{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville du ?
  • #2   6. jul 2012 Nej det ville jeg ikke.

men jeg tror der er mange, der ikke er klar over problemets omfang, og derfor køber hunden alligevel

• #4   6. jul 2012 Alt kan åbenbart sælges eller skal "reddes"

En ting var hvis man fik hunden tilbudt gratis, da der jo nok skal bruges en hel masse penge på dyrlæge og hvis man er ærlig, så kan den jo heller ikke sygeforsikres for det "eksem/allergi", men at give penge for noget, man ved på forhånd kommer til at koste dyrlægeregninger, det fatter jeg sgu ikke...

• #5   6. jul 2012 Nope... en gang helvede med syg hund vil jeg prøve at gøre alt for at undgå næste gang.... og ja den race er jo kendt for div. hudsygdomme.

• #6   6. jul 2012 ALDRIG
    Har haft en hund med allergi. Ville ALDRIG byde mig selv at anskaffe en jeg vidste havde det på forhånd.

• #7   6. jul 2012 Nej, det ville jeg ikke byde mig selv:/

• #8   6. jul 2012 Nej ville jeg bestemt ikke!

• #9   6. jul 2012 Det vil komme an på meget, og hvilken situation.

Men jeg ville ikke bare sige nej smiley

• #10   6. jul 2012 Nej, ville nok også kigge efter en anden, men vil nu sige at var det en hund som jeg kendte (og holdte af) og ejer ikke længere af en eller anden grund kunne have hunden mere kunne jeg måske godt finde på det, men kommer måske også an på i hvilken omfang vi snakker og om ejer har sat sig ind i hvad det enlig er hunden er allergisk overfor. Hvis jeg selv skulle sælge en hund med allergi/eksem var det da noget jeg ville sætte mig ind i og finde ud af inden jeg sælger den.

• #11   6. jul 2012 Tjaaa, jeg smed ikke penge efter sådan en, men at evt. overtage den gratis,det er en helt anden snak....

• #12   6. jul 2012 Nej vil ikke betale men tager gerne en yngre hund ind med lidt skavanker gratis.
    Giver gerne en hund chancen til at finde ud af hvad den fejler og er det voldsomt alvorligt så give den fred...

• #13   6. jul 2012 Både ja og nej...

• #14   6. jul 2012 Nope. Har selv allergihund og det er i perioder et helvede for både hund og ejer. Det vil jeg ikke betale ekstra for.

• #15   6. jul 2012 Nu har jeg ingen hunde med allergi/eksem men de har deres andre skavanker...

Men de er det hele værd, elsker mine hunde højt, ja det har været/er dyrt, der har været mange tåre på vejen, men nu er vi her og ja jeg ville gøre det igen.

• #16   6. jul 2012 Selvfølgelig har prisen noget at sige, men at man kun at vil tage hunden til sig hvis man kan få den gratis er da noget pjat. Hvis man ikke vil ofre penge på at købe selve hunden, hvad så med dyrlægeregninger osv... Ikke at det er forkert af dem som hjælper folk i nød og tager deres hunde til sig uden at give noget for den, nej det tværtimod rigtig flot af dem, men der er forskel på at hjælpe folk som ikke længere kan have hunden og så på at forvente at få en hund gratis fordi den har allergi/eksem...

• #17   6. jul 2012 Pointen var jo netop at bruge de penge hunden evt. kostede på dyrlægeregninger og udredning af den eksem/allergi

• #18   6. jul 2012 Det også helt fint. Men synes det er forkert at FORVENTE at hunden er gratis fordi den har allergi eller eksem.

• #19   6. jul 2012 Rene>>> Lige præcis... smiley

• #20   6. jul 2012 Nogen står med en allergi som de ikke selv vil ofre penge på og derfor vil af med. De vil have penge for hunden?

Hunden er syg og vil sikkert være det resten af livet.
    Man kan ikke forsikre hunden da den er kronisk syg og dermed ikke på den måde få hjælp til udgifterne.

Og det er IKKE små udgifter. Alt er mere kompliceret med en allergihund. Der skal lige meget hvad man skal tages hensyn til hundens immunforsvar. Den skal ofte have speciel mad, evt. dgl, medicin som har forskellige bevirkninger.
    Ethvert normalt rutineindgreb eller småskade kan udarte sig meget meget voldsomt på kort tid fordi hundens immunforsvar er kompromitteret.

Medmindre man sidder noget bedre end gennemsnitligt godt i det økonomisk tror jeg de færreste vil have råd til at have en sådan hund ...

Og så at betale tidligere ejere for lette dem for udgifterne?

Hunden kan ikke gøre ved at den er syg men ingen skal da tjene på det? Øhh udover dyrlægerne ...

• #21   6. jul 2012 *allergihund skulle der stå i første sætning

• #22   6. jul 2012 Nej.. Jeg har haft en kat med foderallergi, det er dyrt, og måtte sige farvel til den alt for tideligt da den til sidst ikke kunne tåle noget som helst

• #23   6. jul 2012 Nu det jo ikke sikkert årsagen lige ville være at de ikke længere kan have hunden pga. dens allergi/eksem - der kan jo være flere grunde, men det så hvad det er smiley Men jeg siger heller ikke at hunden SKAL koste noget, det er op til ejer selv, men jeg siger at JEG SYNES det er forkert at forvente at få en hund gratis! Ja, der vil nok være mange dyrlægeregninger og nej det ikke i den billige ende, men det vidste man vel inden... Der er ikke noget der er gratis i den verden her, og hvis man synes prisen for hunden er mere end hvad man vil give (både det den koster men også i dyrlægeregninger) så skulle man måske ha valgt en anden fra starten af....

• #24   6. jul 2012 nej jeg ville nok ikke give de store penge for den.
    Men er det en sød og god hund kunne jeg godt finde på at overtage den afhængig af hvilken allergi der er tale om.
    Mange allergi former kan tit holdes nede, Akita har lagermide allergi og det er der altså ingen problemer med, jeg barfer og holder hende fra kornprodukter og er derfor symptom fri.

• #25   6. jul 2012 Nope, never, ever, NEJ

• #26   6. jul 2012 NEJ - ikke hvis allerigen er diagnosticeret ved en dermotolog vet.

I min ene race ser vi desværre oftere og oftere, at alm. praktiserende dyrlæger diagnosticerer hunde som allergiere, men at diganosen efterfølgende ikke kan bekræftes af en dermatolog vet - altså en allergi/hud- dyrlæge...

Lang fra alle hudlidelser med udslet og kløe skyldes en bagvedliggende allergi. Så for mig ville det afgørende være, hvem der har stillet diagnosen.

• #27   6. jul 2012 Jeg siger som Zabrina Buhunde slaven

• #29   6. jul 2012 Helt enig med True.

Jeg kunne ikke drømme om selv at opsøge det. Men står der en hund og mangler et hjem ja så henter jeg den, som jeg gjorde med Laika da dyrlægen stod og åndende hende i nakken med den sidste sprøjte.

Laika er ikke rask og har kostet/koster mange penge. Men det er lige meget. Det er det hele værd.

• #31   8. jul 2012 tja linda hvis hunden er dejlig og det er et mindre problem som er nemt klaret kan jeg ikke se problemet.
    Hvis det utænkelige skulle ske at jeg ikke kunne have min prinsesse mere ville jeg da håbe at der var nogle der ville tage hende, det koster ikke ekstra hun skal bare holdes fra kornprodukter. ville da være synd at skulle aflive hende pga lidt lagermide allergi.
    Tak mamma.......

• #34   8. jul 2012 NeJaaah

Altså jeg ville være ekstremt obs.
    Det kom an på hvad det var og hvad jeg skulle bruge hunden til.

Hvis det var som familiehund eller bare træning og konkurrencer. Så ville jeg gøre det så fremt man vidste hvad hunden var allergisk overfor, og det kunne håndteres ved f.eks. specialfoder..

Hvis det var med henblik på avl/udstilling så ALDRIG I LIVET.

Jeg ville være meget opmærksom på at man vidste hvad hunden var allergisk overfor. Jeg har desværre oplevet flere der til sidst måtte aflive deres hund grundet allergi... For nylig en labrador..

• #35   8. jul 2012 Nååå ja. Jeg ville aldrig selv henvende mig på en hund som var allergisk, så måske svaret er lidt irrelevant.
    Men som eksempel ville jeg tage min mormors og morfars hund hvis det blev nødvendigt, men det kan styres med foder...

• #36   8. jul 2012 Min gamle husky som jeg overtog som 8 årig var multi allergiker. Han kunne ikke tåle pollen, græs, husstøv, samtlige kornprodukter, majs, gulerødder alt andet kød end and og forskellige fisk osv osv. Han levede på et foder lavet af And og Kartoffel (den gang var BARF ikke noget man vidste noget om) og fik indsprøjtninger hver 3 måned for at kunne fungere. Men var en sød hund. Men igen ham kendte jeg inden jeg overtog, så var også farvet af jeg kendte ham. Men en fremmed hund, nej det tror jeg ikke.. men skal ikke kunne sige det.

• #38   9. jul 2012 Sarah: Det er lidt spøjt du siger man ikke kendte til barf dengang, for den første labrador min mor havde (hun fik den engang i firserne og den blev tolv år) blev "barfet" det hed det naturligvis ikke, men det var altså fuldt ud normalt dengang at fodre med råd kød og involde... At det i en længere periode ikke var noget gud og en hver mand gjorde, det gør ikke at man ikke havde hørt om det... Man har jo ikke altid haft tørfodder smiley

• #41   9. jul 2012 IDa: nej det er også rigtig, min far fodrede også råt, men dengang forelå der ikke så meget undersøgelse på området at man anbefalede det allergi hunde..

Kommentér på:
Ville du ?

Annonce