1.185 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvad betyder det - hundesprog :0) Hvad betyder det - hundesprog :0)

Har 2 spørgsmål:

Da Diva var hvalp var hun ekstrem "provokerende" over for de voksne hunde. Hun hang dem på nakken konstant og hvis de sagde fra, så gøede hun bare af dem og hoppede på dem igen.
Nu hvor hun så er blevet ældre (10 mdr.), hænger hun stadig på nakken af dem hun kan komme til, hun står med begge forben hen over nakken på den anden hund, hun kan nærmest hægte sig fast, så hvis den anden hund løber, så løber hun bare sidelæns :0)
Men hvad betyder det at hun stiller sig med begge forben hen over nakken på den anden hund (hun gør det også selv om den anden hund er ældre end hende)??
Hvis den anden hund så siger fra, respekterer hun det fuld ud.......meeen hun vil gerne lige prøve igen.

Derudover lægger hun sig på de andre og holder dem nede......og det er uanset om den anden hund er yngre eller ældre end hende... Hvad betyder det??

Umiddelbart ser jeg det som en hund der er meget selvsikker.......er det helt forkert??

Det skal lige siges at hun aldrig har været oppe og toppes med andre hunde og hvis hun f.eks. bliver for voldsom eller de andre ikke vil finde sig i det hun gør, så respekterer hun det fuldt ud.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad betyder det - hundesprog :0)
  • #1   14. feb 2010 hvordan er det hun gør når de har sagt fra

• #2   14. feb 2010 Riley ;

Prøv at læs
    - hendes mund ( stor , lille )
    - hendes ører , er de fremmeog store eller er de trukket tilbage og små
    - er hun løs i kroppen eller mere stiv i det

der er rigtig mange signaler , der skal læses før man kan sige hvad det er

Når en hund laver et lille hoved ( stor mund og ørene tilbage ) virker den ikke truende på andre hunde

Når en hund laver stort hoved ( læberne trukket frem og store ører ) virker den truende på andre hunde

Hvad gør Diva med sit ansigt i de forskellige situationer ?
    Måske du har svaret der

• #3   14. feb 2010 Casper: Hun gøede "frækt", rigtig hvalpe-leg-med-mig :0) Men hun gør det ikke mere.

Charlotte: Uhh ha, den var være......
    Altså, når hun stiller sig på nakken af dem er hun rigmelig stiv.....med let løftet hoved.....ørerne er let løftet (vil jeg mene lige umiddelbart) og læberne har jeg ikke lige kigget efter....

Når hun lægger sig ovenpå de andre virker hun meget bestemt i sit sprog.....altså der er ingen tvivl om at hun holder dem fast og holder dem nede.... hun stirrer ud i luften, løftede ører.....igen munden har jeg ikke rigtigt lagt mærke til......
    I dag gjorde hun det f.eks. ved en hvalp på ca. 4½ mdr., selv om hvalpen snerrede og lød meget "farlig" og absolut ikke gad have det, blev hun bare liggende og plaudselig rejser hun sig..... så går der 2 sek., så gør hun det igen. Men hvalpen er nu heller ikke "bange" af sig (hun har jo hvalpelicens lidt endnu), og havde "været efter" Diva den sidste halve time.

• #4   14. feb 2010 Men hun kan også lægge sig oven på dem og så kigge ned på dem, med stor,løs mund og ørene afslappet, slaskende.......

• #5   14. feb 2010 Er der virkelig slet ingen bud?????

• #6   14. feb 2010 hvis jeg skal komme med et bud, så ville jeg sige at det er for at provokere de andre til at lege med hende, om de så vil eller ej.

• #7   14. feb 2010 Det kan også bar være din hund der har fundet på en underlig leg... har selv en hund der har nogle underlige lege

• #8   14. feb 2010 der hvor jeg går til hvalpetræning er der også 2 hunde der begge er sådan der, og de bliver skilt ad hver gang, hundetræneren siger det er fordi, det er for dominant en adfærd, og kan give problemer med andre hunde senere i deres liv.
    Men om det er det, i dit tilfælde aner jeg ikke.

• #9   14. feb 2010 Riley ;

Har lige været på vanlig aftentur med Simba , derfor svarer jeg først nu.

Svært at råde uden at have set situationen , men det lyder som lidt dominans ( hvilket er ok en gang eller to overfor samme hund )

Hvis det var min Simba , ville jeg lade ham gøre dette en gang eller to, derefter ville jeg korrigere ham til at lade være , ved at gå imellem ham og den anden hund. hvis det så heller ikke hjælper ville jeg give ham timeout med snoren indtil han ikke længere er i det røde felt.
    Hvis det så heller ikke hjælper , ja så ville jeg gå min vej , fordi jeg ved helt sikkert , at det stresser simba rigtig meget , at skulle vise dominans overfor andre hunde.
    Jeg har mange mål med mine daglige gåture , men et af de mere hellige mål er at han ikke må komme for meget op i det røde felt.
    Efter jeg er begyndt og have skærpet focus på det røde felt , er han blevet en helt anden rolig hund ( ikke at han ikke var det før ) , men nu er han i balance døgnet rundt også efter gåturene i parken.

• #10   14. feb 2010 ps.
    det sidste blad af : vi med hund , har en ganske fin artikel om stimulering af hunde , og bl.a. kommer de ind på hvordan gåturene helst skal foregå.
    Efter jeg er begyndt at gøre som skrevet står , ja så har det sgu givet pote , må jeg sige

• #11   14. feb 2010 tror det er dominans, Milo har også gjort det idag overfor salto og ved det ikke var fordi han ville lege med Salto, tror det er en let dominans i forhold til at humpe den anden hund, men kunne også være en slags oplæg til leg, men i min Milos tilfælde var det en pæn måde lige at minde Salto om at han er en del yngre

• #12   15. feb 2010 Uffe/Lone: Ja de tæver kan være noget for sig *GG*

Tak for bud og svar :0)
    Må hellere stoppe hende i det, så det ikke ender med at hun får et par på låget en dag :0)
    Men hun forstår nu godt når de andre siger fra og respekterer det fuldt ud.
    Efter at have læst lidt rundt på nettet, tror jeg at hun afprøver de andres grænser, for at se hvor langt hun kan gå og for at finde ud af hvor deres kropszone/space går til.

Kommentér på:
Hvad betyder det - hundesprog :0)

Annonce