3.245 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Sukkersyge :( Sukkersyge :(

Min soulmate Eleu har lige fået konstateret sukkersyge....dyrlægen (som ikke er min faste dyrlæge, vi var på ferie) anbefalede at hun bare skal fodres med foder der ikke er sukker i.....det er hermed gjort, men hun bliver tyndere, hun har og drikker enormt meget, og i dag var hun alene i 3 timer og havde overtisset hele køkkenet og sin pude smiley
Det skal siges at hun fik diagnosen i fredags.
Jeg er idag ikke sikker på, at hun kan nøjes med at vi bare fodre med foder minus sukker....
Er her nogen med erfaringer så tar jeg gerne imod smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sukkersyge :(
  • #1   23. jul 2012 Får hun ikke noget insulin ?

Hun bliver højst sandsynligt tyndere og tyndere, fordi hendes blodsukker ligger for højt, den øgede drikketrang og tisseriet, følger også med et for høj blodsukker

• #2   23. jul 2012 Den ene af mine gamle vuffer hun fik sukkersyge, men vi opdagede det bare ikke, hun havde ikke haft overdreven trang til at drikke eller andet. Tilgengæld blev hun meget hurtigt både næsten blind og døv, så vi tog den hårde beslutning. Det skal lige siges min gamle Dorina (vovse) hun var så svagtseende at hun farede vild bag vores lænestol. Vi kunne ikke have tanken om det skete når hun var alene og bare sad og græd. Dorina blev 14 år, så hun nåede at have et skønt hundeliv!

Håber at i når at finde en god behandlig for jeres vovse. Heldigvis har i nået at opdage hvad vovse fejlede.

• #3   23. jul 2012 (link fjernet)

• #4   23. jul 2012 Hvad er det for en dyrlæge, hun skal sgu da have insulin!

• #6   23. jul 2012 Rene hun får ikke insulin, fordi han (dyrlægen) synes hun så frisk ud, hun kom ind med en allergisk reaktion og underlivsbetændelse og mistanke om sukkersygen var fra mig selv så jeg valgte at få taget en blodprøve. Altså friskheden kom efter en dag på penicillin og allergimedicin.
    Jeg ringer til min egen dyrlæge i morgen, han har modtaget alt fra feriedyrlægen.
    Hun er bestemt ikke ok smiley øv øv

• #7   23. jul 2012 Eleu bliver 8 år til november

• #8   23. jul 2012 det var ligegodt et ringe bud fra den dyrlæge!

Min gamle yorkie fik sukkersyge, og der var det bestemt ikke godt nok med diæt - jo, hun skulle selvfølgelig på specialkost, men ca. 1 time efter hvert måltid (morgen og aften), der stod den altså på insulin.

Se at komme til en fornuftig dyrlæge, så du kan få de helt rigtige informationer og insulindoser til hende.
    Det er SUPER vigtigt at hun bliver fodret og medicineret korrekt, for ellers vil hun få en masse følgesygdomme... og så knækker filmen altså.

• #9   23. jul 2012 For pokker da... hun ska sgi da ha insulin og specialfoder og intet andet. Min aussie fik sukkersyge og jeg opdagede det osse ved en ekstrem tørst + oversvømmelse i lejligheden, når jeg kom hjem. Hun tabte sig osse meget, ca 1/4 af sin vægt.

• #10   23. jul 2012 Tak for jeres svar....hun kommer endnu engang til dyrlægen i morgen, men der er det min egen dyrlæge, så må jeg høre hvad han har at sige.

• #11   23. jul 2012 jeg ved ikke om der er nogen ændringer i viden omkring sukkersyge og hunde siden jeg havde min yorkie, men dengang fik jeg en forklaring på at det var en god ide at sterilisere hende. Det var noget med at hormoncyklussen kunne lave ged i det, mht insulin eller sådan noget. Det er altså meget meget lang tid siden, så jeg husker ikke helt nøjagtigt hvad der blev sagt.

• #12   11. okt 2012 Til alle dem der fulgte med i Eleu's sygdom skylder jeg at fortælle, at Eleu blev aflivet den 26/7 2012 hun blev meget mere syg og tabte sig yderligere, så i samråd med egen dyrlæge tog jeg den sværeste beslutning jeg længe har skulle tá.
    Nu står hun i den fineste urne i mit soveværelse til jeg finder det rette sted at begrave hende.

• #13   11. okt 2012 Det gør mig ondt at læse den opdatering Stine smiley

• #14   11. okt 2012 Øv, det er jeg ked af at læse smiley Hun kom aldrig på insulin så?

• #15   11. okt 2012 Øv hvor trist.. smiley

• #16   11. okt 2012 Tak for jeres ord... Nej hun kom aldrig på insulin, det er meget svært at ha en hund på insulin og min dyrlæge havde ingen lykkelige historier, kun det modsatte. Og da jeg kunne se hvor hurtigt det gik ned af bakke så var valget det rigtige, selvom det stadig gør ondt når man savner så meget :')

• #17   11. okt 2012 Jeg forstår godt, det må være svært at have en hund på insulin, jeg ved fra mig selv, hvor svært det er at regulere, og jeg kan dog måle mit blodsukker flere gange om dagen og har speciallæger til min rådighed.

Stakkels dig, jeg føler virkelig med dig.

• #18   12. okt 2012 Hvor er det sødt af dig at opdatere os:-)
    Jeg forstår godt, at I gav hende fred.
    En gammel kollega prøvede over et halvt år, at få blodsukkeret stabilt hos hendes hund med masser af bekymringer til følge smiley
    Det lykkedes ikke og hunden blev aflivet.
    Bagefter sagde hun, at hun ville godt have været foruden de 6 måneder.
    Mange tanker herfra.

• #19   13. okt 2012 Jamen selv tak Inge, sidder selv tit og tænker " hvordan gik det mon den hund"
    Og det var lige det du beskriver jeg vendte med min dyrlæge, han sagde at desværre skete det altid det, at når ejeren forsøgte med insulin så gik det ca 6 md og så kom de bærende ind på en næsten død hund, og det ville jeg ikke, det havde Eleu ikke fortjent. Billedet er fra den sværeste køretur, heldigvis kan man ikke se på hendes hoved hvor syg hun egentlig var. Tak for jeres ord de varmer

• #20   13. okt 2012 Kan ikke lige se billedet så forsøger igen smiley

profilbillede
  • #21   13. okt 2012 En smuk hund smiley
    Et flot minde.

• #22   13. okt 2012 Åh, hvor var hun dog skøn!

Kommentér på:
Sukkersyge :(

Annonce