{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Respekterer andre det ikke, eller er det mig som gør noget forkert? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg læser en hel del med herinde, men skriver sjældent selv - jeg oplever ofte at jeg kan finde svar i tidligere tråde mv.

Vores islandske fårehund, Aiko, er snart 8 måneder. Han er en livlig basse, som kræver en noget kontant opdragelse. Det prøver vi selvfølgelig at beherske så godt som muligt, men det er svært at fortsætte den positive forstærkning, når man har en hund med alle fire poter plantet i to store ører... Nå lidt tålmodighed betaler sig (regner jeg med), han bliver vel også ældre smiley

Det det her egentlig skulle handle om, er vores gå ture. Aiko ELSKER andre hunde. Han kaster sig ud i snore, og vil gerne gø hvis han kan komme til det. Min fremgangsmåde er at gå ind til siden så den anden hund kan passere i en god afstand. Aiko er i sit og kontakt. Han får ros når han er rolig, ellers taler jeg bare roligt til ham. Jeg oplever desværre GENTAGNE gange, at andre hundeejere lader deres hunde fare hen i ansigtet af Aiko, hen og snuse og forstyrre... Jeg beder ejerne om at holde afstand, og forklarer at Aiko er ved at lære at være rolig ved andre hunde. Nogle undrer sig over min fremgangsmåde.
For nyligt har jeg så oplevet, at en ejer lader sin hund løbe (i sin fleksline) hen til Aiko som sidder på plads. Hunden snerre ad Aiko og bider ud efter ham, desværre med det resultat at Aiko gør det samme. Ejeren bliver forbavset, og spørger om han er fjendtlig, hvortil jeg svarede; Nej, han er ikke fjendtlig, men når han sidder i sit, og er i kommando, så skal andre hunde ikke hen og forstyrre.

Oplever i andre også samme uforstående med-hundeejere? Og hvad gør i eventuelt?

Hører selvfølgelig også gerne hvis nogen har gode råd til det med at gå pænt forbi andre hunde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Respekterer andre det ikke, eller er det mig som gør noget forkert?
  • #1   1. jul 2012 Jeg har fået at vide at jeg har et meget afvisende kropsspog, det er meget sjældent at jeg oplever at folk ikke respektere det.
    Jeg har ikke noget imod at de hilser men har jeg min hund i plads skal de bare ikke hilse færdig bum. Dette fortæller jeg gerne folk med en meget bestemt tone samt at det er god skik at spørge om de må hilse.

    Af dem der kender mig har jeg ladet mig fortælle at jeg opleves som en meget stram harpe når jeg går med mine hunde, men va bare det virker smiley


  • mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
    #2   1. jul 2012 enig.
    louise ved det er svært men prøv at maker før de når hen til jer. ikke råbe men kort og godt sig til modgående. gå videre/forbi tak


Kommentér på:
Respekterer andre det ikke, eller er det mig som gør noget forkert?

Annonce