1.774 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776

Kan din hund sine kommandoer? Kan din hund sine kommandoer?

De fleste bruger vel kombineret håndtegn og kommandoer når deres hunde skal lære noget. Det gør vi også. smiley

Engang til træning fik vi den udfordring at skulle lukke munden og kun vise hunden håndtegn, for at se om den ville reagere. Lilly reagerede uden problemer, bortset fra "værsgo". smiley

I dag ude i hundeskoven, ville jeg så prøve det modsatte.
Min dygtige lille hund skulle prøve nogle af hendes tricks, men jeg måtte kun give hende kommandoerne, mens jeg havde hænderne i lommen.
Prøvede med "sæt dig" som virkede med det samme, men her efter gik det ned af bakke. Lilly fattede bjælde - hun kunne til nød "twiste" men kun efter jeg havde gentaget mig selv mange gange.

Troede faktisk hun var mere opmærksom på mine ord end på mine håndtegn smiley

Hvad med jeres hunde? Ville de reagere udelukkende på håndtegn og udelukkende på tale-kommandoer? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan din hund sine kommandoer?
  • #1   28. jun 2012 Louie kan sit, stå og værsgo på ord. Resten skal han have håndtegnet- men dem kan han så også uden lyd. Det er lidt træls faktisk, for jeg ville gerne træne fx bamsernes navne. Men man bliver ret overrasket over, hvor lidt de hører efter smiley

• #2   28. jun 2012 Nala kan sit, pote, den anden, high five (ten) touch, rundt, dæk, bliv, helt ned.... stå.
    udelukkende på håndtegn. smiley

• #3   28. jun 2012 Ja jeg havde også håbet og forventet at hun hørte mere efter smiley
    Lilly kan også ligge sig uden håndtegn, men hun gør det stort set også ved hver eneste kommando jeg giver hende og så begynder hun bare at gø og pive.
    Må træne hende lidt mere uden håndtegn smiley

• #4   28. jun 2012 Mine kan alt uden stemmekommandoen... Men de er har sgu en del sværere ved det, hvis jeg har hænderne i lommen og kun bruger stemmen :b

• #5   28. jun 2012 Nala: Men hvad kan hun helt uden håndtegn? smiley

• #6   28. jun 2012 Tess kan sit, ligge, blive, gi pote, gø, plads og rulle - både uden og med håndtegn.
    Alle andre kommandoer skal begge dele til før hun fatter det.

• #7   28. jun 2012 Hunde bruger jo kropssprog meget mere end vi gør, så det er meget naturligt at de reagere bedre på håndtegn end på lyd :). Gizmo kan gå en hel rallybane på håndtegn, men jeg tviler på han kunne på lyd alene smiley

• #8   28. jun 2012 Hmmm.. Nu må jeg lige prøve... Øjeblik

• #9   28. jun 2012 Nope min han er ret så uopdragen så det ville kræve noget tid og få ham lært ved hjælp Af håndtegn.. Men på agility banen er han meget lydig smiley og det er det vigtigste for mig smiley

• #10   28. jun 2012 ha ha, ja det første de gør er at lære kropssproget, selve komando'en tager MEGET længere tid.

Jeg ville ønske jeg var lige så god til kropssprog som hunde.

• #11   28. jun 2012 Gizmo: Det er også rigtig, men det havde jeg bare ikke rigtig tænkt over smiley
    Måske derfor døve hunde fungere rigtig godt, på trods af deres handicap? smiley

• #12   28. jun 2012 Nu har vi lige prøvet.

Sit på kommando (med det samme)
    Dæk på kommando (2 forsøg)
    Snurre på kommando (med det samme)
    Isbjørn på kommando (med det samme
    Vinke på kommando (2 forsøg)
    ''Den anden'' på kommando (med det samme)
    Plads på kommando (med det samme)

Sit på håndtegn (med det samme)
    Dæk på håndtegn (2 forsøg)
    Snurre på håndtegn (med det samme)
    Isbjørn på håndtegn (med det samme
    Vinke på håndtegn (med det samme)
    ''Den anden'' på håndtegn (med det samme)
    Plads på håndtegn (2 forsøg - hun satte sig ikke første gang)

• #14   28. jun 2012 Jeg har også lige prøve igen, for at se om hun bedre kan koncentrere sig indendørs.
    Efter en masse gøen og piven fik jeg hende til at rulle rundt, twiste, tage hænderne op og spille død uden håndtegn. Men det var dælme ikke kønt at se på og hun så snot forvirret ud smiley

Silas fattede intet. Han stod bare og kyssede mig på næsen smiley

• #15   28. jun 2012 Hahahaha smiley

• #17   28. jun 2012 Zenta som jeg har haft fra hvalp kan alle komando både når jeg bruger stemmen, men hun kan os håndtegn.

De andre er lidt blandede smiley

• #18   28. jun 2012 De eneste Fenris ikke kan på håndtegn er ja, nej og vent.

Og så kan jeg ellers ikke lige komme på hvad han ikke kan både på håndtegn og kommando.

• #19   28. jun 2012 Det eneste Thomsen kan uden håndtegn er sit, bliv og stop (Vi bruger stop når vi skal over en vej og se om der kommer nogle)

• #20   28. jun 2012 Den eneste jeg lige kan komme i tanke om vi kun har Talt kommando til er " vente", men det er også pænt svært og lave håndtegn til hunden når den render foran en :). Bruger den inden vi skal krydse stier og lign. Sit dæk og stå kan han også rent på lyd, men bruger som regel begge dele

• #21   28. jun 2012 Nej kan Thomsen selvfølgelig også uden håndtegn, heldigvis ikke en der skal bruges så tit....Hjemme i hvert fald smiley

• #22   28. jun 2012 Tja... jeg siger ikke mere end du så jo hvordan det gik alba og jeg idag smiley

• #23   28. jun 2012 Mine 2 er bare umulige, de kan stort set alle komandoerne med håndtegn/krops tegn
    men da jeg lige prøvede kun med stemme fatter de narda ud over dæk og læg dig.
    Jeg ved så at på tur kan de vente, højre, venstre og for det meste ligeud uden håndtegn. Men må nok indrømme at jeg mest bruger kropstegn så som et vip med skulderen eller lignene, jeg syntes at det ser lidt blæret ud og ellers håndtegn.

• #24   28. jun 2012 Håndtegn kan hun dem alle - det ville intet problem være hvis jeg blev stum... mistede jeg armene derimod, SÅ ville jeg have et problem *lol*

Den bette reagerer som vinden blæser - men også bedst på håndtegn...

• #25   28. jun 2012 Vi kan også vores kommandoer med en kombination af lyde og kropssprog:

På albuer og rumpen i vejret + klagende piv foran sofaer, skabe o.lign. =
    Min bold ligger derinde. Tag den ud!

Hen til hende og pive og gå væk - gentages et par gange, for hun fatter ikke så hurtigt = Kom nu, der ligger en kat og glor ondt, så vi tør ikke gå forbi. Flyt den!

Øjne, der hele tiden følger madmors mad fra tallerkenen til hendes mund =
    Giv en bid! (Her er lyd unødvendig)

Smider os i hendes skød med maven i vejret =
    Nus udbedes på maven

Sætter os under knagen, hvor selerne hænger + sukker dybt mange gange =
    Tid til at gå tur

Så jo, vi kan vores kommandoer smiley

Kærlig hilsen
    Holly og Buster

• #26   29. jun 2012 Vi prøver det af og til til træning. En holder hunden, fører gør få skridt væk og står med ryggen til og giver kommando. Min kan sit og dæk. Der er ikke andrevi kan teste. apport, plads o.l. er lidt svært sådan hehe

• #27   29. jun 2012 I vores program må man ikke bruge nogen former for kropslige kommandoer - derfor er det noget, der trænes hele tiden.

Hunden skal kunne kommandoerne uden at hundeføreren på nogen mulig måde rører på sig eller kigger på hunden. Ethvert tegn ud over den verbale kommando vil give fratræk i point.

Og det er bestemt en udfordring - for om man vil det eller ej, så arbejder kroppen jo hele tiden og er med - også når der afgives kommandoer. Helt fra måden at trække vejret på, en hældning på hovedet, og til et lille vink med lillefingeren....

Til gengæld arbejder vi en smule med signaler før en øvelse går i gang.

• #29   29. jun 2012 Bare en lille film , hvor jeg kun laver håndtegn til Simba...
    http://www.hundegalleri.dk/video/tricks_og_lege/26588-simba_med_haandtegn

Han var bare så dygtig til det og puuuhhh , hvor jeg savner den labradelledreng...

• #30   29. jun 2012 Der bruger jeg bare ordren venstre, men det kræver jo at de kan højre og venstre

• #32   29. jun 2012 Dina kan alle øvelser, både med tale og håndtegn.
    Jeg har haft en hund, som blev døv, så derfor ville jeg lære min nye hund, at lystre begge dele, fra starten af.
    Indkald i mørke, lystrer hun med blink fra en lommelygte.

Kommentér på:
Kan din hund sine kommandoer?

Annonce