{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Han tisser på gulvet... {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen, vil bare lige gerne have et godt råd, Bertram vil IKKE tisse eller pølse udenfor, vi går ud med ham ofte, osse efter han spiser, osse prøvet sammen med en anden hund, men han vil ikke, lige så snart vi kommer hjem gør han det på gulvet, han ved godt at det ikke er så godt, for vi udviser ikke ligefrem begejstring...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han tisser på gulvet...
  • #1   10. mar 2005 Jeg kan næsten ikke tro at han kan holde sig så længe udenfor...

Når han har sovet et godt stykke tid og i så går ud med ham med det samme... holder han sig så indtil i kommer ind igen eller hvordan?

• #2   10. mar 2005 Selvom i er ude rigtig længe???

• #3   10. mar 2005 Ja sådan har jeg også lært minde det. Jeg skældte dem aldrig ud hvis de gjorde det indenfor, men roste dem til skyerne når de gjorde det udenfor.

Altid sørg for at hvalpen skal ud efter den har sovet, drukket, spist eller leget længe... Og så kommer den ikke ind før den har lavet udenfor...

• #4   10. mar 2005 Vi skælder ham heller ikke ud, vi udtrykker bare lidt misfornøjelse, vi går osse ud med ham efter han har sovet. Han har tisset udenfor en gang, og pølset en gang, og vi har skamrost ham begge gange med godbid osv, men det er ligesom om at han holder sig, osse selv om vi er længe ude, kan det være fordi at det er koldt ??

• #5   10. mar 2005 Vi ha prøvet at lægge ham i bryggerset, med en lille plade for, så han kan se os, men han hyler helt vildt når vi gør det.

• #6   10. mar 2005 Vil lige tilføje, at han gør det med det samme når vi kommer ind igen..

• #7   10. mar 2005 Han gider måske være ude når det er koldt, det kan sagtens være. Men når han har sovet eller bare ikke lavet i lang tid, så er det bare med at komme ud og så BLIVE ude indtil han har lavet. Andet er der ikke rigtig at gøre tror jeg. Det nytter ikke noget man er ude i 5 minutter og så kan han ellers sætte sig indenfor og besørge. Bliv ude indtil han har lavet, om det så tager en time eller mere... Så skal han nok lære det.

Og ja, hvis han vil gøre det på en avis, så kan i lægge en avis indenfor og rykke den længere og længere hen mod døren udtil. Men synes stadig den anden måde er bedre...

Held og lykke med det

• #8   10. mar 2005 ikke være mener jeg... ups

• #9   10. mar 2005 Han gider ikke aviser, ved godt at det tar lidt tid, ville bare lige høre hvad i mener om det, han er lige godt 12 uger. Vi har været ude med ham rigtig lang tid, men han gør det stadigvæk først når vi kommer ind..

• #10   10. mar 2005 Mange tak for alle de gode råd, tålmodigheden har vi heldigvis i forvejen med 2 små børn, så det skal nok blive godt, og ja han er jo kun en lille valp endnu, men det er meget rart at få lidt råd fra de garvede *GG*

• #11   10. mar 2005 Ja det mente vi osse at vi var klar til (at få hund) når vi nu havde klaret den med børne... *LOOL*

• #12   10. mar 2005 Thor på 3 år og lille Ida pigen på godt 5 måneder

• #13   10. mar 2005 Så kom der en lille tår igen, er det forkert, hvis jeg siger nej, også sætter ham i udestuen 5 min efter han har gjort det ?? fordi det kan være svært for mig at gå ud med ham hver gang pga den lille osv ??

• #14   10. mar 2005 Jeg kan heller ikke se på ham hvornår det kommer, han tutter rundt og leger, også stopper han bare op og tisser ??

• #15   10. mar 2005 Det nytter ikke en dyt at lukke ham i udestuen bagefter... Jeg er helt imod overhovedet at skælde en hvalp ud i den alder. Ignorer den når den gør noget forkert og ros den helt vildt når den gør noget rigtigt...

• #16   10. mar 2005 Den har osse hele tiden været sammen med en anden hund her hjemme efter vi har fået ham, min mands kusine er her på besøg med sin hund Joker (June W) Hun er osse oprettet herinde

• #17   10. mar 2005 At have hvalp samtidig med et spædbarn eller i det hele taget små børn er nok et kæmpe arbejde, men i har selv valgt det og så man jo tage konsekvenserne ved at få lidt (eller meget) tis og lort på gulvet... *gg*... Men tro mig, jeg føler med dig. Men husk for guds skyld ikke at skælde ham ud når han gør det indenfor. Den lille stakkel ved virkelig ikke endnu at den ikke må gøre det indenfor, så den bliver snotforvirret hvis den får en negatib reaktion fra din side. Den aner ikke hvorfor du siger nej eller lukker den i et andet rum...

• #18   10. mar 2005 Syntes nu ikke at jeg bare vil ignorer det, så tror han jo bare at det er ok, vilket det jo ikke er, mener heller ikke at det er at skælde ud bare at sige bestemt nej, det er bare et nej, kunne aldrig drømme om at stå og råbe af ham, eller skælde vildt ud, men nej er nej.

• #19   10. mar 2005 Snakker du med en hundepsykolog vil han sige du skal ignorere hvalpens dårlige handlinger... Jeg har læst til dyreadfærdsterapeut og ved en lille smule hvad jeg snakker om... ;o)

Han må gerne lære hvad et nej betyder, men en hvalp forstår ikke HVORFOR du siger nej når den har tisset på gulvet, for den har jo slet ikke lært endnu at den ikke må tisse indenfor. Så den kan komme til at forbinde det at tisse med noget dårligt fordi du har givet den et nej, som den ikke synes var rart. Og så vil den da slet ikke gøre det udenfor hvor det er koldt og hvor den ikke føler sig tryg... Forstår du hvad jeg mener?? Er ikke altid så god til formulere mig selv... hehe

• #20   10. mar 2005 Han virker helt tryg ved at være her, gør når postbudet kommer osv, der er heller ingen tvivl om at han godt forstår nej, for han reagerer på det, hvis han bider i noget han ikke skal og man bare siger nej, så stopper han.

• #21   10. mar 2005 Ja det gav mening *GG* Du skulle bare lige skære det ud i pap først *LOOL*

• #22   10. mar 2005 Ja det er også fint nok... men han forbinder det at tisse med et nej fra dig, og så vil han da slet ikke tisse når han er udenfor...

Han ved jo ikke du ikke siger nej når han gør det udenfor. Det skal han først gøre mange gange før han ved han gør det godt udenfor. Derfor må man ikke skælde en hvalp ud eller sige nej når den gør det indenfor, men bare ignorere det!!!

• #23   10. mar 2005 Hehe... er du med?? *gg*

• #24   10. mar 2005 Ja tror at det er blevet banket ind nu *GG*

• #25   10. mar 2005 Held og lykke med det... ;o)

• #26   10. mar 2005 Takker for den store deltagelse der har været herinde..

Stort Vuffer herfra.. ;o)

• #27   10. mar 2005 vore grandanois bl. havde også de problemer, han tissede også nemt på gulver - jeg tror simpelhen at blæren er for lille, så den bliver overfyldt (han gjorde ligesom i "Bruce den almægtige" og tisse når man bar ham ud) - trøst dig det vokser Bertam nok snart fra, og med det andet (det kunne Rolf også godt finde på), det stoppede nærmest fra den ene dag til den anden.

Knus Helle

Kommentér på:
Han tisser på gulvet...

Annonce