{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

han tisser på alt :( {{forumTopicSubject}}

Hey alle i skønne hunde ejer.

Har to dejlige chi'er - en tæve og en han, sagen er at min tæve på 4 år er totalt renlig og der er ingen ting med hende overhoveder, hvor imod min han hund på 2 år, tisser på alt inden for, og det er selv om de kommer ud at gå ture flere gange om dagen og vi har en have som de også kan løbe og lege i og den er der mulighed for at de kan gå ud i hele tiden.
Problemet er ikke så slemt hjemme ved os selv, det er ofte når jeg har vasket senge tøj, så hopper han op i sengen og tisser på det rene sengetøj, dyner og puder smiley
Når vi er andre steder henne, så synes jeg det er så flovt at skulle sætte ham ned for skal holde øje med ham hele tiden, har over vejet en kastraion, men synes bare ikke at det burde være den eneste løsning på problemet.
Vi har efterhånden prøvet mange forskellige ting når han gør det, han får skæld ud når han tisser inden for, og ros når han gør det udenfor og en godbid, for at vise ham det er rigtigt det han gør.

Er der nogen af jer der har prøvet det samme og har nogen gde råd til hvordan jeg venner ham af med det, for det ville nu være rarest at kunne have begge hunde med uden at han skal sidde oppe hele tiden eller at man skal fælge ham rundt over alt ??

Kram en efterhånden desprarat hunde ejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han tisser på alt :(
  • #1   12. jul 2012 Som en start skal du forbi dyrelægen for at få tjekket op på om han evt. har blærebetændelse. Har han ikke det, så er det indøvelse af renlighed forfra igen.
    Det kan godt være at han markerer fordi der er en tæve i hjemmet, så kan kasterering være en løsning, men spørg dyrelægen når du alligevel er der for at få ham tjekket.
    Min ene hanhund er også slem til at markere, og han skal helt sikkert kastereres her i sommer.


  • #2   12. jul 2012 Har du planer om han skal bruges til avl???
    hvis nej, så er kastration en rigtig god løsning på dit problem.
    At han har været ude og tisse af, har ingen effekt på hans ønske om at markere alt i hjemmet der ikke lugter nok af ham. Du har dig tydeligvis en rigtig stor-lille hanhund smiley
    Jo længere tid der går med hans testesteron-styret adfærd jo sværere er det at få ham til at stoppe det selv med kastration.


  • #3   12. jul 2012 ps. kan ikke se problemet i kastration, tværtimod hjælper du din hanhund til ikke at rende forstyrret rundt og føle han skal styre hele hjemmet med sin duft.

  • #4   12. jul 2012 Har ikke planer om at bruge ham til avl smiley
    Tror også at en kastration er den eneste løsning efter hånden, synes bare det synd at tage han "mandighed" meeeeeen er efter hånden også træt af at vaske sengen tøj et par gange om dagen smiley
    Der har nemlig været nogen og sige til mig at det var fordi han ikke kom nok ud, han er ude at gå 4-5 gange om dagen og så kan han selv går i haven hvis han har lyst, så det kan UMUKIGT være derfor jo - eller er jeg helt gal på den ??


  • #5   12. jul 2012 Det er heller ikke for at det er et problem, synes bare det er synd at tage hans "mandighed" fra ham jo smiley

  • #6   12. jul 2012 Camillah At du føler du tager hans mandlighed fra ham, har intet at gøre med hvordan hunden har det smiley Vi ejere er nogen gange lidt for gode til at overfører vores menneskelige følelser til vores hunde smiley



  • #7   12. jul 2012 Det ved jeg godt, synes bare det er synd, tror ikke min kæreste ville blive glad hvis jeg kappede hans "mandighed" fordi han render forstyret rundt til tider smiley haha
    Ej må nok heller ringer og få en snak med dyrelægen om hvad hun synes er bedst


  • #8   12. jul 2012 Jeg er HELT Enig med Kennel Bullos.
    Jeg tror også at din kæreste foretrækker en kastereret hund, end at skulle ligge, gå og sidde i dens tis resten af hundens liv.
    For han vil blive ved med at markere sit territorie så længe han producere testetoron som kun stoppes af en kasteration, og når han allerede er 2år så skal det snart ske, ellers risikere du/ i at opførslen bliver siddende i hjernen på ham..

    Husk at hver gang du vasker f.eks.sengetøjet så fjerner du HAN`s duft så andre hanner kan risikere at komme og ovetage HAN`s territorie og han`s tæve, det er nemlig meste udbredt blandt hanner der bor sammen med en tæve el.flere.. Tro mig, jeg har prøvet det så jeg taler af erfaring. smiley Det er derfor han hele tiden vil forny sin duft= "strintning" så alle kan lugte at dette hjem er HAN`s område og her bestemmer han. ;-)) også er det lige meget om der kommer nogen eller ej.
    Held og Lykke med snakken med Kæresten. Hihihi ;-))


  • #10   12. jul 2012 min russisk toy terrier skal os kastareres, da han pisser over alt efter vi fik tæven hjem. og det stinker og jeg mener os virkelig den pisser over alt, i sengen i kurven på tøj i sofa på tæppet på ALT

  • #11   13. jul 2012 Du og KRIKS kan jo bruge et tissebind på dem indtil i bliver enige om en holdbar løsning.
    Mange med Chi`er bruger tissebind til deres hanhunde især når de er til træf hos hinanden.
    Er man lidt god til håndarbejde så kan man lave sådan et bælte på ingen tid, det kræver bare nål, tråd, lidt stof, velcotape og alm.trusseindlæg som evt.klippes til så det passer ens hund.
    Det er self.bare en midlertidig idé. smiley


  • #12   15. jul 2012 Nej kæresten strinter ikke over det hele der hjemme - guskelov for det da smiley haha
    har en tid hos dyrelægen på torsdag smiley
    Vores hun har så dog ikke gjort det i sofaen og sådan, kun i sengen, og sjovt nok er det kun i min kærestes side af sengen, aldrig i min :S


Kommentér på:
han tisser på alt :(

Annonce