2.712 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Råd mod nabo katte? Råd mod nabo katte?

Halløj Hg'er smiley

Jeg skal lige høre om der er nogen af jer der har et godt husråd mod katte..

Vi har "desværre" en del katte i området og efter vi ikke længere har hund, så kommer de selvfølgelig også i vores have, det er som sådan også okay, da tøsen så får en legekammerat engang imellem.
Men synes det er lige groft nok at de bruge hendes klapvogn som seng, på trods af en meget stramt overtræk, præster de stadig at "bryde" ind i den, at de bruger vores blomster krukket som kattebakke og især at de synes det er okay at træde af på naturens vejen på vores nye træ terrassere?? - både med stort og småt... ?
troede ellers de gravede det ned normalt, så enten har vi meget unormale katte her hvor vi bor eller også så er der noget jeg har misforstået?
Vi har prøvet med det der gå væk kat og prøvet at skræmme dem væk når vi ser dem i haven, men det hjælper ikke, om det er en eller flere katte, ved vi ikke..
men summe summarum er at de sidste 4 dage har der ligget en meget fin lille katte hømhøm hver morgen, selvfølgelig en ny hverdag?
hvad kan vi gøre for at stoppe dette? især det med terrassen må meget gerne stoppe hurtigt, da træet ikke er behandlet endnu og indtil videre har 4 mærke misfarvede pletter på sig.. smiley Håber i kender til noget man kan vaske eller sprøjte på div. steder?

på forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd mod nabo katte?
  • #1   13. jul 2012 mærke = mørke

• #2   13. jul 2012 Jeg føler din smerte. Jeg ved ikke om du kan bruge nogle af de råd jeg fik i går?
    http://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/518222-gaa_vaek_kat

• #4   13. jul 2012 Haha.. Susanne, vi må desværre ikke i vores boligforening, de mener det er for tæt på naboerne smiley haha.. men det var også vores første tanke..

Krumme.. okay helt sikkert, vi har hønsehegn om hele haven fra den gang vi havde hund, så vi ved at de kun kan komme ind ved at springe over lågen, det har vi også set dem gøre, det er den eneste vej ind og ud smiley så det kunne være det var en rigtig go løsning smiley

Søster - okay, var ikke klar over der var en tråd herinde igår, det er længe siden jeg har været på og tjekket tråde smiley men kigger da lige på det, men er glad for at du føler med mig smiley

• #5   13. jul 2012 Der eneste effektive middel jeg kender er Hjortetaks-olie.. Det er effektivt.. katte-fri.. Og menneske-fri.. smiley For det sinker.. Lugten holder i ca 10 dage

det har en brun farve så nok ikke godt på terrasse brædderne men kan vel spray/vande der i kanten af terrassen så det ikke kommer på terrassen

effekten forsvinder også med tiden så man skal ud og spray vande igen

• #6   13. jul 2012 ved godt det lyder rigtig latterligt.
    Men Put Peber i små Peber korn I alt hvor de hopper i smiley
    Eller kanel. De kan ikke li lugten af det.
    HAr selv haft problem med Katte og mine ting.
    Efter jeghar lagt det i . har de ikke været i . smiley

• #7   13. jul 2012 Søster / alle - Det er godt nok mange indlæg smiley har lige læst de første og det med kattefælder må vi heller ikke her hvor vi bor.. det er nogle MEGET sippede folk vi har til naboer, som, som vi behandler vores hunde som "børn" gør det samme med deres katte.. desværre.. vi skal varsle det 3 mdr. i forvejen hvis vi sætter en op og det synes jeg ikke rigtig min terresse kan vente på smiley
    men det indløg med linket til katte-planten virker også som en ret godt løsning, tro jeg prøver dem begge 2.. Min mand har sendt breve til de andre beboere og vi er LANGT fra de eneste som er trætte af katte, vores nabos kat ( som vi kan kende) har sågar taget sig den frihed at sove i vores datters seng sidste weekend mens vi var ude og handle og synes godt at vi kunne lufte ud på hendes værelse mens vi var væk.. og wupti, da Sigge åbner døren ind til sit værelset ( som var lukket for ikke at lave gennemtræk, heldigvis) vækker og forskrækker hun katten som stryger ud af vinduet igen!! magen til frækhed.. I det brev min mand skrev, (som også blev sendt til de omliggende huse, som ikke har noget med foreningen at gør) skrev han at vores datter lider voldsomt af katte allergi( det gør hun nu ikke, så det er ren skræmme kampagne) og at alle katte set på grunden vil blive fjernet på hans måde ( min mand er lige så stor dyre elsker som alle vi herinde er) så i må endelig ikke tro det værste om ham, det er i ren kampagne og irreterision (staves) over at de skide kræ gør som de gør, det må gerne være her, de skal bare ikke sk*de over det hele og slet ikke sove i vores datters seng!

dette var der så halvt ved at komme en politi anmeldes ud af, fra en af naboerne til min mand?? i husreglerne står der er både hund og kat SKAL holdes på egen grund! der er 4 sider om hvad vores hunde må og ikke må, hvad for nolge racer vi må ha og ikke ha, det eneste der står om katte er at de skal holdes på egen grund, hvilket langt fra bliver gjort...

Hold da op det blev langt, jeg lod mig vist lige rive lidt med.. håber i kan okse jer igennem det smiley

• #8   13. jul 2012 Erika - Okay, hvordan er det der hjorteloie så når man har en på 3 år som også gerne skulle være i have og på terrassen, nu bliver jeg helt nervøs?

Diana - Okay, har prøvet med kanel i blomsterkrukkerne, det virker ikke på de her bondekatte*griner* Men prøver da lige at spæde lidt peber til smiley påvirker det blomsterne på nogen måde?

minion - Ja, men som jeg skriver i det andet indlæg er der andre regler i vores forening og det skal varles 3 mdr. før og til alle omliggende huse.. vi skal søge om tillades gennem boligkontoret og ham der styre det( kender ham privat) er KÆMPE katte elsker så vi får ikke lov til en dyt, påtrods af at vi (bortset fra kattejerne) er en hel afdeling på 30 husstande som har indgivet klager, han svar har indtil videre været at vi må leve med det eller afskaffer han husdyr helt igen! *fedt* :S

• #9   13. jul 2012 minion : det er også gjort, sidste lørdag blev der indkaldt til bebore møde hvor at folk var ved at ryge i totterne på hinanden, fordi at folk føler sig angrebet af at vi ikke gider have deres katte i haverne.. vi forslog at ligesom der står i reglerne at hunde skal hegnes ind og skal være i sno på stierne omkring foreningen at folk med katte kunne lave aulaere eller sætte dem i sele med en lang sno, vi synes jo godt de må være her også fordi man ved jo ikke om man selv får lyst til at have kat på et tidspunkt, men vi skal jo alle sammen være her, men det er katteejerne åbenbart ikke enige i.... ? :S sindssyge mennesker*griner*

• #10   13. jul 2012

minion - kan man det? hvordan det? det lyder jo helt interresant smiley smiley
    det er jo lige så meget chippede katte som vilde der er herude tror jeg?

Koster det noget?

• #11   13. jul 2012 Susanne - no harm, har selv haft 3 katte smiley og de må som sagt også gerne være her, bare de ikke laver stort på min terresse smiley *griner*

• #12   13. jul 2012 Minion - okay, det er som sagt også taget op.. ærgerligt at vi ikke har samme regler som hos jer.. smiley men vi skal jo vente de der 3 måneder.. smiley så hvis jeg/vi gerne vil afhjælpe problemet hurtigt så er vi nok ude i noget med planter eller noget de synes lugter rigitg grimt, så vi kan gøre noget " med det samme" smiley

• #13   13. jul 2012 Hvis folk er så pjattede med deres katte, så må de ski overholde lovgivningen og holde deres kræ på egen matrikel.

• #14   13. jul 2012 Uanset hvilke regler der er for beboerne i området, så er det altså sådan at man IKKE kan sætte regler der ikke følger den danske lovgivning... så uanset hvordan man vælger at vende og dreje det, så gælder loven vedr fremlysning ved indfangning, ikke reglerne der er sat af beboerne!!!

• #15   13. jul 2012 Jamen det må jo blive som nød løsning hvis de andre ting i hjælper.. kan jo desværre ikke stille mig på bagben over for de regler som er lavet, da mange af kattene hvis ikke de fleste er ejet af div. naboere..

• #16   13. jul 2012 The one - Nej det er heller ikke regler vi beboer har lavet, det er alm. lovgivning plus det som dem der ejer/styre foreningen har bestemt, ( bare til sammen ligning har de udover hundeloven jo også bestemt hvilke andre racer der ikke må haves her, eks. OEB'er, schæfer, racer som i dagens DK er helt normale familie hunde de 2 jeg nævnte var bare 2 af mange som de synes er " kamphunde/muskehunde/ tilfare for deres omgivelser hunde" dybt grotesk.. men regler er regler, min egen far sidder i hovede bestyrrelsen og er mindst lige så plaget af kattene som vi andre er og det har været oppe på mange møder hvordan de/vi skal komme problemet til livs, første gang det blev taget op på et møde endte det med at hele hovedbestyrelsen plus formanden fik anonyme Trulses brev fra en eller flere beboere, så de har valgt at blande sig helt uden om katteproblemet, fordi folk åbenbart er så vanvittige at i stedet for at tage problemet og finde en løsning i fællesskab med os andre, gå i forsvar og kæmper med næb og kør for at der ikke kommer yderlige regler omkring katte.. :S

• #17   13. jul 2012 Mine hunde tog engang en kat i vores have .. siden dengang har vi ikke haft de store problemer med andre folks katte herinde.
    Det skal lige siges, at vi har en maine coon og en europé, som har en dejlig stor udendørs kattegård at opholde sig i .. vi kan nemlig ret godt lide vores katte, og ønsker ikke, at en eller anden hund slår dem ihjel, eller de på andre måder kommer af dage.

• #18   13. jul 2012 Susanne, nej det beklager jeg, er jo selv tidligere katte ejer og har da også for 14 dage siden været ude og kigge på en killing, så det var ikke så hårdt ment.. undskyld smiley

minion _ jamen det har vi også snakket om, men jeg har ikke samvittighed til at fjerne dem eller til at være vidne om at der var nogle andre der gjorde det..

Problemet er jo at folk ikke overholder reglerne, det er tilladt at have et dyr pr husstand hund/kat... vi er vidner om at mindst 3 af lejlighederen har i hvert fald 2 katte, den ene har hals bånd men det har de andre ikke, fordi at ejer jo godt ved det ikke er tilladt at have flere, vi tror selv at det er derfor folk herude (må jeg heller sige ;)) går sådan amok over at skulle tilføje nye regler omkring katte.. vi er som sådan ligeglade med hvor mange folk har, bare de holder dem i deres haver.. og hvis de betyder så mange for folk, så vil folk vel også gerne ofre de par 100 kroner det koster at lave en aula(staves) alle vi andre ofre da gerne penge på heng og stolper så vi kan holde vores hund i haven?

• #19   13. jul 2012 Martine - Nej præcis, den gang vi havde hund var katte heller intet problem, for han blev lukket uds så snart vi så denm i haven, han gjorde dem ikke noget, han kunne bare go li at løbe efter dem smiley men nu er der ingen hun, men MASSER af katte :S

• #20   13. jul 2012 minion - det vil jeg ikke give dig helt ret i.. jeg kunne aldrig drømme om at få en jæger f.eks til at komme og dræbe dem.. det er jo ikke kattenes skyld det er jo deres natur at være fri.. men igen når der er regler omkring det, så synes jeg nærmer det er uansvarligt af ejerne at være ligeglade med hvad der sker med dem.. den ene som bor her ude har truet med at hælde kogene vand ud over dem, det synes jeg er forkert.. igen kattene ved jo ikke at vi synes de er trælse at have div steder.. så kunne ikke få mig selv til at gøre dem ondt på nogen måde eller selv kontakte en der sørgede for at de forsvandt i løbet af natten.. fjernes ja det skal de, i hvert fald fra min terrasse smiley men det andet har jeg ikke hjertet til, selvom jeg synes det er et stort problem..

• #21   13. jul 2012 jamen på den vis er jeg enig med dig.. det var jo også begyndt at blive taget fat om problemet men da folk begyndte at blive personlige og ligefrem sende trusselsbreve har boligforeningen jo valgt bakke helt ud af problemet og er ikke interesseret i at afhjælpe det fordi de bliver truet på livet at vrede katte ejer...?

Både naboen med det kogene vand og min egen mand er jo udover bestyrelsen blevet truet med politianmeldes for dyremishandling hvis deres kat/katte ikke kommer hjem en dag.. i teorien kunne de jo være blevet kørt ned, da vi kun bor 300 meter fra en stor hovedvej.. men det kunne vel godt være at man bare skulle man skulle tage drasiske metoder i brug.. jeg har det bare ikke så godt med det.. er der ikke også nogen regler med at man ikke må skyde med mindre der er min. 200 meter til nærmste husstand?

• #22   13. jul 2012 nej, han har truet med det, hvis naboen ikke fik styr på sin/sine katte, fordi han på ingen måde er katteelsker.. men hvis katteejerne må true os på livet, må de/vi vel også true deres katte smiley tror ikke han kunne finde på at gøre noget af det han siger, men jo trusler er der virkelig mange af.. der er en som har en havelåge magen til os hun har sat pigtråd på det så kattene ikke kan springe over, hvilket de så prøver alligevel og derved kommer tilskade, hun er blevet bedt om at fjerne det flere gange, men det er der da endnu..

• #23   13. jul 2012 minion - Jeg har da også sagt at jeg ville afprøve dem alle sammen??? bortset fra det jeg selv allerede har afprøvet eks. kanel?? hvorfor så mavesur lige pludselig? smiley

Men ja, pigtråd, og der har været katte over det kan man se fordi der sidder pels i nogen af piggene..

• #24   13. jul 2012 Crazy - nej, jeg er heller ikke tilhænger af halsbånd, i reglerne står der at de skal holdes på egen grund, altså skal haverne hegnes ind så kattene ikke kan komme ud og gene os andre.. hvilkewt jeg synes er helt fair, folk gider jo heller ikke have "min" rottweiler rendene rundt i deres haver vel smiley

• #25   13. jul 2012 Crazy - Ja, det er vi nok mange der er, der er bare ikke nogen af dem som er katteejer og som bor her, desværre.. synes det er synd for det er jo pt. ren nabo krig og det er synd når man bor så tæt som vi gør her og når vi normalt er en forening som hjælper hinanden på kryds og tværs.. smiley

kan ikke forstå hvorfor der går så meget af folk fordi de bare skal sætte lidt højere hegn op? vejer sådanne folk virkelig deres kæledyre ve og vel op i penge? man rammes jo af tanken om at de ikke er helt vel funkerene oppe i hovede, de vil intet gøre for at sikre deres katte, men de har ingen problemer med livstrusler eller brokke sig over at ens hund komme med et lille bjæf når den render og leger inde i vores forsvarligt lukkede have/haver... dobbelt moral kan man leve længe på herude åbenbart..

• #26   13. jul 2012 Okay, det lyder ikke så heldigt.. stakkels ham.. godt du fik ham ud inden skaden var for stor..

Kommentér på:
Råd mod nabo katte?

Annonce