1.612 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Mops med i DSB tog Mops med i DSB tog

Hej jeg skal have min mops med i toget fra Odense til Korsør her om et par uger. Der står på hjemmesiden mindre hunde i taske er gratis og større hunde koster børnebillet. Har ikke en taske til Milo da han er lige tung nok (10,4 kg) til at være taskehund, men kan da sikkert godt finden en han kan puttes i:) Han er vant til at køre i bus og der betale jeg børnebillet, men en børnebillet i DSB er ret dyr, så overvejer at finde en taske han kan værre i.) Nogen der har haft deres mops med i tog i taske, eller har i betalt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mops med i DSB tog
  • #1   8. jul 2012 Jeg har haft stor hund med i tog hvor jeg havde skåret huller til benene og der kunne de ikke sige han ikke var i en taske, og betalte ikke en krone for at have ham med... smiley
    Men det er altså over 20 år siden... smiley

• #2   8. jul 2012 Ha ha den var god:) Tror sgu også jeg dropper billetten og tager en Ikea pose med, så kan han lige puttes deri når kontrolanten kommer.)

• #3   8. jul 2012 bare tag en sports taske :d

• #4   8. jul 2012 altså alt er muligt... jeg har haft alba med i busserne herover smiley hun var bare i en stor taske smiley

• #5   8. jul 2012 Husk han skal være i tasken under hele rejsen.

• #6   8. jul 2012 Hvis ikke han er vant til at blive "proppet" i en taske tror jeg hellere bare jeg ville betale billetten. Ikke at det er umuligt men kunne da godt forstille mig der lidt af en kamp at få sin hund deri hvis ikke den er vant til det :o) Og ja, den skal jo nemlig være i tasken under hele turen.

• #7   8. jul 2012 Han er sgi da ikke for tung at ha i en taske. Luka vejer 10,8 og han er i taske min. en gang om ugen, når vi kører til træning....

Men jo, du skal betale hvis han ikke er i taske.

• #8   8. jul 2012 Jeg havde Elmo i en taske, når vi skulle med A-busserne her i kbh... han vejede næsten 16 kg smiley

• #9   8. jul 2012 Hi hi, når man er billøs, lærer man at klare sig... 16 kg, det er sejt... det er jeg ikke sikker på jeg ku klare... eller jow, det blev jeg jo nødt til....

• #10   8. jul 2012 Det gik faktisk ok... og ja man er kreativ, når man ingen bil har, og skal et sted hen, hvor kun A-busserne kører til :-9

• #11   8. jul 2012 De kan altså sagtens lade sig gøre. Der Alba var i taske vejede hun 21 kg.

• #12   8. jul 2012 Jeg har haft Anton med i DSB tog (17kg) hvor jeg satte ham i min taske med hjul på, den kunne naturligvis ikke lukkes, men i tasken, det var han! Så de sagde ikke noget og lod ham bare sove videre i tasken smiley

• #13   8. jul 2012 Jeg har mine to chihauhau frem og tilbage fra Kbh til Vejle (jylland) uden problemer og jeg har dem i tasken smiley Så det kan man sagtens.

• #14   8. jul 2012 jeg synes heller ikke at det er et problem at putte vovsen i en taske.... men som nævnt, hvis din hund ikke er vant til at blive transporteret sådan, så ville jeg lige teste metoden af først for at se hvordan reaktionen er på det. For hvis vovsen synes det er dybt ubehageligt, så ville jeg ofre billetprisen.
    Mange hunde synes ikke det er fedt at blive stoppet i en taske, medmindre de har været vænnet til det fra de er små.

• #15   8. jul 2012 jeg betaler børnebillet til min hund, når vi tager til hundedag i Tivoli. men så sidder hun også på sædet, og skal ikke hoppe ned, for at give plads til andre.

• #16   8. jul 2012 Haha, der kan man bare se. Vi køre en hel del med bus og engang imellem med tog så måske jeg skulle finde en taske min kan være i - hvis en på 21 kg kan komme i en taske burde min som vejer 23 kg også kunne ;o) og det med en taske på hjul eller skære huller til benene er ret smart ;o) (Gad nu godt ha set sidstnævnte!!) smiley Hehe

• #17   8. jul 2012 Jeg proppede engang Luka ind i min kuffert, fordi jeg havde glemt hans taske, da vi sku i sommerhuus :o)

• #18   8. jul 2012 jeg tror så ikke I skal regne med at det virker at skære huller til benene... bare lige så I ikke står der og tror den hellige grav er velforvaret.

• #19   8. jul 2012 Vi har også haft Gilbert med i toget:) vi har sådan en hundetaske hovedet lige stikker ud af, hvis i vil låne den?;) ellers så bare find en stor taske han kan sidde i..

• #20   8. jul 2012 Jeg har haft min Sonja i en størrere F&C taske. Hun vejer 8,5kg og jeg kunne gå med hende under armen, altså hvor remmene er over skulderen. Jeg har haft hende med i toge og busser uden problemer. Du kunne også bare lade ham gå derhen vor i skal sidde i toget, tage tasken op på sædet og sætte ham deri, så er det INTET problem.

• #21   8. jul 2012 Jeg havde Lady med for et år siden ca. Jeg kun hende ud af buret og havde hende på mit skød. Men tror faktisk der er regler for hvor stor tasken må være, men hvis jeg var dig ville jeg ringe til DSB og høre om der er regler osv. De sagde selv til mig at jeg gerne måtte have hende på skødet da jeg ringede. Tog damen blev dog lidt sur fordi hendes datter ikke kan tåle hund og hendes hale lige rørte stoffet, jeg sagde at jeg havde fået afvide at jeg godt måtte og at de burde være bedre til at tale sammen og hun gik smiley

• #22   8. jul 2012 jeg kører tit i bus og tog med mine hunde,jeg har så en hunde klapvogn der sidder de i og jeg skal ikke betale for dem,hverken i tog eller bus,og de elsker at sidde i vognen så de kan følge med i alt,man kan jo få flere slags klapvogne til hunde,så måske det var en ide,når den ikke er vant til taske...

• #23   9. jul 2012 Bella vejer også ca 10 kg og hun er altid i taske når vi køre i tog smiley

Og jo, der er bestemt mål som tasken skal overholde:

60 x 30 x 100, hvis ikke jeg tager fejl. En hund i en taske må GERNE sidde på skødet, i tasken vel at mærke under hele turen, men må ikke stå på et sæde alene. Store hunde SKAL opholde sig på gulvet under hele turen. Små hunde i tasker skal håndteres som håndbagage og derfor enten være på skødet, gulvet eller på de der indrettede områder.

Jeg har haft megen skriveri frem og tilbage med DSB, fordi jeg fik oplyst noget fis af en togkontrollør. Derfor ville jeg gerne have de specifikke regler på skrift i en email, som jeg så desuden altid har i den taske Bella sidder i smiley Mine mails medførst i øvrigt at DSB omformulerede sig på deres hjemmeside, da de indrømmede at det var meget misvisende det der stod.

• #26   9. jul 2012 Jeg har altid haft Sonja liggende i tasken på sædet ved siden af mig, har ALDRIG fået høvl for det.

• #27   9. jul 2012 Hvad Nina skriver er korrekt. Og er der folk der mangler siddepladser, så skal man ikke forvente at kunne blokere et sæde med sin 'håndbagage' - hvilket er fair nok.

• #28   9. jul 2012 Det kan godt være at det er korrekt, men det er ikke hvad der sker i praksis.

• #29   9. jul 2012 Man ka sgi da heller ikke være bekendt at lade andre stå op, fordi man ska ha sin hund - som man ikke betaler for - stående på et sæde... det er da ikke i orden....

• #30   9. jul 2012 Jeg havde købt en smart og dyr transport taske til min mops, men han ville bare ikke være i den, når vi skulle køre tog eller bus.

Så jeg bruger min fitness world taske til ham, som han elsker. Ellers brug et transportbur, det er også gratis så.

Kommentér på:
Mops med i DSB tog

Annonce