{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.891 visninger | Oprettet:

Bayvantic nærmest banlyst, og etser hundens hud og pels {{forumTopicSubject}}

Mig som skulle ned og købe bayvantic idag fordi jeg fandt 8 flåter på min Aussie i aftes, ser jeg denne artikel hos EB
http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1792575.ece

Ved godt man skal tage alt EB skriver med et gran salt..
Men er der nogen her inde der kan bekræfte at bayvantic har været etsende det ved deres hunde? eller andre komplikationer?

Hvad flåt midler er der ellers, ud over frontline og bayvantic?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bayvantic nærmest banlyst, og etser hundens hud og pels
  • #1   16. jul 2012 Nogle hunde reagerer på Bayvantic, ja. Man er det ikke sådan med al medicin? Vores hunde reagerer ikke.

• #2   16. jul 2012 Jo jeg har også hørt folk snakke om frontline, men igen en fjer bliver hurtigt til 10 høns..
    Vil jo bare ikke risikiere noget, har ikke før brugt flåtmidler på mine hunde, da de aldrig har haft nogle, sådan rigtig. Min DSG på 3½ år hun har haft 2 i "hele" sit liv, min Aussie på 1½ har derimod er meget ramt, han har haft et utal .. Kan ikke længere tælles, og igår aftes hvor jeg fandt 8, var det dråben.
    Nu vil jeg prøve noget middel imod dem.

Men nu er jeg blevet i tvivl om det nu også er det rigtige smiley

• #3   16. jul 2012 Vi har haft brugt bayvantic og frontline (i forskellige tidsperioder) begge gav vores hund alvorlig forgiftning og vi var ved at miste hende, derfor bruger vi ikke det skrammel herhjemme smiley

• #4   16. jul 2012 Hvis man har brugt Bayvantic, og det virker uden at ætse eller give udslæt, så er der vel ikke risiko for det der?

• #5   16. jul 2012 Vi bruger bayvantic, og der er ikke noget her.. Fik dog at vide at man ikke skulle lægge det hele det samme sted i nakken da det kunne virke ætsende at der kom for meget på det samme sted..

• #6   16. jul 2012 R ..
    Nej det vil jeg da ikke tro. *smil*

Men nu har jeg aldrig brugt hverken frontline eller bayvantic på nogle af mine. Planen var at jeg ville ind og købe bayvantic til min Aussie idag, men er i tvivl om jeg bør gøre det, efter denne artikel.

• #7   16. jul 2012 Miniovnen, hvem sagde det? Din dyrlæge?

• #8   16. jul 2012 Jo, de kan sagtens reagere selvom de er vant til det.. Vi har brugt bayvantic i næsten 8 mdr og pludselig fik hun forgiftning af det... Så ventede vi nogle mdr og forsøgte så med frontline, der fik hun forgiftning også smiley

• #9   16. jul 2012 Hmmmf.. Nu har jeg slet ikke lyst til at stoppe nogle kemikalier i min hunds nakke!

• #10   16. jul 2012 Vi bruger det fint her. Folk ville jo ikke opleve så store sår, hvis de huskede at man lige skal teste ens hund, før man hælder hele doseringen på... En dråbe, to dage før første behandling, for at se om den reagerer.
    Hvilket man bør gøre med ethvert produkt man påbegynder at bruge, af den slags.

Og så desuden sprede det godt ud. Er det for koncentreret, skader det. Men det står der jo også i brugsanvisningen..

• #11   16. jul 2012 Midlet og dets problemer har fandtes i mange år. Der er ingen grund til at stoppe brugen pga en mediehetz.

• #12   16. jul 2012 Nicolai & Malene

Nej tænker også lidt det er en agurke historie, fordi de ikke har andet at skrive om.

• #14   16. jul 2012 Hvorfor er det lige produktet er giftigt for katte? Ja det er jo fordi det er noget kras noget, der ikke er til at spøge med.

I min verden må det altså også være giftigt for hunde så, når det er for katte.

Og kunne aldrig drømme om og give dem det.

• #15   16. jul 2012 Vi bruger kun Luquit fra Vetcur Biotec...den er giftfri, men virker!

• #16   16. jul 2012 Vores tåler det heller ikke. De får voldsom kløe og Valde fik også et ætset sår i nakken, heldigvis kun et lille et i forhold til nogle af dem der er set.

Jeg har aldrig oplevet nogen af dem reagere på andre produkter.

• #17   16. jul 2012 Jeg bruger hvidløg til min hund. Har set to flåter på ham, men de havede ikke sat sig endnu. Så dem tog jeg bare ud af pelsen. Eller har jeg aldrig haft flåter på ham. Og vi går meget i skoven.

• #18   16. jul 2012 Vi har brugt Bayvantic til vores, men Ollie kløede og kløede helt vildt af det - hun blev ikke ætset eller fik udslæt og lign. hun kløede bare.. Derfor valgte vi at stoppe med det og bruger nu Biocide, som dog skal gives lidt oftere, men det virker og Ollie klør ikke af det smiley

• #20   16. jul 2012 Min mand er dyrlæge. Ind i mellem, kommer der hunde ind, som regerer kraftigt på bla Bayvantic. Hundene har bla kraftig kløe og kvalme.
    Tror ikke at han endnu har se nogen med ætsene sår, men selvfølgelig kan det helt sikkert også ske.
    Nogen hunde bliver syge, ved at de slikker hinandens pels efter at de har fået vædsken fra pipetten.
    Må ærlig indrømme, at vi, trods de-relative få- tilfælde af hunde der regerer på medikamenterne, bruger det herhjemme.
    Og jo, de skal ikke have hele indholdet fra pipetten i nakken- det skal fordelse fra nakken, ned af ryggen og til haleroden. Husk at skille pelsen ad, so det kommer direkte på huden

• #21   16. jul 2012 Er mere rolig nu faktisk, var lige helt oppe at ringe, haha! smiley

Tænker jeg køber det, og så prøver at dryppe et enkelt dråbe i nakke og ved halerod og se om han reagere på det..

Hvorfor bruger i bayvantic og fx. ikke frontline?

• #22   16. jul 2012 Man må ikke bruge Bayvantic når man har katte, de kan ikke tåle det og kan dø.
    Jeg har dog ingen katte med bruger Frontline da jeg tror det er mindre giftigt end Bayvantic, dog bruger jeg det kun her i sommer månederne, og jeg er igang med at finde noget andet istedet da jeg syntes begge produkter er meget giftige .

• #23   16. jul 2012 Der har da lige være 2 billeder enten herinde eller på face, hvor det i det ene tilfælde havde ætset hele ryggen på den ene hund, det vår et åbent betændt kødsår.

Det andet var hele nakken der så frygtelig ud.. Min dyrlæge er stoppet med at sælge Bayvantic..

Har ikke selv erfaring med det, da jeg ikke gider have en ekstra regning ved dyrlægen hvis nu det skulle være de ikk kunne tåle det..

• #25   16. jul 2012 Jeg har så oplevet det modsatte... at Frontline gav en voldsom allergisk reaktion, men ingen reaktion på Bayvantic.... Dog ikke på mine egne hunde... De får begge Bayvantiv og har aldrig oplevet nogen bivirkninger ved det....

• #26   16. jul 2012 Vi prøvede en gang Bayvantic,med det resultat at hunden,næste dag ,lå på ryggen og kradsede sig mod tæppet,så jeg tog simpelthen hunden i bad og vaskede hende godt og grundigt,der hvor hun dels havde kløet sig og dels hvor hun var blevet dryppet.
    Så vi vendte tilbage til Frontline,som vi ikke har problemer med.

• #27   16. jul 2012 Kathrine, har også tænkt mig at vente 24-48 timer alt afhængig af hvad der står i indlægsseddlen, det er nemlig første gang jeg skal bruge bayvantic nogensinde.
    og jeg vil naturligvis søge dyrlæge, hvis der skule opstå problemer (7-9-13)..

Ingen tvivl..

• #28   16. jul 2012 Jeg har godt læst historierne, og de efterfølgende de har tilføjet. Og har også måtte ryste på hovedet. og ham/hende der havde brugt det på sin kat ... Armen altså smiley

• #29   16. jul 2012 Kathrine, det har jeg da aldrig tænkt over.
    Det tror jeg lige at jeg vil prøve at spørge om.

• #30   16. jul 2012 JA min Molly fik ætset huden første, eneste og sidste gang hun fik det. Det var gult, vådt og lugtede meget grimt. Og det kom det sted hun fik Bayvantic, og det kom 2 dage efter.

Hun bliver behandlet med pencelin creme, så hun får aldrig Bayvantic igen. Men Musashi kan sagtens tåle det smiley

• #31   16. jul 2012 Tak for indput Natascha smiley

• #32   16. jul 2012 Var skam så lidt smiley

• #33   16. jul 2012 Har haft hund i 9 år nu, og alle er blevet dryppet enten med Frontline eller Bayvantic, og ingen af dem har reageret negativt smiley Så her i huset bruges det også.
    Men som andre af jer, så er det kun en gang imellem, dvs. at Diva ikke bliver dryppet regelmæssigt, og kun om sommeren smiley Er da ikke vild med at komme sådanne medikamenter på hunden, men en nødvendighed, så det er kun i højsæsonen hun bliver dryppet smiley

• #34   16. jul 2012 • En kælling, ikk' en lyserød prinsesse • - Ja, det var dyrlægen der sagde det.. Det var første gang vi sku bruge det, og Laika døjer med lidt sart hud for tiden, så blev anbefalet at dryppe 3-4 forskellige steder lidt fra hinanden...

• #35   16. jul 2012 Jeg bruger Biocide og har brugt det nu i 2 mdr og Baldur har haft en enkelt tæge der faldt af af sig selv, lopper har jeg ikke opserveret nogle af heller, det er iøvrigt giftfrit.
    (link fjernet)

Bayvantic har jeg aldrig brugt fordi jeg selv har haft sviende udslæt på hånden efter at have kælet med en hund på ryggen der havde fået det samme dag.

• #36   16. jul 2012 Jeg bruger Aloe Vera Quickspray (tror jeg den hedder) og vi har meget sjældent flåter herhjemme. smiley

• #38   17. jul 2012 Jo jeg er også igennem hans pels hver aften.. Igår aftes fandt jeg igen 2.. En lille en, og en der nok havde siddet der 2 dage måske 3.. den var ret stor, ad!!!

Men han har simpelthen så megen, tyk pels foran på brystet, hvor de oftest sidder, eller på forbenene eller i hovedet, og de to steder finder jeg dem med det samme, hvis der er kommet nogle. Men på brystet er det rigtig svært med den mængde pels han har der. Desværre smiley

• #39   17. jul 2012 har selv haft problemer med Bayvantic hvor to af mine hunde fik åben sår i nak og ned af rykken kenner til flerre tilfælder med det middel,så her er det bandlyst, det er for meget drypped 4 hunde hvor 2 ikke kunne tåle det

• #41   17. jul 2012 Ved ikke om vi har mange her, men tror det. Får han har godt nok mange .. vi er flyttet siden sidste sommer.

Så det er ikke sådan lige at gennemrode ham, jo det er det.. Men ikke let at komme helt i bund i hele hans manke foran ..Derfor jeg overvejer bayvantic

• #42   17. jul 2012 Det er nok det samme for os alle med hunde med tyk, lang, vamset pels, man kan ikke regne 100% med at finde alle bæsterne. Hvis jeg undersøger om aftenen efter vores sene tur, så er jeg småtræt og hundene også ved at gå i sleepmode, det er meget nemt at overse en af de helt små og så sidder den der stor og modbydelig om morgenen/formiddagen - det vil jeg simpelthen ikke udsætte mine hunde for. Jeg har set hvilke skader et flåtbid kan forårsage, både hos hunde og mennesker, ja faktisk også på en enkelt hest - grimt!
    Vi behandler med Bayvantic, har gjort det i en del år nu uden problemer. Sørger altid for en god fordeling af dråberne, overdoserer ikke og behandler kun i den værste sæson for flåterne.
    Har prøvet en del andre midler, men de virker bare ikke godt nok.
    Desværre har vi en del flåter her, ganske sikkert på grund af, at vi har meget råvildt her.

• #44   20. jul 2012 Watson havde ingen problemer med det, men jeg prøver så vidt muligt at undgå at putte kemikalier på hunden under alle omstændigheder.

• #45   20. jul 2012 Søster McFluff, er enig ..
    Men tror jeg bliver nød til det, nu hvor han har så mange her i høj sæson´en ..

• #47   20. jul 2012 Vi bruger Frontline,ike af lyst men det er nødvendigt,vi bor i Nordsjælland ved Esrum Sø,der er et meget rigt dyreliv,vi har indtil nu været udsat for skab,lopper, flåter og pelsmide,vi ville helst undgå at dryppe,men med alle de dyr,der er her,så er det en nødvendighed,i øvrigt hedder behandlingen for pelsmide bl.a Frontline i tre måneder.
    Vi har mus og rotter,selvfølgelig,då/rådyr/krondyr,ræv,grævling,div. rovfugle og så er der sikkert nogle dyr,jeg ikke har set endnu,de medbringer allesammen div. ting,der påvirkder mine hunde.

• #48   20. jul 2012 Allergisk ...

Nej det har jeg ikke, og det er nu mest pga. flåterne han skal have noget flåtmiddel halløj.

Kommentér på:
Bayvantic nærmest banlyst, og etser hundens hud og pels

Annonce