Hvad betyder det - hundesprog :0) Hvad betyder det - hundesprog :0)
Har 2 spørgsmål:
Da Diva var hvalp var hun ekstrem "provokerende" over for de voksne hunde. Hun hang dem på nakken konstant og hvis de sagde fra, så gøede hun bare af dem og hoppede på dem igen.
Nu hvor hun så er blevet ældre (10 mdr.), hænger hun stadig på nakken af dem hun kan komme til, hun står med begge forben hen over nakken på den anden hund, hun kan nærmest hægte sig fast, så hvis den anden hund løber, så løber hun bare sidelæns :0)
Men hvad betyder det at hun stiller sig med begge forben hen over nakken på den anden hund (hun gør det også selv om den anden hund er ældre end hende)??
Hvis den anden hund så siger fra, respekterer hun det fuld ud.......meeen hun vil gerne lige prøve igen.
Derudover lægger hun sig på de andre og holder dem nede......og det er uanset om den anden hund er yngre eller ældre end hende... Hvad betyder det??
Umiddelbart ser jeg det som en hund der er meget selvsikker.......er det helt forkert??
Det skal lige siges at hun aldrig har været oppe og toppes med andre hunde og hvis hun f.eks. bliver for voldsom eller de andre ikke vil finde sig i det hun gør, så respekterer hun det fuldt ud.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 85 Svar: 89
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
Prøv at læs
- hendes mund ( stor , lille )
- hendes ører , er de fremmeog store eller er de trukket tilbage og små
- er hun løs i kroppen eller mere stiv i det
der er rigtig mange signaler , der skal læses før man kan sige hvad det er
Når en hund laver et lille hoved ( stor mund og ørene tilbage ) virker den ikke truende på andre hunde
Når en hund laver stort hoved ( læberne trukket frem og store ører ) virker den truende på andre hunde
Hvad gør Diva med sit ansigt i de forskellige situationer ?
Måske du har svaret der
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.981
Charlotte: Uhh ha, den var være......
Altså, når hun stiller sig på nakken af dem er hun rigmelig stiv.....med let løftet hoved.....ørerne er let løftet (vil jeg mene lige umiddelbart) og læberne har jeg ikke lige kigget efter....
Når hun lægger sig ovenpå de andre virker hun meget bestemt i sit sprog.....altså der er ingen tvivl om at hun holder dem fast og holder dem nede.... hun stirrer ud i luften, løftede ører.....igen munden har jeg ikke rigtigt lagt mærke til......
I dag gjorde hun det f.eks. ved en hvalp på ca. 4½ mdr., selv om hvalpen snerrede og lød meget "farlig" og absolut ikke gad have det, blev hun bare liggende og plaudselig rejser hun sig..... så går der 2 sek., så gør hun det igen. Men hvalpen er nu heller ikke "bange" af sig (hun har jo hvalpelicens lidt endnu), og havde "været efter" Diva den sidste halve time.
jan 2007
jan 2007
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 105
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 85 Svar: 89
dec 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 45
Men om det er det, i dit tilfælde aner jeg ikke.
jan 2010
Har lige været på vanlig aftentur med Simba , derfor svarer jeg først nu.
Svært at råde uden at have set situationen , men det lyder som lidt dominans ( hvilket er ok en gang eller to overfor samme hund )
Hvis det var min Simba , ville jeg lade ham gøre dette en gang eller to, derefter ville jeg korrigere ham til at lade være , ved at gå imellem ham og den anden hund. hvis det så heller ikke hjælper ville jeg give ham timeout med snoren indtil han ikke længere er i det røde felt.
Hvis det så heller ikke hjælper , ja så ville jeg gå min vej , fordi jeg ved helt sikkert , at det stresser simba rigtig meget , at skulle vise dominans overfor andre hunde.
Jeg har mange mål med mine daglige gåture , men et af de mere hellige mål er at han ikke må komme for meget op i det røde felt.
Efter jeg er begyndt og have skærpet focus på det røde felt , er han blevet en helt anden rolig hund ( ikke at han ikke var det før ) , men nu er han i balance døgnet rundt også efter gåturene i parken.
jan 2010
det sidste blad af : vi med hund , har en ganske fin artikel om stimulering af hunde , og bl.a. kommer de ind på hvordan gåturene helst skal foregå.
Efter jeg er begyndt at gøre som skrevet står , ja så har det sgu givet pote , må jeg sige
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
jan 2007
Tak for bud og svar :0)
Må hellere stoppe hende i det, så det ikke ender med at hun får et par på låget en dag :0)
Men hun forstår nu godt når de andre siger fra og respekterer det fuldt ud.
Efter at have læst lidt rundt på nettet, tror jeg at hun afprøver de andres grænser, for at se hvor langt hun kan gå og for at finde ud af hvor deres kropszone/space går til.
Hvad betyder det - hundesprog :0)