Råd mod nabo katte? Råd mod nabo katte?
Halløj Hg'er
Jeg skal lige høre om der er nogen af jer der har et godt husråd mod katte..
Vi har "desværre" en del katte i området og efter vi ikke længere har hund, så kommer de selvfølgelig også i vores have, det er som sådan også okay, da tøsen så får en legekammerat engang imellem.
Men synes det er lige groft nok at de bruge hendes klapvogn som seng, på trods af en meget stramt overtræk, præster de stadig at "bryde" ind i den, at de bruger vores blomster krukket som kattebakke og især at de synes det er okay at træde af på naturens vejen på vores nye træ terrassere?? - både med stort og småt... ?
troede ellers de gravede det ned normalt, så enten har vi meget unormale katte her hvor vi bor eller også så er der noget jeg har misforstået?
Vi har prøvet med det der gå væk kat og prøvet at skræmme dem væk når vi ser dem i haven, men det hjælper ikke, om det er en eller flere katte, ved vi ikke..
men summe summarum er at de sidste 4 dage har der ligget en meget fin lille katte hømhøm hver morgen, selvfølgelig en ny hverdag?
hvad kan vi gøre for at stoppe dette? især det med terrassen må meget gerne stoppe hurtigt, da træet ikke er behandlet endnu og indtil videre har 4 mærke misfarvede pletter på sig.. Håber i kender til noget man kan vaske eller sprøjte på div. steder?
på forhånd tak
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 808
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
http://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/518222-gaa_vaek_kat
jan 2007
Krumme.. okay helt sikkert, vi har hønsehegn om hele haven fra den gang vi havde hund, så vi ved at de kun kan komme ind ved at springe over lågen, det har vi også set dem gøre, det er den eneste vej ind og ud
Søster - okay, var ikke klar over der var en tråd herinde igår, det er længe siden jeg har været på og tjekket tråde
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
det har en brun farve så nok ikke godt på terrasse brædderne men kan vel spray/vande der i kanten af terrassen så det ikke kommer på terrassen
effekten forsvinder også med tiden så man skal ud og spray vande igen
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 1
Men Put Peber i små Peber korn I alt hvor de hopper i
Eller kanel. De kan ikke li lugten af det.
HAr selv haft problem med Katte og mine ting.
Efter jeghar lagt det i . har de ikke været i .
jan 2007
men det indløg med linket til katte-planten virker også som en ret godt løsning, tro jeg prøver dem begge 2.. Min mand har sendt breve til de andre beboere og vi er LANGT fra de eneste som er trætte af katte, vores nabos kat ( som vi kan kende) har sågar taget sig den frihed at sove i vores datters seng sidste weekend mens vi var ude og handle og synes godt at vi kunne lufte ud på hendes værelse mens vi var væk.. og wupti, da Sigge åbner døren ind til sit værelset ( som var lukket for ikke at lave gennemtræk, heldigvis) vækker og forskrækker hun katten som stryger ud af vinduet igen!! magen til frækhed.. I det brev min mand skrev, (som også blev sendt til de omliggende huse, som ikke har noget med foreningen at gør) skrev han at vores datter lider voldsomt af katte allergi( det gør hun nu ikke, så det er ren skræmme kampagne) og at alle katte set på grunden vil blive fjernet på hans måde ( min mand er lige så stor dyre elsker som alle vi herinde er) så i må endelig ikke tro det værste om ham, det er i ren kampagne og irreterision (staves) over at de skide kræ gør som de gør, det må gerne være her, de skal bare ikke sk*de over det hele og slet ikke sove i vores datters seng!
dette var der så halvt ved at komme en politi anmeldes ud af, fra en af naboerne til min mand?? i husreglerne står der er både hund og kat SKAL holdes på egen grund! der er 4 sider om hvad vores hunde må og ikke må, hvad for nolge racer vi må ha og ikke ha, det eneste der står om katte er at de skal holdes på egen grund, hvilket langt fra bliver gjort...
Hold da op det blev langt, jeg lod mig vist lige rive lidt med.. håber i kan okse jer igennem det
jan 2007
Diana - Okay, har prøvet med kanel i blomsterkrukkerne, det virker ikke på de her bondekatte*griner* Men prøver da lige at spæde lidt peber til
minion - Ja, men som jeg skriver i det andet indlæg er der andre regler i vores forening og det skal varles 3 mdr. før og til alle omliggende huse.. vi skal søge om tillades gennem boligkontoret og ham der styre det( kender ham privat) er KÆMPE katte elsker så vi får ikke lov til en dyt, påtrods af at vi (bortset fra kattejerne) er en hel afdeling på 30 husstande som har indgivet klager, han svar har indtil videre været at vi må leve med det eller afskaffer han husdyr helt igen! *fedt* :S
jan 2007
jan 2007
minion - kan man det? hvordan det? det lyder jo helt interresant
det er jo lige så meget chippede katte som vilde der er herude tror jeg?
Koster det noget?
jan 2007
jan 2007
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.124
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.758
jan 2007
jan 2007
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 354 Svar: 14.545
Det skal lige siges, at vi har en maine coon og en europé, som har en dejlig stor udendørs kattegård at opholde sig i .. vi kan nemlig ret godt lide vores katte, og ønsker ikke, at en eller anden hund slår dem ihjel, eller de på andre måder kommer af dage.
jan 2007
minion _ jamen det har vi også snakket om, men jeg har ikke samvittighed til at fjerne dem eller til at være vidne om at der var nogle andre der gjorde det..
Problemet er jo at folk ikke overholder reglerne, det er tilladt at have et dyr pr husstand hund/kat... vi er vidner om at mindst 3 af lejlighederen har i hvert fald 2 katte, den ene har hals bånd men det har de andre ikke, fordi at ejer jo godt ved det ikke er tilladt at have flere, vi tror selv at det er derfor folk herude (må jeg heller sige ;)) går sådan amok over at skulle tilføje nye regler omkring katte.. vi er som sådan ligeglade med hvor mange folk har, bare de holder dem i deres haver.. og hvis de betyder så mange for folk, så vil folk vel også gerne ofre de par 100 kroner det koster at lave en aula(staves) alle vi andre ofre da gerne penge på heng og stolper så vi kan holde vores hund i haven?
jan 2007
jan 2007
jan 2007
Både naboen med det kogene vand og min egen mand er jo udover bestyrelsen blevet truet med politianmeldes for dyremishandling hvis deres kat/katte ikke kommer hjem en dag.. i teorien kunne de jo være blevet kørt ned, da vi kun bor 300 meter fra en stor hovedvej.. men det kunne vel godt være at man bare skulle man skulle tage drasiske metoder i brug.. jeg har det bare ikke så godt med det.. er der ikke også nogen regler med at man ikke må skyde med mindre der er min. 200 meter til nærmste husstand?
jan 2007
jan 2007
Men ja, pigtråd, og der har været katte over det kan man se fordi der sidder pels i nogen af piggene..
jan 2007
jan 2007
kan ikke forstå hvorfor der går så meget af folk fordi de bare skal sætte lidt højere hegn op? vejer sådanne folk virkelig deres kæledyre ve og vel op i penge? man rammes jo af tanken om at de ikke er helt vel funkerene oppe i hovede, de vil intet gøre for at sikre deres katte, men de har ingen problemer med livstrusler eller brokke sig over at ens hund komme med et lille bjæf når den render og leger inde i vores forsvarligt lukkede have/haver... dobbelt moral kan man leve længe på herude åbenbart..
jan 2007
Råd mod nabo katte?