4.140 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

malene t
malene t
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Min hund hyperventilerer meget Min hund hyperventilerer meget

Vi har en hund mops/cavellier på 2 år som hyperventilerer rigtig meget, vi har kun haft ham i 3 mdr.
Det er meget slemt når vi går tur med ham og han lyder som en gris der grynter hele tiden. Det er så slemt at det faktisk er svært at føre en samtale imens vi går.
Han gør det også derhjemme og når han bliver glad og når han finder ro er der intet. Han snorker også rigtig meget om natten.
Er der nogen der kan hjælpe med en forklaring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund hyperventilerer meget
  • #1   2. jul 2012 min mindste har også revserse sneezing, det er langt fra det TS beskriver.. vil også mene at det TS beskriver er hvad der efterhånden, desværre er blevet typisk for de fladnæsede racer der pt er modehunde...
    @ TS tag evt en snak med dyrlægen om noget kan gøres...

• malene t
    malene t Tilmeldt:
    okt 2010

#2   2. jul 2012 Tak for svaret. Det lyder ikke som dit klip, det er mere en grynten og med tungen ud af munden.
    Han virker ikke selv besværret af det det er nok mere mig der syntes det lyder voldsomt og så lige alle de forbipasserende vi møder på vores vej:-)

• #3   2. jul 2012 Hvordan ville du beskrive hans vejrtrækning, når det sker?

• #4   2. jul 2012 Hyperventilerer

http://www.youtube.com/watch?v=d_fLvb1tU-Y

Reverse sneezing

http://www.youtube.com/watch?v=T1fLVOL9WcA&feature=related

• #6   3. jul 2012 Hvad siger dyrlægen til det?

• malene t
    malene t Tilmeldt:
    okt 2010

#7   3. jul 2012 Han helt klart hyperventilere og så er der hans grynten oveni. Kunne han lide at allergi, det virker som om hans næse er stoppet og det er blevet være de sidste par dage?. Idag skal han klippes, det vil også hjælpe på varmen og vil få min dyrlæge til at tjekke det andet.
    Måske der sidder noget og tænker " hold kæft hvor nogle dumme spørgsmål hun stiller", til jer vil jeg gerne sige, det er min første hund og der burde være plads til os alle.
    Jeg syntes det er dejligt at så mange søde mennesker finder tid og lyst til at komme med gode råd til mine spørgsmål... Tak:-)

• #8   3. jul 2012 Jeg har haft en cavalier tidligere.

Hvis det var meget varmt og vi havde løbet på stranden eller lignende, så kunne han gøre som hunden i den første video. Men det gik hurtigt over, når han stoppede med at spæne rundt.

Han gjorde det aldrig i køligere vejr eller generelt af at gå tur - der skulle noget mere til.

Han havde også en sjælden gang lidt reverse sneezing, men jeg husker det som værende yderst sjældent. Men han snorkede da som et tærskeværk, når han lå med alle 4 stænger i vejret og sov *GG*.

Min nuværende hund Buddy (korthåret collie) har aldrig reverse sneezing, han snorker ikke, han kan blive forpustet i varmt vejr, men har ikke oplevet endnu at han hyperventilerer.

Jeg har ikke erfaring med stoppede næser og hunde - har ikke oplevet det.

Men din basse er lidt udsat mht de racer der ligger bag ham, så sørg for at holde ham slank. Hvis det hjælper at klippe ham, kunne det måske også være en ide at afkøle ham med lidt vand på turen? Både til at drikke men også til at hælde lidt over ham.

Men ja spørg da dyrlægen om han mener, der er grund til at være bekymret. smiley

Kommentér på:
Min hund hyperventilerer meget

Annonce