709 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Er godbidder forbudt? Er godbidder forbudt?

Jeg er startet på dkk hvalpemotivation. Min hvalp var 8 uger gl. da vi startede og alle på holdet fik konstant at vide at vi var for sparsomme med godbidderne.
Næste træningsaften var godbidder så pludselig forbudt....Jeg spør selvfølgelig hvor for, men fik ikke noget konkret svar....Vi er så nogle stykker på holdet som undre os over dette, så der for spørger jeg...Hvad siger I er der noget nyt teori på banen med at det er no go med godbidder til små hvalpe når de starter op med træning, og hvor kan jeg evnt. læse noget om dette?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er godbidder forbudt?
  • #1   4. jul 2012 Ej...Slet ingen som ved noget?

• #2   4. jul 2012 Jeg har selv lige gået til hvalpetræning med min hund to forskellige steder, og begge steder var godbidden vigtig både får at hunden blev belønnet men den blev også brug til når vi skulle gå i kæde ind og ud af hinanden at den lille hvalp fulgte dig i stedet for koncentere sig om alt andet. Vi fik afvide det var vigtigt man bare tog ud fra fuldfoderet og tilpassede det efter hvor mange godbidder.

Dog var det træls at nogle ejere under fri leg delte godbidder ud til højre og venstre hvis de andre hunde ikke kan tåle det og man kan ikke holde øje med hvor meget ens hund fik af alle mulige

• #3   4. jul 2012 Signe..Ja jeg har også ALTID haft godbidder med til træning, i særdeleshed til en lille nybegynder.

• #4   4. jul 2012 Det skulle undre mig meget, om man med fuldt overlæg to så effektiv en forstærker væk fra hvalpetræningen.

Men folk gør jo forskelligt - og der er da også stadig træningsmiljøer, der ikke bryder sig om brugen af godbidder.

• #5   4. jul 2012 CH..Ja det undre også mig, og det er lidt ærgerligt at man ikke kan få en ordentlig forklaring af træner.
    Nåh jeg bruger det så fortsat.

• #6   4. jul 2012 Det valg kan jeg godt forstå, Snow!

• #8   4. jul 2012 Jeg kan forstå hvis folk bare brugte en helt spand godbidder til træning man blev bedt om at beherske sig lidt, men ligefrem at fjerne det, hvilken motivering giver det hunden den aldrig får noget hvis den gør hvad den bliver bedt om?

• #9   4. jul 2012 hunden tækkes os, for at få noget at æde. sådan er det bare. og at fjerne motivationen allerede fra hvalp er ikk ok. så self. kan du bruge små hurtigt slugte guffer til en hvalp.
    husk træneres ord er ikke lov, men vejledende.

• #10   4. jul 2012 Hvad vil denne træner egentlig bruge som forstærker i stedet for?

• #11   4. jul 2012 Ja...Jeg ved at træner er der for at vejlede, og jeg tager det jeg kan bruge, og la resten ligge....Men jeg er jo også gammel i gårde, og det er ærgerligt at stå og se nye hvalpeejere stå og ikke kan får deres hvalpe til noget fordi træner virkelig ikke vil se det med godbidder... Og hvis man så bare kunne forstå ham?

• #12   4. jul 2012 En valgfri lyd eller hånd eller en klikker.

• #13   4. jul 2012 Jeg bruger godbidder!!! Og kan træneren ikke acceptere det, finder jeg et andet sted at træne!!

• #14   4. jul 2012 Ok... Så tror jeg altså noget er lidt misforstået fra trænerens side, for lyden er jo kun et signal - der skal kobles en forstærker på. Ellers har lyden ingen værdi for hunden....

Sært..

• #15   4. jul 2012 Jeg har hørt de der klikker er rigtig gode, men man kunne da kombinere det. Og hunden er ikke dum hvis den ved den får godbidder når i træner hjemme så vil den da syntes du er urimelig til træningen udenfor hjemmet. Jeg må sige jeg ikke har brugt mange godbidder i min hunds tid, men nok til den ved den har gjort det perfekt. Dog er der røget utrolig mange til at lære og rulle rundt.

• #16   4. jul 2012 Jamen en klikker skal jo netop opfølges med en godbid - ellers er klikket i sig selv jo værdiløst..

• #17   4. jul 2012 Ja det ved jeg, men jeg vil jo mene alle hunde i den ene eller anden måde fortjener en godbid.
    Jeg brugte især godbidder min hund er skrækskagen overfor børn, jeg gik ned i en børnehave og udpegede først to børn som skulle træne min hund, og de kan på ingen måde administrer en klikker

• #18   4. jul 2012 Jeg kan læse I kommer til det samme som jeg...Måske ligger hans problem som træner i, at det er længe siden han har haft hvalpemotivation og har kun trænet voksne hunde...Kan forstå på dkk at han er trådt til i sidste øjeblik fordi der ikke var andre trænere ledige inden sommerferien, og bl.a. jeg pressede på for at starte op med træning inden min hvalp blev for gammel...
    Nåh vi holder sommerfri de næste uger, og så må vi se når vi skal starte op igen i august.

• #19   4. jul 2012 Jeg trænede ved DKK også, og vi måtte hellere end gerne bruge godbidder. Nu tænker jeg på et helt hold hvis alle ti hunde ejere står med en klikker bliver hundene så ikke forvirret?

• #21   5. jul 2012 Alfisten: Det er lige godt det værste sludder. Har du nogensinde deltaget på et hvalpehold hos DKK? De 5 hvalpe- og unghundehold jeg har været tilknyttet anvender alle markør og forstærker... Derudover ved jeg, at ingen trænere i klubben kunne drømme om, at træne uden belønning...

• #22   5. jul 2012 I mine ører lyder det mest som, at enten træner eller kursister har misforstået noget.

1. Træner har hørt at klikkertræning er smart, men har ikke sat sig ind i det.

2. Kursister hører træner sige: "I må ikke lokke med godbidder". Når træner siger det på nogle af holdene, tror kursisterne af og til, at de slet ikke må bruge godbidder. Det bør naturligvis fanges af den opmærksomme træner, hvis nogle misforstår budskabet... Der er bare rigtigt mange af hr. og fru Danmark, som ikke ved endnu, at der er forskel på lokning og belønning...;0)

• #23   5. jul 2012 Imo også typisk DKK.

Det ene øjeblik er det godbidder, godbidder og godbidder og uuuuuuu ha - STORT minus ved bolde og legetøj. Og i farten glemmer man lidt, hvad stemmeføring og godt kropssprog kan gøre.

Og så ....vupti............når folk begynder at se, at de slet ikke kan noget med hunden, hvis ikke de kan opføre sig som en frikadelle, - så er det nærmest slut med godbidder og bolde er in.

Pussigt nok i samme tempo, som DKK´s adfærdsbehandler selv finde ud af, hvordan man bruger de tre forstærkere - og pussigt nok lige efter at denne også skriver en kritisk indlæg om godbidder i "Hunden".

• #24   5. jul 2012 Nu har jeg jo trænet ny hvalp hvert år hos dkk de sidste mange år...Og det er så første gang jeg er stødt på no go med godbidder.....Men som skrevet tidliger så er jeg gammel i gårde, jeg tager det jeg kan bruge og lader resten ligge...Men jeg undre mig da selvfølgelig over der er sååå stor forskel fra år til år og fra træner til træner....
    Jeg skal tilføje at jeg træner hos dkk, fordi jeg alle andre år har haft super træner, og jeg kan godt li min bjæffer bliver vant til alle andre racer inden schæfertræningen begynder.

• #25   5. jul 2012 Alfisten: Som du selv skriver er der forskel på afdelinger og de enkelte trænere... Du har selv oplevet det ifm. DCH-Give...

Derfor reagerer jeg på udtalelsen om, at det er "standard DKK-træning"... Det er da inden grad en generalisering, som ikke har hold i virkeligheden!

At du træner med 2 tidligere DKK-folk siger jo intet om den generelle standard. Der er flere ting, der spiller ind: alder på deres uddannelse, deres eget syn på hunde, er de blevet uenige med DKK osv. osv... Jeg kender flere dårlige trænere fra DCH, men derfor dømmer jeg da ikke hele organisationen. Jeg kender flere læreruddannede, som ikke bør have med børn at gøre. Skal jeg så bortdømme hele den danske lærerstand? Det kunne godt nok være rart med lidt saglighed i sådanne udtalelser... Ikke kun fra dig, men generelt på dette forum!

Kommentér på:
Er godbidder forbudt?

Annonce