1.230 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Har alle andre end jeg "pengemaskine"-dyrlæge? Har alle andre end jeg "pengemaskine"-dyrlæge?

Jeg syntes ofte at mange her inde skriver at dyrlæge prøver altid at prakke dem det foder på, som de sælger hos dyrlægen, men af de to dyrlæger jeg har haft gennem Bellas hidtil levetid (hun har så kun haft to, en i Herfølge hvor vi boede før og så en her i Vejle) så har de begge sagt "jamen hun er jo i flot foderstand og pelsen er fin blank, så hvis hun fungere på det foder hun får, så fortsæt da endelig med det".

Sidst fortalte jeg endda at hun får foder med 27% fedt, da hun ellers nemt bliver tynd og til det var hans svar også bare "hun er jo fin i vægt, i forhold til størrelse". Det eneste han spurgte ind til var mere om hendes mave (mht fordøjelse) kunne holde til det høje fedtindhold, hvilket den fint kan. To gange pøller om dagen, som er som hunde-pøller skal være.

Er jeg bare super heldig at ende op med dyrlæger der stoler på at ejeren ved hvad der er bedst for hunden, når det kommer til foder?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har alle andre end jeg "pengemaskine"-dyrlæge?
  • #1   11. jul 2012 Sådan er vores også. smiley

• #2   11. jul 2012 Min hund fik øjenbetændelse, og jeg valgte at tage til den nærmeste dyrlæge (som ikke er min normale).
    Inden jeg fik set mig om, havde jeg ikke bare en hund med øjenbetændelse, men også en allergiske hund og en pose allergifoder under armen.
    Regningen blev på godt 1.200 for en tube salve, som jeg kunne have hentet hos min normale dyrlæge til godt 100 kr.
    Foderet forærede jeg til en herinde fra 1 måned senere.
    Jeg kan stadig smile lidt ved tanken smiley
    Men første og sidste gang jeg lader mig prakke sygdom eller foder på!
    Jeg må have været ude af balance smiley
    Faktisk sidder jeg lidt og smågriner over, hvor dum jeg var!

• #3   11. jul 2012 Ved 12 ugers vaccine og service besøg talte vi blandt meget andet om foder, min dyrlæge anbefalede rc giant serien til vores hvalp, han forhandler selv Hills, det gav lidt tillid til hans råd.
    Vi har brugt ham i over 15 år og har aldrig følt at vi fik prakket noget på!

• #5   11. jul 2012 Det er normalt de prakker en deres foder på, det er jo noget af det de tjener godt på smiley

Så er det bare man skal huske at dyrlægen altså ikke altid har ret smiley

Da jeg havde hund og kat sagde de fx deres eget mad var sundere end barf *g*

Da jeg så havde en kat der også fik allergi udslag af deres allergi foder sagde hun at jeg måtte nok hellere prøve barf, hvilket virkede i en periode, så kom hans allergi tilbage (Jeg valgte til sidst at aflive, når han ikke kunne spise noget uden at få udslæt)

• #6   11. jul 2012 Jeg fodrer med råt, og det er der umidelbart ikke nogen dyrlæger der har forsøgt at ændre. Det eneste foder jeg er blevet prakket på er skånekost, da min hund fik tarmkatar som hvalp. I sådan et tilfælde synes jeg til gengæld at det er fair nok.

Nu har jeg selv en bedre skånekostløsning, så det nummer kommer vi nok ikke til at lave igen (7-9-13 bliver hunden hellere aldrig syg igen).

• #7   11. jul 2012 Min hund har fået lidt tandsten, og dyrlægen anbefalede, at jeg købte noget foder, som kunne afhjælpe det.
    Det var noget nyt Hills, som hun selv forhandlede i sin praksis.

Hun gav mig et par småposer med smagsprøver, og fortalte mig, at jeg kunne finde det billigere på nettet, fremfor, at købe det i hendes dyrlægekonsultation.

Ganske rigtigt, så sparede jeg 100 kr ved, at bestille det over nettet, på dyrlægenonline.dk.

• #8   11. jul 2012 Har aldrig hørt noget for at jeg ikke har brugt dyrlægen´s foder.

Fie var jo lidt svær med maven, så der blev prøvet en hel del foder, min dyrlæge/vet, undersøgte faktisk foder for mig, som de ikke havde i klinikken, for at se hvordan det var sammensat og om det evt. kunne hjælpe hende, de foreslog også barf.

Selvfølgelig tjener dyrlægen på foder, nøjagtigt som alle andre forhandlere gør, man kan da blive prakket ligeså meget på i en dyreforretning, det handler om hvem der er bedst til at "sælge" sine produkter....

• #9   11. jul 2012 Næh min er ikke en pengemaskine, og hun har aldrig sagt noget til at jeg ikke bruger det foder hun sælger.

Og hun har heller ikke noget imod råfodring, så længe man sørger for at hunden får alt det den skal bruge.

Og jeg kan da også sagtens komme ind og stille spørgsmål osv uden at blive opkrævet penge for det.

• #10   11. jul 2012 nææh vores er nu heller ikke en penge maskine og vi bruger så også Skive dyrehospital og de er super søde og tænker på dyrene og ikke på pengene smiley Sidst vi var der henne til sundhedschek var vi der i mindst 2 timer hvor vi bare snakkede om hunden, og hun tilbød også at vi kunne bruge deres træningsbane som "legeplads" for min vuf og nogen andre hunde (der er nemlig indhegnet), det skulle bare være når de ikke trænede der og det skulle vi ikke give noget for smiley Meen nej de er rigtig rigtig søde og bruger rigtig meget tid på alle de dyr der kommer ind og er rigtig gode at snakke med smiley

• #11   11. jul 2012 Mor Til Katja: Dyrlægerne tjener altså ikke godt på foder for har du det fra?

Mine dyrlæger har heller ikke prøvet at prakke mig noget foder på, måske fordi de ved at jeg ved hvad jeg har med at gøre.

• #12   11. jul 2012 Mine har aldrig forsøgt at sælge mig noget. Engang Disen havde dårlig mave fik jeg at vide, jeg kunne købe noget dyrt skånekost af dem, hvis jeg var smådoven eller bare selv lave noget og de var også søde til at svare på spørgsmål om, hvad jeg kunne putte i.

Her i sidste uge havde katten slået sin kæbe og kunne ikke tygge tørfoder. Der spurgte jeg selv om de havde noget, jeg lige kunne købe med, så jeg slap for en tur i netto. Det drejede sig om fire dåser mad, så jeg syntes det var helt ok at betale det mere og så komme hurtigt hjem smiley

• #13   11. jul 2012 Dejligt at høre nogen dyrlæger påtaler overvægt....

• #14   11. jul 2012 Nej min dyrlæge forsøger ikke at prakke mig foder på - Det sagde jeg nej til allerede første gang jeg var der og det er aldrig nævnt siden.. smiley
    Alle mine for kun ros hver gang og at de er fin i stand. Så ingen problemer dér..
    Men synes generelt min dyrlæge er ok dyr, selv når det er småting.. Men er glad for dem, så jeg bliver smiley

• #15   11. jul 2012 Hvis det er fordi man har en overvægtig hund eller hund med andre problemer, så synes jeg det er helt fair at dyrlægen anbefaler noget af deres eget foder der kunne afhjælpe problemet. Det er jo ikke rigtigt at prakke nogen noget på synes jeg...

• #16   11. jul 2012 Mine dyrlæger har aldrig prøvet at prakke mig foder på, men da Lilly begyndte at danne krystaller i blæren, var jeg nød til at købe hos dem, da specialfoder kun kan købes hos dyrlægen.
    De nævner da også hvis de mener hundene er overvægtige og specielt med Lilly og der anbefalede de bare at vi skiftede fra RC Urinary til RC Urinary Moderat Calorie. Det koster det samme, men hjalp Lilly til at tabe sig.

De har aldrig bragt foder op ved Silas.

• #17   12. jul 2012 Dejligt at det ikke kun er mig der er "heldig" smiley

Selvfølgelig syntes jeg også at hvis en hund har et reelt problem, som overvægt og krystaller i urinen, som jo begge bliver nævnt, at der så er helt i orden at dyrlægen anbefaler et foder der kan afhjælpe problemerne. Men det jeg har læst her inde, har oftest drejet sig om helt almindeligt voksen hundefoder, Hills eller Royal Canin.

Egentlig tænker jeg også at en dyrlæge er jo ikke en "sælger". De skal som sådan ikke sælge dig et produkt, ligesom hvis du går ind i en tøjbutik. De skal hjælpe din hund, hvis den har en sygdom. Går du til gengæld ind i en dyrehandel, så er det klart de prøver at prakke et bestemt foder på, for det er et produkt de decideret sælger. Der er ekspedienten jo en sælger. Giver det mening for jer? Jeg arbejder selv i en tøjbutik, så det var lige den nemmeste måde jeg kunne forklare det på, set fra mit "sælger synspunkt" smiley

Kommentér på:
Har alle andre end jeg "pengemaskine"-dyrlæge?

Annonce