid du ham herned til Jamie.. smiley hihi

  • #17   25. jun 2012 Line - Ja.. ja det vil han! Han rækker bare tunge af Jamie også.. Sig til hende, at så skal hun bare give ham en dumme'pote.! smiley

  • #18   25. jun 2012 Intet problem Mia.. Selvom hun nok også bare rækker tunge af hinanden.. Så kan de ligge der og være husky grimme

  • #19   25. jun 2012 *fnis* husky'grimlinger. Det kan vi godt lide!

  • #20   25. jun 2012 Jeg har haft Samojede og jeg vil sige at han da ihvert fald ikke lystrede for at gøre mig glad.
    Han havde sine on og off dage og på off dage tja hvad kan man sige tæl til 100 et par gange og hold fast i hunden for er den først løbet kommer den ikke igen før den selv vil


  • #21   25. jun 2012 Spidshunde er ret så specielle.. De fleste gør kun hvad de bliver bedt om "hvis de kan se fornuften i det".. Jeg har en cirkus husky.. <- Det kalder jeg hende engang imellem.. men det er sådan ca KUN når hun får rigtig rigtig rigtig gode godbidder..

  • #22   25. jun 2012 hehe tror nu jeg ville investere i en form for "karabinhage" til sadlen, som jeg kunne sætte snoren i, dog er det noget der skal udtænkes grundigt, så at der ikke er nogle der kan komme til skade smiley Men det kommer jo til at vare måneder (måske år?) førend jeg ville turde at tage den med alene. kæresten går med de fleste gange alligevel, selv nu hvor vi ikke har en hund smiley

    dog er det ikke at jeg kan få den med i stalden, der har første prioritet, overhovedet! det var bare som en ekstra bonus til motionen smiley Men vi vil gerne have en hund som er rolig indenfor og som så elsker at lege og lave noget udenfor! og der har vi også hørt at huskyen skulle være god på det punkt? smiley

    Min kæreste's tidl. stedmor, havde en hund der mindede om huskyen - den var blandet med ægte ulv, og schæfer. en gammel han på, ja han var 10 år da jeg først mødte ham, blev 12 inden han måtte aflives pga. gigt. Men den personlighed han havde, var bare SÅ fed! det at han ikke kom rendende efter en så snart man trådte ind ad døren, men lige så en an, og så kom hen og hilste, stille og roligt, og ellers var mega kælen, når han havde lyst, passede RIGTIG godt til mit sind! Synes nemlig nemt, at en hund kan blive for meget, hvis den konstant går i rumpen af en, og at man aldrig får lidt "fred" forstå mig ret smiley

    Derfor har jeg også sagt ja til huskyen, da den virker som den hund der har det bedste sind for en som mig, og så at den skulle være så sjov og udfordrende at træne med - det kan vi begge godt lide! smiley

    det vi søger er som sagt en hund, som ikke klistrer, men som er en trofast ven som er hyggelig at have hos sig, og som er super sjov, dejlig og udfordrende udenfor, og som vi begge kan få mere motion og glæde af! smiley


  • #23   25. jun 2012 Angående katte: Ved godt at de kan lære det fra hvalpe af.... Kender også nogle stykker der har MEN kender så også 2 der har slået deres "bedste ven" ihjel - ved et uheld..... Og har hørt om flere lignende tilfælde
    Måske er det lige sm med at stikke af - 99% af tiden går det godt men den sidste 1% risikere man at sige farvel til sin kat...

    Og med misforstået mener jeg når folk i virkligheden hellere ville have en type som en labrador men valgte en Husky pga udseende.


  • #24   25. jun 2012 Vores lystre kun min kæreste. Han er far's hund!

  • #25   25. jun 2012 Ja spidshunde er specielle, men helt ærligt en gang spidshund altid spidshund det passer meget godt kan ikke undvære deres selvstændighed og stædighed

  • #26   25. jun 2012 Hasta abajo det kender jeg godt det der pisse træls. Det var sjovt da det var chico der kun var min hund, men suk Akita er bare fars tøs

  • #27   25. jun 2012 Zabrina - det er skide træls. Men nå! Er da heldig nogengange vil han gerne putte med mig smiley


  • #28   25. jun 2012 Anette - du må IKKE spænde din hund fast til sadlen..

  • #29   25. jun 2012 vi ved godt der er en risiko med katten, også derfor vi vil ud og møde hundene, og ejerne, for at se og høre om hvordan hunden er og reagerer osv smiley
    Det med katten vil der dog være mulighed for at holde på afstand, da vi bare kan lukke af smiley går ud fra at det oftest er når dyrene er alene, at uheldet kan være ude?
    eller hvis katten fræser rundt? smiley
    Om ikke andet, så er vores en sofaløve, og til trods for sine 8 mdr, vejer han allerede snart 4½ kg, så han bliver stor. det må ved også kunne hjælpe lidt, at det ikke er en bette miv af en kat? smiley


  • #30   25. jun 2012 Hvis du skal ride med din hund, så skal du selv holde snoren!

  • #31   25. jun 2012 Uha altså putte og alt andet er også helt fint her, men hvis jeg mener at det er mig der bestemmer bliver Akita vildt tøssefornærmet og bliver endnu mere umulig men hvis far siger noget uha så er det noget helt andet.

  • #32   25. jun 2012 line: okay - troede godt man kunne, hvis man satte en sikkerhedslås på, som nemt kunne få linen fri? vi må bare have linen i hånden og tage alting stille og roligt til den tid så smiley hvis hunden overhovedet kan lide min hyp - det vides jo ikke på forhånd smiley

  • #33   25. jun 2012 Huskyer er forresten ret så ligeglade med størrelse på katten smiley Jamies søstre har slået en ged ihjel..

  • #34   25. jun 2012 Anette - hvis du virkelig gerne vil have en hund med på ridetur, så vælg en race der kan løbe løs.

  • #35   25. jun 2012 Har hørt grusomme historier om folk der har spændt hunden fast i sadlen.. smiley du når slet ikke at tænke så langt som til at få linen fri fra sadlen hvis hesten først bliver skræmt.. smiley

  • #36   25. jun 2012 Hasta: Som jeg skrev længere oppe, så var det ikke det der var 1. prioritet smiley bare en ekstra bonus, hvis hunden og hesten kunne finde ud af det smiley

  • #37   25. jun 2012 Må jeg spørge om hvorfor det lige skal være en Husky i gerne vil have?

  • #38   25. jun 2012 Det lyder bare ikke til at det er helt vildt gennemtænkt ang. racevalg....

  • #39   25. jun 2012 igen som skrevet længere oppe: fordi at af hvad vi har kunnet læse os frem til indtil videre, så er deres sind og mentalitet en der tiltaler os meget. plus størrelsen på hunden, at at den gerne vil være aktiv.

    Hasta: nu var det jo netop derfor jeg spurgte ind til tingene herinde, for at få svar på om det kan være en hund for os. som skrevet i første indlæg er der højest sansynlig 2 år til at vi skal have en!


  • #40   25. jun 2012 Anette - Det var bestemt ikke for at angribe dig. Jeg er bare så.. hvordan skal jeg skrive det uden at du må misforstå det..
    - Jeg er bare så ked af, at husky'en bliver købt, og folk så finder ud af, hvor svær den faktisk er at have med at gøre nogle gange. Det er en kæmpe mundfuld.
    Men en helt igennem fantastisk race, sjov skør, og fandme en sjov fætter!
    - Men en misforstået husky, er altså bare ikke særlig sjov!
    - Så jeg håber håber håber bare i vil sætte jer rigtig godt ind i racen, møde dem, se hvordan de leger, hvordan de er..
    - tag ud til folk med husky'er. I er meget velkomne her.
    Samson er dog ikke så lækker som fx. Line's. vores har epilepsi, så han er meget tynd, og hans pels siger ikke ligefrem '' lækkert hår ''
    - SÅ sørg for, hvis i køber en, at det er ved en super kennel.

    Så ville i gøre mig en tjeneste.


  • #41   25. jun 2012 Hmm bum bum. Synes i hvert fald at i skal tage ud og snakke med nogle opdrættere.. I skal være 100.000.000.000% sikre på at det er den her race i vil.. OGSÅ når den kommer i teenage perioden.. Der er alt for mange der siger: "vi har læst om dem.. Vi kan gode lide dens mentalitet og dens bla bla bla" hvor man inderst inde måske aller bedst kan lide udseendet på hunden og så bare tænker "ja ja.. så selvstændig og stædig osv osv kan den heller ikke være.." Men det ER de.. gange 10

  • #42   25. jun 2012 men hvis i læser det indlæg igen, hvor jeg bl.a. har skrevet at hesten IKKE har første prioritet mht. at få hunden med, så vil i også se hvad det er der tiltaler os og hvad det er vi søger! og som vi kan se på nettet, lyder det bare som en hund der kunne opfylde de fleste krav for os. smiley

  • #43   25. jun 2012 hehe vi ved godt at det er en mundfuld, og vi snakker meget om, om vi kan leve op til hundens krav! også netop derfor at vi vil ud og besøge private mennesker med huskys og opdrættere, for at møde hunden, høre om den, så vi ved hvad vi går ind til! vi har på INGEN måde travlt med at få hund - vi vil bare have en god ven i forhåbentlig mange år - så det SKAL være den helt rigtige! smiley

    Hasta: det i orden, forstår dig godt.. har måske fået udtrykket mig forkert på skrift, for dette er ikke et hastværk, men en situation som vi vil overveje MEGET grundigt og mange gange, fordi vi netop ikke vil give hunden et træls liv, og den skal på ingen måde risikere at ende som kastebold! smiley


  • #44   25. jun 2012 Jeg har læst indlægget.. jeg nævner ingen hest i det jeg skriver nu smiley Jeg er helt indforstået med at det for dig bare ville være en bonus HVIS hunden kan finde ud af det her med den her hest... - men nu lige for at nævne noget sjovt med husky og hest.. Jeg kender til en der har en husky (nu 6 år gammel) der meget MEGET gerne ville dø en Frieser.. smiley Meget morsomt.. hihih.. hun mente vist at hun skulle BARF'es.. smiley



  • #45   25. jun 2012 Anette - hvis i en dag er hernede af (Billund) er i velkomne til at komme og møde Jamie.. smiley Hun er en skøn hund.. Stædig.. ja.. sær.. ja..

  • #46   25. jun 2012 vi kommer tit omkring horsens, så kunne da godt være vi kunne lægge et besøg forbi smiley tror vi starter hos Nicolaj og Malene, da de er tættest på os smiley men vi vil gerne møde nogle forskellige, da opdragelsen jo heller ikke er ens osv smiley

    hehe ja, min svigerfars hund har også forsøgt at hyrde min hest, for den forstod simpelthen ikke hvorfor den løb rundt ( i ridehal), men den har så heller ikke været vant til heste andet end dem der gik på marken smiley


  • #47   25. jun 2012 Jamen i er velkomne.. smiley Dog skal i regne med (hvis i nogen sinde kommer herned af) at Jamie er lidt atypisk i sindet.. Og hvordan en husky KAN være når den ikke er en typisk husky.. smiley

  • #48   25. jun 2012 Du skal ikke satse på at kunne have hunden rendende ved siden af hesten. Vores hunde bider i hestens ben, hvis de kan komme til det. De jager alle dyr, der løber. I må meget gerne besøge os, så I kan få svar på alle spørgsmål. Fra på torsdag har vi tre huskier i flokken.

  • #49   25. jun 2012 Vores hunde er det tætteste du kommer på familiehuskier. Alligevel er de meget forskellige.

  • #50   25. jun 2012 Nicolai og malene - Det er vores husky'er ikke eller? smiley Eller misforstod jeg? smiley

  • #51   25. jun 2012 Haha.. Det var bare et tillæg til min egen besked, samt et svar på at hun jo søger efter opdrættere, der holder familiehund smiley

  • #52   25. jun 2012 nok bare et heldigt tilfælde jeg har læst så smiley mht. hesten.

    jamen jeg snakker lige med kæresten om det, og så vil vi nok meget gerne komme forbi en dag og hilse på jeres dejlige bamser smiley


  • #53   25. jun 2012 Der er ikke mange registrerede DKK opdrættere, der holder husky som vi gør. De fleste lever ude i hundegårde. Og det giver derfor ingen mening at besøge dem. Deres hunde vil jo opføre sig helt anderledes.

  • #54   25. jun 2012 I siger bare til. Vi har jævnligt besøg af raceinteresserede eller blot nysgerrige sjæle.

  • #55   25. jun 2012 super smiley tusind tak for hjælpen og svarene allesammen - glæder mig/os til at finde ud af mere om racen, da den lyder skøn, til trods for sin stædighed osv smiley

  • #56   25. jun 2012 Racen er skøn.. til trods for dens finurligheder.. En gang husky - altid husky (hvis man vel og mærket kan finde ud af at have dem) smiley Jeg skal dog have en pudel når jeg bliver gammel og grå smiley

  • #57   25. jun 2012 hehe ja smiley

    tænkte dog på: hvordan er de mht. pasning? de har jo noget af en hårpagt! smiley synes det har været svært at opsnuse oplysninger om dem, på det område smiley


  • #58   25. jun 2012 Gå ind på min profil.. Der har jeg et album der heder fældning smiley

    De er nu okay nemme.. De fælder 2 gange i året. Der smider de ALT underuld og en del dækhår for at sætte nyt.. (tykkere til vinteren.. knap så meget til sommeren) De er ganske nemme mht til lige det.. Men ganske morsomt imens det står på


  • #59   25. jun 2012 så de går ikke og fælder i flere måneder on/off? Gjorde min svigerfars, som vi passede. en rottweiler, pyh det ´var hårdt til sidst, at der engang imellem bare var sorte hår overalt! smiley men hun fik´så heller ikke ordenligt foder, hvilket nok også havde en del at sige smiley

  • #60   25. jun 2012 Hvis i nogen sinde kommer til kbh er i meget velkomne til at møde en Husky i lejlighed smiley

    En ting omkring det at være aktiv - på varme dage er den så lige stik modsat, så regn ikke med en hund fuld af energi henover sommeren - og den skal beskyttes mod hedeslag.


  • #61   25. jun 2012 Nææh det synes jeg ikke de gør.. Min fælder måske, hvis jeg er uheldig og vejret skifter så meget som det gør, 2-3 mdr ud af 12.. Hvis du ikke kan håndtere fældningen er det IKKE en husky du skal have.. Gå ind og se det album jeg har lavet.. Der er fældning for 1 DAG!.. Og hun får Taste of The Wild, men ekstra tobis olie oven i maden smiley Så mht foderet er der ikke noget at komme efter her

  • #62   25. jun 2012 hehe Line, det med svigerfars var nu også, at den ville IKKE børstes, og han gad ikke gøre forsøget (han boede der også imens, tog sig bare ikke af hunden -.-), så det var bare "drys" over det hele, og hele tiden. derfor blev jeg træt af det til sidst. så hellere lære hunden at blive børstet, så man kan tage det værste med børsten og så støvsuge for resten. men gider ikke støvsuge 10 gange om dagen smiley
    Men 2-3 mdr. ud af 12 er heller ikke meget ifht. hvad hans gjorde. den fældede fra januar og til april i den tid den var her.. altså hvor man til tider kunne hive totter af. dog et ret mærkeligt tidspunkt, så jeg mistænker at det var foderet smiley


  • #63   25. jun 2012 Når Jamie fælder støvsuger jeg flere gange om dagen. Det er forfærdeligt.. Her kan man også hive hele totter af.. Men det er meget normalt for racen.. smiley De skal som ALLE hunde vænnes til at blive børstet.. smiley

  • #64   25. jun 2012 hehe det er også noget vi vil sørge for! har vi også gjort med katten, selvom det bare er en korthåret smiley

    men kan sagtens støvsuge fx. morgen, middag og aften, men det der med at skulle gå med en støvsuger i hånden bogstavlig talt, i flere måneder, det orker jeg ikke. så må kæresten skisme hjælpe til smiley hehe, hvilket han også gladeligt gør smiley han elsker hunde og er helt hooked på alt hvad det indebærer. (nu kender han jo så også kotumen, hvilket jeg ikke gør, så jeg er nødt til at drage mine egne erfaringer) smiley


  • #65   25. jun 2012 Gør jer selv en tjeneste.. Besøg folk der har huskyer i hundens fælde periode.. Det giver et godt billede af hvordan de er under den periode.. Jeg ligner en der har rullet mig i tjære og fjer nogen gange når jamie fælder.. Det er meget hygsomt

  • #66   26. jun 2012 hehe kender godt det med at være tildækket af hår smiley når katten fælder er jeg også bare helt hvid smiley men tøjet det ksn vaskes smiley

    hvad er deres fældningsperioder? efter måneder eller efter temperatur? (sådan hovedsageligt, ved godt begge dele spiller ind)


  • #67   26. jun 2012 Efter temperaturen smiley Ja og dog... Min plejer at skifte lige omkring oktober.. og så igen når det begynder at blive varmt

  • #68   26. jun 2012 Min erfaring er at det er forskelligt. Vi har haft 2 på samme tid som fællede forskelligt og en af dem fællede lidt hele tiden og den anden 2 x om året. Nu har min mor en med mere pels end de andre og den fæller i kæmpe totter ca 2 x 2 mdr om året.

  • #69   26. jun 2012 okay smiley jamen det er jo en del af at have hund, så det må vi tage med smiley

    hvad kan i så anbefale af karter og børster osv. til den slags pels de har? Har overvejet en furminator, da den skulle være god til at tage meget, men kender ikke rigtigt til andre hundebørster/karter smiley


  • #70   26. jun 2012 http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/516659-furminator

    Vi har lige snakket furminator i en anden tråd smiley


  • #71   26. jun 2012 hehe super smiley

  • #72   26. jun 2012 Ja furminator er guld værd

Kommentér på:
Siberian Husky - Er det overhovedet muligt for os?

Annonce